Muita oikeasti huonogeenisiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itselläni kehityksen tappaa Siimankin mainitsema sairastelut (2kpl alle 4v lapsia) ja muut treenien katkokset, kuten työreissut yms. JTO koittaa ohjelmoida treenejä, mutta vaikeeta se on kun en saa kuukautta pidempää ehjää jaksoa. Paras vire taitaa olla 1,5v päästä, kun silloin sain ~puolen vuoden suht. ehjän jakson. Silloinkin penkki oli hard gaineria, mutta kyykky eteni pelottavan nopsaan ja rajoittimena alkoi tulemaan oma pää.

eli oman kehonpainon verran kun saan punnerrettua pään päälle, niin olen tyytyväinen. Se saattaa olla parin vuoden projekti, mutta eihän tässä kiire ole.

Tässä olikin muuten yksi hyvä tavoite lisää. (y)
51kg on tämän hetken enkka, omapaino 79kg että matkaa on kyllä. :whistle:

Itse en saa kaikkea irti ku
Mä olen vasta aloittelija mutta suuri apu on ollu mulle tästä foorumista ja @jto kirjoituksien seuraamisesta.
Itse olen innokas kokeilemaan kaikkea ja yritän pitää mielen avoinna. Suodatintakin tietty tarvitaan.

Mähän aloitin koko homman "bodaustyylillä", missä mentiin alun alkaenkin vituralleen. Melko nopsaan tää kyllä hakeutui omille urilleen ja homma muodostui kai jonkinmoiseksi "voimailupainotteiseksi itsensä kehittämiseksi".
Löysin sen oman juttuni itse kokeilemalla.
Nyt on alkanu löytymään niitä "suodatettuja" bongailtuja juttuja jotka sopii itselle ja tuntuvat vievän hommaa eteenpäin. En mä oikeasti enää usko olevani huonogeeninen perunasäkki.
Se missä mulla on paskat geenit on rasvan kertyminen kehoon. Tulee äärimmäisen helposti lisää keskivartaloon.:sick:
Vakaa usko on, että parin vuoden päästä mun tulokset pyörii ihan eri sarakkeessa kuin nyt.
Syyskuussa tulee 50 mittariin, ei tunnu hidastavan ikä tässä hommassa yhtään. Mut sehän onkin vain numeroita. (y)
Nouseeko sulla oma paino helposti? Siis tuleeko läskiä...Sellasilla tyypeillä kehittyy voimat paljon nopeammin kuin kuikeloilla jotka eivät saa massaa. Itse olen ektomorfi. Nuorempana vitutti kun massaa ja voimaa tuli hitaasti. Nyt vanhempana ehkä arvostaa, kun tajunnut että moni ikätoveri joutuu dieettaamaan kokoajan ettei liho. Parempi näin kun saa elää ilman dieettejä ja syödä vapaammin.

Kyllä kuka hyvänsä saa painoa lisää metabolian tasosta ja adaptiivisuudesta riippumatta. Jos ei saa niin ei syö tarpeeksi. Mutta tottakai voimailuun yleensä paremmat lähtökohdat on luonnostaan painavilla/isokokoisilla henkilöillä kuin luuviuluilla.

Nouseeko sulla oma paino helposti? Siis tuleeko läskiä...

Mä saan kerättyä läskiä käsittämättömän helpolla. Ja se tulee suoraan vyötärölle. En ole koskaan ollut kunnossa että esim päkki näkyis, luultavasti mulle mahdotonta jos meinaa samalla tavoitteellisesti treenata.
Saan olla syömisteni kanssa todella tarkka. Kasvispainotteisesti syönkin vielä. Ei herkkuja yms juuri lainkaan.
Vaikka treenaan salilla 3krt/vko+ajan työmatkat(6km suuntaansa) ympäri vuoden fillarilla läski on ja pysyy.

Aktiivisena pyöräilyaikana saatoin tehdä 3 lenkkiä viikossa maastossa, kesto 2-4h. Läski pysyi. Samoin kun juoksin enemmän.
En mä siis lihavana itseäni pidä, mutta sellaiseksi tuleminen kävis multa hyvin helposti. Ja ylimääräinen vyötärörasva nyt vaan ei ole terveellistä. En siis sitä lisää haluaisi. Voimailun kanssa pirullisen vaikea yhtälö hallita.

Viimeksi muokattu:
Mä oon varmaan sit täysin vastakohta Brilleaxille,me kaikki ollaan niin erilaisia.
Minuakin ärsyttää,kun aina sanotaan,et syö tarpeex jos et saa massaa/painoa.
Itse voin syödä mahan turvoksiin illalla,niin aamulla kaikki taas ennallaan.
Aikoinaan sanottiin et kun täytät 40v niin kyllä sitä painoa alkaa ilmaantumaan,no ei alkanu.
Sitten täytin 50,niin ei alkanu vieläkään.
Itse jos aloitan dietin,niin riittää 15min kuntopyörää,kun muut polkee tunti tolkulla.
Aina olen halunnu olla isompi mitä olen,alussa halusin päästä 100kg,paras punnitus 91-92kg,
myöhemmin halusin 90kg,niin siihenkään en varmaan enään pääse,nyt 83kg.
Tosta dietistä vielä,kun ensimmäisen tein,niin tippu 4 viikossa 10kg,enkä yrittäny,lisäsin vain vähän fillaria ja katsoin tarkemmin,mitä soin,kaikki lihat hävis ;)
Kaverit on kateellisia tästä mun aineenvaihdunnasta,enkä sitä nyt vaihtaiskaan enää pois.
Se,että olen myös syönyt koko elämäni terveellisesti perus kotiruokaa,ehkäpä silläkin jotain vaikutusta.

Mä oon varmaan sit täysin vastakohta Brilleaxille,me kaikki ollaan niin erilaisia.
Minuakin ärsyttää,kun aina sanotaan,et syö tarpeex jos et saa massaa/painoa.
Itse voin syödä mahan turvoksiin illalla,niin aamulla kaikki taas ennallaan.
Aikoinaan sanottiin et kun täytät 40v niin kyllä sitä painoa alkaa ilmaantumaan,no ei alkanu.
Sitten täytin 50,niin ei alkanu vieläkään.
Itse jos aloitan dietin,niin riittää 15min kuntopyörää,kun muut polkee tunti tolkulla.
Aina olen halunnu olla isompi mitä olen,alussa halusin päästä 100kg,paras punnitus 91-92kg,
myöhemmin halusin 90kg,niin siihenkään en varmaan enään pääse,nyt 83kg.
Tosta dietistä vielä,kun ensimmäisen tein,niin tippu 4 viikossa 10kg,enkä yrittäny,lisäsin vain vähän fillaria ja katsoin tarkemmin,mitä soin,kaikki lihat hävis ;)
Kaverit on kateellisia tästä mun aineenvaihdunnasta,enkä sitä nyt vaihtaiskaan enää pois.
Se,että olen myös syönyt koko elämäni terveellisesti perus kotiruokaa,ehkäpä silläkin jotain vaikutusta.

Itse olen juuri samanlainen. Painoa ei tule ilman järjetöntä ylensyömistä, mutta pitkällä tähtäimellä nimenomaan tällaista sikamättämistä ei päivittäin tehtynä jaksa. Ja kun kalorit putoavat hetkellisesti, ollaan taas alkulukemissa. Sama juttu fyysisen työn suhteen, olen pätkätyöläinen, mutta satunnaisestikin tehtyinä roudaushommat nostavat kulutuksen niin hulluihin sfääreihin, ettei sitä helposti pysty kompensoimaan, vaikka duunin jälkeen miten mättäisi safkaa.

Tosin luontaiset taipumukset kyniksyyteen olivat tiedossa jo ennen treenin aloittamista, joten mitään yllättävää tässä ei ole. Mutta kun junttipunttia on takana jo 12v, niin kehittyminen on aika haastavaa jo treenienkin osalta, mutta toi safkapuoli lähinnä huvittaa just sen takia, kun moni 35v mies haluaisi pudottaa painoa, ja mä yritän epätoivoisesti saada sitä. Lähtötasooli siis 190cm/60kg, nykyään 90kg. Parhaimmiillaan paino ollut jotain 95-97kg, mutta tämä oli pitkälti nestettä ja fläsää, joka syntyy hetkellisesti suuren kalorimäärän seurauksena. Eli siis kun sikamättö on tauonnut, paino huitelee takaisin 90kg pinnassa. Eli ehkä toi eka 30kg oli se määrä lihasta, mitä mun kroppa kykenaa natuna ylläpitämään.

Hei, sehän tarkoittaa sitä, että mä olen saavuttanut legendaarisen "NATUMAKSIMIN". Olen siis voittanut elämässä, ja voin olla tyytyväinen itseeni..

Fuk Jeaahh!!

Itse olen juuri samanlainen. Painoa ei tule ilman järjetöntä ylensyömistä, mutta pitkällä tähtäimellä nimenomaan tällaista sikamättämistä ei päivittäin tehtynä jaksa. Ja kun kalorit putoavat hetkellisesti, ollaan taas alkulukemissa. Sama juttu fyysisen työn suhteen, olen pätkätyöläinen, mutta satunnaisestikin tehtyinä roudaushommat nostavat kulutuksen niin hulluihin sfääreihin, ettei sitä helposti pysty kompensoimaan, vaikka duunin jälkeen miten mättäisi safkaa.

Tosin luontaiset taipumukset kyniksyyteen olivat tiedossa jo ennen treenin aloittamista, joten mitään yllättävää tässä ei ole. Mutta kun junttipunttia on takana jo 12v, niin kehittyminen on aika haastavaa jo treenienkin osalta, mutta toi safkapuoli lähinnä huvittaa just sen takia, kun moni 35v mies haluaisi pudottaa painoa, ja mä yritän epätoivoisesti saada sitä. Lähtötasooli siis 190cm/60kg, nykyään 90kg. Parhaimmiillaan paino ollut jotain 95-97kg, mutta tämä oli pitkälti nestettä ja fläsää, joka syntyy hetkellisesti suuren kalorimäärän seurauksena. Eli siis kun sikamättö on tauonnut, paino huitelee takaisin 90kg pinnassa. Eli ehkä toi eka 30kg oli se määrä lihasta, mitä mun kroppa kykenaa natuna ylläpitämään.

Hei, sehän tarkoittaa sitä, että mä olen saavuttanut legendaarisen "NATUMAKSIMIN". Olen siis voittanut elämässä, ja voin olla tyytyväinen itseeni..

Fuk Jeaahh!!

Joo en minäkään kyllä fyysistä työtä kestä yhtään. Muistan että kun viitisen vuotta sitten painoin 117kg enimmillään, niin keskiarvona piti tulla se 5000kcal päivässä, elämäntyylin ollessa syömistä, nukkumista + opiskelua eli luennolla istumista. Siinä kyllä tuli rajat jo vastaan kun ei ole hevosen ruokahalu ja etova olo oli ollut muutenkin vuosia sikabulkkaamisen takia. Yöunistakin tingin, että ehtii syömään enemmän. Normiaktiivisuudella ei mitään jakoa pitää sellaista painoa saati, kun fyysistä työtä tekee. 25kg laihduin sitten yhdessä kesässä 2014 kun melko fyysistä 3-vuorotyötä älyttömillä ylityömäärillä jouduin tekemään. Mutta siinä nyt stressikin tekee, kun en nukkunut koko kesänä kunnolla ja nukahtelin pystyyn. Mutta siis jos se massan saanti on prioriteetti, niin sitä kyllä saa kuka tahansa jos riittävästi kehtaa mennä epämukavuusalueelle ja elää sen ehdoilla. 20v oli ikää kun eka kerran 80kg meni kehonpainossa rikki ja sekin järjettömällä gallona päivässä täysmaitobulkilla. Mutta se hyöty siitä oli, että sillon tajusin, että ei minukaan kroppa uhmaa energialakeja. Että on mahdollista painoa saada. Vaikka kyllähän se rasvainen maito hyvin kylkiin ajautuikin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tässä olikin muuten yksi hyvä tavoite lisää. (y)
51kg on tämän hetken enkka, omapaino 79kg että matkaa on kyllä. :whistle:

Otat pienellä niiauksella työntöjä avuksi. Itsellä toimi, kun se kuuluisa junan vessa. Tein siis clean&pressinä noita pikkuhiljaa painoa lisäillen ja nyt menee 1x75kg@73kg ilman niiausta. Sarjapainot sitten laahaakin siellä 5x5x50kg..

Joo en minäkään kyllä fyysistä työtä kestä yhtään. Muistan että kun viitisen vuotta sitten painoin 117kg enimmillään, niin keskiarvona piti tulla se 5000kcal päivässä, elämäntyylin ollessa syömistä, nukkumista + opiskelua eli luennolla istumista. Siinä kyllä tuli rajat jo vastaan kun ei ole hevosen ruokahalu ja etova olo oli ollut muutenkin vuosia sikabulkkaamisen takia. Yöunistakin tingin, että ehtii syömään enemmän. Normiaktiivisuudella ei mitään jakoa pitää sellaista painoa saati, kun fyysistä työtä tekee. 25kg laihduin sitten yhdessä kesässä 2014 kun melko fyysistä 3-vuorotyötä älyttömillä ylityömäärillä jouduin tekemään. Mutta siinä nyt stressikin tekee, kun en nukkunut koko kesänä kunnolla ja nukahtelin pystyyn. Mutta siis jos se massan saanti on prioriteetti, niin sitä kyllä saa kuka tahansa jos riittävästi kehtaa mennä epämukavuusalueelle ja elää sen ehdoilla. 20v oli ikää kun eka kerran 80kg meni kehonpainossa rikki ja sekin järjettömällä gallona päivässä täysmaitobulkilla. Mutta se hyöty siitä oli, että sillon tajusin, että ei minukaan kroppa uhmaa energialakeja. Että on mahdollista painoa saada. Vaikka kyllähän se rasvainen maito hyvin kylkiin ajautuikin.

Joo, kyllähän se paino siis tietenkin nousee, kun safkaa pakkosyöttää itselleen viikko- ja kuukausitolkulla. Itselle tämä strategia toimi parhaiten ekoina 5-6 yteenivuotena, kun oli vielä suhteessa paljon ulosmitattavaa kehityspotentiaalia isojen lihasten, kuten jalkojen ja selän osalta. Mutta käytännössä siinä vaiheessa, kun sarjapainojen kehitys tyssäsi maven, kyykyn ja pystärin kaltaisissa isoissa liikkeissä, niin sikabulkkaus alkoi menettää toimivuuttaan.

Olen siis näitten vuosien jälkeenkin saanut kehitystä aikaisksi ( varsinkin heikkouksien, kuten käsien, rinnan ja etureisien suhteen ), mutta sei ei ole enää ollut tasaisen nousujohteista ja helposti "ennustettavaa" treenivastetta, vaan on ollut lähinä seurausta erilaisista kokeiluista ja priorisaatiojaksoista, joiden kaltaisia ei voi vetää vuoden ympäri. Eli käytännössä esim. viime vuoden alussa sain reisiin varmaan 5cm lisää kokoa vetämällä bodaustyyppistä volyymi/erikoistekniikka rallia 5 kk ajan, jonka jälkeen kroppa oli täysin tukossa ja pitkään oireettomana ollut alaselkä tiltissä. Mielenkiintoista kyllä, oma paino ei silti ollut tuona aikana kuin joku 92kg, mutta reidenympärys oli ehkä 65cm. Nyt painoa on se 90kg, ja reisi ehkä 60cm. Mut joo, tämä liittyy safkapuoleen siten, että kun kehitystä tulee käytännössä enää vain kovien treenojaksojen aikana, niin jos en jaksa/kykene fyysisten tai psyykkisten syiden takia vetämään riittävän pitkää nousujohteiseta treenijaksoa, niin se bulkaaminen on vähän turhaa. Tämä siis kontrastina ekoihin 5 vuoteen, jolloin bulkkaminen vielä "toimi", vaikka treenit olisivat olleet vähän sinne päin.

Yksi poikkeus tähän tosin on yläkroppapriorisaatioa, eli yläkertaa pystyn treenaamaan ja kehittämään vähemmilläkin kaloreilla, jos samaan aikaan jättää jalat kokonaan pois. Olen monesti tehnyt näin, ja koskaan ei kehitys ole esim. rinnan ja käsien osalta ollut parempaa, kuin näiden jaksojen aikana. Eli tässä saa siis kyytiä se myytti, jonka mukaan pitää kyykätä ja mavettaa, jos haluaa lihasta yläkroppaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
IMG-20190116-WA0071.jpg

Oon kyllä geneettisesti helvetin ylivertainen. Tässä oon reenannu kuitenkin jo vuoden.

Oon kyllä geneettisesti helvetin ylivertainen. Tässä oon reenannu kuitenkin jo vuoden.
Juu tuostahan näkee heti, ettei sinun tarvitse kuin vilkaista levytankoon päin, niin turpoat massamonsteriksi. Me muut sensijaan joudumme tekemään kovastikin töitä samaan päästäksemme.

Kaikkihan myö ollaa geneettisesti lahjattomia jos syödään ku pikku tytöt :D itekkin ku alotin, painoin 47kg. Pari vuotta reenii nii paino jo 57kg! Ite sanosin että lähtötaso ei kerro oikeastaan mitään. Ei edes reenivuodet kerro lahjakkuudesta jos sen ajan on syöny ylläpidolla tai jopa miinuksella.

Ekassa kuvassa reeniä alla noi 2 vuotta, liian vähän ruokaa ja tokassa vitusti enemmä reeniä, överi bulkki, laihis ja painoo 72kg. Jos oisin jatkanu samaa syömistahtia nii oisin tällä hetkellä reennu 16 vuotta ja massaa ois varmaan 65kg. Sit vois vinkua miten geenitön kynis on, vaikka syy on siinä ettei oo käyny jääkaapilla.

IMG_20190116_170205.png IMG_20190116_170232.jpg

En sanos silti itteeni ees lahjattomaks, kun miunki kunto jää monelta saamatta, mut tätä ketjua tosiaan kun lukee, 200kilon penkki on paska ja 120 kilon pystärit on paskaa, nii kyllä ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa.

Viimeksi muokattu:
Kaikkihan myö ollaa geneettisesti lahjattomia jos syödään ku pikku tytöt :D itekkin ku alotin, painoin 47kg. Pari vuotta reenii nii paino jo 57kg! Ite sanosin että lähtötaso ei kerro oikeastaan mitään. Ei edes reenivuodet kerro lahjakkuudesta jos sen ajan on syöny ylläpidolla tai jopa miinuksella.

Ekassa kuvassa reeniä alla noi 2 vuotta, liian vähän ruokaa ja tokassa vitusti enemmä reeniä, överi bulkki, laihis ja painoo 72kg. Jos oisin jatkanu samaa syömistahtia nii oisin tällä hetkellä reennu 16 vuotta ja massaa ois varmaan 65kg. Sit vois vinkua miten geenitön kynis on, vaikka syy on siinä ettei oo käyny jääkaapilla.

katso liitettä 152828 katso liitettä 152829

En sanos silti itteeni ees lahjattomaks, kun miunki kunto jää monelta saamatta, mut tätä ketjua tosiaan kun lukee, 200kilon penkki on paska ja 120 kilon pystärit on paskaa, nii kyllä ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa.

Et oo kyllä lahjatonta tosiaan nähnytkään. Tarttuu lihas ok ja vaikket voimanostossa podiumilla SM-tasolla olekaan niin melko kovia tuloksia oot nostellu kehonpainoon nähden varsinkin.

Ite pistän pohjat tähän:

19v. Ekoissa penkkikisoissa. Tai voimanostokisoissa missä penkkiä nostin. 180/67. Toisessa läskeimmässä sikabulkkikunnossa 2013-2014. 115kg naturaalia pehmeää lihaa kanankoivilla.

Nykykunnosta jotain löytyy VIP-kuvaketjusta ja ig:sta.

Liitteet

• IMG_20190116_191941.png
    IMG_20190116_191941.png
    1,1 MB · Katsottu: 552
  • IMG_0350.JPG
    IMG_0350.JPG
    114,4 KB · Katsottu: 595
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Et oo kyllä lahjatonta tosiaan nähnytkään. Tarttuu lihas ok ja vaikket voimanostossa podiumilla SM-tasolla olekaan niin melko kovia tuloksia oot nostellu kehonpainoon nähden varsinkin.

Ite pistän pohjat tähän:

19v. Ekoissa penkkikisoissa. Tai voimanostokisoissa missä penkkiä nostin. 180/67. Toisessa läskeimmässä sikabulkkikunnossa 2013-2014. 115kg naturaalia pehmeää lihaa kanankoivilla.

Nykykunnosta jotain löytyy VIP-kuvaketjusta ja ig:sta.
Paksuu selkää!

Täysin samaa mieltä! Jos on treenit aloittaessa laiha kynäniska, ei tarkoita että on huonot geenit. Vaan sitä että on elänyt miinuskaloreilla. Vastaavasti pikkusen pläskit eivät ole välttämättä hyvägeenisiä. Äiti on vaan antanut enemmän sapuskaa. Geenit näkee vasta kun on treenannut pari vuotta ja syönyt kunnolla.

No saisko niitä kuvia niistä kehoista ilman herutuksia kympin rasvoilla?:whistle:
Kiinnostais nähdä miltä ukot näyttää oikeasti sillon kun syödään kunnolla. :LOL:
Mulla se kunnolla syöminen nimittäin tarkoittais helvetinmoista lihomista.

Eiköhän esim tuossa meikäläisen tapauksessa rasvat ollu lähempänä 25 pinnaa. Kun bulkkasin sen vajaa +50kg intistä päästyäni. Jotta kyllähän sitä kaikki lihoo ja helvetisti, jos riittävän ylös painoa hilaa. Kuitenkaan kovin moni ei pysty natikkana kymmeniä kiloja puhdasta lihasmassaa tekemään siitä mikä olisi ns lähtötilanne aikuisiällä. 20kg jo aika kovat gainssit. Lahjakkaat ja pitkät pystyy sitten enempi.

Suositut

Back
Ylös Bottom