Natujen syyttely roinaajiksii - kehu vai loukkaus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mua ainaki vituttaa aina, jos joku heittää leikilläänki jotain roinaan liittyvää.

Sama homma ku väittäs isorintasen naisen kannuja silikoneiks.

Päinvastoin.

Jos epäillään että on käyttänyt lääkeaineita, se on lähes poikkeuksetta kehu. Kertoo siitä että kondis tai voimat tms. selkeästi paremmat kuin normaalisti. Tosin sillä varauksella että kuka sanoo ja miten sanoo, mutta edelleenkin, lähes aina se on kehu josta itse olisin aina erittäin mielissäni.

Enemmän vittumaista kuin se että natua epäillään roinaamisesta olisi mielestäni se että roinaamista ei huomaisi mitenkään, ja kaikille menisi läpi että natuja ollaan. Näissä on siis käänteiset puoletkin.

Mitä tulee tisseihin: Jos isorintaista naista epäillään silikoneista, se on myös ehdottomasti kehu josta lähes kaikki naiset ovat erittäin mielissään. Kertoo siitä että rintojen kokoa/mallia pidetään niin isona/täydellisenä ja suhteutusta muuhun kroppaan sellaisena että ajatellaan ettei kenelläkään ole niin hyvät geenit luonnostaan.

Mikä on roinaamista?

Mua ei nyt hirveesti kiinnosta mitä porukka luulee. Kirurgi on kerran kysyny, että käytänkö hormoneja ja se tapahtui juuri ennen gynoleikkausta.

Mitä veikkaatte Selänteen ja Kurrin aikanaan saamastaan (leukavuudesta ym.) huomiosta ajatelleen.. jenkeissä nyt sattuu olemaan parempaa puuroa ja isompi voisilmä ja NHL valmentaja piiskas puntilla.. eihän nyt suomalainen huippu-urheilija mitään ottaisi, varsinkaan Miedon Jussi.. kateelliset ne vaan panettelee. Itseltäni jos joku kysyy niin vastaan suoraan että kyllähän tuota roina maistuu.

tää on kyllä jännä stereotypia:) ne ketkä salilla ei käy luulee että sali = roidz

- - - Updated - - -

Siinä ite tilanteessa tulee lähinnä vaivaantunu olo, mut jälkeenpäin oon ihan tyytyväinen et ees joku erehtyy pitämään mua lihaksikkaana :P

Taannoin loukkaannuin kyllä aika pahasti ku jutskailin exäni kanssa, joka on kans kovasti innostunu salihommista jne. Juttu alko siirtyä sit steroidien maailmaan ja tää mimmi alko yhtäkkiä tenttaamaan multa ties miten pitkään et oonko mä käyttäny syntholia! Roinaepäilyt ei haittaa, mut toi oli jo mun mielestä aika tylyä..

olitkos sitten nii bulkilla että ei kireyttä paljoa joten ois näyttäny syntholilta? :D :D

monesti lahjatonta roinaajaa pidetään lahjakkaana natuna. sitten haukutaan alimpaan helvettiin ne jotka muka roinaa. ja ihan hyvin saatetaan syyttävällä sormella osoitella sellasta joka ei ikinä ole roinannut. kumma kaveri se roinapeikko. voi piilotella ihan missä vaan. joillekkin kehitysvammaisille kaikki ovat roinareita, joista treenaamisen näkee päällepäin.
ja kaikkihan me tunnetaan salipellejä joiden mielestä kaikki jotka nostaa enemmän kuin he douppaa.

itse olen kavereille sanonu aina ihan avoimesti mitä vedän ja milloinkin. vitut kiinnostaa muiden ininät. hmm ainostaan äipälle saapi valehdella...en halua et viettää unettomia oitä murehtien minun terveysriskejä. tosin eipä sitä ole vanha enään vuosiin jaksanu kaasutella.

niin ja on se suoranaista vittuilua jos natua väittään roinaajaksi. liittyy siihen niin paljon kielteisiä juttuja/asenteita.

Kyllähän sitä lääkärin kysyä täytyy. Itsellä "loukkavin" tilanne oli vuosia sitten, kun naislääkäri kysyi roinauksesta. Vastattuani ei sain pitkän hiljaisen tuijotuksen ja sen jälkeen tuli jotain tympääntynyttä juttua. Antoi selvästi käytöksellään ymmärtää, että vihaa horkkaajia.

Kyllähän sitä lääkärin kysyä täytyy. Itsellä "loukkavin" tilanne oli vuosia sitten, kun naislääkäri kysyi roinauksesta. Vastattuani ei sain pitkän hiljaisen tuijotuksen ja sen jälkeen tuli jotain tympääntynyttä juttua. Antoi selvästi käytöksellään ymmärtää, että vihaa horkkaajia.

Tässä tulleepi mieleen, että annetaanko esim. baarissa tupakanpolttajille samanlaisia kauhistelumoralisointeja mitä voisin kuvitella roinaajien joskus saavan niskoihinsa? En tiedä onko vertaukseni ontuva, mutta harvemmin tupakan tai viinan vetäjät saavat kauhisteluja vastaansa. Entäpä pilvenpolttelijat? Taitaa tässäkin tuo tuntemattoman pelko ja tiedon puute mörköillä.
Tupakan ja alkoholin suhteen jätetään moralisoinnit sivuun silloin kun kyse on aikuisista ihmisistä, joiden uskotaan tehneen valintansa ajat sitten ja lopetuspäätöksen uskotaan tulevan vain henkilön itsensä sisältä. =nämä ovat siis sosiaalisesti hyväksyttyjä aineita, vaikkakin kuolleisuustilastot taitavat olla hieman radikaalimmat verrattuna roinaajiin..
Tästä syntynee siis tunne, että natun "syyttäminen" roinaajaksi koetaan loukkaukseksi (=ei sosiaalil.hyväksyttyä).
(Aamuista ehkä kevyesti sekavaa ja epäjohdonmukaista pohdintaa, sori..)

Natun syyttäminen roinaajaksi täyttää käsittääkseni kunnianloukkauksen kriteerit.
Syyttäminen ja kysyminen on kaksi eri asiaa kuitenkin. Eriasia on sanoa suoraan ja levitellä huhuja "Herra X käyttää roinaa aivan varmasti" jossain facebookissa ja kaduilla. Sitten toinen asia on kysyä "Hei käytätkö sinä jotain lääkeaineita, kun kondis on noin kova?". Ensimmäinenkin on siinä ja siinä onko tuo joku kunnianloukkaus. Voin kuvitella vaan ku 100 kilonen kaappi itkee oikeudessa "toi setä sano pahasti... se sano että mä roinaan.... :(".

Joku sitä osuvasti vertasi siihen, että kysyisi uraputkessa olevalta naiselta "ootko joutunu paljonkin imemään kullia päästäksesi tuohon?"

Kyllä se puhtaasti vittuilua on.
Aivan paska vertaus. Tosin riippuu miten paljon arvostaa roinan käyttöä. Jos kuitenkin oletetaan, että tuo on pätevä vertaus niin se tarkoittaa sitä, että roinan käyttö on rinnastettavissa suihinottoon. Eli asiaan, jota jokainen nainen osaa tehdä ja joka ei vaadi yhtään taitoa ja sen avulla voi päästä pitkälle. Eli onko siis roinan käyttö sama asia? Sitä kun vähän käyttää, niin pääsee aivan vitun kovaan kondikseen ilman yhtään vaivannäköä?
Eikö hitusen parempi vertaus olisi pikemminkin "Oletko käynyt Harvardin jotta olet päässyt noin korkea-arvoiseen asemaan?" ja nainen vastaa "Ei, valmistuin ihan Joensuun yliopistosta". Eikö tuo ole pikkuisen järkevämpi, ihan noissa roinasyytöksissäkin? Syytetään, että on käyttänyt lihasmassan kasvatus potentiaalia helpottavia aineita, mutta se lihasmassa onkin kasvatettu ihan ilman mitään helpottavia aineita tai vastaavia? Sama asia tuossa naisvertauksessa: oletetaan, että korkea-arvoinen virka vaatii huippuyliopiston tarjoaman koulutuksen, mutta virka onkin saatu käymällä ihan perus yliopisto. Eli eikö se ole kohteliaisuus, että toinen luulee, että olet joutunut käyttämään jonkin asian saavuttamiseen enemmän resurrseja ja vaivaa, kuin oikeasti olet? Esimerkkinä "Käytit tuon tekemiseen varmaan kolme tuntia?", "Ei, tein sen viidessä minuutissa" -> "Käytit varmaan tuhansia euroja erilaisiin lääkeaineisiin, jotta saavutit noin vaikuttavat lihakset" -> "Ei, en käyttänyt lääkeaineita vaan saavutin lihasmassani ihan naturaalina".
Miten tuo voi olla jonkun mielestä puhdasta vittuilua?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"Käytit varmaan tuhansia euroja erilaisiin lääkeaineisiin, jotta saavutit noin vaikuttavat lihakset" -> "Ei, en käyttänyt lääkeaineita vaan saavutin lihasmassani ihan naturaalina". Miten tuo voi olla jonkun mielestä puhdasta vittuilua?

Joku voisi lukea tuosta lauseesta "sanojen välistä" että "Olet huono ja ilman lääkeaineita et tuohon kuntoon voisi päästä vaikka mitä tekisit"
eli voi tuon myös ottaa loukkauksena mutta myös kehuna.

Eipä oo oikiastaan koskaan häirinny, sehän kertoo yleensä siitä että jotaki merkittävää muutosta on tapahtunut kun semmosia kysellään. Aikasemmin ku harrasti reilumpia bulkkeja ja saatto nostaa paino sen 15-20kg alle vuodessa niin sillon niitä epäilijöitä yleensä oli, oon aina vastannu vaan että kaiken vedän minkä nokan eteen saan ;) Huumorilla siis suhtautunu. Monelle tavan tallaajalle kaikki treenaajat on hormooninkäyttäjiä ja joilleki se on taas täysin yllätys että lääkeaineita käyttää maailman huiput, porukkaa on niin laidasta laitaan joten mitäpä tuota kukaan stressaa tuollaisilla kyselyillä.

Viime vuodet ollu hiljasta eikä kukaan oo oikeastaan ennää kysellykään tuollaisia, tosin Ilkka teki poikkeuksen juuri eilen kun syytti syntholin ja hormoonien käytöstä facebookissa ku laitoin sinne uuven tuplahaukat edestä kuvan :D Tälle vuotta virallisesti naturaaliutta on siis epäilty yhden kerran kaverin toimesta, Ilkan tuntien saatto tosin todennäköisesti olla puhasta vittuiluakin... :D

Kerran on kyllä ollut yks tiukka epäilijä ja sillon tunsin kyllä olon ekaa kertaa aiheen tiimoilta tukalaksi kun sama noin nelivitonen naislääkäri kysy varmaan 5 kertaa AMK terveystarkistuksessa että oonko varma etten käytä hormooneja ja vastasin joka kerta että ei ja silti se piti mulle vielä luennon hormoonien haittavaikutuksista tapaamisen päätteeksi ja anto muistaakseni jonku esitteenki aiheesta.

Miulta joku kerran kysyi uimahallissa, olinko saanut hauikseni aineilla. Ei tarvinnut miun vastata, kun kaveri vierestä loihe lausumaan, että eiku ihan luonnollisin keinoin. Kyllähän se vähän imarteli, mutta kaikkein eniten lämmitti mieltä se, että kaveri (ei kovin läheinenkään) luotti minuun.
Toisen kerran - taisi olla sitä Jari Räsäsen ja STT:n välisen oikeudenkäyntien aikaa - yks kyyninen kollega ärähti, että milloin se Metrikin lopettaa aineiden vetämisen. Se jo loukkasi mutta vastasin kysymyksellä: "Oletkos jo itse lakannut lyömästä vaimoasi?" Jopas hiljeni.
Vieläkin joskus kuulen kysymyksiä, jotka kuittaan huumorilla. Itsekin vitsailen sillä, että käyn viikottain piikillä: trexan-piikillä nivelreuman oireiden kurissapitämiseksi.

Eipä kyllä tartte vielä vähään aikaan tosissaan miettiä miltä tuntuisi jos joku epäilisi roinaamisesta :rolleyes:

Mutta eipä niillä epäilyillä mitään väliä pitäisi olla. Sellaisille henkilöille, joiden mielipiteellä on mulle väliä, voin kertoa suoraan jos kysyvät. Ja ne kyllä uskoo. Muut satunnaiset ohikulkijathan saa sitten miettiä mitä miettii. Toki jos nyt vaikka joku meidän salilta keksisi omassa päässään alkaa epäilemään asioita ja levittelisi omia uskomuksiaan toisille, niin siitä kuullessani voisin ehkä oikaista asian.

Loppupeleissä tavoitteellisesti ja tosissaan treenaavalta moinen epäily olisi kehu, mutta samalla myös (omalle kohdalleni sattuessa) tietynlainen osoitus tietämättömyydestä. Onhan se niin, että roinaaminen nopeuttaa tuloksia, joten parin vuoden treenillä voi olla yhtä hyvässä kunnossa kuin kymmenen vuoden treenillä naturaalina (mutuilua, myönnetään), mutta silti kunnossa jonka voi naturaalina saavuttaa. Ei siis ole ihan helppoa arvioida pelkästään vilkaisulla mitä on otettu, kun ei tiedetä taustoja kunnolla. Lisäksi on olemassa kaiken maailman Thompzoneita sun muita superlahjakkuuksia, jotka sotkee pakkaa vielä entisestään olemalla junnuina siinä kunnossa, johon roinatessakin on melko pitkä matka.

Joku voisi lukea tuosta lauseesta "sanojen välistä" että "Olet huono ja ilman lääkeaineita et tuohon kuntoon voisi päästä vaikka mitä tekisit"
eli voi tuon myös ottaa loukkauksena mutta myös kehuna.
Aika ammattiloukkaantuja saa olla, jos "Oletko käyttänyt lääkeaineita päästäkseni tuohon kuntoon" kääntyy muotoon "Olet huono ja ilman lääkeaineita et tuohon kuntoon voisi päästä vaikka mitä tekisit".

Jos joku minua epäilee roinaajaksi, se ei todellakaan ole kehu, vaan loukkaus. Syy tähän on se, että arvostukseni roinaajia kohtaan on täysin nolla

Eihän sitä auta kun sivaltaa takaisin kysyjälle ulkomuodosta riippuen:

Laihalle -> "Käytätkö heroiinia, kun ole niin laiha?"

Väsyneen näköinen -> "Käytätkö amfetamiinia, kun on niin mustat silmän aluset?"

Yli innokas höpöttäjä -> "Syötkö mielialalääkkeitä, kun vaikutat niin sekavalta?" - Tämä pitää yleensä jopa paikkaansa.

Läskille -> "Kuulutko painonvartijoihin?"

Lääkärille -> "Oletko määrännyt niitä minulle?"

Vois kuvitella että nuo kysymykset kolahtaa pahiten tälle "lahjattomat roinaajat" ryhmälle, jotka roinaa mutta ei saavuta silti sitäkään kuntoa minkä moni natu saavuttaa. Salilla kyllä näkkee viikottain näitä sällejä jotka välillä pamahtaa kauheisiin lihaspaineisiin ja vettä kroppaan se 10kg, sillon kävellään melonit kainalossa ja ollaan niin hardcore treenaajia. Sitte parin kuukauden päästä taas normimitoissa ehkä entistäkin heikommassa kunnossa. Näille kannattaa niitä kysymyksiä esittää jos ite haluaa aiheuttaa verenpaineen nousua toisille ;)

Hyvässä kunnossa olevalla oli roinaaja tai ei niin luulis että tuo ei oo iso harmi jos joku asiaa kysyy kun ite sen tietää kuitenkin miten on oman kuntonsa saavuttanut.

Kyllähän ekat roinakommentit otin kehuna, koska siitä päättelin että joku sentään huomannut että on tullut treenattua
Mutta se vituttaa kun joku puolituttu joka käy kerran kuukauteen nostaa penkkiä tulee haukkumaan roinaajaks, kun hänen sanojensa mukaan ei voi kehittyä natuna ollenkaan varsinkaan enempää kun hän. :wall:

Suositut

Back
Ylös Bottom