Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
käyn puntarilla: kun jaksan

nyt siis ette saa faktaa massasta, kun en jaksa
 
olisikohan se tänään afterworkit?

keli suosii #sylvi #jenni
 
mitenkähän Miikkaelilla nuo synnytysasiat?


IMG_1748.webp


IMG_1750.webp
 
Hirvee gravelikuume.. lenkkipyöräksi. Oliko esim. @HeavyRain tästä jotain mielipidettä?


tai Kake ja vokot?

Tonnin halvempi mitä noista Canyonin Grizleista sais maksaa ja varmaan mahis koeajaakin tuossa ihan lähellä, niin vähän kiinnostelis.

Käy koittamassa.
Itse ottaisin nykyään mieluummin yhdellä eturattaalla olevan version.
Joo, käy koittamassa. Yksi tai kaksi eturatasta, sanoisin, että riippuu suunnitellusta käytöstä. Jos ajaa pitkää maantielenkkiä mäkisellä seudulla (tai tuulee aina), niin kahdella eturattaalla löytynee helpommin sopiva välitys, koska vaihtoehtoja on enemmän ja helpommin saa laajemman alueen (pienin vs. isoin vaihde). Taas vastaavasti yhtään hankalammassa maastossa yksi eturatas on paljon kätevämpi, on paljon nopeampi vaihtaa ja ei tarvi kuin yhtä sormea/kättä liikuttaa.
Ei ole tosta kokemusta, varmaan semmonen perus ok. Vähän vaisut komponentit, mekaaniset jarrut aika meh, mutta carbon keula tietty ok. Geometria ja ajomukavuus tietenkin tärkeää, eli kannattaa kokeilla jos mahdollista. Jos sulla on tuo ja Grizl vertailussa, niin itse ottaisin kyllä jälkimmäisen ainakin ominaisuuksien puolesta. Tuostahan voi vertailla esim noita kahta: https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=cannondale-topstone-3-2024,canyon-grizl-6-2024
Samaa mieltä komponenteista ja siitä, että pitäisi verrata vastaavia malleja.
Tjoo, tuohan tässä merkkais, että Cannondalea vois päästä testaan Jykylässä. Kanjonia ei.

Ja pitäs käydä joo kokeileen, että natsaako geometria. Mulla ei oo koskaan ollu nestejarruja ja mekaanisilla levyjarruilla pärjänny ihan hyvin plus voihan tota osaa päivittää, jos siltä tuntuu.. aina toki parempi, jos samaan rahaan saat parempaa osaa.

Käy nyt ainakin Cannoni testaamassa jos on mahdollista. Sitten virman piikkiin työreissu hesoihin ja kahen päivän ränni + kanjonin testaus. Itse kyllä suosittelisin hydraulisia jarruja. Sormella kun vähän nykäisee, niin johan pysähtyy. Ja mitä vähemmän vaijereita, sen parempi imo.
Jarrujen suhteen oma mielipide on, että riippuu paljon siitä, missä aikoo ajaa. Maantiepyörillä on ennen pärjännyt aivan hyvin vannejarruillakin. Vähän kuin vertaisi kitkoja ja nastoja; yleisesti ottaen kitkoilla pitää pikkusen enemmän ennakoida ja peilijäällä ei pysähdy yhtä nopeasti. Jos on tarkoitus ajaa vaikkapa isoa mutkamäkeä tai kaupungissa pyöräteillä täysiä sokkona risteyksiin, hydraulisista levyjarruista voi olla hyötyä.

Maastoajo sitten erikseen, sinne hydrauliset ja isot levyt. Minä ajan suht reipasta enskaa ja dh:ta ja niissä hommissa jos ei jarrut toimi, saattaa äkkiä esim. kuolla.
 
Back
Ylös Bottom