Natujen syyttely roinaajiksii - kehu vai loukkaus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen ihmettellyt monesti, että mikä ajaa ihmiset kyselemään tuntemattomilta hormonien käyttämisestä? Muutaman kerran kun olen heittänyt tälläiselle kysejälle ulkonäön perusteella vastakysymyksiä heidän käyttämisistään ja jäänyt sinnikkäästi inttämään tyliin:".. että mitä sä oikein vedät kun olet tuollainen...", niin usein kyselijät on vain lähtenyt menemään, joskus jopa menettäneet hermonsa ja tulleet silmille. Joku tälläinen "hormonien käytön kyselijä" voisi vastata, niin pääsisi vähän käsiksi heidän ajatusmaailmaansa.

itelle tulee mieleen et yleesä se on kehu joka perus tyyliin sotketaan tommoseen ";)" lauseeseen ku se on niin vaikeaa sanoa, oot kehittyny tosi hyvin hei

e. ps mulle ei tosiaa oo eikä tuu sanoo varmaa ikinä :D

Mutta onko se kehumista, jos hyvän näköiseltä naiselta kysyy, että "oot nii kaunis...että ookkonää huora?"

Kokeile joskus :D Veikkaan että ei moni tytteli pitäis kehumisena.

100% Loukkaus omia kovalla työllä saamia tuloksia kohtaan, toki sama se mitä muut ajattelee. Kyllähän sen itse tietää käyttääkö vai ei...

''mä en sakaannu hormoonien käyttäjiin'' totes yks mamma vk loppuna. ''se onkin hyvä'' muija tarkotti sillä sitä, etten näytä horkan käyttäjältä. Vittu vuosien roinaaminen turhaa.

Miten ottaisitte / otatte Pakkiksen natut jos joku epäilee teidän roinaavan? Tai jos asiasta kysyy, että käytätkö jotakin, niin ottaisitteko loukkauksena, kehuna vai neutraalina?

Itseäni ei ole vielä tosissaan (leikillään kyllä) epäilty roinasta, johtuen siitä etten ole kovin iso. Mutta tuntuu että monet maallikot jotka eivät nostelusta tajua mitään, epäilevät ketä tahansa vähänkin lihaksikkaampaa jannua roinaajaksi. Esim. Edward Nortonin kunto American History X:ssä kirvoitti eräästä tutustani katkeraa jorinaa steroideista.

eihän nortonil ollu ees lihaksia nimekskää history x ssä tai missää muussakaa leffas.. aika sankari täytyy olla ett epäilis ett on aineita käyttäny.

Kuulin tuossa vuosi sitten kaverilta, että pari kaveri oli epäillyt että käytän ns. kiellettyjä aineita. Itse en pahoittanut mieltä, vaikka selvitin kyllä heille että en todellakaan käytä mitään. No tulipahan fiilis, että on tehnyt jotain oikein, ja saanut näkyviä tuloksia. Kun itselle tuppaa tulemaan kehityksen kanssa ns. vauhtisokeus, eikä millään ole vartaloon tyytyväinen, mikä taitaa olla ihan yleistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kehu se mun mielestä on.

Näin on. Mitäpä sitä turhaan itseensä ottamaan, kun tietää miten asiat ovat. Ja treenin tulokset selvästi näkyy muillekin. Tosin douppaus-kommentit ovat lähinnä tulleet tutuilta, jolloin niille on helppo naureskella. Nuornapoikana menin lekurille pyytämään apua selän akne-ongelmaan, jolloin tohtori katsoi parhaaksi ryhtyä valistamaan hormonien käytön haitoista.:hyvä:

Mun mielestä on tosi hassua, miten moni roinaaja kiistää roinaavansa, mutta buustaa steroidien käyttöä ja pitää sitä ihan luonnollisena ja reiluna pelinä. Tämä siis esim Louis Therouxin dokkareista, Bigger Faster Strongerista ja jostain 4D Dokkarista. Therouxissa oli yks bodari jotka myönsi suoraan roinaavansa, vaikka kielsi terveyshaitat (Ymmärrän, kun en ole lukenut kauheasti aiheesta, mutta voisin kuvitella että nappeja on demonisoitu aika paljon, eikä elämäntapoja ole yhdistetty tutkimuksiin).

Mutta tosiaan, sitten oli näitä "in denial" -bodareita. Jos koko kylä tietää sun vetävän nappia, kasvat vuodessa 20kg puhasta lihasta, buustaat roinaa ja sanot että "se on ihan ookoo, ei tässä lajissa pärjää ilman kovaa työtä" (= käytännössä myönnetään jo siinä nauhalle että roinaa), niin sitten kun dokkarin kynäniska kysyy että "no, miten on, käytätkö anabolisia steroideja tai vastaavia aineita?" alkaa mies naureskelemaan vaikeasti ja menee hiljaseksi. Mikä siinä on? Eikö olekaan meisseliä myöntää mitä on tieten tahtoen ottanut? Sosiaalinen paine. Ainoa minkä ite keksin.

Ois hauska tietää onko siinä jotain syvempääkin.

Muistan myös jostain IRC-galtsusta jonku hervottoman kokosen pellen joka kirjoitteli omalle seinälleen joka päivä (siis joka päivä) siitä miten ihmiset on kateellisia ja laiskoja, ja ilkeitä ja kaikkea, mutta ei missään nimessä roinaa. Ei sillä, että vois mitenkään sanoa että tyyppi roinaa, mutta se, että on puntannu ittensä isoon kuntoon aineilla tai ilman, antais olettaa että on itsensä kanssa suht sujut ja osaa ottaa sillointällöiset "vejätkö asteroideja?!?!?111one" -kommat huumorilla? En tiiä.

Mutta joo, mun mielestä natun syyttäminen roinaajaksi on kehu. Oisin ihan vitun mielissäni ku joku syyttäis mua joskus aineiden käytöstä, kusisin purkkiinki huvikseni. Ja sormille.

EDIT: Kelasin vähän thredin alkuun ja bongasin tän:

Aika kaksipiippuinen asia. Toisaalta kehu, koska "roinaajat" mielletään isoksi niin siinähän sanotaan sua isoksi. Toisaalta taas se on aika kiusallista, varsinkin kun kaverit alkaa heittämään sitä ruokajonossa koulussa.. :rolleyes: Mutta ehkä ennemmin kehu. :)

Siis oikeasti? En nyt hyökkää sun kimppuun, mutta toihan on sama että joku sanoo sua koulun ruokajonossa homoksi. Tuohan on niin beisikkiä (paikka)kiusaamiskierrettä että kyllä kai aikunen ihminen tajuaa ton ja nousee sen yläpuolelle? Siis eikö se riitä, että tietää ite miten asia on? Mitä väliä jos joku keksii että "toi roinaa" jos et oikeasti roinaa? (ei tarvi vastata näihin, kysymysmerkit on vaan mallin vuoksi.) :D

Ja miksi ylipäätään valehdella jos roinaa, sehän antais ymmärtää että katuu sitä mitä on tehnyt?

[yleistys auki]En ymmärrä, miksi ei-kisaavat roinaajat ei voi myöntää suoraan roinaavansa, kun muissa asioissa ollaan niin like a boss (treeni, ravinto, kaikki on niin vitun viimisen päälle ja muut pelleilee vaan)[yleistys kiinni]

Huh mikä vuodatus. Kiitos ja anteeksi.

100% Loukkaus omia kovalla työllä saamia tuloksia kohtaan, toki sama se mitä muut ajattelee. Kyllähän sen itse tietää käyttääkö vai ei...

Ei, mulla ei vaan kertakaikkiaan mee jakeluun miten se on loukkaus.

Mutta kaitpa kun alunperin kysyttiin, että "kehu vai loukkaus" eikä "onko natujen syyttely roinaajiksi kehua tai loukkausta?"

Hah - LapsiAjassa kirjoitti kokolailla sen tekstin minkä omasta kommentistani moderoin pois ennen lähettämistä.

Mä en kanssa tajua mikä siinä on niin vitun vaikeata, sanoa reilusti käyttävänsä jotain jos käyttää.
Yleensä, jos kysyy, niin reaktio
on sama kuin jos kysyt pillojuopolta onko se ottanut bissee.

Salille tulee jamppa. Treenaa siinä 3-4vuotta, ihan hyvää kehitystä. Ei kuitenkaan pärjää sarjapainoissa kymmenenvuotta pidempään
käyneille. Menee vuosi niin onkin yht'äkkiä ohi kaikessa ja 15kg hiestä kiiltävää lihaa. Erehdy kysymään että mitäs, mitäs. Kauhee selvitys ja
todistelu.

Onko se sit nykyään se kaikki, mulle, heti meininki?

Sanotaan että douppaamista ei näe ulospäin. Ei varmaankaan, mutta tutuista treenikavereista sen näkee yhtä lailla kuin ne kaks bissee mutsista.

^helvetin hyviä posteja molemmat, sekä ChildInTime että J.Jake.
Tuo roinaamisen myöntäminen on luultavasti usealle kova pala ihan senkin takia että koko aihe on tabu, suomessakin sitä on helvetisti, ja maailmalla meillä on jopa kokonainen urheilulaji joka perustuu lähes täysin anabolisiin aineisiin, mutta niistä ei vaan puhuta yleisesti, koska ne on urheilulajeissa kiellettyjä, mediassa haukuttuja ja vaaralliseksi leimattuja aineita(joita kylläkin ovat), joita pelätään.

Toiseksi, jos on bb-kilpailija tai kilpaurheilija, niin meneppä ääneen puhumaan anabolisten käytöstä niin juttu alkaa levitä melko laajasti

koko aihe on tabu

Niin, eli sosiaaliset paineet vaikuttaa eniten.

Eli ollaan vähän insecure, vaikka ollaanki talon kokosia. Se on jotenki söpöä. :)

Toiseksi, jos on bb-kilpailija tai kilpaurheilija, niin meneppä ääneen puhumaan anabolisten käytöstä niin juttu alkaa levitä melko laajasti

Rapatessa roiskuu, imho. :)

Huippua myös, miten moni heittää heti että "ei sitä natuna pärjää maailmanluokan kisalavoilla."

Kuka vittu haluaa kisata lajia jonka entry-level kastikin vaatii vetämään kansainvälisellä tasolla kiellettyjä/paheksuttuja kemikaaleja? Moni, näköjään. Ei vaan meikälle mee jakeluun. Ei millään.

...Tai menee, ymmärrän kyllä että haluaa olla paras. Onhan lajille kuluttajakuntansa, voi olla kultin jumala tai jotain. Se vaan ei omien arvojen kans mene yhtään yksiin. Huh, olipa avartava ja valaiseva monologi, kiitos tästä. :) Tuntuu että älyän ehkä sittenkin tän jutun vähän paremmin ku eilen.

Ei, mulla ei vaan kertakaikkiaan mee jakeluun miten se on loukkaus.

Kovakuntoisen naturaalin syyttäminen roinaajaksi on loukkaus, koska sen määrän lihasta minkä eteen naturaali joutuu tekemään AIVAN HELVETISTI TÖITÄ saa roinalla ihan heittämällä. Oikeasti isoksi kun treenaa itsensä roinan kera joutuu myös tekemään valtavasti kovaa työtä, mutta siihen kuntoon mihin suurin osa naturaaleista voi ylipäätään ikinä parhaimmillaan päästä pääsee roinalla vahingossa.

Kaikki se kova ja tinkimätön työ NOLLATAAN kyseisillä syytöksillä. Se on sama kuin ensin potkaistaan munille ja sitten sanotaan, että "sun on täytynyt roinata tuohon kuntoon päästäksesi, koska ei sinussa ainakaan ole miestä tehdä sitä määrää kovaa duunia mitä naturaalina vaatisi".

...siitä syystä se on loukkaus.

Kaikki se kova ja tinkimätön työ NOLLATAAN kyseisillä syytöksillä.

:face: Jaaha..

Se on sama kuin ensin potkaistaan munille ja sitten sanotaan, että "sun on täytynyt roinata tuohon kuntoon päästäksesi, koska ei sinussa ainakaan ole miestä tehdä sitä määrää kovaa duunia mitä naturaalina vaatisi".

Yeah baby! America, fuck yeah!

Tällaset hommat ei vaan vaikuttais muhun millään tasolla. En "tajuais" loukkaantua tuosta, koska ensinnäkään se, mitä joku muu ajattelee mun tekevän tai ajattelee mun olevan, ei riitä millään tasolla (ei millään tasolla) vaikuttamaan mun käyttäytymiseen, tai mun identiteetin vahvuuteen. Se vaan ei mee niin. Enkä voi käsittää ihmisiä joille se menee niin, koska se on niin vierasta. En vaan kokis tarpeelliseksi todistella olevani jotain mikä on jo mulle oletusarvo mun identiteetissä. Se ois vaan turhaa energiahukkaa.

Piti ihan pari kertaa lukea ja miettiä tuota. Hahah, en kyllä hoksaa miten se ois sama homma. :D Oon vissiin vähän hidas. Tai sitten keskityn vaan sen implikaation positiiviseen, yksinkertaisempaan puoleen: Kysyjä luulee mun roinaavan koska olen niin vitun tikissä.

Minä en ymmärrä sitä, jos roinaaja väittää itseään naturaaliksi, mutta sen ymmärrän täysin että ei sitä tunnustetakaan julkisesti, eli pysytään neutraalina sen asian suhteen. Siitä tunnustuksesta ei tasan hyödy mitään, mutta samalla tunnustat tehneesi jonku sortin rikoksen koska eipä taida noita hormooneja sun muita lääkkeitä Suomesta saada laillisesti ostettua ilman reseptiä. Joten ei tuossa nyt oo mitään ihmeellistä että sitä ei kaikki hehkuta jos on lääkkeitä koneessa vaan pysyy sen asian suhteen mielipiteettömänä.

Suositut

Back
Ylös Bottom