olankohautus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
45
sikaniskaliikkeeksikin vissiin sanottu. Niin tästä näkee salilla paria kolmea eri versiota. Mikäköhän näistä kehittää parhaiten bodarin niskaa?

alkuasetelma: isot käsipainot käsiin
1. nostetaan olkapäitä suoraan ylös kohti korvia ja lasketaan alas.
2. nostetaan olkapäitä suoraan ylös kohti korvia ja lasketaan alas hitaammanlaisesti pyöräyttämällä olkapäät laajassa kaaressa takakautta.
3. nostamalla painot takaviistoon ylös, jolloin olkapäät eivät nouse läheskään niin paljon kuin 1. variaatiossa. ja sieltä alas.

Bodarin niskasta ei ole tietoakaan, mutta itselläni ainakin tuntuis smithissä tehtynä toimivan paljon paremmin kuin käsipainoilla.

jalat sanoi:
2. nostetaan olkapäitä suoraan ylös kohti korvia ja lasketaan alas hitaammanlaisesti pyöräyttämällä olkapäät laajassa kaaressa takakautta.
Hui saatana kun tuntuu pahalta ajatella edes tekevänsä tuolla tavalla.
Ihan suoraan ylöspäin vain niitä hartioita muutaman sekunnin pidolla.

Kokeilin tota kolmos versioo viimeks sellai et olin vähän etukenossa ja nostin siitä sit olkapäät ylös ja kyl tuntu helvetin hyvin sinne mihin pitääki! ainoo et sit niska tuli vitun kipeeks ja en taidakkaa tehä sitä liikettä sit.. :( Itellä ei ainakaa epäkkäisiin niin hyvin tunnu ainoastaan ylös alas liikkellä mut pyörittelyssä kylläki. Oon kyllä kuulu ettei kannattais pyöritellä (meniskö jotku nivelet tjsp?)

jalat sanoi:
sikaniskaliikkeeksikin vissiin sanottu. Niin tästä näkee salilla paria kolmea eri versiota. Mikäköhän näistä kehittää parhaiten bodarin niskaa?

alkuasetelma: isot käsipainot käsiin
1. nostetaan olkapäitä suoraan ylös kohti korvia ja lasketaan alas.
3. nostamalla painot takaviistoon ylös, jolloin olkapäät eivät nouse läheskään niin paljon kuin 1. variaatiossa. ja sieltä alas.

mun mielestä eka toimii paremmin. Itsekkin yritin kerran tota kakkos versiota ja siinä voi mennä kuulemma selkä tosi helposti :kippis1:

jal8eni sanoi:
Kokeilin tota kolmos versioo viimeks sellai et olin vähän etukenossa ja nostin siitä sit olkapäät ylös ja kyl tuntu helvetin hyvin sinne mihin pitääki! ainoo et sit niska tuli vitun kipeeks ja en taidakkaa tehä sitä liikettä sit.. :( Itellä ei ainakaa epäkkäisiin niin hyvin tunnu ainoastaan ylös alas liikkellä mut pyörittelyssä kylläki. Oon kyllä kuulu ettei kannattais pyöritellä (meniskö jotku nivelet tjsp?)

Pienessä etukenossa tuntuu kyllä minullakin hiton hyvin. Ja teenkin yleensä sekä pystyssä että pienessä etukenossa. Mutta aina tangolla, joko smithissä tai vapaalla. Käsipainot ei mulla tässä niin hyvin toimi. Ja en ainakaan suuremmilla painoilla paljon pyörittelis, saattaa muuten kuulua naps olkapäästä. Pikkupainoilla jumppailumielessä ihan eri juttu.

jal8eni sanoi:
Eikös kevin levronekin "pyörittele" videollaan olankohautuksissa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mie teen aina tangolla, käy paremmin.. ja pyrin pitämään pään ja niskan kohtuullisen paikallaan, eli teen työn hartioilla ja epäkkäillä. monesti näkee tuon tehtynä siten että tekijä laskee päätään aina alas joka toistolla.. itse pyrin välttämään tätä. ja painoja vedän ikäänkuin korviin, eli takaviistoon, ja aina pieni pysäytys. tuntuu että on toiminut helvetin hyvin, tuo mukavasti epäkkäihin kokoa :)

Kun vetää hariat taakse, ts. lavat yhteen ja sen jälkeen nostaa olkapäät, on tuntuma huisi. Siihen kun vielä liittää sen etukenon, niin saa alhaalla kunnon venytyksen. Kannattaa ottaa varovasti, tulee tosi kipeäksi ensimmäisillä kerroilla jos rehkii.

jalat sanoi:

Tästä olen lukenut, että kaikenlaisella rotaatiolla olankohautuksessa saa olkapään kiertäjäkalvosimet rikottua yllättävän helposti. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta enpä viitsi kokeilemaankaan lähteä.

Pyörittelyä näkee valitettavan usein. Se on turhaa (epäkkäiden tehtävä ei ole pyöritellä) ja olkapäiden rakenteelle vaarallista.

Mulla kaikki vaihtoehdot mukana epäkkäille: tangolla, käsipainoilla, käsipainoilla istuen kiertäen n.50 % paino verrattuna normaaliin käsipainokohautukseen ja lisäksi pakkalaitteella. Mulla ei ole ollut ongelmia olkapäiden kanssa taitavat olla kestävää tekoa kun pystyn tekemään vaivatta niskantakaa punnerruksia isollakin raudalla. Kaikki ei pysty ollenkaan tekemään niskantakaa punnerrusta.

Kaveri aikoinaan opetti tekemään KP:illä: olat ylös -> hartiat käytetään rauhallisesti takana -> takaisin -> ja alas. Tuntuu/näyttää toimivan ja vaikka vähän olka-vammainen olenkin tämä liike ei kipeytä sitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom