Neuvominen salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Oon ollu tuolla salilla treenailemassa ihan kuten muutkin treenaajat. mutta itse ainakin tykkään, jos joku tulee neuvoo, jos näkee että teen jonkun liikkeen väärin. Mites te? haittaako teitä jos joku tulee sanoo, että kokeiles tällein, vois olla parempi. entäs neuvotteko ite? Jos näätte kun joku nevari tekee 10129482390 kilolla penaa ja tekee sen liikkeen aivan väärin, niin meettekö neuvoo, vai jätätte kuolemaan siihen? :D meinaan tekis välillä mieli sanoo vähän isommillekin kavereille, että teet aivan päin vittua :D

No kyllä ainakin mä otan mielellään neuvoja vastaan. On tullu monta asiaa opittua! Mutta ite harvemmin vielä neuvoja jaellut. Oon kyllä niin kynis ettei kukaan varmasti tule kysymäänkkään :D.

Kyllä musta ainakin on hyvä, että porukka neuvoo:). Itseänikin on monta kertaa neuvottu ja mielellään ottaa vinkkejä vastaan ettei tee liikettä väärin ja menetä osan liikkeen antamasta hyödystä. Minä myös neuvon muitakin silloin jos joku katselee liikettä sen näkösenä et mitähän tässä pitäisi tehdä ja alkaa tekemään sitä väärin, mutta harkitsen monessa muussa tilanteessa kyllä aina, että kannattaako tässä sanoa mitään. :)

En ole neuvonut eikä minua ole neuvottu. Olen kyllä harkinnut kysyväni jotain kokenutta treenaajaa katsomaan onko kyykky- ja mavetekniikassani huomautettavaa.

Välillä taas on tehnyt mieli mennä kysymään joltain yksin hirveillä painoilla penkkaavilta että tartteeko varmistajaa. Etenkin nämä yli 100% maksimipainoilla 5cm osatoistoja tekevät välillä hirvittävät, koitan ajoittaa omat sarjat aina heidän sarjataukojen ajaksi että voin tarvittaessa pomppia nostamaan tankoa kurkulta... :rolleyes: Onneksi ei ole koskaan tarvinut.

Jos joku oikeasti asiantunteva joskus tulis kertoon että kyykkytekniikkani kaipaa hiomista olisin kyllä todella kiitollinen. Ite noita ongelmia on aika mahoton huomata vaikka teoriaa olis kuinka paljon luettu.

Bottom line: Jos oikeasti TIEDÄT VARMASTI jostain asiasta mene neuvomaan. Muuten voit pitää pääsi kiinni. :D

Ite ainakin teen joitain liikkeitä esim. penkki päin vittua välillä. Ja käy lähinnnä ärsyttämään ne kaverit jotka siihen kommentoi että: "persees nous, eihän toi oo lähelläkään kisanostoa"...

Kun en itsekään mikään kehonrakentaja ole, en ole voimanostaja vaan käyn salilla lähinnä peruskunnon takia. Ja olen käynyt 6 vuotta niin tiedän kyllä mitä teen. En kyllä ikinä mitään kommentoi vaan vastaan vaan: "Aijaa".

Ja ojentajaneuvojia vasta löytyykin :D

Kyl mielellään otan neuvoja vastaan, jos neuvo tulee tosiaan asiasta tietävältä. Nimittäin jos joku esamasa tulee neuvomaan, joka itekkin tekee about kaiken ihan päin seinää, niin ei se mieltä lämmitä. Ite en kyl vielä näin aloittelijana mene ketään neuvomaan.

Mielellään otan neuvoja vastaan,salilta ja vaikka pakkotoiston sivuilta:) .Vähän pitää silti oman pään mukaan miettiä että onko neuvo hyvä vai ei.Itse ei oikein tule salilla toisia neuvottua.

totta kai kritiikki aina salilla kannattaa, kuten pakkotoistossa. mutta jotkut jotka on tehny jonkun liikkeen väärin koko elämänsä on aina vaikeita tapauksia. ei ota neuvoja, vaan ajattelee että tekee ihan oikein, muut väärin. tuli muuten mieleen, että jotkut noi nostaa perse ylhäällä, eiks se oo aika huono? ite en nosta persettä ikinä

edit: siis penkkiä tehdessä perse nousee

Neuvoja on tullu lähinnä itse kyseltyä muilta varsinkin tekniikan osalta,
mikä taitaa mulla olla heikoin lenkki. Kyllähän noita kaikenlaisia perse_ilmassa_penkkaajia
ynnä muita riuhtojia näkee aina, mutta pidän yleensä turpani kiinni.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mappana sanoi:
Ite ainakin teen joitain liikkeitä esim. penkki päin vittua välillä. Ja käy lähinnnä ärsyttämään ne kaverit jotka siihen kommentoi että: "persees nous, eihän toi oo lähelläkään kisanostoa"...
Tiedätkö??

Tekis mieli mennä sanoonkin yhdelle tyypille kun on niin ego saleilija, etten ole moista ennen nähny. Perse on ilmassa 15cm ja tanko jää siltikin rinnasta 10cm auki, mutta eipä sen sitte vissiin niin väliä kun saa nosteltua isoilla romuilla. Mutta annampa jätkän egoilla ja hajottaa alaselkänsä. Toolate voi tietääkin tämän tyypin.

Minä otan auliisti neuvoja vastaan, kun aina oppii uutta ja olen kuitenkin vasta käyny 3-4v salilla niin en millään voi vielä tietää kaikkia, mutta pikku hiljaa.

Ilman neuvoja tekisin vieläkin 50% salin liikkeistä päin vittua. Heijautukset, aivan väärät liikeradat ym. kynistely. :)

Neuvokaa ihmeeessä!

Oon itse ollut todella kiitollinen, kun minulle tuli salin työntekijä omien sarjojensa välissä opettaan ja näyttään vähän, että miten se mave oikeasti kuuluisi mennä. Teoria oli toki alunperinkin tiedossa, mutta käytännössä tekniikka oli surkea, ainakin nykyisin käyttämääni verrattuna. Tämän jälkeen painot sarjoissa noussut huomattavasti ja tunto ollut aina täydellinen treenin jälkeen. Mielestäni se kuuluu tavallaan kokeneempien velvollisuuksiinkin neuvoa jos joku vetää aivan perseelleen tekniikan. Itse en ole neuvonut kuin treenikaveriani tekniikan suhteen, mikä johtuu pelkästään omasta kokemattomuudestani.

Pari kertaa on tultu kysymään tekniikkaneuvoja ja korvaavia liikkeitä. olen myös neuvonut jos joku meinaa hajoittaa itsensä jotain liikettä tehdessään. Itse en ole vielä ikinä salilla kysynyt toisilta neuvoa (johtuen siitä ettei siellä ikinä ole ketään :itku: ) vaikka neuvoa tarvitsisi erityisesti selän osalta

Ihan hyvä asia ainakin mielestäni, jos joku tulee neuvomaan. Tietenkin riippuu vähän, että kuka. Itse en kovin helpolla ota opikseni, jos neuvoja on tyyppiä "toista kertaa salilla" tai muuten vain tosi pieni, eli jotain uskottavuutta täytyy olla, jos haluaa jakaa omia neuvojaan.
Nimim. en neuvo (ellei kysytä).

Multa ei oo vielä kysytty mitää, johtuen varmaa siitä et oon niin pieni :D. Mutta kyllä se kelpaa jos joku kokeneempi tulee neuvomaa. Saahan niitä neuvoja iha itekki kysymällä.

Neuvokaa ihmeessä :thumbs:
Itse ilahdun aina kun joku kokeneempi neuvoo ja auttaa hiomaan tekniikkaa salilla. Varsinkin vanhempien voimailijoiden neuvot ovat yleensä kullanarvoisia ja tulevat vielä ystävällisen elämää nähneellä asenteella.

Itse en mene salilla omia ideoitani jakelemaan, vaikka joskus hirvittää katsella vierestä vaarallisesti tehtäviä liikkeitä. Suurin osa väärin menevistä suorituksista on kuitenkin liiallisilla painoilla egoilua: lukiolaisniiaukset kyykyn tilalla yms. liikkeet 3 cm liikeradoilla (ns. salimaksiimi: jalkaprässiin laitettavien painojen suuruus ja kääntäen liikeradan lyhyys on suorassa suhteessa vieressä harjoittelevan naaraan beibiys-asteeseen). Noihin egoiluihin on mielestäni turha mennä pätemään väliin. Jokainen tehkööt asiansa tavallaan. Ja lisäksi en voi tietää, jos kaverilla sattuu olemaan treenissä vaihe johon nimenomaan kuuluvat vajaat liikeradat.

Kylmimmät tilanteet salilla tulevat silloin, jos joku voimanostaja pyytää varmistamaan suoritustaan. Tällöin pyydän yleensä treenikaverin mukaan. Kovaa kyykkyä en lähde mielelläni varmistamaan ollenkaan, koska siinä kaltaiseni tumpelo varmistaja voi saada pahaa jälkeä aikaan.

Oma lukunsa on sitten se, kun pukuhuoneessa minuakin hoikemmat kaverit tulevat sanomaan minulle ja treenikaverilleni: "Te vissiin teette aina koko kropan kerralla, kantsis jakaa keho useenpaan osaan vaikka neljään". Noihin täytyy vastata vain kohteliaasti: "Öö, kiitos vinkistä, harkitaan". Ja tiedän kyllä, että meidän hosumisemme lihasryhmästä toiseen voi näyttää hassulta, kun muut treenarit viettävät saman vajaan tunnin yhdellä penkillä tai taljalla :)

Ite otan kans mielelläni neuvoja vastaan ja etenkin aloittelijan olis hyvä vähän kysellä kokeneemmilta kuten allekirjoittanutkin teki. Onhan se mukavaa että kyykky- ja mavetekniikka neuvotaan lähes kädestäpitäen alussa oikeaksi niin ei tarvi sitten myöhemmin valitella kun epämääräisiä paikkoja kolottaa.
Tosin joskus kun sellaset ei-niin-kokeneet nostajat tulee neuvomaan jotain liikettä mitä ei edes ite ole tekemässä niin wtf siinäkin sit tekee. Kokemusta on ristitaljan osalta, siinähän voi tehdä useita eri liikkeitä vaikkei kaikki sitä tiedäkään. Joten neuvoisin kaikkia :david: olemaan neuvomatta jos ei itsekään ole aivan varma näistä asioista.

Kaikki neuvot otetaan kiittäen vastaan, perustellut neuvot myös huomioidaan ja hyvin perustelluista neuvoista otetaan opiksikin. :)

Edit: Myös :david: saa tulla neuvomaan. Mikäli neuvo on huono, sitä ei tietenkään oteta huomioon, mutta saattahan siltä suunnalta joskus yksittäinen hyväkin neuvo tulla.

Pari kertaa olen itse neuvonut oma-aloitteisesti, kun tyyppi ei ole suunnilleen osannut mennä laitteeseen tms oikein päin. Tai on pari minuuttia raapinut päätään tyyliin "mitäs tässä pitäisi tehdä"

Itse olen huomannut, että mitä kokeneemmalta kaverilta kysyy neuvoa, sitä varmemmin niitä saa. Välillä vaikuttaa, että jengi oikein innostuu kun joku kehtaa kerrankin kysyä. Hyviä neuvoja saa, kunhan vaan avaa sen suunsa rohkeasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom