Nivelien naksunta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
itellä kans naksuu joka ikinen paikka..sormet on kauheimmat, ne kun rullaa nyrkkiin niin joka sormi rusahtaa melkein joka nivelestä..samaa pystyy jatkamaan monta minuuttia putkeen ja aina naksuu..niskan on toinen pahempi, aina kun vähänki kääntää sivulle niin kuuluu kauhee rusahus ja 5 metrin säteellä olevat kysyy et "mitä tapahtu?" :hyper:
Lääkärissä on käyty ja sano ettei oo mitään vakavaa..mutta oon huomannu et jos sormia ei naksuttele pariin tuntiin niin niissä on kipuu ja ne tuntuu "tönköiltä"

Nepheg sanoi:
Aika ärsyttävää kun alan tekee ranskalaista tangolla niin selkä rusahtaa aivan helvetin kovaa (siis kun laskeudun maaten siihen penkille). Lähellä olevat säikähtävät ja kysyvät "kävikö sulle mitään" samalla kun heiluttelen sitä tankoa koetan sitten siinä punaisena sanoa "Ei mitään hätää" :D.
Joo toi on mun mielest kans todella ärsyttävää. Mulla on sillee et ku tekee kyykkyä ni ekan toiston kohal polvet rusahtaa melkosen ilosesti mutta ei se kyllä ollenkaan satu, mut se käy ärsyttäämään jos siin lähel on jotain kavereita ni joka kerta vaikka ne tietää et mun polvet naksuu ni sielt tullaa naama väärinpäin kyselee et "eiks toi muka satu?" tai kauhistelee et "hyi helvetti miten ilkee ääni". :curs:

En tiennyt mihin tämän laittasin, mut tää aihe sivuaa ainakin mun ongelmaa.
Eli eilen tein pitkästä aikaa penkkiä. Ranteen kipeytymisen takia en pystynyt sitä tekemään, mutta eilen kaikki sujui hienosti eikä kivusta ollut tietoakaan. Illalla huomasin kuitenkin, että oikea kyynerpää napsuu suoristaessa, ja sen tunteekin, jos kokeilee toisella kädellä, että se muljahtaa. Välillä tuntuu pientä kipuakin, tai sitten olen vain vainoharhainen. Eli mikähän mahtaa olla vikana, ja kannattaako lähteä huomenna salille vai ootella vähän aikaa, jos vaikka paranis?

kävin tossa lääkäris kuulemas tulokset noista röntken kuvista joku selkä sairaus mulla o nimeä en muista sano että painonosto saa jäädä tähän :( kerto jotenki et mitä enemmä nostelen ni se vaa menee pahemmaks et lopuks kävelisin ku nodredamen kellon soittaja...et maastaveto ja kyykky ehdottomasti kielletty joten iha sama jos jättää koko harrastuksen ja alkaa kehittää keskivartaloa

Naksuu ja paukkuu ja sormet varsinkin. Nykyään kun käden puristaa nyrkkiin niin kuuluu tasanen naksahtelu lähes joka kerta joka sormen kohdalta, on sanottu että ei kannattais, nivelet löystyy.. Muuten ei taida kovin paikat naksahdella.

Itellä paukkuu ranteet nilkat ja joskus kyykyn pohjassa polvet. Pienenä tuli sormia aina naksuteltua, mut siitäki pääs eroon. Yhellä kaverilla taas sormien vääntely on jo pakkomielle. Tuloksena mm. peukalot jotka taittuu toisen nivelen kohdalta nurin vaikka kaksinkerroin :eek: Pahaa tekee kattoa.

joo toi on legenda että ku naksuttelee sormia niin sormet jotenki huononis tai löystys nivelet tai että vanhana ku kannat kahvikuppia nii tipahtaa sormi :D :D pari vuotta sitten oltiin tutkittu tuoki asia ja todettiin ettei sormien naksuttelusta ole ihmiselle minkäännäköistä haittaa ja oon kyllä ihan samaa mieltä :D ja vaikka itekki päivittäin sormia ruksauttelen nii ei ne sen enempää mihinkään suuntaan väänny :D mutta niin jos nyt punttireenistä nii esim prässissä nilkat naksuu muttei mitää haittaa oo.. ja reenissä ei sormet tai kädet tai mitkää naksu mitenkää, sormet vaa sillon ku ite naksauttelen :) ennen oli pakkomielle myös selkä penkkiä vasten naksauttaa, helpotti jotenki mutta se on jääny pois..

e: en oo lukenu muiden kommentteja niin tuskin kukaan mitään tommosta on ees väittäny mutta ilmotinpa vaan, laitetaan vaikka tylsyyden piikkiin tämä viesti =)

Mulla naksuu aamusin nilkat aika hyvin, mutta nyttemmin on prässissä vähän kovemmilla painoilla alkanut vasen polvi naksahtelemaan ja se sattuu aika kivuliaasti. Tuntuu vähän siltä, että joku jänne tms. menisi jonnekin polven liikkuvien nivelten väliin ja sit se juilii ilkeesti. Täytyy liikekin pysäyttää ku välillä pelottaa, että sattuu pahemmin vielä. Onks muilla vastaavaa ilmennyt?

Mulla paukkuu polvet ihan pirusti varsinkin kyykätessä ja toinen olkapääkin välillä paukku ilkeesti.

Polvet rusahtelee välillä, alaselkä lähes aina, lavat lähes aina, rintalasta välillä:confused:, niska välillä, sormet niin kauan kun jaksaa naksutella, kyynärpäät, hartiat, solisluut, välillä lonkka jne. Käytännössä joka paikka paukkuu tai naksuu kun vähän vääntelee. En oo mitään haittaa huomannut vielä ainakaan. Selkä ainakin tuntuu mukavalta, kun saa raksuteltua kaikki lihasjumit siitä pois. Voimakkaalla kiertoliikkeellä paukahtaa yleensä jokainen nikama alaselästä lapojen korkeudelle asti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
en nyt jaksanu kaikkia posteja lukea mutta kaikille tiedoksi: sormet(varpaat jne.) eivät kulu tai vaurioitu mitenkään niitten naksauttelusta. näin kertoi fysioterapeutti minulle joskus muinoin. ihan rauhassa saa naksautella sormia ja varpaita ilman että siitä mitään haittaa olisi, ja sama selän kanssa jos ei mitään kipua ilmene. homma toimii jotenkin niin että sormesta vapautuu jotakin kaasua naksauttaessa ja siitä poksahtava ääni. itse olen aina tästä lähtien ihan rauhassa naksutellut sormiani :P vaikka saattaa kyllä joitakin esim. koulun penkillä ärsyttää :D samapa tuo

Sormet, varpaat, niska, nilkat.. onha näitä. Mukava pauke käy, kun menee rappuset alas :D

ittellä naksuu kans nilkat kun menee portaita alas ja samaten kovissa maveissa naksahtelee. mitään kipua ei tunnu missään eikä oo sen takia kipeentyny, niin ei kai siinä mitää oo..

Niskat rutisee aika voimakkaasti. Tutut ja välillä tuntemattomatkin kauhistelevat, mutta minkäs sille voi. Ääni on melko voimakas, mutta kipua siitä ei aiheudu, paikat vain tuntuvat aukeavan...

Kyynerpää jää välillä myös aika ikävästi jumiin ja silloin kun käden ojentaa, niin se vihlaisee aika ikävästi. Muutkin nivelet naksuvat välillä, mutta niin harvoin, että en ole niihin kiinnittänyt mitään huomiota...

Niskat rutisee aika voimakkaasti. Tutut ja välillä tuntemattomatkin kauhistelevat, mutta minkäs sille voi. Ääni on melko voimakas, mutta kipua siitä ei aiheudu, paikat vain tuntuvat aukeavan...

Minulla täysin sama, käytännössä joka aamu pitää niskat naksautella, tai tuntuu, että on ihan jumissa. (Tosin ne naksuu ihan sillä, että kääntelen päätä, mitään käsiä ei tarvitse avuksi venyttämään.) Ollut tosin jo useita vuosia, nuorena ei ollut. Oikeastaan alkoi naksua vasta kun lopetti painimisen, liekö sillä sitten jotain vaikutusta?

Joo, mulla naksuu niska, selkä, sormet, jalkaterät, varpaat ja leuat, jos siis haluan. En usko, että tämäkään mitään hirmuterveellistä on, mutta no can do, kun sen kerran on alottanu :).

EDIT: ja sitten vielä olkapäät jostain kohtaa harvemmin paukahtaa melko lujaa.

Selkää pitää runnoa lattiaan/lattialle käärittyyn pyyhkeeseen pari kertaa päivässä, tai muuten iskee jumi, ja tuntuu että selkä on jotenkin huonossa asennossa. :arvi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom