Ihmiset ovat erilaisia. Itse menin työelämään heti lukion jälkeen ja sitä sai aloittaa ihan pohjalta, ns. paskaduuneista. Ja kyllähän se vitutti lakaista jotain kentänlaitaa tai olla rakennusapulaisena marraskuussa loskasateessa kahdeksan tuntia huonoissa varusteissa. Vitutti suunnattomasti. Ei sitä voi mukavaksi työksi sanoa. Itse en ainakaan siitä nauttinut. Jollekin toiselle ehkä sopii.
Tein kuitenkin hommat hyvin ja uskoin, että itsestäni on muuhunkin ja hain myyntihommiin. Alkoi sielläkin todella nihkeäksi, mutta kokeneemmat jaksoivat opettaa 19-vuotiaalle nuorukaiselle vähän tavoitteenasetantaa ja oikeaa asennetta. Ja jotenkin se työelämä vaan alkoi maistua paremmalta. Hommat alkoivat luistaa, tavoitteet ylittyä ja myymälävastaavan siirtyessä toisiin tehtäviin tarjottiin minulle sitä pestiä. Otin vastaan, tein pari vuotta sitä ja työelämä maistui aika pirun kivalta. Vittumaisia päivä ja aikoja toki oli, mutta niin niitä on parisuhteissa, terveydessä ja kaikilla muilla elämän alueilla. Niitä pitää vaan kestää. Ja vaikka kivaa oli, niin tavoitteet olivat kuitenkin vielä korkeammalla, joten hain opiskelemaan. Pääsin sisään, aloitin, tein samalla töitä ja kivalta edelleen maistui. Tuli nähtyä yrityssaneeraukset, vaikeat ajat ja lopulta konkurssikin. Siihenhän se sitten katkesi. Mukava reissu kuitenkin oli.
Nyt on vajaan vuoden päivät viimeistelty opintoja, kohta valmista ja sitten takaisin oravanpyörään. Ja olen ihan satavarma, että mukavaa tulee olemaan jatkossakin. Ja jos ei ole ensimmäisessä paikassa, niin sitten seuraavassa tai sitä seuraavassa. Valintoja on. Sen verran minulla on mukavaa vaaleanpunaisessa maailmassani, etten vaihtaisi, kun kerran on päässyt kokemaan, että työ voi oikeasti olla yksi elämän parhaimpia asioita. Tai ehkä vaan olen sitten niitä ihmisiä, joilla on lasi puoliksi täysi. Joka tapauksessa, ikävää jos siellä suunnalla työ ei maistu miltään. Jos kuitenkin alkaa jossain vaiheessa kyllästyttää ja haluaa työltään muutakin, niin tervetuloa minun maailmaani. Pinkki on pop.