[***Musta Lista***]

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Toisinaan hämmästelen, kuinka samalla firmalla on myymälöissä ihan ok palvelua ja nettiasiakkaille tarjolla on pa**aa. Tapaus suomalainen kirjakauppa (suomalainen.com):

Tilaan marraskuun lopussa nettikaupasta kirjan ja maksan sen etukäteen verkkopankissa. Saatavuustieto on 1-2 päivän sisällä. Tilausvahvistus tipahtaa sähköpostiin normaalisti.

Kirjalla ei ole niin kiire, koska tarvitsen sitä vasta 3.3. olevaan tenttiin. Mutta kuukauden päästä alan jo ihmetellä asiaa. Laitan sähköpostia ja kyselen tilauksen perään. Ei vastausta.

Unohdan asian taas ja lähetän tammikuun lopussa uudelleen sähköpostia. Nyt mulle jo vastataankin. Vastauksessa todetaan, että kirjan koko painos onkin jo loppuunmyyty. Mutta hei, kirjasta olisi uudempi painos, joka on pari euroa kalliimpi. Nyt minun sitten pitäisi perua aiempi kauppa ja tehdä uusi tilaus verkkokaupassa. Laitoin vastauksen, että eikö olisi ihan reilua ja erityisesti vähemmän asiakkaan pompottamista, että laittaisivat minulle pikaisesti sen uudemman painoksen samaan hintaan. Tämä ei sitten käynyt, rahat sain takaisin ja tilasin kirjan Amazonista. Eli vaikka korvaava tuote oli tarjolla, niin sitä ei voitu toimittaa, koska olisi hävitty pari euroa. Nyt hävittiin asiakas.

Toki tästä voi dissata suomalaista, mutta enemmän ihmetyttää, ymmärretäänkö firmoissa nettiliiketoimintaa lainkaan. Tämä ei ole eka lafka, jossa myymälät on hyviä, mutta nettiasiakasta voi kohdella kuin roskaa. Kyllä ne huonot kokemukset netissä vie asiakkaan liikkeestäkin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Työkaverille tapahtunutta. Paikka : Hämeenlinna, Hätilän OP:n konttori..

Kaveri saapuu väsyneenä töistä juuri tulleena TYÖVAATTEET Päällä! sovittuun lainaneuvotteluun.

Virkailija: Ai sulla on tänne joku aika varattuna?
X: Joo kyllä, nimi..

Virkailija ohjaa Herra X:n toimistoonsa.

Virkailija : Niin oletko töissä jossain?
X: ihmettelee hetken aikaa... Ja vastaa "No miltä näyttää"?
Virkailija: Jaa mä luulin et sä oot varastanu noi jostain.

Tämän kuultuaan Herra X päätti sanoa pari valittua sanaa ja lähteä etsimään uutta pankkia.

Siis tää oli jotain ihan käsittämätöntä, kyseinen virkailija ei ole enää tässä pankissa töissä.
Minkäslaiset työvaatteet nuo olivat? Rakennusmiehen vaatteet? Nokikolarin? Pörssimeklarin? :jahas:
 
Aloin ajattelee noita pankin asiakaspalvelijoita ja sitä kuinka paljon heilläkin on "vastuuta". Ajatelkaas, jos joku vaihtaa pankkia huonon asiakaspalvelun takia, millaiset menetykset siitä tulee pankille. Monissa paikoissa voi ajatella, ettei yksi asiakas paljoa paina mutta pankissa tuo yksi asiakas voi olla melko arvokas. No ei välttämättä pankin varallisuuteen nähden mutta kyllä yhden pitkän asuntolainan koroilla maksettais esim. asiakaspalvelija palkkaa monta vuotta.
 
Stadian toimiston "akka"

Menin palauttamaan kaverin työraporttia, mutta kun en tiennyt harjoitteluvastaavan nimeä niin akka rupesi melkein nauramaan ja erittäin ylimieliseen sävyyn sanoi että tääällä on satoja ihmisiä ja että pitäisi nyt ottaa vähän enemmän selvää asioista ennenkuin tulee sinne toimistoon.

No meikäläinen teki pienen työn ja kaivoi nimen esille, ja tuli ilmi että Stadiassa on kaksi ihmistä jotka pyörittävät harjoitteluinsinööri toimistoa. Eli ei tainnut tädillä olla vaan tietoa näistä asioista kun piti niin ylimielisesti melkein vittuilla. Satoja ihmisiä jeps, taisi suuttua kun keskeytin hänen juttelunsa jollekkin söpölle runopojalle.
 
MARKANTALO, Lanterna (Hki)

Tuote tilaukseen, jossain vaiheessa kun tuote tuli niin kukaan ei ilmoittanut asiakkaalle (minulle) että tuote on noudettavissa, kun soitin ja kysyn missä v***sa tuote on niin myyjä sanoi että tilaus peruttu (häh?!), okej nyt saa noutaa mutta viikkojen odotuksen jälkeen ei ollut pakettiautoa enää lainassa ja Markantalon pakussa oli kesänakit alla eikä he voinut sitä lainata. Millä tavalla he ovat ajatellut että asiakas saa ison koneen kotiin?? Työntämällä? Palautetta annettu ja odotettu soitto, ei tietenkään soita.
 
Työkaverille tapahtunutta. Paikka : Hämeenlinna, Hätilän OP:n konttori..

Kaveri saapuu väsyneenä töistä juuri tulleena TYÖVAATTEET Päällä! sovittuun lainaneuvotteluun.

Virkailija: Ai sulla on tänne joku aika varattuna?
X: Joo kyllä, nimi..

Virkailija ohjaa Herra X:n toimistoonsa.

Virkailija : Niin oletko töissä jossain?
X: ihmettelee hetken aikaa... Ja vastaa "No miltä näyttää"?
Virkailija: Jaa mä luulin et sä oot varastanu noi jostain.

Tämän kuultuaan Herra X päätti sanoa pari valittua sanaa ja lähteä etsimään uutta pankkia.

Siis tää oli jotain ihan käsittämätöntä, kyseinen virkailija ei ole enää tässä pankissa töissä.

Musta toi oli ihan hauska läppä. Lystikäs virkailija.
 
Varalan urheiluopisto, Tampere. Nainen luurin toisessa päässä sanoi soittavansa takaisin samana päivänä selvitettyään yhden asian. Viikko kulunut, ei soittoa.
No, en yhtään ihmettele miksi heillä olisi ollut tilaa... :lol2::lol2: Aika hissua on että soittelisin perään.
 
Melkein vois mainita, että Rovaniemen veikon kone. Olin luvannu pikkuveljelle ostaa ipodin ja marssittiin sit liikkeeseen. Veli ties heti mitä halus ja oltiin valmiita ostamaan tuote. Siinä ooteltiin varmaan reilu 10 min, että joku tulis sen sieltä vitriinistä antamaan ja tarjoamaan jonkulaista palvelua. No siinä 2 myyjää istuu kassoilla ja katteleen meihin päin mut ei tee minkäänlaista elettäkään ja kaks pörrää siinä ympärillä mut ei tarjoa minkäänlaista apua asian suhteen. No sitten kävin viidennelle myyjälle esittelemässä asiani heti ku hän oli solminu kaupat toisen asiakkaan kanssa. Heti alko tuleen asiantuntevaa palvelua ja saatiinki se mitä haluttiin. Ystävällisesti jutteli ja muutenkin hyvää asiakaspalvelua. Siinä kuittiaki allekirjottaessani esitteli ihan pikasesti liikkeen kantaasikas hommasta. Sen verran hyvältä kuulosti, että mielelläni annoin tietoni, jotka mies näppäilikin koneelle ja kaikki sujui mukavan nopeasti. Lopulta poistuttiin liikkeestä ja veli oli tyytyväinen uuteen soittimeen mutta itellä jäi pikkasen nakertaan tää muitten myyjien käytös. Iältäni olen hieman alle 20 eli ei siis näytä oikein nuoret asiakkaat tuossa liikkeessä paljon kiinnostavan.
 
Aika harva nuori tai nuorehko nykyään näyttää siltä että rahaa on käytössä, johtuen vaatteiden tyylistä, hiustyylistä ja monesta seikasta. Tätä eivät monet kauppiaat tajua, tai sitten ainakin pk-seudulla tuo palvelukulttuuri (jos moisesta voidaan edes puhuakaan) on unohdettu muutenkin täysin. Eipä tartte mennä kuin 400km tai vähemmänkin Stadista ja johan rupeaa palvelua saamaan, tosin asiantuntevuus onkin sitten kaukana, mutta ainakin ollaan ystävällisiä. Tietty jossain vaiheessa rupeaa tulemaan tuo juntti-faktori mukaan, eli näin vissiin tuo Rovaniemi-tapaus ;)

No, ainakin Itä-Suomessa saa vielä hyvää palvelua.
 
Melkein vois mainita, että Rovaniemen veikon kone. Olin luvannu pikkuveljelle ostaa ipodin ja marssittiin sit liikkeeseen. Veli ties heti mitä halus ja oltiin valmiita ostamaan tuote. Siinä ooteltiin varmaan reilu 10 min, että joku tulis sen sieltä vitriinistä antamaan ja tarjoamaan jonkulaista palvelua. No siinä 2 myyjää istuu kassoilla ja katteleen meihin päin mut ei tee minkäänlaista elettäkään ja kaks pörrää siinä ympärillä mut ei tarjoa minkäänlaista apua asian suhteen. No sitten kävin viidennelle myyjälle esittelemässä asiani heti ku hän oli solminu kaupat toisen asiakkaan kanssa. Heti alko tuleen asiantuntevaa palvelua ja saatiinki se mitä haluttiin. Ystävällisesti jutteli ja muutenkin hyvää asiakaspalvelua. Siinä kuittiaki allekirjottaessani esitteli ihan pikasesti liikkeen kantaasikas hommasta. Sen verran hyvältä kuulosti, että mielelläni annoin tietoni, jotka mies näppäilikin koneelle ja kaikki sujui mukavan nopeasti. Lopulta poistuttiin liikkeestä ja veli oli tyytyväinen uuteen soittimeen mutta itellä jäi pikkasen nakertaan tää muitten myyjien käytös. Iältäni olen hieman alle 20 eli ei siis näytä oikein nuoret asiakkaat tuossa liikkeessä paljon kiinnostavan.

tällaisessa tapauksessa kannattaisi äänestää jaloillaan. ellei sit ole ihan pakko saada jotan tuotetta jostain paikasta. tuo on kieltämättä ihan järjetöntä että vältellään asiakkaita ja jos tahtoo päästä myyjän juttusille niin pitää juosta perässä ympäri liikettä ja huuella perään niin ehkä myyjä pysähtyy.
 
Hah, ihan perus veikonkone palvelua. En sano muuta tähän, mutta olen päässyt seuraamaan todella läheltä toisen kaupungin veikonkoneen myyjien työskentelyä.

kahvihuoneessa saa kyllä nauraa, kun myyjät puhuu paskaa tyhmistä asiakkaista
 
Finnmatkat

*Lentokoneet maailman ahtaimpia (mikä on fakta).

*Lentokoneet ei lähde ajoissa.

*Ennakko tax-free ihan vituiksi. Tilasin 2 kk etukäteen. Lentokoneessa menomatkalla odotti tyhjä muovipussi jossa slut-tarra. Kiitti vitusti kun ilmoititte etukäteen. Tilasin koneessa uudestaan paluumatkalle. Tällä kertaa ei tullut edes koko muovipussia ja koneen oma tax-free kokoelma oli loppu. Kannattaa tilata etukäteen.

*Kohteen nettisivuilla ja kohdeoppaassa kohteesta täysin virheellistä tietoa monestakin asiasta. Mainittiin että kohteessa on pankki- ja rahanostomahdollisuus. Kohde oli saari, ja vitut siellä mitään rahannostomahdollisuutta ollut. Rahaa tietenkin varattu ennakkotietojen perusteella vain muutamaksi päiväksi. Seurasi kahden päivän omakustanteinen rahannostoreissu mantereelle, joka venyi sitten neljään päivään kun paikalla kaikki kusi korttien, pankkien ja finnmatkojen virheellisten tietojen takia. Rahat finaalissa kirjaimellisesti ja olet jossain hevonvitussa nauttimassa ihanasta lomasta ilman majoitusta, ruokaa, rahaa, jne. Soitat oppaalle, niin vastaus on "en mä oikein voi mitään tällä asialle tehdä, en mä tiedä". "Oisitte jääny sinne lomakohteeseen kun olisitte voineet syödä hotellissa laskuun". Vitun älykkö, millä se lasku olisi sitten maksettu ja ostettu tuliaiset, sukellusreissut jne.

*Vetäsin kunnon pannut bungalowin kivirappusilla (selvinpäin), ja lisäksi oli huono happi ruokamyrkytyksen takia, joten pientä lääkäripalvelua olisi tarvinnut siinä vaiheessa. Taas kerran finnnmatkojen lomakohdetiedot olivat virheellisiä asiaa koskien, ja oli kiva selvittää niitä kun ei pystynyt edes liikkumaan. Jonkun oppaan saa keskellä yötä tosi hyvin kiinni. Itseasiassa parasta oli, että kohdetiedot olivat sekä netissä että kohdeoppaassa jostain aivan toisesta lomakohteesta.

*Nyt ne mulkut on käsitelly mun reklamaatiota asiasta jo 5 vkoa ilman vastausta.

Soitin tästä asiasta tällä viikolla ja jätin soittopyynnön kun ketään ei saatu kiinni. Ei soitettu takaisin. Soitin tänään uudestaan, jätin taas soittopyynnön ja tällä kertaa jopa soitettiin takaisin.

Pitää kuulemma kysyä neuvoa ensi viikolla esimieheltä. Voi nyt stana, meneekö siihen 6 viikkoa. Jotain siinä juttelin ja Finnmatkojen puolelta väitti että nettisivuilla on varatessa lukenut asiat oikein (vaikka ne korjattiin vasta sitten, kun olin pari kertaa soittanut ja kehotamaan korjaamaan tiedot, ettei muilla reissu kuse yhtä paljoa). No, mulla on lomakohteessa jaettu kohdeopas ja nettisivuilta edelleen downlowdattavana oleva pdf-kohdeopas koneella, josta käy ilmi väärät tiedot. Lisäksi on kaikki kuitit tilapäismajoituksesta, matkakuluista ja puhelinlaskun erittely.

Lisäksi sanoi että kohdeopas kertoi paikanpäältä (eli todellisuudessa opas ei ole edes käynyt paikan päällä, koska lähin opas on eri kohteessa mantereella n. 4 tunnin matkan päässä), että kohteessa on kyllä ollut useampia ATM:ä lomakauden alusta lähtien, mikä nyt on ihan tuubaa. Kysyin asiaa oman hotellin respasta n-kertaa, ja siellä ei niitä ole. Kiersin koko saaren kaupan päälle, joten olen aika varma asiasta. Uskomatonta että tästä asiasta enää joutuu vääntämään, kun käytin päälle 50€ puhelinlaskuun, että sain soittamalla selvitettyä nämä asiat paikan päällä. Paikan päällä opaskin totesi, että soitettuaan lomakohteen hotelliin, sieltä varmistettiin ettei saarella voi nostaa rahaa korteilla.

Finnmatkat, ei näitä asioita näin hoideta. Saa nähdä joutuuko tästä vielä vääntämään eteenpäin kuluttajavirastoon, että saisi jonkun rahallisen korvauksen. Myöntäisivät edes virheensä. Yleisissä valmismatkaehdoissa on aika selkeät säännöt.
 
Lentokoneet ovat ahtaita, lennä reittilennolla niin ei ahdista.
Missä ei ole muka automaatteja? Autiosaarella? Muissa mestoissa noita kyllä Thaimaassa on, ehkä et vain osannut kysyä että missä niitä olisi?
Miksi pitää tilata etukäteen? Saahan kentältä kaiken mitä lystää...
Ruokamyrkytyskin vielä...

Ei mennyt Inskan Thaimaan loma kyllä aivan putkeen, pakko myöntää. :lol2:
 
Lentokoneet ovat ahtaita, lennä reittilennolla niin ei ahdista.
Missä ei ole muka automaatteja? Autiosaarella? Muissa mestoissa noita kyllä Thaimaassa on, ehkä et vain osannut kysyä että missä niitä olisi?
Miksi pitää tilata etukäteen? Saahan kentältä kaiken mitä lystää...
Ruokamyrkytyskin vielä...

Ei mennyt Inskan Thaimaan loma kyllä aivan putkeen, pakko myöntää. :lol2:

Onhan lomalennot aina ahtaampia kuin reittilennot, mutta Finnmatkat on on tehnyt maailman ennätyksen: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135233052480

Kyllähän tuossa kirjoitin että lomakohteessa johon matka ostettiin, ei ollut rahannostomahdollisuutta, vaikka nettisivuilla ja kohdeoppaassa niin väitettiin. Käytännössä se vaati parin päivän reissun mantereelle. Kyllähän jossain Phi Philläkin oli jo vuonna miekka ja kivi rahannostokopit ja ties mitkä 7-elevenit ja muut hapatukset. Kyllä mä nyt varmaan osaan paikan päällä kysyä, että missä niitä on ja sen takia sinne lähimpään pankkiin suuntasin. Kun kerran kohdetiedoissa lukee että rahannostomahdollisuus, niin luotin siihen ja en ottanut käteisenä koko matkakassaa. Siitä tästä nyt väännetään että oli virheellistä tietoa minkä takia lomasta meni reisille aika monta päivää, ja poissa lomakohteesta.

Tuosta rahannostosta muuten tuli mieleen, että vaikka Intia on monin paikoin alkeellisempi maa kuin Thaimaa, niin ihan mistä vaan ja ihan missä vaan sai rahaa. Jos erehtyi vaikka jossain torilla sanomaan ettei pysty ostamaan kun on vaan Visa Elec. niin no problem, ja joku Abu lähti juosten hakemaan sitä masinaa kaapeli perässä, jolla pysty maksaman ja nostamaan rahaa. Uskomatonta.

En kyllä enää tee sitä virhettä että tilaisin brenkut ennakkoon, ja tekisin tax free ostamisen "helpoksi". Oli oikein hintatakuu. No, oli todellakin halpaa kun ei mennyt yhtään euroa. Sain kannettua nekin rahat lentokoneen tarjoiluvaunuun. Lähinnä tilasin sen takia, että jos kentältä ei löytyisi sitä viskiä mitä halusin. Kentällä tietenkin oli sitä.

Olisihan tuo loma voinut mennä enemmänkin putkeen kun sitä näin paperilla katsoo. Ties kuinka monta päivää kipeenä ja loput jossain hevon kuuseessa ilman rahaa :D No, tulee niitä uusia reissuja. Ainakin sain soitettua elämäni sarkastisimman puhelun laadun kehittämiseen ja oppaalle. Toivottavasti nauhoittivat edes toisen niistä.
 
Ite ollu 3 kertaa Finnmatkojen matkalla, eikä ole mitään valittamista. Päinvastoin aion jatkossakin käyttää, hyvää palvelua ollu aina.

Kerran on tosiaan kone ollu 20 min myöhässä, mutta eipä tuo nyt lomaa pilannu.
 
Ite ollu 3 kertaa Finnmatkojen matkalla, eikä ole mitään valittamista. Päinvastoin aion jatkossakin käyttää, hyvää palvelua ollu aina.

Kerran on tosiaan kone ollu 20 min myöhässä, mutta eipä tuo nyt lomaa pilannu.

No sepä kiva. Mähän nyt kirjoitinkin jostain 20 min myöhästymisestä. Tämä tieto nyt varmaan jotenkin muuttaa reisille menneen lomani paremmaksi, ja muutenkin paremmaksi omankin mielipiteen kys. matkatoimistosta. Ehkä voit perustaa oman threadin jossa kehut jotain yritystä. Tämän threadin aihe oli musta lista. Sitä paitsi, mielestäni perustelut olivat ihan aiheelliset että Finnmatkoja voi haukkua.

Virheitä sattuu, mutta jos asiallisen reklamaation jälkeen niille ei tehdä mitään, tai ei haluta tehdä mitään kun hommat on kussu (eli opas sanoo "emt", "se on voi voi"), niin ei voi saada kovin hyvää kuvaa yrityksestä. Thaikkujen lentojen vuorokausien myöhästymisestä infoaminenkin on ollut totaalisen luokatonta. Tuohon varmaan yhtyy moni ketä on sen joutunut kokemaan.
 
SuomiSoffasta tilattiin sohva viime vuonna. Tilaus tuli pari kuukautta myöhässä ja jalat puuttu. Jalkojen tuloon 1-2kk.
Tuo SuomiSoffa on kyllä viimenen paikka ostaa yhtään mitään..

"Tää on suomalaista käsityötä!"
"Niin tämä kappale vai tilattava?"
-> myyjä poistuu paikalta "ottamaan selvää" eikä näy sen koommin.

Eli kannattaa todellakin ottaa selvää että sohva on se oikea myös tilattavalla kankaalla. Kannattaa myös varautua puolen vuoden toimitusaikoihin.
 
Gigantin myyjä kävi ärsyttämään.

Haettiin rouvalle läppäri ja myyjä oli kovasti tyrkyttämässä ylimääräisiä palveluita. Oli aika maansa myynyt kun ei ne kiinnostaneet. En varmasti ostaisi häneltä enää mitään. Itse koneesta ei sanonut mitään, vaikkakin annettiin myyjälle mainos, että voitko hakea tämän.
tämä on kyseisen puljun periaate..mainoksissa pyörii samat tappiolla myytävät tuotteet jolla vedetään asiakkaita kauppaan.. sitten tyrkytetään kalliimpaa vaihtoehtoa tai jotain oheistuotteita jotta saataisiin rahaa taloon lisää.
 
No sepä kiva. Mähän nyt kirjoitinkin jostain 20 min myöhästymisestä. Tämä tieto nyt varmaan jotenkin muuttaa reisille menneen lomani paremmaksi, ja muutenkin paremmaksi omankin mielipiteen kys. matkatoimistosta. Ehkä voit perustaa oman threadin jossa kehut jotain yritystä. Tämän threadin aihe oli musta lista. Sitä paitsi, mielestäni perustelut olivat ihan aiheelliset että Finnmatkoja voi haukkua.

Virheitä sattuu, mutta jos asiallisen reklamaation jälkeen niille ei tehdä mitään, tai ei haluta tehdä mitään kun hommat on kussu (eli opas sanoo "emt", "se on voi voi"), niin ei voi saada kovin hyvää kuvaa yrityksestä. Thaikkujen lentojen vuorokausien myöhästymisestä infoaminenkin on ollut totaalisen luokatonta. Tuohon varmaan yhtyy moni ketä on sen joutunut kokemaan.

mitä informaatioon tulee niin ymmärrän kyllä helvetin hyvin että tieto ei välttämättä kulje sieltä huoltohallista kovin minuuttiaikataululla jonkun random-matkaoppaan korviin. toki asiakaspalvelu on aina asiakaspalvelua ja nimenomaan oppaan täytyisi selvittää mahdollisimman kattavasti mikä mättää ja kuinka kauan mutta kun se ei aina ole heistä kiinni..joten malttia kansalaiset vaikka se varmasti vituttaakin jähiä kentällä vuorokausi tolkulla:piis:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom