Natujen syyttely roinaajiksii - kehu vai loukkaus?

Ei voi kuin nauraa kuinka tosissaan porukka ottaa tälläset :lol2: Mitä väliä sillä on, jos joku luulee roinaajaksi?

Ei se nyt joka paikassa ole sama. Äkkiseltään esim. työnhaussa ei voi olla kuin haittaa: kukaan ei palkkaa siksi, että hakija käyttää dopingia, vaikka moni varmaankin palkkaa siitä huolimatta; mutta joku voi jättää tuon vuoksi palkkaamatta.

Minusta koko kunnianloukkauksen käsite on kummallinen sillä perusteella, että kohdetta itseään harmittaa. Nykyisen lain mukaanhan A voi tosiaan kenenkään kuulematta sanoa että B on esimerkiksi varas, ja saada siitä tuomion. Ihan eri asia, jos ulkopuolinen C kuulee sen, ja on epäiltävissä että C uskoo mitä A sanoo.

Ei voi kuin nauraa kuinka tosissaan porukka ottaa tälläset :lol2: Mitä väliä sillä on, jos joku luulee roinaajaksi?

Tottakai sillä on väliä. En susta tiedä, mutta itse ainaki välitän jonku verran omasta maineestani.

Olisko hauskaa jos porukka levittelis perättömiä juttuja sun selän takana, että oot esim. joku narkkari? tuskin.

Varmaan perus bodarille ei oo niinkään iso juttu - lähinnä kohteliaisuus, mutta jos kilpailee ja on kirjoittanut ADT-sopparin sekä vakavasti syytetään roinaamisesta, niin on kyseessä huomattavasti kovempi syytös. Vitsit vitseinä ja heitot heittoina.

Tottakai sillä on väliä. En susta tiedä, mutta itse ainaki välitän jonku verran omasta maineestani.

Olisko hauskaa jos porukka levittelis perättömiä juttuja sun selän takana, että oot esim. joku narkkari? tuskin.

Mistä sä tiedät mitä susta puhutaan selän takana kylillä, duunissa tai koulussa? Mä en ees jaksa alkaa miettii mitä jengi musta puhuu. Oikeat kaverit ei puhu paskaa selän takana ja ne jotka puhuu, niin niiden kanssa en halua olla missään tekemisissä (ei mee ehkä ihan näin yksinkertaisesti, mutta tähän itse pyrin). Jos joku ei halua olla mun kanssa tekemisissä huhupuheiden perusteella, niin tuskin siinä hirveesti menettää. Eipä noihin kuulopuheisiin kannata aina hirveesti edes luottaa.

Se tekee vielä vähän hankalampaa, ku jotkut ei tajua asioista mitään. Sä voit olla jonkun mielestä hormonienkäyttäjä, kun käytät vitskuja ja lisäravinteita..ja narkkari, kun oot polttanu kerran paukut.

Jos kuulopuheista tulee joitain oikeaa haittaa, niin sitten asiaan pakko puuttua.

Miksi roinaajaa vituttaisi jos joku epäilee roinaajaksi? Enemmän kai niitä luulisi harmittavan jos ei edes epäillä, sillon ei olla saatu näkyvää tulosta edes niillä lääkkeillä.

Toisaalta kyllä natua luulisi vituttavan vihjailut kun jokainen lihasgramma on hankittu omalla työllä ilman oikopolkuja, mua ainakin vituttaa.

Ei varmaan perus roinaajaa vitutakaan joka onnistuu kehittymään selkeästi paremmin kuin natikka, eli homma sillä tavalla hallussa että pystyisi kehittymään ilman myrkkyjäkin. Ennemminkin ajattelin sitä ryhmää jotka roinaa eikä saavuta sillä mitään merkittävää ja väittävät itse olevansa natuja.

Ja sit pitäisi vielä määritellä, että mikä on natikka ja mikä roinaaja. Jos roinaaja on sellanen, joka käyttää doping-aineita, niin sitten puolet pakkislaisista on roinaajia, koska monet on täällä varmasti käyttäny Jack3dia yms dmaa-tuotteita ja wadan listalla olevia lääkeaineita.

Ja sit pitäisi vielä määritellä, että mikä on natikka ja mikä roinaaja. Jos roinaaja on sellanen, joka käyttää doping-aineita, niin sitten puolet pakkislaisista on roinaajia, koska monet on täällä varmasti käyttäny Jack3dia yms dmaa-tuotteita ja wadan listalla olevia lääkeaineita.

Kaikkia kiellettyjä aineita pidetään "erikseen määriteltyinä aineina" 22 lukuun ottamatta ryhmiin S1., S2., S4.4.,S4.5 ja S6.a kuuluvia aineita sekä ryhmiin M1., M2., ja M3. kuuluvia kiellettyjä menetelmiä.

KAIKKINA AIKOINA (KILPAILUJEN AIKANA JA KILPAILUJEN ULKOPUOLELLA ESIMERKIKSI HARJOITUSKAUDELLA JA KILPAILUJEN VÄLILLÄ) KIELLETYT AINEET JA MENETELMAT

S0. Myyntiluvattomat lääkeaineet
S1. Anaboliset aineet
S2. Peptidihormonit, kasvutekijät ja vastaavat aineet
S3. ß2-agonistit
S4. Hormoneihin ja aineenvaihduntaan vaikuttavat modulaattorit
S5. Diureetit ja muut peiteaineet
M1. Hapenkuljetuksen parantaminen
M2. Kemiallinen ja fysikaalinen manipulaatio
M3. Geenidoping

KILPAILUN AIKANA KIELLETYT AINEET JA MENETELMÄT

Kohdissa S0.–S5. ja M1.–M3. määriteltyjen aineiden ja menetelmien lisäksi seuraavat ovat kiellettyjä kilpailujen aikana:
S6. Piristeet
S7. Huumaavat kipulääkkeet
S8. Kannabinoidit
S9. Glukokortikosteroidit

TIETYISSÄ URHEILULAJEISSA KIELLETYT AINEET

P1. Alkoholi
P2. Beetasalpaajat

Mistä sä tiedät mitä susta puhutaan selän takana kylillä, duunissa tai koulussa? Mä en ees jaksa alkaa miettii mitä jengi musta puhuu. Oikeat kaverit ei puhu paskaa selän takana ja ne jotka puhuu, niin niiden kanssa en halua olla missään tekemisissä (ei mee ehkä ihan näin yksinkertaisesti, mutta tähän itse pyrin). Jos joku ei halua olla mun kanssa tekemisissä huhupuheiden perusteella, niin tuskin siinä hirveesti menettää. Eipä noihin kuulopuheisiin kannata aina hirveesti edes luottaa.

Se tekee vielä vähän hankalampaa, ku jotkut ei tajua asioista mitään. Sä voit olla jonkun mielestä hormonienkäyttäjä, kun käytät vitskuja ja lisäravinteita..ja narkkari, kun oot polttanu kerran paukut.

Jos kuulopuheista tulee joitain oikeaa haittaa, niin sitten asiaan pakko puuttua.

Juuri näin.

Edit. on se kyllä edelleen hauskaa miten jotkut stressaa "mitä ne puhuu selän takana" :lol2:

Nyt meni miulta jo vähän ohi, mut ei se oo mitään uutta. Eipä miulla oikeestaan tähän aiheeseen muuta lisättävää olekkaan, joten lopetan tän keuhkoomisen.

Nyt meni miulta jo vähän ohi, mut ei se oo mitään uutta. Eipä miulla oikeestaan tähän aiheeseen muuta lisättävää olekkaan, joten lopetan tän keuhkoomisen.

Tarkoitin sitä, että joku on varmasti joskus elämässään käyttäny jotain noita tossa sun listalla olevia aineita (esimerkiksi alkoholia), joten kerran roinaaja, aina roinaaja.

Älä viitti.

No en mä nyt kovin tosissani ole, mutta tolle asteelle tän natu/roinaaja keskustelun voi viedä, jos aletaan oikeesti perseilee. Mut sillä tavalla oon tosissani, että kun puhutaan natikoista ja roinaajista, niin pitäähän se nyt määritellä, että mikä on natikka ja mikä roinaaja. Jos roinaaja on sellanen, joka käyttää doping-aineita, niin sittenhän se menee juuri noin, mitä tossa spedeiltiin.

Omasta mielestä on rojuttelija sitten, kun käyttää noita anabolisia aineita. Ei mikään efukka ole vielä roinaa.

Kertokaa toki miten määrittelette itse roinaajan ja natikan. Missä menee se raja, että siirtyy pimeälle puolelle?

Ite oon aatellu sen niin että jos sitä saa suomesta kaupasta, se ei oo roinaa. Mulla on kyllä astma ja siihen lääkkeet, että rankka roinaajahan tässä itekki sitte taidetaan olla..

Kyllä itseäni ainakin vitutti 18 kesäisenä timpurina raksalla kun oli jokusen vuoden veivannu punttia tosissaan ja alkoi näkymään tulokset paidan alla niin heti alkoi troppijutut kiertää. Kruununa kaikelle oli kun omistan äkkipikaisen luonteen ja yleensä sanon oman mielipiteeni asiasta kuin asiasta enkä kumartele "ylempiäni". Tästä sitten yksi rakennusmestari tuli mulle sanomaan että: "Hei Harju, sun kannattais lopettaa se aineiden käyttö kun kaikki puhuu siitä työmaalla ja se on huonoa mainosta rakennuslaitokselle. Samalla ilmoitti että äkkipikaisuuteni johtuu samasta asiasta. ;)

Varasin sitten rakennuspäällikölle ajan ja kerroin missä mennään. Sanoin että haluan välittömästi testeihin ja julkaistaan mun testitulokset paikallislehdessä syytösten kera. Eipä ukko myöntynyt asialle ja mä soitin itse ADT:lle ja pyysin päästä testattavaksi. Eipä sinne kuulemma noin vaan mennä koska olen yksityishenkilö niin eivät ota semmoista testattavaksi tosta vaan vaikka kerroin mikä tilanne. Hinta oli muistaakseni jotain 6 000 mk siihen aikaan jos olisin päässyt sinne.

Tosta nettikirjoittelusta myös pari sanaa.

Jos jostain henkilöstä kirjoitetaan liki joka päivä artikkelin verran paskaa ja keksittyjä juttuja sekä julkaistaan videoita missä joku asioista täysin tietämätön heppu laukoo jotain scaissea niin kyllä siitä pitää vähintään olla imarreltu että saa niin paljon huomiota osakseen. :jahas:

Juha Harju

No en mä nyt kovin tosissani ole, mutta tolle asteelle tän natu/roinaaja keskustelun voi viedä, jos aletaan oikeesti perseilee. Mut sillä tavalla oon tosissani, että kun puhutaan natikoista ja roinaajista, niin pitäähän se nyt määritellä, että mikä on natikka ja mikä roinaaja. Jos roinaaja on sellanen, joka käyttää doping-aineita, niin sittenhän se menee juuri noin, mitä tossa spedeiltiin.

Omasta mielestä on rojuttelija sitten, kun käyttää noita anabolisia aineita. Ei mikään efukka ole vielä roinaa.

Huomaa että nuo Jac3d:t sun muut on kielletty vain kisatilanteessa. Harjoituskaudella niitä voi vetää niin paljon kuin ikinä huvittaa, koska niistä ei ole kuin hetkellistä hyötyä. Mun mielestä ihan hyvä rajanveto on että jos käyttää jotain noista aineista mitkä on treenikaudellakin kielletty, ilman terveydellistä syytä = roinaaja.

Jouduin n vuosi sitten sairaalaan muutamaksi päiväksi sydämen rytmihäiriöiden takia. Ensimmäinen minut tutkinut lääkäri, ryssä, kysyi ensimmäiseksi et olenko vetänyt jotain steroideja. Sanoin että en todellakaan ja kysyin että näyttääkö siltä. Saman kysymyksen esitti vielä samassa sairaalassa kaksi muutakin lääkäriä ja jouduin kovaan ääneen vakuuttelemaan heille et en todellakaan ole niin vitun idiootti että vetäisin roinaa. Ammattitaidottomia lääkäreitä sanoisin, jos kerta savolainen viljasika näyttää steroidipelleltä. Onhan nuo rytmihäiriöt kai horkkaa vetävilä nuorilla miehillä suht yleinen vaiva, mutta onneksi kohdallani selvittely loppui kun rintaosastolta löytyi rakenteellista vikaa ja maksa ym. arvot oli kunnossa.

Loukkaus ehdottomasti!

Tuliko mieleen että lääkärin on varmistettava mitä lääkeaineita käytät jotta osaa ottaa hoidossa huomioon :face:

Mua ei kyllä haittaa jos joku randomi vihjaa roinaajaks, ajatteleen vaan et oompahan päässyt pidemälle ikinatuna kun sä jos epäilet mua roinaajaks.
Kun lekurikin kerran selkälukon takia sano et hae vaan tätä lähetettä fysioon mut älä sä niitä dopingaineita käytä niin se ei mukavalta tuntunut,
syytti niinkun suoraan...
Ainoa milloin on loukannut kun joku tuttu joka tietää ja tuntee mut / tai ainakin pitäis tuntea mut niin alkaa vihjaamaan et ootkin ottanut jotain niin se
on kyllä vähän loukannut, käynyt pari kertaa.
Ite kun tykkää et on kehittynyt niin saatanan hitaasti - aina ja ihan luomu, niin kai sitä jotain on saannu aikaan jos joku epäilee :)

Miettikää miten kehonrakennuksesta/lääkkeistä tietämättömät määrittelee "napinvetäjän", kun täälläkin jengi määrittelee ne eri tavalla. "Napinvetäjät" on isoja ja hermostuu helposti. Jos oot iso ja hermostut, niin oot napinvetäjä.

Duunissa yks kesäpoika tuli kysyy multa, et otinko just anabolisia, ku otin särkylääkettä. Vastasin "No tietenkin otin". Kävin kyllä korjaa myöhemmin, että otin vaan särkylääkettä.

Arvailkaapa mitä jengi miettii, kun otan minigrippipussista ruokalassa ja taukotilassa erilaisia pillereitä ruuan yhteydessä. Jotkut on kysyny mitä ne on, niin sit oon kertonu, että tää on suolahappoa, tää on entsyymikapseli, nää kalaöljyä jne.

Arvailkaapa mitä jengi miettii, kun otan minigrippipussista ruokalassa ja taukotilassa erilaisia pillereitä ruuan yhteydessä. Jotkut on kysyny mitä ne on, niin sit oon kertonu, että tää on suolahappoa, tää on entsyymikapseli, nää kalaöljyä jne.

Tuttu tunne. Tiedä oikein pitäisikö yrittää syödä vaivihkaa pöydän alta vai ronskisti esillä. Jos yrittää piilotella ja joku huomaa niin ei varmasti ainakaan paranna ensivaikutelmaa.

Back
Ylös Bottom