Neuvominen salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
littledragon67 sanoi:
ns. salimaksiimi: jalkaprässiin laitettavien painojen suuruus ja kääntäen liikeradan lyhyys on suorassa suhteessa vieressä harjoittelevan naaraan beibiys-asteeseen

:D

Täälläkin otetaan neuvot mielihyvin vastaan. Varsinkin kokeneiden salikarjujen neuvot kuunnellaan tarkasti. Tietysti aina täytyy pitää hieman kritiikkiä päällä eikä ottaa mitään heti absoluuttisena totuutena. Huonot neuvot suodatetaan samantien toisesta korvasta ulos (entisellä salilla eräs papparainen tuli mulle neuvomaan että kannattaa nostaa perse ilmaan kun penkkaa niin nousee enemmän :jahas: ). Jos multa joku neuvoja tulee kysymään niin ilomielin neuvon. Itse en mene kenellekään tyrkyttämään neuvoja, paitsi ehkä jossain erikoistapauksessa jos joku ihan rookie tekee jotain täysin päin mäntyjä kun on ensimmäisiä kertoja salilla. Yleensä nuo helvetilleen tekijät kuitenkin ovat niitä egobuustaajia joille on yhtä tyhjän kanssa mennä selittelemään...

kyllä neuvon jos joku tekee ihan päin persettä ja kuuntelen kyllä muiden mielipiteitä omasta jumpasta,joita tosin en ole kertaakaan vielä kuulut...

Joskus on tehnyt mieli käydä sanomassa, että "hei kokeiles tällä keinoin", mutta loppupeleissä sitä vaan ajattelee, että kyllä jätkä varmaan tietää mitä tekee. :rolleyes:
Itse otan toki avomielin treenineuvoja yms tekniikkavinkkejä vastaan, kunhan vain joku joskus tulis sanomaan..

Joku sais tulla neuvomaan mulle mavetekniikan, selkä ei vaan pysy suorana. Vituttaa jättää niin hyvä liike väliin. Luulisin kyllä että ongelma on liikkuvuudessa mutta silti tekniikkaneuvot ois paikallaan.

Ite en kyllä muita liiemmin neuvo, sali on fitness-sali ja mummot ei tykkää kommenteista.:jahas: Joitan vinkkejä oon antanu laitteiden kanssa ja kertonu mihin ne laitteet vaikuttaa mutta en sen tarkempia neuvoja oo tarjonnu. Ei mulla oo semmosta tietotaitoa.:D Kysyä saa toki, eipä vaa oo ollu kysyjiä.

On se hauskan näköistä, kun salilla sellainen 40v äijä tekee hauista tangolla 60kg painoilla. Se varmaan vielä kuvitteli itsestään suuruuksia, kun katselin sen reenaamista. Painoa hauiskäännössä 60 kg, mutta hauis ei siinä sen liikkeessä suurta roolia näyttele. Kroppa sätkii, kuin kala kuivalla maalla.

Antaa idioottien hajottaa ittensä salilla.

Mä en ainakaan mene yhdellekään äijälle neuvomaan miten tehdä oikein. Jos joku kehtaa kysyä miten treenata, niin neuvon, mutta auta armias jos sen jälkeen ei sitten edes kuunnella, kun selitän, niin eiköhän ala harmittamaan, että vittuako edes aukasin suuni.:wall:

KSENA sanoi:
entäs neuvotteko ite? Jos näätte kun joku nevari tekee 10129482390 kilolla penaa ja tekee sen liikkeen aivan väärin, niin meettekö neuvoo, vai jätätte kuolemaan siihen?

Pakko kysyä, että tiiätkö ees mikä on "nevari" ku tällästä kysyt.

ja ite neuvon mielelläni jos joku kysyy, jos ei kysy ni rikkokoon ittensä..ja neuvoja otan myös vastaan(isommiltani)

Keila sanoi:
:D
(entisellä salilla eräs papparainen tuli mulle neuvomaan että kannattaa nostaa perse ilmaan kun penkkaa niin nousee enemmän :jahas: )

Samaa "neuvottiin" mullekki ku alottelin saliharrastusta "10kg lisää penaa" no onneks en ikinä oppinu tota vaik yrityst löyty.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
arpa80 sanoi:
Tekis mieli mennä sanoonkin yhdelle tyypille kun on niin ego saleilija, etten ole moista ennen nähny. Perse on ilmassa 15cm ja tanko jää siltikin rinnasta 10cm auki, mutta eipä sen sitte vissiin niin väliä kun saa nosteltua isoilla romuilla. Mutta annampa jätkän egoilla ja hajottaa alaselkänsä. Toolate voi tietääkin tämän tyypin.
Joo kyllä tyyppi on tiedossa, salikyttääjä kun olen :D
No ei, mut kyllä tuossa perinteisessä penkissä tosi iso osa miehistä tekee sen isommilla painoilla mitä oikeasti voi käsitellä.

Mä en pysty ottaan vastaa kritiikkiä, jos teen päin persettä ni sitten teen. Se on mun oma asia jos paikat menee rikki, on mulla laastaria. Kerran yks häiskä tuli neuvoon mua penkkitekniikassa. Mä seurasin sitä sen kotiin ja kusin sen postilaatikkoon. Perkeleen kaikkitietävät...

mappana sanoi:
Ite ainakin teen joitain liikkeitä esim. penkki päin vittua välillä. Ja käy lähinnnä ärsyttämään ne kaverit jotka siihen kommentoi että: "persees nous, eihän toi oo lähelläkään kisanostoa"...

Ja ojentajaneuvojia vasta löytyykin :D

Hah meijän salilla jätkät penkkaa perse ylhäällä penkistä ja joku kaveri pitää lankkua vielä siinä ja auttaa tarpeen tullen sillä :) hyväs lykys viel penapaita osalla näissä nostoissa päällä, ja pysäytyksistä ei tietoakaan

Ei meidän salilla juurikaan toisten tekemisiin puututa. Vaikka eipä sillä että olisi erityisesti tarvettakaan ollut. Toisaalta, en ole koskaan jäänyt ilman tarvisemiani ohjeita, salihenkilökunta opastaa kyllä tarvittaessa. Kunhan uskaltaa kysyä :D .

Raskolnikov sanoi:
Mä en pysty ottaan vastaa kritiikkiä, jos teen päin persettä ni sitten teen. Se on mun oma asia jos paikat menee rikki, on mulla laastaria. Kerran yks häiskä tuli neuvoon mua penkkitekniikassa. Mä seurasin sitä sen kotiin ja kusin sen postilaatikkoon. Perkeleen kaikkitietävät...

Kai toi oli läppä :hyper:

Perse on ilmassa 15cm ja tanko jää siltikin rinnasta 10cm auki, mutta eipä sen sitte vissiin niin väliä kun saa nosteltua isoilla romuilla. Mutta annampa jätkän egoilla ja hajottaa alaselkänsä. Toolate voi tietääkin tämän tyypin.
Tunnen vastaavan tapauksen. Kysyin aiheesta niin sain vastaukseksi että jos nostaa 215kg perse pystyssä t-paidalla niin kyllä se 200 tulee siistimmällä tekniikalla.. Jokin totuus tuossakin.

Kyykyssä egoilioita en ymmärrä. Jengi nytkyttää lähemmäs 300 kilolla semmosia polvenheilautuksia/niiauksia että oksat pois. Kyykystä ei sitten tule kun päältä satanen. Parasta on sitten kun nämä nytkyttäjät naureskelevat muille miten pienillä painoilla muut treenaavat...

Jos joku junnu tekee jotakin muuta liikettä penkin ja haban välissä, pitkin vittua tietenkin, niin ojennan auttavan käteni ja nyppäsen painopakasta 80% pois ja pistän veivaamaan. Taitaa mul jotakin auktoriteettia olla kun ihan kiltisti ja hiljaa käydään sit punttailemaan Marchin tyylillä :D

Otan kokeneemmilta treenareilta ilomielin neuvoja vastaan. Kaikkitietävät salinoobiet taas voisivat jättää vinkkinsä jakelematta, meikäläiselle on tultu joskus pari vuotta sitten sanomaan tehdessäni kickbackia että teen liikkeen väärin ja neuvottu joku hauisliike :D

mukavaa jos joku neuvoo, kun aihetta ja kokemusta (neuvojalla)...
tosin on niitä "suuria neuvojiakin", joiden kannattais miettiä omia settejä ensiksi...
itse en neuvo, kun ääritapauksissa tai jos joku kysäisee (pl.avovaimo...:whip: )

Mä voisin teettää paidan, jossa lukee edessä "älä neuvo" ja takana "..jos en kysy". Meidän salilla on muutama yli-innokas neuvoja. Ihan kiva jos välillä saa hyviä vinkkejä, mutta ei joka helevetin välissä tarvi olla paapomassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom