Mihin kohtaa olkapäätä se kipu tulee. Taakse?
Jos taakse nii aika varmasti kiertäjäkalvosin (Supraspinatus) vamma repeämä tai jotain. Mulla tähystettiin olkapää vähä aikaa sitte oli supraspinatuksessa repeämä. Sekä takalabrumissa vähän häikkää.
Kantsii vahvistaa kiertäjäkalvosinta ulko ja sisäkierroilla sekä hartian ja lavan seutua esim soutu on hyvä liikee. Ja etunojapunnerrus niin että siinä loppuvaiheessa työnnät olkapäät kunnolla eteen, että lavat pyöristyy. Vahvistaa iskulyönnissä tarvittavaa käden pysätyksen mahdollistavia lihaksia.
Jos ei parane niin ortopedille vaan....
Mun mielestä kipu tulee selkeästi etupuolelle. Tosin välillä tulee epämääräisempi vihlaisu joka tuntuu tulevan nivelen sisältä. Takaolkaan en ole saanut tuota kyllä paikallistettua.
Erilaista jumppaa oon tehny koko pelikauden ajan mutta nyt oon ruvennu miettiin josko pitäis ihan pitää taukoo biitsikentiltä ja kovista käsiliikkeistä, keskittyis vaan venyttelyyn ja noihin jumppaliikkeisiin...
Mitä biitsiä on nyt pelannu, niin monesti huomaa ton käden "heikkoudentunnun" siinä, tuntuu että ei vain yksinkertaisesti uskalla lyödä kunnolla. Tuntuu ettei käsi kestä, vaikka mitään kipua ei pelatessa varsinaisesti ole.
Pitänee keskittyä hieromaan tekniikkaa takaisin kohdilleen, monesti huomaa että lyönti lähtee todella repivänä hieman sivulta, kyynärpää ei johda lyöntiä...
Noh, ensi viikolla ortopedisen osteopaatin jutuille. Onkohan urheiluhierojan pakeilla asiointi fiksua ennen diagnoosia?
Enivei, kiitos vastauksesta!!