olankohautus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vedän hartiat taakse ja työnnän vähän päätä eteenpäin samalla kun nostan.Käsipainoilla saan paremman tuntuman.

Olen yrittänyt itse tehdä tangolla suoraan ylöspäin nostamalla, ja saan kyllä paljon paremman tuntuman kohdelihakseen tangolla pienessä etukenossa hitaasti alas laskemalla. Nostan suunnilleen tuohon navan korkeudelle tai vähän alle. Yritän rutistaa ylhäällä epäkkäillä.

Eh, siis mikä vitun niska ? Epäkkäitä reenataan kohautuksilla. Epäkkäät ovat osa olkapää lihaaaaa... Kokeilkaa tangolla selän takaa, ottaa erinlailla.

Epäkkäät on selkää ;) Oon tehny kaikilla versioilla. Smithissä vielä voi tehdä tuota tanko selän takana.

Windir sanoi:
Vedän hartiat taakse ja työnnän vähän päätä eteenpäin samalla kun nostan.Käsipainoilla saan paremman tuntuman.

Itse käytän tankoa tuossa liikkeessä, mutta tuntuma on tosiaan todella hyvä kun työntää päätä hieman eteenpäin ja vetää leukaa ylös. Yläasennossa tulee joskus pidettyä pieni pito.

Naru85 sanoi:
Eh, siis mikä vitun niska ? Epäkkäitä reenataan kohautuksilla. Epäkkäät ovat osa olkapää lihaaaaa... Kokeilkaa tangolla selän takaa, ottaa erinlailla.
Ite oon muutaman kerran tehny tanko selän takana ja se tuntuis ottavan paremmin. On vaan hankala tehä ku perse on tiellä... :(

eki000 sanoi:
Ite oon muutaman kerran tehny tanko selän takana ja se tuntuis ottavan paremmin. On vaan hankala tehä ku perse on tiellä... :(
Tee smithissä pienessä etukenossa niin ei oo perse tiellä.

eki000 sanoi:

Tästä Jennifer Lopez - ongelmasta oli joskus muulloinkin puhetta :D

Itse teen smithissä isomilla painoilla ja perään supersarjan käsipainoilla. Käy ainakin minulla todeeella hyvin! Kannattaa kokeilla.

Itse teen siten, että otan tarpeeksi raskaat käsipainoit(ei kuitenkaan mitään sikaegoplz-painoja). Seison kädet sivuilla painot käsissä, otan pienen etukenon ja vedän olkapäät "taakse". Ei siis kohtii suoraan ylös vaan taakse, ja pidän pienen aikaa supistuksen huipussa. Alhaalla taas kunnon venytys ja ylös. En tee olankohautuksia kuin yhden sarjan, mutta teen sen maksimiinsa ja riittää mainiosti, ainakin minulle.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aiheesta hieman poiketen, mielestäni paras tapa vahvistaa ja etenkin kasvattaa sikaniskaa on tehdä joko olankohautuksia melko leveällä otteella, raskailla painoilla levytangolla tai pystysoutua levytangolla, mikä tehoaa itselläni jopa paremmin niskaan kuin kohautukset.

Millaisia näkemyksiä muilla on näiden kahden liikkeen eroavuuksista?

Flames sanoi:
Aiheesta hieman poiketen, mielestäni paras tapa vahvistaa ja etenkin kasvattaa sikaniskaa on tehdä joko olankohautuksia melko leveällä otteella, raskailla painoilla levytangolla tai pystysoutua levytangolla, mikä tehoaa itselläni jopa paremmin niskaan kuin kohautukset.

Millaisia näkemyksiä muilla on näiden kahden liikkeen eroavuuksista?

Kyllähän tuo pystysoutu sinne trapseihin ottaa, mutta sen voi helposti tehdä olkapäillä ja näin liike menee päin seiniä. Jos soutua tekee niin pienillä painoilla niin ei riko paikkoja ja liiikekin menee oikein.

Itse en voi enää ollenkaan tehdä pystysoutua kun on nuo kiertäjä kalvosimen lähellä olevat jänteet tulehtunut 2 kertaa pahasti. Sattuu takaolkapäihin kun kokeilee pelkällä tangolla. Mutta jos hiostelee liikkeen kuntoon niin voisin veikata että korvaa kohautukset. Vaihtelee vaikka liikettä vuoroviikoin.

insect sanoi:
Kyllähän tuo pystysoutu sinne trapseihin ottaa, mutta sen voi helposti tehdä olkapäillä ja näin liike menee päin seiniä.

Ei se päin seiniä silti mene. Kaikki riippuu siitä mitä tolla pystysoudulla hakee. Ite teen sen aina olkapäille. Eli pystysoutu ottaa kapealla otteella enemmän epäkkäisiin, ja leveällä otteella enemmän olkapäihin.

Ja olankohautuksia teen aina vapaalla tangolla sen verran etukenossa ettei tanko hankaa vehkeitä. Ja kun nostaa vielä katseen hieman ylöspäin, niin tuntuu kaikista pahimmalta, eli parhaimmalta.

jalat sanoi:
sikaniskaliikkeeksikin vissiin sanottu. Niin tästä näkee salilla paria kolmea eri versiota. Mikäköhän näistä kehittää parhaiten bodarin niskaa?

alkuasetelma: isot käsipainot käsiin
1. nostetaan olkapäitä suoraan ylös kohti korvia ja lasketaan alas.
2. nostetaan olkapäitä suoraan ylös kohti korvia ja lasketaan alas hitaammanlaisesti pyöräyttämällä olkapäät laajassa kaaressa takakautta.
3. nostamalla painot takaviistoon ylös, jolloin olkapäät eivät nouse läheskään niin paljon kuin 1. variaatiossa. ja sieltä alas.

1. on oikein tehty, ei mitään pyörityksiä. Leuka rintaan ja alhaalla annat lihasten venyä niin että tuntuu.

Mmm no mitä oon lukenu ja kuullu nii jos tekee takaviistoo nii ei tee kuulemma hirvee hyvää niskoille tai jolleki :p emt mutta niin oon vaan kuullu :)

Smithissä seläntakaa tehtynä kohautukset on helvetin hyvin toimiva variaatio! Itse teen nykyään suunnilleen joka toinen kerta käsipainoilla ja joka toinen kerta smithissä edestä tai seläntakaa. Eikä se perse ole tiellä kun menee tarpeeksi eteen seisomaan. Ei siinä smithin kanssa voi kuitenkaan kaatua perseelleen/muuta vastaavaa.

Minkälaisia painoja käytätte tangolla tehdessänne? Eli teettekö tätä liikettä lyhyillä vai pitkillä toistoilla?

Itse otan ennen selkätreeniä esim. Tangolla 2x140kgx6-8 ja sitten 40kg käsipainoilla 1x15-20.

ite tykkään tehdä aika pienillä raudoilla, yleensä jotain 80kg. liikaa jos pistää rautaa niin itsellä ainakin alkaa liikerata kärsiä ihan tajuttomasti, liikkeestä tulee sellaista nytkytystä. vähän pienemmällä saan liikkeen kunnolla ylös pysäytyksen kanssa.

metalman sanoi:
ite tykkään tehdä aika pienillä raudoilla, yleensä jotain 80kg. liikaa jos pistää rautaa niin itsellä ainakin alkaa liikerata kärsiä ihan tajuttomasti, liikkeestä tulee sellaista nytkytystä. vähän pienemmällä saan liikkeen kunnolla ylös pysäytyksen kanssa.

Niin mutta kun kaikki toitottaa että suuret painot suuret lihakset, niin ainakin itse pyrin treenaamaan myös suuremmilla painoilla.
Savolaisen marko sanoi kirjassaan itse ottavansa ensimmäisen sarjan suurilla painoilla ja lyhyillä toistoilla ja toisen sarjan pienemmillä painoilla ja pitempänä sarjana.

suuret painot suuret lihakset? Maailma on yllättävän mustavalkoinen :)

ei ole todellakaan olemassa tuollaista sääntöä. kokeile ite mikä toimii parhaiten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom