Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Tää vaatii reseptiä.

Tänään päivälliseksi jauhelihakeittoa. 700g paketti 20% naudan jauhelihaa, ruskistetaan kunnolla osissa pannulla, n. litra vettä ja sen mukaisesti lihaliemikuutioita, kilo keittojuureksia (huom. ei mitään pottuja sisältävää, vaan se perinteinen pakaste), lopuksi sopivasti suolaa ja mustapippuria, ehkä oreganoa ja muita kuivia yrttejä jos haluaa. Tarjoiltaessa reilu köntti smetanaa "päälle".

Toimii lapsille ja aikuisille.
Valion ketoreissari ohje, yllättävänkin maukas ja pakkasessa säilyy hyvin eikä rakenne tai maku kärsi.

Itse tein makkarakastiketta johon Snellmannin kunnon lenkki ja Snellmannin Chrotizoa paketti, maitopohjainen kastike.
Mausteeksi sitä sun tätä mutta hieman poltetta haettiin niin mm. chilihiutaletta mutta myös basilika, timjami, oregano.
Nyt kun sanoit niin smetana voisi toimia myös makkarakastikkeen päällä, etenkin kun mausteinen, itsellä mukana kiinankaalilla jatkettu valmis chilisalaatti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katon pesua maalausta varten.

IMG_6191.jpeg
 
Patterin ja verholistan maalaus, kolmannen kerran. Seuraavaksi pitäisi kaivaa asunnon pelottavin kapistus esiin: ompelukone.

Mutta nyt vähän possua ja vihanneksia.
 
Harvoin tulee käytyä hierojalla, n. puolitoista vuotta sitten viimeksi kuumakivihieronnassa. Hieronta itsessään ei ollut ihmeellistä, mutta lämpimät kivet kyllä tuntui mukavalta ihoa vasten, enemmänkin sellainen rentouttava hieronta. Etenkin kun ulkona oli kevättalvi ja vielä melko kylmä.

Osteopaatti ja siihen yhdistetty akupunktio toimi oikeasti hyvin. Pitäisi myös kokeilla vielä joku kerta kalevalaista jäsenkorjausta.
Mulla on taas vuosien kokemus jäsenkorjauksesta, se mobilisointi toimii mun kropalle kuin nappi otsaan 😁
 
Jooh, ei kyllä ikinä ainakaan kukkakaalia jauhelihakeittoon ja kyllä siihen omaan makuun perunakin kuuluu.

Hästäg rajoittunut
Kokeilin tehdä uunissa kokonaisena paahdettua kukkakaalia, junnulle uponnut hyvin riisi/makaroni/yms. tilalla etenkin kun just jokin kastikeruoka kuten makkarakastike.
Itse en moiseen koske :cautious:
 
Olin taas maunoahosena luurit päässä näyttösuojassa ja kuuntelin ampumakatoksessa käytävää keskustelua kiikaritähtäimen säätämisestä.
Tuli väkisinkin mieleen että onkohan siellä kopissa kaikki henkilöt ihan oikeustoimikelpoisia.

Mutta no, reikiä syntyi pahviin.
 
Back
Ylös Bottom