- Liittynyt
- 10.9.2006
- Viestejä
- 579
Toisinaan hämmästelen, kuinka samalla firmalla on myymälöissä ihan ok palvelua ja nettiasiakkaille tarjolla on pa**aa. Tapaus suomalainen kirjakauppa (suomalainen.com):
Tilaan marraskuun lopussa nettikaupasta kirjan ja maksan sen etukäteen verkkopankissa. Saatavuustieto on 1-2 päivän sisällä. Tilausvahvistus tipahtaa sähköpostiin normaalisti.
Kirjalla ei ole niin kiire, koska tarvitsen sitä vasta 3.3. olevaan tenttiin. Mutta kuukauden päästä alan jo ihmetellä asiaa. Laitan sähköpostia ja kyselen tilauksen perään. Ei vastausta.
Unohdan asian taas ja lähetän tammikuun lopussa uudelleen sähköpostia. Nyt mulle jo vastataankin. Vastauksessa todetaan, että kirjan koko painos onkin jo loppuunmyyty. Mutta hei, kirjasta olisi uudempi painos, joka on pari euroa kalliimpi. Nyt minun sitten pitäisi perua aiempi kauppa ja tehdä uusi tilaus verkkokaupassa. Laitoin vastauksen, että eikö olisi ihan reilua ja erityisesti vähemmän asiakkaan pompottamista, että laittaisivat minulle pikaisesti sen uudemman painoksen samaan hintaan. Tämä ei sitten käynyt, rahat sain takaisin ja tilasin kirjan Amazonista. Eli vaikka korvaava tuote oli tarjolla, niin sitä ei voitu toimittaa, koska olisi hävitty pari euroa. Nyt hävittiin asiakas.
Toki tästä voi dissata suomalaista, mutta enemmän ihmetyttää, ymmärretäänkö firmoissa nettiliiketoimintaa lainkaan. Tämä ei ole eka lafka, jossa myymälät on hyviä, mutta nettiasiakasta voi kohdella kuin roskaa. Kyllä ne huonot kokemukset netissä vie asiakkaan liikkeestäkin.
Tilaan marraskuun lopussa nettikaupasta kirjan ja maksan sen etukäteen verkkopankissa. Saatavuustieto on 1-2 päivän sisällä. Tilausvahvistus tipahtaa sähköpostiin normaalisti.
Kirjalla ei ole niin kiire, koska tarvitsen sitä vasta 3.3. olevaan tenttiin. Mutta kuukauden päästä alan jo ihmetellä asiaa. Laitan sähköpostia ja kyselen tilauksen perään. Ei vastausta.
Unohdan asian taas ja lähetän tammikuun lopussa uudelleen sähköpostia. Nyt mulle jo vastataankin. Vastauksessa todetaan, että kirjan koko painos onkin jo loppuunmyyty. Mutta hei, kirjasta olisi uudempi painos, joka on pari euroa kalliimpi. Nyt minun sitten pitäisi perua aiempi kauppa ja tehdä uusi tilaus verkkokaupassa. Laitoin vastauksen, että eikö olisi ihan reilua ja erityisesti vähemmän asiakkaan pompottamista, että laittaisivat minulle pikaisesti sen uudemman painoksen samaan hintaan. Tämä ei sitten käynyt, rahat sain takaisin ja tilasin kirjan Amazonista. Eli vaikka korvaava tuote oli tarjolla, niin sitä ei voitu toimittaa, koska olisi hävitty pari euroa. Nyt hävittiin asiakas.
Toki tästä voi dissata suomalaista, mutta enemmän ihmetyttää, ymmärretäänkö firmoissa nettiliiketoimintaa lainkaan. Tämä ei ole eka lafka, jossa myymälät on hyviä, mutta nettiasiakasta voi kohdella kuin roskaa. Kyllä ne huonot kokemukset netissä vie asiakkaan liikkeestäkin.