^paino sanalla mukava. Muuten on pahimmillaan kaikki pilalla eikä mikään työn ulkopuolinenkaa kiinnosta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^paino sanalla mukava. Muuten on pahimmillaan kaikki pilalla eikä mikään työn ulkopuolinenkaa kiinnosta.
Sulla on kuitenkin 10 vuotta vähemmän ikää kuin mulla. Kun teidänkin tenavat alkavat pärjätä omillaan, niin sitä samaa tahkon pyöritystä on sulle tarjolla vielä niin pitkäksi aikaa, että mieli ehtii muuttua moneen kertaan. Vaikka ajan kulku tuntuu iän myötä kiihtyvän muuten, niin duunissa tuntuisi riittävän aina vaan vähemmän energiaa tehdä mitään puupäähommia.Vaan tässä iässä on enää turha lähteä mihinkin kauppakorkeaan ja haaveilla jostain urahommista. En jaksa uskoa että on enää mahdollista, eikä oikein kyllä lopulta edes kiinnosta.
Paraneeko sekään sitten vaihtamalla? Siis jos ajatellaan että vaihdat vieraalta toiselle. Palkkarenki olet edelleen. En mä ainakaan jaksa ressata vaihdoilla vaikka välillä olin todella leipääntynyt. Pitäs kanssa sitten koulunpenkille lähteä. Vaan tässä iässä on enää turha lähteä mihinkin kauppakorkeaan ja haaveilla jostain urahommista. En jaksa uskoa että on enää mahdollista, eikä oikein kyllä lopulta edes kiinnosta.
Taas johonkin raksapuolelle voisi vaikka lähteäkin. Vaikka rakennusmestariksi tai jotain. Mutta eipä ole sekään nyt ihan oikeasti mielenkiinno kohteena, eikä ainakaan joskus pari vuotta sitten Jyväskylästä moista koulutusta edes löytynyt. Pari vuotta sitä sais opiskella aikuisopintorahalla täyspäiväisesti, että silleen kyllä vois olla järkevääj os vaan kotinurkilla ois koulu. Mihinkään toiselle puolelle Suomea en ala kikkaileen. Ei vain onnistu kun vaimon työ on mitä on tällä hetkellä ja varmaan jatkossakin. Rajoittaa omia menoja aika reilusti kun lapset vielä niin pieniä.
Parempi vaan juosta oravanpyörää ja yritellä muuta sivussa.
Tässä laiskakin mies laiskistuu entisestään ja tosiaan kun rahaa ei ole niin ei myös mitään mielekästä tekemistä. Töissä pysyy sosiaalisuuskin jonkinlaisissa kantimissa vaikka ei sielä paljon höpöttelisikään. Kyllä se vaan niin on että mukava työpaikka pitää miehen järjissään oravanpyörästä huolimatta!
Minä olen töiden kannalta jotenkin välitilassa. On sen verran ikää, koulutusta ja työkokemusta että tuntuu että ihan pohjalta ei viitsisi enää aloittaa; toisaalta olen ollut nykyisessä paikassa sen verran kauan, että takaraivossa hirvittää jämähtäminen mutta taas toisaalta ikää ja työvuosia on sen verran vähän, että pitäisin työnantajan näkökulmasta epäilyttävänä vaihdella paikkaa juuri siinä vaiheessa, kun hommasta alkaa olla kokemusta ja on saanut vastuuta. Olen tehnyt samassa paikassa tehtäviä todella laidasta laitaan. Nykyinen työnkuva on mielenkiintoinen ja kohtalaisen haastava, ei kuitenkaan niin että tuntuisi uuvuttavalta.
En pidä rahan tavoittelua mitenkään olennaisena juttuna enkä halua hillitöntä uraohjustelua, kunhan nyt ei tarvitse ihan samaa näivettävää tehdä koko ikää (varsinkaan kun eläkeikä taitaa näissä hommissa olla jossain 80 hujakoilla).
Moni vaihtaisi treenisalia siinä vaiheessa, kun painot loppuu kesken eikä enää oikein kehitystä tapahdu. Tai kun viereen avataan puolta halvempi sali. Tällä jäätävän nokkelalla metaforalla viittasin siihen, että silloin kun omat hommansa hoitaisi unissaan ja mitään haasteita ei ole ilmaantunut viimeiseen vuoteen, kyllä mulla ainakin alkaa kiinnostus suuntautua muualle. Kysymys kuuluu miksi EI hakea muualle, jos ei muuta niin jonkunlaisen vaihtelun tai virkistyksen vuoksi? Varsinkin jos vaihtamalla on mahdollista aikaansaada jotain kehitystä joko toimenkuvassa tai palkkauksessa.Mitä vikaa siinä jämähtämisessä on jos oma toimenkuva on kutakuinkin järkevä ja ala sellainen, että sillä on tulevaisuutta? Itse en ymmärrä sitä että vain vaihtamalla pitää vaihtaa duunia tietyn vuosimäärän jälkeen vain siksi ettei jämähdä.
Ei kai kukaan treenisaliakaan vaihda 5 vuoden välein vain siksi että sitä pitää vaihtaa eikä voi jämähtää? Itse vaihtanut tasan kerran ja senkin kun asuinpaikka vaihtui ja vanha sali ois ollut typerän ylimääräiset matkan päässä. 10 vuotta ehdin siellä vanhalla salilla käydä.
Mutta mä taidankin olla tällainen tylsä jämähtäjä.
Onko kukaan pakkotoistolainen- tai tietääkö ketään, joka olisi vaihtanut toimistohommista duunarihommiin? Jos tietää niin olisi kiva kuulla miksi.
Näitä kyl lukee, niin tässähän tuntee itsensä ihan onnelliseks. Ei vaan, mä voin rehellisesti sanoa, että mua ei oikeastaan juuri ikinä vituta lähtee töihin, jos nyt näin voi sanoa. Siis olisin mä mieluummin kotona, ku duunissa, mutta nykyisessä hommassa verrattuna muihin töihin on ihan eri mukava olla, harvoin vitut***.
Mitä vikaa siinä jämähtämisessä on jos oma toimenkuva on kutakuinkin järkevä ja ala sellainen, että sillä on tulevaisuutta? Itse en ymmärrä sitä että vain vaihtamalla pitää vaihtaa duunia tietyn vuosimäärän jälkeen vain siksi ettei jämähdä.
Ei kai kukaan treenisaliakaan vaihda 5 vuoden välein vain siksi että sitä pitää vaihtaa eikä voi jämähtää? Itse vaihtanut tasan kerran ja senkin kun asuinpaikka vaihtui ja vanha sali ois ollut typerän ylimääräiset matkan päässä. 10 vuotta ehdin siellä vanhalla salilla käydä.
Mutta mä taidankin olla tällainen tylsä jämähtäjä.
Tää onkin mielenkiintoinen kysymys; mulla tulee jollain tasolla selkärangasta sellainen epäluulo, että jos olet ollut koko ikäsi vain yhdessä paikassa ja etenkin suunnilleen samassa hommassa (mitä nyt teknologia väkisinkin muuttuu ja sitä kautta työmenetelmät) niin siinä on jotain outoa. En tajua myöskään ihmisiä, jotka vaihtavat vuoden välein ihan huvikseen, siitä taas tulee olo että ei ehdi edes oppia mitään kunnolla tai paneutua asioihin. Mutta että onko jämähtänyt siksi, että siellä viihtyy vai siksi, että ei usko pärjäävänsä missään muualla tai että epäonnistuu uuden opettelussa?
.
Tää onkin mielenkiintoinen kysymys; mulla tulee jollain tasolla selkärangasta sellainen epäluulo, että jos olet ollut koko ikäsi vain yhdessä paikassa ja etenkin suunnilleen samassa hommassa (mitä nyt teknologia väkisinkin muuttuu ja sitä kautta työmenetelmät) niin siinä on jotain outoa.