Joskus ihmisellä on vain huonoa tuuria... :itku:
Ajattelin tiistaina vaihtaa talvirenkaat rakkaan :haart: autoni alle. Talvirenkaat on säilytyksessä eräällä varastolla. Kun olen ajamassa autoa sisään, tempaisee tuuli auki olevan oven kiinnikkeen irti ja ovi paiskautuu auton kylkeen etulokasuojan kohdalle. Lommo ja maalipinta rikki. Auto on musta vuoden -96 farkku. Värisävyn 100 % täsmääminen on mahdotonta, jaoten koko auto pitää ylimaalata... :itku:
Auton lopulta sisään saatuani en ryhdy itse vaihtamaan niitä, koska en ole varma kiristysmomentista ja siksi lastaan renkaat vain kyytiin ja renkasliikkeeseen..
Renkasliikkeessä on tunnin jono. Ei paha, hännille vaan ja iltasanomat nenän alle. Tunnin jonotus ja auto työn alle. Ensimmäinen nurkka ylös, rengas irti ja taknurkkaa ruvetaan nostamaan ylös. Asentaja käyttää pulttikonetta (tai mikä helvetin paineilmapyssy se nyt onkaan) ja hajoittaa lukkopultin hylsyn. Hommat seis. :itku: Missään ei ole vastaavaa hylsyä tietenkään ole (sehän niiden idea on) joten se siitä. Yksi talverengas saadaan laitettua kiinni, mutta siitäkin jää puuttumaan yksi pultti.
Aamulla klo 7 korjaamolle, jossa yritetään hitsata lukkopultteihin mutteria, jonka avulla sit saatais se pultti pois.. :itku:
Kolmen tunnin päästä asentaja luovuttaa. Vanteessa hitsaus jälkeä ja pultin ympärillä vanteessa pahoja jälkiä. Vanteet on alkuperäiset Volvon t-5r:n 17" vanteet ja hinta sinisellä tiskillä 389 €/kpl. Soitto Örumiin joka tuo ko. lukkopultteja. "Ota digikameralla kuva ja lähetä se tänne" sano nuori myyjä. Tuumailin ja soittelin siinä sen hylsyn perään. Tällä välillä kaveri sano että mene sen pultin kanssa sinne Örumiin ettei kuvan kaa tun ongelmia jne. Noh, soitto Örumiin ja uusi myyjä. "Eikun tuu tänne vaan, meillä on sellainen sarja niitä hylsyjä kassakaapissa, josko sieltä löytyis". Minä tuhatta ja sataa sinne.
Ajaessani halliin sisälle syttyy kojelautaan "service" valo. Tämäkin vielä. Soitto Biliaan, josta kerrottiin että ei huolta, valo vain muistuttaa tulevasta huollosta. HUH!
Örumissa ei löydy vastaavaa hylsyä. Kokeillaan murtosarjalla, mutta koska pultit on vedetty liian kireälle, antaa "murtopultti" periksi. Kuva pultista ja tilaus hylsystä vetämään.. Menee hyvällä tuurilla maanantaille. :itku:
Jokivarren rengas Korsosta joka rikkoi hylsyn, ei suostu korjaamaan edes uutta hylsyä rikki menneen tilalle, palauttavat rahat, 13 e, jotka maksoin eilen renkaiden vaihdosta. Vittu saatanan kusipäätä sai kuunnella neuvotellessani asiasta.
Soitto kuluttaja-asiamiehelle, jonka vastaus, 32 minuutin jonotuksen jälkeen on selvä, rikkoja maksaa.
Örumin ystävällinen henkilökunta
järjesti mulle ajan Vianoriin, ja jollekkin ammattiasentajalle, joka poraa ne lukkopultit irti. Ja saan uudet lukkopultit ja hylsyt, ja ennen kaikkea sen KOODIN jolla saa uuden hylsyn parin päivän sisällä.
Eli projekti jatkuu illalla. Maanantaina soitto kuluttaja-asimiehelle, joka saa homman hoitaakseen. Vittu yhden pulttisarjan takia!!!
Mä oon ihan loppu. Ei voi yks talvirenkaiden vaihto olla näin vaikeaa.. :itku: