Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Tyhmä kysymys: miten tykin kanssa pitää säätää telkkari? Ostaa joku erillinen digiboksi ja kytkeä se tykkiin?

Mulla kun on ollut näitä Soneran ja Elisan systeemejä vuosikaudet, niin ei oo ollut mitään normibokseja herran aikoihin. Toki uusimmassa telkkarissakin taitaa olla jo omansa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tyhmä kysymys: miten tykin kanssa pitää säätää telkkari? Ostaa joku erillinen digiboksi ja kytkeä se tykkiin?

Mulla kun on ollut näitä Soneran ja Elisan systeemejä vuosikaudet, niin ei oo ollut mitään normibokseja herran aikoihin. Toki uusimmassa telkkarissakin taitaa olla jo omansa.

Kattooko joku telkkaria?

No, chromecast + suoratoistopalvelut tai jos oikeasti haluaa tv-signaalin niin sitten tarttee sen digipoksin. DNA:lla oli hyvä puhelinäppi josta sai chromecastiin kaikki kanavat mitä oli käytössä livenä. Nyt kun on elisalla, niin ihan niin kattavaa kanavavalikoimaa ei saa striimattua. Mutta jos haluaa australian mästerseffiä kattoa, niin ruutu-appi ja siitä chromecastiin.

Kattooko joku telkkaria?
Kyllä täällä emäntä noita masterchefejä ja vastaavia kattelee :D

Aika paljon ohjelmia tosiaan saa jo netin kautta (Ruutu, Areena jne.), mutta noinkohan ihan niin pärjäisi.. Ei tosin oo kyllä ihan het telkkarista tarkoitus luopuakaan. Jäin vaan miettimään, oisko tommonen tykki joskus kova.

Kyllä täällä emäntä noita masterchefejä ja vastaavia kattelee :D

Aika paljon ohjelmia tosiaan saa jo netin kautta (Ruutu, Areena jne.), mutta noinkohan ihan niin pärjäisi.. Ei tosin oo kyllä ihan het telkkarista tarkoitus luopuakaan. Jäin vaan miettimään, oisko tommonen tykki joskus kova.

Meillä Nainen oppi käyttämään tuota striimaus mahdollisuutta ja katteli jotain leipomakisoja tuolla 100" kuvalla varmaan juuri ruudun kautta. Mulla ei ole koskaan ollu noita elisa/telia netinkautta tv-palvelujuttuja, en tiedä miten ne toimii, mutta tykkihän työntää ulos kuvan mitä hdmi:stä sisälle laittaa. Että jos tollanen netti-tv palvelu toimii jonku boksin kautta niin siinähän se on. Toki ääni pitää sitten ajaa vielä johonki.

Minun rippi-isäni on ranskalainen. Tavatessaan äitini ensimmäistä kertaa hän sanoi "madame" ja tervehti käsisuudelmalla. Ei sellaisella limaisella nuolemisella vaan ihan oikealla, elegantilla. Äitylillä meni ainakin viikko toipumiseen. Nyt hän on jo tottuneempi käytäntöön. Eli ymmärrän hyvin, kuinka puhuttelu "maa'am" vaikuttaa :)

Kävin kaupassa. Meni 2,65 € ja vielä jäi yli 2 € huomiseksi.

Onkohan ne mustikat jo täälläkin kypsiä...

Tarjooko noi normitykit vaan jonkun HDMI-outin vai löytyykö myös esim. joku koaksiaali out audiolle?

Sori töitä pitäs tehdä, niin en jouda nyt googlaan tykkejä :D

Tykki on vain näyttö lähtökohtaisesti, en edes tiedä saako mistään tykistä äänen erikseen ulos, varmaan jostain saa. Mutta helpoin tapa on joku av-vahvistin joka toimii kaiken keskuksena. Mulla on esim se chromecast (+ pleikkari + 4k bluray soitin) kiinni vahvistimessa ja tykille menee vain vahvistimen ohjaama kuva.

Tykki on vain näyttö lähtökohtaisesti, en edes tiedä saako mistään tykistä äänen erikseen ulos, varmaan jostain saa. Mutta helpoin tapa on joku av-vahvistin joka toimii kaiken keskuksena. Mulla on esim se chromecast (+ pleikkari + 4k bluray soitin) kiinni vahvistimessa ja tykille menee vain vahvistimen ohjaama kuva.
Tjoo, aivan. Onhan noita sitten esim. Linnin streamereita, jotka mahdollistavat kuvankin kuljettamisen läpi. Semmoisen kanssa yksinkertaistuisi periaatteessa hieman vedot, jos streamaisi vain musaa ja kattelis kuvaa jostain lähteestä (kaikki nuo stereona). Sit jos taas jotain monikanavaa haluais joskus, niin pitäs kuitenkin olla tuo AV-vahvari.

Eli summa summarum, rahaa menee taas saatanasti, jos tykkiä lähtee hommaan :D

Näh, tein ruokaa kun pitää huomiseksi saada eväät töihin eikä jaksa valmiita hihapullia syödä taas hetkeen tai muuta valmis shittiä.
On se vaan kumma kuinka viikossa ehtii tottumaan hyvää kun istuu vain pöytään ja valmista kannetaan eteen, huomenna vaaka kertonee totuuden miten meni.

Back
Ylös Bottom