Neuvominen salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
nevahood sanoi:
Tunnen vastaavan tapauksen. Kysyin aiheesta niin sain vastaukseksi että jos nostaa 215kg perse pystyssä t-paidalla niin kyllä se 200 tulee siistimmällä tekniikalla.. Jokin totuus tuossakin.

Kyykyssä egoilioita en ymmärrä. Jengi nytkyttää lähemmäs 300 kilolla semmosia polvenheilautuksia/niiauksia että oksat pois. Kyykystä ei sitten tule kun päältä satanen. Parasta on sitten kun nämä nytkyttäjät naureskelevat muille miten pienillä painoilla muut treenaavat...

Itse teen juuri kyykkyäkin erittäin pienellä liikkeellä. Ja monet katsovat vierestä että ei toi taas osaa mitään. En siitä ottaannu. Osaan sentään pitää sen tangon oikein siellä selässä enkä niskassa. :D.
Lähinnä teen sitä sen takia pienellä liikeradalla että se tuntuu jotenkin paremmin, sitten kun haluan tehdä suurta liikerataa laitan tangon rinnalle ja kyykkään. Tuntuu jotenkin luonnollisemmalta polvia ajatellen.

Tuossa samaa mieltä että jos perse ilmassa nostaa niin tuleehan se puhtaasti se pienempi paino. Itsellä tuommoisessa "nivelten äärirajoja" kokeilevassa nostossa on vain hyötyä.
nimim. Pesis lentää yli 100km/h...

kyllähän neuvoja otetaan vastaan jos niissä vaan on jotain järkeä.mulle on mavea neuvottu ja hyvä että neuvottiin.
ite saatan kaverille jotain tekniikkaneuvoja antaa,mutta muuten en,tuntemattomia ihmisiä,lähe kyllä neuvomaan jos ei varsinaisesti kysytä.treenatkoon pitkin vittua mun puolesta

mä en ota neuvoja vastaan ellei kaverilla ole puuhelmet kaulassa. kerran yks tyyppi kerto että saat paremmin painot penkissä nouseen ku nostat vähä persettä ja pompautat rinnalla :david:

naruranne sanoi:
kerran yks tyyppi kerto että saat paremmin painot penkissä nouseen ku nostat vähä persettä ja pompautat rinnalla :david:
totta joka sana :D

Niina sanoi:
Mä voisin teettää paidan, jossa lukee edessä "älä neuvo" ja takana "..jos en kysy". Meidän salilla on muutama yli-innokas neuvoja. Ihan kiva jos välillä saa hyviä vinkkejä, mutta ei joka helevetin välissä tarvi olla paapomassa.

Olen muutamia kertoja nähnyt keski-ikäisiä lähes täysin treenaamattomia miehiä jotka ovat melkein koko salilla olo aikansa neovonut nuoria naisia treenaamaan. Naiset eivät ole koskaan neuvoa pyytäneet näiltä miehiltä.

Kyllä on ollut aika huvittavaa seurata sitä vierestä.

Itseä on tullut muutaman kerran neuvomaan samaiset sedät. Kerran kun tein lämppäreitä prässissä, niin tämä setä huutaa kovaan ääneen salin toiselta puolelta että älä vedä polvia lukkoon yläasennossa ettei ne hajoa. Painoa prässissä taisi olla 40 kiloa. Neuvon jälkeen setä alkoi kovaan ääneen manailemaan satunnaiselle salitreenaajalle kuinka nuoret kollit eivät osaa reenata, vaan rikkoivat itsensä.

Tämän jälkeen pyysin setää varmistamaan reilu kymmenkunta sarjaa saman treenin aikana vaikka minkäänlaista tarvetta ei varmistamiseen ollutkaan. Naaman ilmeistä päätellen setä taisi ymmärtää että kyse on pelkästä juoksuttamisesta. Tämän jälkeen säästi vinkkinsä taas naisille.

mäki arvostan jos joku isompi tietävämpi kaveri tulee neuvoon, tätä ihanuutta tapahtunu tasan kerran mun saliuralla

JOTEN

kaikki te osaavat ihmiset neuvokaa ronskisti muita nuorempia/tyhmempiä/pienempiä !

Jos joku oikeasti neuvoo, niin se on vain positiivista. Mutta se että joku yrittää päteä "neuvomalla", lähinnä pistää vituttamaan. Meillä käy salilla kokeneempia vakiporukka, heidän kanssaan toki jaetaan vinkkejä. Aina välillä näkee jonkun tekevän jotain asiallisen näköstä liikettä jota ei itse tunne ja varmasti tällöin kysyn vinkkejä.

Eli mahtavaa kun oikeasti asiansa osaavat neuvoo, mutta jotkut voisi oikeasti jättää ne neuvot omaan tietoonsa. Ja tämä ei sitten ollut kenellekään jonka tiedän tätä palstaa lukevan.

Kerran joku neuvoi käyttämään hänen otettaan scotissa, koska kuulemma on niin raskaampaa tehä. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että laitoin lisää painoa tankoon hänen jälkeensä. Kommentoin vaan, että eipä niillä painojen määrällä niin väliä ku oikeanlaista vastusta tässä haetaan, oli se ote mikä tahansa.

Kyykkyyn joskus hakenut jonkun salikarhun tsekkaamaan tekniikkaa ja muuten tyydyn tuijottamaan häiristevästi kokeneempia treenaajia :). Eipä ikinä tullu ketään neuvottua, vaikka tekee kyllä todella pahaa katsoa, ku jonkun kyykky on sekoitus kyykkyä ja hyvää huomenta -liikettä. Oon kuitenkin niin noviisi (2. vuosi menossa), etten oikeen kehtaa mennä säätämään... hölmöähän tuo.

Oon tainnu muutaman kerran neuvoa, mutta yleensä en kyllä sano mitään vaikka kuinka menis päin persettä.. Vähän tekee kyllä pahaa tälläkin hetkellä, kun salilla käy ahkerasti sellainen n. 40v muija, mutta hukkaa kyllä täysin aikaansa..
Itse taas tykkään jos joku kokenut tulee kertomaan miten jotkut liikkeet kannattaa tehdä vähän paremmin. Sekin sillä Timban kertomalla edellytyksellä, että neuvotaan eikä pädetä.

Hyviä neuvoja otetaan vastaan tietenki. Ja kyselenkin voimamies kisoja harrastavalta jätkältä aina neuvoja. Ja yheltä painonnostaja. Vaikka bodytreeniä pääasiassa teen. Paitsi kyykky mave jne..
Ite en kehtaa neuvoa muita. Kerran sorruin neuvomaan abaut 15v teiniä, kuka teki penkkiä 50kg:lla. Ei laskenu ollenkaan rinnalle asti ja painot meinas lennellä, ku tanko kaartu toiseen suuntaan.
Minä: "Tota kantsis vähä pienemmillä painoilla pumppailla ja ihan rinnalle asti rauhallisesti, ni saat paremman tuntuman ja varmasti kehitytkin paremmin".
Teini: "Joo niihä se pitäs, mut kivempi pitää isoja linttejä tangos".
Hehehe...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jyväbroileri sanoi:
Olen muutamia kertoja nähnyt keski-ikäisiä lähes täysin treenaamattomia miehiä jotka ovat melkein koko salilla olo aikansa neovonut nuoria naisia treenaamaan. Naiset eivät ole koskaan neuvoa pyytäneet näiltä miehiltä.

Kyllä on ollut aika huvittavaa seurata sitä vierestä.

Se on aivan helvetin ärsyttävää! Kun on nuori nainen vapaapainoalueella yksinään, niin sanomistahan siitä tulee, sama se mitä tekee. Kävin joskus köyhänä opiskelijana kaupungin salilla, missä näitä neuvoja-tyhjäntoimittajia oli kaikki paikat täynnä. Sitä yrittää keskittyä ja tuijottelee levytangon uritusta tarttuakseen kohta tankoon elämänsä kyykkysarjaa varten, ja eikös vain joku tule siihen selän taakse viisastelemaan ja rikkomaan latautumisen..:curs: Parhaimmillaankin neuvot olivat vain tarpeettomia, huonoimmillaan just sitä että neuvottiin ihan eri lihasryhmän liikettä kuin mitä olin tekemässä, tai jotain sarjojen/toistojen määristä. Ihan selvästi jotain pientä flirttailu/lirkuttelujuttua haistaa näistä usein, mutta koskaan ei kukaan esim. tarjoudu taka-ajatuksineen avukseni laittelemaan painoja takaisin telineisiin tms oikeasti avuliasta ja mukavaa. :lol2:

Eipä muuten ole kukaan huomautellut, paitsi joku tyttöystäväänsä opastava jätkä sanoi tyttöystävälleen, että katsoppa tuosta mallia tekniikkaan.. Itse en huomauttele, paitsi jos joku ihan selkeästi on aiheuttamassa itselleen vaaratilanteen/laitteen säädöt väärin/pyörii hämmentyneenä miettien miten vempele toimii.

Jaa, no salietikettipoliisi olen kyllä. Varsinkin kaupungin salilla kävi yleisurheilu- ja teiniporukoita, joille oli hirveän hankalaa tyhjentää tangot treeninsä jälkeen. Minä kävin sitten tällaista havaittuani oikein kiusallaan kysymässä, että joko te lopetitte tuossa, minä voisin jatkaa kunhan tulette korjaamaan jälkenne :whip:

Aika hyvää asiaa, Amaryllis.

Täytyy sanoa, että vapaiden painojen kanssa touhunneet naiset mitä olen nähnyt eivät taatusti neuvoja kaipaa. Ennemin minä kysyisin heiltä neuvoja vaikkapa kyykyn tai maven suhteen :D

En ole neuvonut ketään salilla tekniikan suhteen, vaikkakin monesti olisi ollut aihetta. Uskoisin, että vanhemmat miehet (45+) tekevät eniten liikkeitä väärin, löytyyhän niitä kaikenikäisistä toki. Tyyppiesimerkkinä on yhdistetty soutu ja ylätalja:D

Ottaisin mielelläni salilla neuvoja vastaan, mutta eipä ole vielä tähän mennessä tullut. Tämä johtuu varmaankin :david:maisesta yleisolemuksestani?

Ukki sanoi:
Aika hyvää asiaa, Amaryllis.

Täytyy sanoa, että vapaiden painojen kanssa touhunneet naiset mitä olen nähnyt eivät taatusti neuvoja kaipaa. Ennemin minä kysyisin heiltä neuvoja vaikkapa kyykyn tai maven suhteen :D

En ole neuvonut ketään salilla tekniikan suhteen, vaikkakin monesti olisi ollut aihetta. Uskoisin, että vanhemmat miehet (45+) tekevät eniten liikkeitä väärin, löytyyhän niitä kaikenikäisistä toki. Tyyppiesimerkkinä on yhdistetty soutu ja ylätalja:D

Ottaisin mielelläni salilla neuvoja vastaan, mutta eipä ole vielä tähän mennessä tullut. Tämä johtuu varmaankin :david:maisesta yleisolemuksestani?

Joo toisilla toi ylätalja on kyllä sen näkönen suoritus että jokin tunnustus siitä pitäs saada:D

kaNi- sanoi:
Pakko kysyä, että tiiätkö ees mikä on "nevari" ku tällästä kysyt.

oon pelannu tieskari pelejä kohtalaisen kauan, ja pelaan edelleen, niin kyllä tiedän mikä on nevari :D älä tuu mulle egoo, :SALEE nevis :D:D:D

Oon vaihtanu asuinpaikkaa vuoden valein viimeset 10 vuotta. Tasta johtuen on tullu heiluttua aika monella eri salilla.
Yleensa en puhu juuri mitaan, treenikin yleensa ohi alle 40min. Kerran oli Lontoossa yhella salilla treenailemassa. Siella oli kaksi kaveria tekemassa ylataljaa pyyhkeet lanteille sidottuna. Kysyin etta miksi pyyhkeet ?? Vastaus oli etta polttaa paremmin rasvaa !!

esa67 sanoi:
Kerran oli Lontoossa yhella salilla treenailemassa. Siella oli kaksi kaveria tekemassa ylataljaa pyyhkeet lanteille sidottuna. Kysyin etta miksi pyyhkeet ?? Vastaus oli etta polttaa paremmin rasvaa !!
:lol2: w-t-f. Ei tainnu pojilla paljon järki päätä pakottaa. Että rupee vituttaan tollaset urbaanitlegendat (siis että pyyhe polttaa rasvaa tms, "rasva lihottaa, vältä sitä kuolemaksesi" yms.) :D.

Lapo sanoi:
:lol2: w-t-f. Ei tainnu pojilla paljon järki päätä pakottaa. Että rupee vituttaan tollaset urbaanitlegendat (siis että pyyhe polttaa rasvaa tms, "rasva lihottaa, vältä sitä kuolemaksesi" yms.) :D.

Älä tyrmää ennen kun kokeilet! :lol2:

Ukki sanoi:
Bodaaja sanoi:
Joo toisilla toi ylätalja on kyllä sen näkönen suoritus että jokin tunnustus siitä pitäs saada:D
:D Ikärasismia! :D
Me vanhat miehet emme käytä pullamössönuorisolle suunnattuja ylätaljoja. Me vedämme lisäpainoleukoja.

urbaani legenda ??

Lapo sanoi:

Itseasiassa menin vesaan nauramaan, herrasmiehena en kehdannu nauraa pain naamaa. kyllahan noi legendat itseasiassa vituttaa, mutta kun ensimmaisen kerran joku kavelee salilla vastaan pyyhe t-paidan paalle vedettyna :eek:
Tuli muuten jouluna kaytya Tampereen Stocmannilla, ja kas kummaa mita sielta loyty: TV shopista tuttu SAUNABELT !!

saunabelt :D:D:DD:D:D:DD:D:D: joo, just huomasin, että yks kaveri ei oo käyny salilla ainakaan niin usein kun se ennen kävi, yks rinta-haba-pelle. mutta sitten eilen kun olin salilla, niin sielä oli sellanen varmaan 100kg jätkä ( aika paljon läskiä ), niin se veti penkin jollain 80kg ja ei edes rinnalle asti ja varmaan 5 sarjaa, eikä oikein muuta. ja sitten lähti jonnekin treeneihin. mikä siinä on että treenataan vaan se penkki ja lähdetään menee? ei hitto mitä " possee ". olis tehny mieli mennä vähän sanoo, että näin se penkki tehdään edes pikkuisen paremmin mitä itse teet. se on kyllä huomattu, että aikuisia on vaikempi neuvoa. ja jotkut on niin jonkun " mun jääkiekkovalmentaja sano näin " jutun perässä niin paljon ,että ei kuuntele neuvoja. esim. yks tyyppi sano ,että paras palautuminen on kun syö heti treenin jälkeen mahan täyteen. mun mielestä kyllä se palkkari on aika tärkee, mutta joo...

Suositut

Back
Ylös Bottom