[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Suomisoffa hoiti hommansa vähän huonosti tässä juuri. Henkilökunta oli varsin ystävällistä kyllä, mutta kun nuo ainakin täällä päin ovat ulkoistaneet jotenkin tuon kotiinkuljetushomman niin jouduimme viikon pitämään huoneistossamme kahta isoa sohvaa suojamuoveissaan - koska toimittivat meille vääränlaiset sohvat. Virheellehän ei voi mitään, mutta olisi toivonut, että joku olisi hakenut ne väärät sohvat pois vähän aiemmin. Ne kuitenkin haettiin vasta samalla, kun toivat meille uudet sohvat. Siinäkin kesti ihan liian kauan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Amazon on mun käsittääkseni vähittäismyyjä, eli todennäköisesti tuo pakkaus ei edes ollut niiden oma, vaan tuotteen valmistajan.
Joskus posti rikkoo noita huolimattomalla kuljetuksella, joten mun mielestä (tosin tapausta tarkemmin tuntematta) on aika röyhkeää postata joku firma mustalle listalle sen takia, että tuote, joka ei välttämättä koskaan edes kulkenut ko. firman kautta, oli kärsinyt kuljetuksessa.

Jos vaadit uutta tilalle, ja Amazon ei suostu korvauksetta toimittamaan, sitten voit herjata siitä täällä.
Elikä päivitystä tilanteeseen. Vedän takaisiin kiukkupurkaukseni joka tuli heti kun tuotteen sain.Asia hoidettiin lopulta amazonin ja meikäläisen välillä hyvin eli sain uuden tuotteen ilmaiseksi tilalle.

;) Toivottavasti en enmpää aiheuta mielipahaa ja unettomia öitä Trainingille.

Suomisoffa hoiti hommansa vähän huonosti tässä juuri. Henkilökunta oli varsin ystävällistä kyllä, mutta kun nuo ainakin täällä päin ovat ulkoistaneet jotenkin tuon kotiinkuljetushomman niin jouduimme viikon pitämään huoneistossamme kahta isoa sohvaa suojamuoveissaan - koska toimittivat meille vääränlaiset sohvat. Virheellehän ei voi mitään, mutta olisi toivonut, että joku olisi hakenut ne väärät sohvat pois vähän aiemmin. Ne kuitenkin haettiin vasta samalla, kun toivat meille uudet sohvat. Siinäkin kesti ihan liian kauan...
Sama juttu meillä, paitsi taisimme saada väärät sohvat pariin kertaan ja korjattiinkin takuuseen noita soffia aina uudelleen ja uudelleen. Lopulta onneksi sain myytyä nuo paskat pois. Koskaan en enää Suomisoffasta osta mitään. Suomisoffan sohvat ovat niin paskoja etten ottaisi niitä edes roskakuskina roska-autoni kyytiin viedäkseni kaatopaikalle.

Tapiola:

Käytiin vuoden alussa avopuolison kanssa oikein vartavasten varatulla ajalla "hoitamassa kerralla vakuutus- ja pankkiasiat kuntoon". Sössimmisten määrä lähentelee jo komediaa:

* Puhelinpalvelussa annettiin väärää tietoa etuusjärjestelmästä
* Kotivakuutus ei ollut sellainen, mitä sovittiin ja millainen allekirjoitettiin
* Halusimme avata yhden yhteisen tilin, johon molemmat saavat pankkikortit ja käyttöoikeuden, sekä miehelle yhden oman palkkatilin. Tapiola avasi yhden tilin yhdistäen nämä kaksi toivetta (eli tuli yksi tili, johon molemmilla oikeus ja joka ilmoitettiin miehen työnantajalle palkkatiliksi).
* Minulle ei ollut tilattu pankkikorttia em. yhteiseen tiliin vaikka se(kin) hakemus täytettiin.
* Miehelle ei soitettu pankkipuolelta, vaikka yhteydenottopyyntö sijoitusrahastoihin liittyen jätettiin.
* Minulle taasen soitettiin, vaikka en yhteydenottoa halunnut. Annoin miehen tiedot, eikä hänelle vieläkään soitettu.
* Pisteenä iin päälle yli puolet tapaamisajasta meni siihen, kun neuvoja yritti tuputtaa meille henkivakuutusta (lapsettomana ja velattomana pariskuntana emme sitä halunneet) ja eläkevakuutusta, vaikka moneen kertaan ilmoitimme ettemme niitä halua.

Jostain kumman syystä ei tuo pankki- ja vakuutusasioiden keskittäminen Tapiolaan enää houkuttelekaan :down:...

Finnmatkat

*Lentokoneet maailman ahtaimpia (mikä on fakta).

*Lentokoneet ei lähde ajoissa.

*Ennakko tax-free ihan vituiksi. Tilasin 2 kk etukäteen. Lentokoneessa menomatkalla odotti tyhjä muovipussi jossa slut-tarra. Kiitti vitusti kun ilmoititte etukäteen. Tilasin koneessa uudestaan paluumatkalle. Tällä kertaa ei tullut edes koko muovipussia ja koneen oma tax-free kokoelma oli loppu. Kannattaa tilata etukäteen.

*Kohteen nettisivuilla ja kohdeoppaassa kohteesta täysin virheellistä tietoa monestakin asiasta. Mainittiin että kohteessa on pankki- ja rahanostomahdollisuus. Kohde oli saari, ja vitut siellä mitään rahannostomahdollisuutta ollut. Rahaa tietenkin varattu ennakkotietojen perusteella vain muutamaksi päiväksi. Seurasi kahden päivän omakustanteinen rahannostoreissu mantereelle, joka venyi sitten neljään päivään kun paikalla kaikki kusi korttien, pankkien ja finnmatkojen virheellisten tietojen takia. Rahat finaalissa kirjaimellisesti ja olet jossain hevonvitussa nauttimassa ihanasta lomasta ilman majoitusta, ruokaa, rahaa, jne. Soitat oppaalle, niin vastaus on "en mä oikein voi mitään tällä asialle tehdä, en mä tiedä". "Oisitte jääny sinne lomakohteeseen kun olisitte voineet syödä hotellissa laskuun". Vitun älykkö, millä se lasku olisi sitten maksettu ja ostettu tuliaiset, sukellusreissut jne.

*Vetäsin kunnon pannut bungalowin kivirappusilla (selvinpäin), ja lisäksi oli huono happi ruokamyrkytyksen takia, joten pientä lääkäripalvelua olisi tarvinnut siinä vaiheessa. Taas kerran finnnmatkojen lomakohdetiedot olivat virheellisiä asiaa koskien, ja oli kiva selvittää niitä kun ei pystynyt edes liikkumaan. Jonkun oppaan saa keskellä yötä tosi hyvin kiinni. Itseasiassa parasta oli, että kohdetiedot olivat sekä netissä että kohdeoppaassa jostain aivan toisesta lomakohteesta.

*Nyt ne mulkut on käsitelly mun reklamaatiota asiasta jo 5 vkoa ilman vastausta.

Finnmatkat
Pari asiaa kiinnitti meikäläisenkin huomion. Mm. koneet ovat ahtaita, koska Finnmatkat taitaa olla osa jotain saksalaista yhtiötä, joka käyttää leasing-koneita (käsittääkseni). Ja koneet ovat siten täydellisiä sillipurkkeja, jopa keskikokoiselle matkustajalle.

Esitteissä annetaan virheellistä tietoa (esim. Sharm el Sheikissä eräässä hotellissa piti olla esitteen mukaan kuntosali, se paljastuikin pimeäksi nurkkaukseksi, jossa oli rikkinäinen juoksumatto ja kokoamaton soutulaite). Seuraavan vuoden esitteessä luki "kuntosalinurkkaus", joka ei vieläkään varmasti vastaa ihmisten odotuksia.

Matkaoppaat olivat myös täysiä hiiriä, eivät uskaltaneet ottaa epäkohtiin mitään kantaa. Mm. Luxorin reissun kohteissa käymiset olivat osanottajien mielestä liian pikaiset (ja itse asiassa jälkeenpäin paljastui, että paikkansa piti meidän oletukset), Sharm el Sheikistä Kairoon ei pysähdytty matkalla kertaakaan, koska opas nukkui ja kuskilla oli kiire kotiin (Kairoon). Lisäksi toisella Egyptin reissulla hotellinaapurit aiheuttivat häiriötä, mutta Finnmatkojen opas ei asiaan juurikaan puuttunut esim. tapaamalla hotellin johtoa (joita meidän ei millään annettu tavata jostain syystä).

Saimme jotain onnetonta alennusta tuosta Luxorin reissusta, tai siis kaikki matkustajat saivat (mikä ei sinällään lohduta, jos kerran elämässä kohteessa käyt) ja häiriköivistä naapureista saimme huikeat 100 dollaria, vaikka melua pukkasi 3 päivää putkeen.

Lista on pitkä, mutta eniten vitutti oppaiden asenteet. :jahas:

Tampereella (tai lähialueella) huono palvelu:
- Gigantti (asiantuntemuksen puute, omatoimisuuden puute)
- Honkoliini (ei pidetä sovituista ajoista/asioista kiinni)
- Plevnan leffateatteri (ruikutusta asiakkaalle, kun oma väki sössii)
- Salud (töykeää/etiketin vastaista palvelua)
- ISKU (toimitus 4kk myöhässä, ei tarjottu mitään hyvitystä)
- Hatanpään terveyskeskus, tiedän ettei ole yritys mutta silti (kolmen tunnin odotus ensiavussa helvetin pahan paniikkikohtauksen kourissa ilman mitään lääkitystä)

Ja yksi pyyntö teille kuluttajakollegat: ÄÄNESTÄKÄÄ LOMPAKOLLA!

Tampereella (tai lähialueella) huono palvelu:
- ISKU (toimitus 4kk myöhässä, ei tarjottu mitään hyvitystä)

Meinaatko että et itse vaatinut korvausta ? Et varmaan tosissasi luule että sitä aina tarjotaan.

Meinaatko että et itse vaatinut korvausta ? Et varmaan tosissasi luule että sitä aina tarjotaan.

En meinaa, tottakai vaadin korvausta ja sainkin. En luule mitään, vaan tiedän, ettei sitä aina tarjota. Mutta jos tuollaisen mokailun jälkeen liike ei osaa itse tarjota hyvitysta, on palvelussa vikaa.

Vai meinaatko itse, että toiminta on asiakasystävällistä, jos homma sössitään todella pahasti ja sen jälkeen ollaan kuin ei mitään?

En meinaa, tottakai vaadin korvausta ja sainkin. En luule mitään, vaan tiedän, ettei sitä aina tarjota. Mutta jos tuollaisen mokailun jälkeen liike ei osaa itse tarjota hyvitysta, on palvelussa vikaa.

Höpö höpö..liikkeet mitään turhia hyvityksiä anna. Kyllä se on asiakkaan tehtävä hyvitykset pyytää jos on aihetta.

Höpö höpö..liikkeet mitään turhia hyvityksiä anna. Kyllä se on asiakkaan tehtävä hyvitykset pyytää jos on aihetta.

Sun naaman täytyy aika paljon vituttaa niitä myyjiä, jos ei koskaan ole automaattisesti hyvitystä mistään tarjottu. Mulle tarjottu käytännössä aina. Ja eikös tässä puhuta nyt hyvistä käytännöistä eikä tehtävistä/velvollisuuksista? Jos tavaran tai palvelun toimittaja ei toimi tehtäviensä mukaan ts. rikkoo kuluttajansuojalakia, niin ne keissithän ratkotaan ihan muuaalla kuin pakkiksen palstalla.

Kyllähän muuten se on yrityksen tehtävä tarjota itse sitä hyvitystä, jos ajattelee YHTÄÄN sitä kauppaa pidemmälle. Kilpailu on ihan vitun kovaa, ja jokainen asiakas on tärkeä.

T: Yrittäjä

Mä en todellakaan anna ikinä hyvitystä, jos asiakas on niin tyhmä ettei itse osaa pyytää. Muutenkin asiakkaan saa yleensä tyytyväiseksi pettymyksistä huolimatta puhumalla jos osaa, ei aina tarvi rahaa olla tyrkyttämässä.

Elikä päivitystä tilanteeseen. Vedän takaisiin kiukkupurkaukseni joka tuli heti kun tuotteen sain.Asia hoidettiin lopulta amazonin ja meikäläisen välillä hyvin eli sain uuden tuotteen ilmaiseksi tilalle.

;) Toivottavasti en enmpää aiheuta mielipahaa ja unettomia öitä Trainingille.
Amazon.comista on itsellä todella hyviä kokemuksia. Lähetys katosi ja lähettivät uuden ilmaiseksi ja koska uuteen tuli korkeampi kauppasumma, vaikka mulle heti rahat palautettiinkin, niin paketti jäi sen vuoksi tulliin, niin Amazon maksoi tullauskulut, joita ei olisi siis tullut, jos eka lähetys olisi tullut perille.

postasin jo tonne mimmein kisapuolelle samasta asiasta, mut älkää tilatko kenkiä tms. joyboots firmasta, mikäli oikeasti ne samana vuonna haluatte ja niin, että palvelu pelaa. en vois enempää olla pettyny ko. firmaan ja never ever tilaa sieltä mitään.v:ttaa koko pulju, turhia lupauksia ja paskan jauhantaa koko paikka.piste.

Työkaverille tapahtunutta. Paikka : Hämeenlinna, Hätilän OP:n konttori..

Kaveri saapuu väsyneenä töistä juuri tulleena TYÖVAATTEET Päällä! sovittuun lainaneuvotteluun.

Virkailija: Ai sulla on tänne joku aika varattuna?
X: Joo kyllä, nimi..

Virkailija ohjaa Herra X:n toimistoonsa.

Virkailija : Niin oletko töissä jossain?
X: ihmettelee hetken aikaa... Ja vastaa "No miltä näyttää"?
Virkailija: Jaa mä luulin et sä oot varastanu noi jostain.

Tämän kuultuaan Herra X päätti sanoa pari valittua sanaa ja lähteä etsimään uutta pankkia.

Siis tää oli jotain ihan käsittämätöntä, kyseinen virkailija ei ole enää tässä pankissa töissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom