Nivelien naksunta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Primitive82

Banned
Onko kellään ongelmia nivelien kanssa?

Itselläni ei sinänsä varsinaista ongelmaa ole, mutta olen tässä jo pitkään ihmetellyt, että mistä mahtaa johtua sellainen nivelien naksunta.
Eli saan joka ilta tai vaikka joka tunti jos vain jaksan, niin naksauttaa selkää niin, että n.10 nikamaa ainakin saan naksautettua. Niskassa sama juttu. räts, räts räts vaan joka paikasta mistä haluan.
Onko tämä normaalia? Sängyllä aina joka ilta vääntelen ja kääntelen selkää niin, että saan melkein jokaisen nikaman naksahtamaan!!
Eräs niistä on jopa kipeytynyt.

Edit: Laitoin tarkoituksella tänne osiolle, siirtäkää jos on pakko.

Tuo ainainen naksuttelu lisää vain nivelten liikkuvuutta ja se naksuu aina jopa entistäkin kovempaa, kyllä itelläkin paikat rutisee jos niitä muljauttelee, selkä, niska, sormet yms.... suht normaalia se ainakin puntti poikasten keskuudessa on

Sama juttu mulla naksuu, paukkuu ja rutisee. Välillä pakko ainakin niskaa ja sormia rusautella kun käyvät muuten kipiäksi ja tulee ankea olo.

Sinällään sormien "naksuttelu" ei varmaan ole mitenkään haitallista, mitä nyt ajan myötä kyseinen toiminta on ainakin omia sormia nivelten kohdalta muokannut, tullut paksuutta lisää...

Itse vain tein sen virheen että naksuttelin penskana myös polvia - en tiedä mistä innostus sai aikansa - ja seurauksena on tullut ns. heikko polvi, joka kipenee herkästi rasituksessa, varsinkin ilman polvitukea.

Sormia ja selkärankaa olen paukutellu minäkin. Sormien naksuttelua jos ei olis pentuna opetellu ni ei varmaan tarttis tehdä sitä nytkään. Ja aika hankala päästä eroon, juuri tuon kuvatun tunteen takia, josa pääsee naksauttamalla eroon.

Selän kanssa meni toisinpäin, kun huomasin että ku selkä oli jumissa ja sitten esim. tuolia vasten rusautti niin jumitus helpotti. Ei ole siitäkään mitään haittaa ollut, saa nähdä sitten 30 vuoden päästä...

Toistoa täältäkin... Kyllä naksuu ja paukkuu, eniten sormet, selkä ja polvet. Sormia voin naksutella mielin määrin. Polvista tulee yksi *todella* kova naksaus kun menen kyykkyyn. Uusimpana on tullut mun leuka joka joskus menee "lukkoon" silleen että aukasen sen "voimalla" ja kuuluu aivan järjetön rusaus ja leukaperiin sattuu. Sitä yritän välttää parhaani mukaan.

No tottahan ne naksuu, sen lisäks että sillon tällön meinaavat sanoa sopimuksen irti kokonaan: sormet, ranteet, kyynärpäät o jo tosi löysät, niska, selkä ranka rutisee, polvet pikemminki vaan yrittää muljahella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ittellä naksuu niska aika hienosti ja hartiat silleen rutisee ovelasti ku niitä kohottaa ihan niin ylös ku saa :)

Itselläkin naksahtelee joka perkeleen paikka. Oikeasti, sellaista liikkuvaa osaa ihmisruumiissa ei ole mitä en saa naksautettua.
Alkaa vähitellen potuttamaan kun pitää koko ajan naksautella. Varsinkin selkää, kun jumiutuu aivan helvetin helposti.

Mulla tahtoo nilkat naksua ihan kävellessä, naksuneet kohta pari vuotta ja syynä on varmasti lumilautailu. En tiedä mikä siihen auttais, mutta ei se kipeetä tee joten en anna asian häiritä.. Tahtoo vaan pohjetreeneissä rutista siihen malliin että päät kääntyy salilla :P

Varpaat roksuu todella mehevästi!

Mä nyt olen muutenkin tällainen(nyt kirjoitetaan värin!) Tsernobilin aikainen sikiö, niin "vikoja" löytyy milloin mistäkin. :rock:

Mulla taas naksuu polvet. Aina vaikka kuinka kyykkyyn menis ilman painoja, painojen kans tai vaikka tramboliiniissa pomppiis - aina se "knaks". Isälläni on justiinsa sama vika, eli kait on perinnöllistä. Terkkari koulussa sanoi että mulla on liihan heikot lihakset jalois :jahas: , vaikka ei elis niitä kattonu, mutta epäilen tota.

Polvet mullakin naksuvat. Treeneissä ku lämmittelee huolella niin se lopettaa sen rutinan ja naksumisen. Varpaita jos kipristää niin monesti tulee kyllä sellainen sarja rutinaa että oksat pois. Nuorempana tuli sormia naksuteltua, mutta siitä tavasta on päästy eroon.

Sormet naksuu, ja on pakkomielle naksutella niitä. Myöskin varpaat naksuu, ainiin ja nilkat ja ranteet rutisee mehevästi. Selkäkin napsahtelee aina välistä. Polvet naksuu todella äänekkäästi ja muljahtelee ärsyttävästi. Ei ole niveltä, joka ei ääntelihtisi jotenkin.

Sormet naksuu eniten ja ne on myös pakko muutaman kerran päivässä naksauttaa. Ne on muuten ikäänkuin "jumissa". Mitään kipua ei koskaan ole naksauttaessa esiintynyt. Muutkin paikat kyllä naksuu, mutta harvoin tulee naksauteltua. Olkapää ehkä ainut, se tulee silloin tällöin naksauteltua.

tmee sanoi:
Mulla tahtoo nilkat naksua ihan kävellessä

Sama juttu mulla. Ei ole ollut hirveesti mitään haittaa, paitsi jos keskellä yötä "hiipii" jääkaapille... Kivasti kaikuu *naks, naks* yön pimeydessä.

No eiköhän melkein kaikilla naksu paikat? Itse olen (onneksi!!) päässy eroon sormien naksuttelusta, on nimittäin erittäin ärsyttävää kun joku sellasta tekee tahallan (vahingossa yms on sitten eri asia)..Myös niskan tahllinen naksuttaminen päätä vääntämällä vaikuttaa jotenki itsetuhoselta ;)

Haitoista sen verran että olen kuullu että tommonen naksuttelu lisää veden määrää nivelissä -> nivelet paisuvat. Mitä todellista haittaa tästä sitten on, sitä en tiedä, mutta ainaki kaverin isältä poistettiin noi vedet sormien nivelistä imemällä neulalla. Tosin syynä oli voinu olla esteettisyys...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom