Muita oikeasti huonogeenisiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä noita paljon kovempia natupenkkaajiakin Suomesta löytyy isoista miehistä varsinkin vielä mitä itse olin. Toki nuorihan vielä olin sillon kun kilpailin ja parhaat tulokset tein. 23v. Itselläni 200kg vaati jo 109kg painoa ja kovin natupenkki salilla tuli 112-113 kiloisena. 140kg tuli 180/80 mitoilla, 160kg 90kg, 180kg 100kg ja 200kg 109kg.

Oot kyllä käsittämättömän pihalla jos luulet, että sulla on huonot geenit voimailuun. Noilla tuloksilla sulla melko varmasti on paremmat geenit voimailuun kuin +90 prosentilla ihmisistä.

En siis tiedä pidätkö itseäsi huonogeenisenä, jotenkin sain vaan sellaisen kuvan :)

Kyllä noita paljon kovempia natupenkkaajiakin Suomesta löytyy isoista miehistä varsinkin vielä mitä itse olin. Toki nuorihan vielä olin sillon kun kilpailin ja parhaat tulokset tein. 23v. Itselläni 200kg vaati jo 109kg painoa ja kovin natupenkki salilla tuli 112-113 kiloisena. 140kg tuli 180/80 mitoilla, 160kg 90kg, 180kg 100kg ja 200kg 109kg. Eli kyllä tuo minulla luontaisena kynäniskana vaati rajua kehonpainon kasvattamista natuna, että voimaa sai. Joten en todellakaan ole ainut. Mutta kun ei tällä palstalla natuutta uskota vaikka kuuluisi Adams-testipooliin, niin ihan turha näistä vängätä täällä. Kovien natuvoimailijoiden kanssa treenasin nuoruuteni, niin tiedän kyllä mihin lahjakkaimmat pystyy.

Sinänsä hauska fakta, että omassa kaveripiirissä ollut muutamia muitakin 200kg raw-penkkaajia puhtaana. Kilpailevia ja lahjakkaita ipf-nostajia toki. Mutta yksikään roinaava kaverini ei tuota ole nostanut. Mitään kilpavoimailijoita ei kyllä niihin juurikaan kuulu. Mutta genetiikka se voimailussa on mikä eniten merkkaa. Kroppa mulla itellä on muuttunut mehuilla hemmetisti, mutta voimaa ei kyllä tule jos ei voimahakuisesti pidempiä aikoja treenaa. Toki joillain saattaa tulla paljonkin ja hardcore-ukoilla varsinkin, mutta ei hyvää voi tulla jos 150kg tulee jo rajat vastaan (kun aktiivista treenitaustaa 5-10v).

Samalla salilla kun itse käyn, otti yksi tukevahko-rakenteinen 3-kymppisenä treeniuransa aloittanut (ei mitään urheilutaustaa) harrastelija 1,5v treenillä syväkyykystä 200kg ja 3v treenillä penkistä 180kg. Takuulla naturaali eikä käytä edes mitään ravintolisiä. Pizzaa ja kebabia lähinnä. Vielä on/off tyylistä treeniä kun ei kovin intohimoisesti treenaile. Mutta kyllä tuommosta kun vierestä seuraa, niin karisee ne luulot itsestä. Toinen ottaa saman kehityksen vuodessa kyykyssä, kun itse kymmenessä vuodessa. Toki lähtötasokin ollut varmasti hiukan eri. Mutta tuommosista luonnonlahjakkuuksista tulee ne kovimmat, jos panostaisi ja treenaisi voimanostoa. Päällepäin ei edes urheilullisen näköinen.

Joten uskallan väittää, että käsityksesi asiasta on aika hakoteillä.
Itse tunnen monta 170-180kg natupenkkaajaa. Vuosikausia tuossa rajoilla sahanneet. Näkisitkö että tuo 180kg olisi sellanen raja mihin moni hyytyy? 200kg penkkaajia enää kourallinen jos vertaa 180kg penkkaajiin. Vaikka ei tuo ero ole kuin reilu 10% kiloissa.

Jos Sinä Mister Siima saat 40kg 3vuodessa massaa ja penkin natuna 200kg,niin vittu mä en tajuu miksi säkin oot sitten ruvennu käyttäämään aineita,koska oot
varmasti kaikkien foorumilaisten mielestä lahjakas.Jokin ei vaan täsmää.
Ja sitten,et mulla on yli kolmenkymmenen vuoden otanta salijannuista,niin enköhän mäkin tiedä jotain.

Itse tunnen monta 170-180kg natupenkkaajaa. Vuosikausia tuossa rajoilla sahanneet. Näkisitkö että tuo 180kg olisi sellanen raja mihin moni hyytyy? 200kg penkkaajia enää kourallinen jos vertaa 180kg penkkaajiin. Vaikka ei tuo ero ole kuin reilu 10% kiloissa.

Juu kyllä se huomattavasti vaikeutuu monilla tuolla paikkein ja yli 220kg on varmasti jo sellainen rauta, että yksi voimailija kykenee ehkä miljoonaa ihmistä kohden sen natuna kisasuorituksena ottamaan. Ja ne lähes kaikki alkaa olla lihavia 120-150kg ukkoja.

Itselläni se alkoi tökkiä 180-190kg kohdalla. Että tuo 180-> 200 vei vajaa kaksi vuotta, vaikka elin ja hengitin voimailua. Ei ollut naisia saati muita harrastuksia. Treenasin, söin ja opiskelin. Ja yhtään flunssaa tai muuta sairastelua ei sattunut tuohon. 2 viikon tauti kun saatto meikäläisellä tiputtaa 20% voimatasoja ja takaisin saaminen kesti 2-3kk.

Jännä juttu että tässä ketjussa on selitetty sekä huonoja tuloksia, että huipputuloksia huonoilla geeneillä. Äkkisältään erona näillä näyttäisi olevan se, että huonogeeninen huipputuloksilla on elänyt ja hengittänyt hommaa ja treenannut orjallisesti tavoitteiden eteen vuosia, huonogeeniset huonoilla tuloksilla ovat masentuneet jo alkumetreillä. :)

Jos Sinä Mister Siima saat 40kg 3vuodessa massaa ja penkin natuna 200kg,niin vittu mä en tajuu miksi säkin oot sitten ruvennu käyttäämään aineita,koska oot
varmasti kaikkien foorumilaisten mielestä lahjakas.Jokin ei vaan täsmää.
Ja sitten,et mulla on yli kolmenkymmenen vuoden otanta salijannuista,niin enköhän mäkin tiedä jotain.

Ai, jos halusin bodata harrastemielessä ja siihen ei omat geneettiset rahkeet olisi riittänyt kasvattaakseni lihasmassaa näkyvästi 8 treenivuoden jälkeen? Voimailuhommat ei ole kiinnostanut enemmälti 4-5 vuoteen enää. Niin, että siinä se syy. Halusin kehittyä edelleen/kasvattaa lihasta. Eikä tuo mulle ainakaan ole helppoa pikkukuureillakaan rakentaa lihaksikasta kroppaa(eikä liikaa läskiä) tähän 1,8m varteen. Vuosien työn ja panostuksen vaatii silti. Mutta ilman douppeja olisi mahdoton tehtävä. Ja oon saanut tehtyä varmasti kymmenisen kiloa puhdasta viimeiseen 3-4 vuoteen. Että sinänsä sen olen saanut mitä halunkutkin.

Ja siis mistä revit tuon 3 vuodessa? 7,5 vuotta oli treenitaustaa kun 200 nostin. Painoa bulkkasin parinkympin iästä eteenpäin 3,5 vuodessa vajaan 50kg lisää. Ja olin kyllä aikas lihava jo silloin; tosin varsinkin käsiin ja yläselkään jäi lihastakin huomattavasti siitä sikabulkista. Kun kotiutuessa oli 67kg paino. 16-vuotiaana kun salilla aloin käymään niin tais olla 68kg.

Mutta vihon viimeinen kerta kun sinulle tai kenellekään motiivejani mihinkään avaan. Tietynlainen katkeruus ja dopingviha sinusta huokuu. Voin toki olla väärässäkin. Mutta näistä samoista asioista kun on vuosikaudet täällä vääntänyt, niin olen todennut, että turhaa ajanhukkaa kirjoittaa mitään. Mutta penkkipunnertamisesta tiedän jotain ja omaan kilpakokemusta, kuten myös treenistä naturaalina ja ei-naturaalina.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ai, jos halusin bodata harrastemielessä ja siihen ei omat geneettiset rahkeet olisi riittänyt kasvattaakseni lihasmassaa näkyvästi 8 treenivuoden jälkeen? Voimailuhommat ei ole kiinnostanut enemmälti 4-5 vuoteen enää. Niin, että siinä se syy. Halusin kehittyä edelleen/kasvattaa lihasta. Eikä tuo mulle ainakaan ole helppoa pikkukuureillakaan rakentaa lihaksikasta kroppaa(eikä liikaa läskiä) tähän 1,8m varteen. Vuosien työn ja panostuksen vaatii silti. Mutta ilman douppeja olisi mahdoton tehtävä.
Joo, kyllähän sitä natutreenillä on aika nopeasti (+-5 vuodessa) otettu ne isoimmat lihasmassat, mitä tullakseen on. Vaikka treeni olis enemmän voimapainotteista, niin kyllä siinäkin sivussa sitä pattia tuppaa tulemaan sen verran että lihasmassarajoitin on äkkiä vastassa.

Nostan toki hattua sille jengille, joka jaksaa painaa natuna bodyreeniä parikymmentä vuotta, kun ei sitä kehitystä vaan silminnähden vikaan viiteentoista vuoteen tule, korkeintaan paketti hioutuu. Ite oon sen verran riippuvainen kehityksestä, että ihan varmaan hyppäisin itekin pyörän selkään jos bodyreeni kiinnostelis. Onneks tämmösenä hitaasti mutta varmasti kehittyvänä paskamahavoimailijana progressiota nostetuissa kiloissa tulee pitkään, vaikka ruho ois sama mätisäkki ulospäin vuodesta toiseen.

Onneks tämmösenä hitaasti mutta varmasti kehittyvänä paskamahavoimailijana progressiota nostetuissa kiloissa tulee pitkään, vaikka ruho ois sama mätisäkki ulospäin vuodesta toiseen.

Tähän mäkin panostan tulevaisuudessa. Kilot sentään kasvaa kokoajan. Sekä tangossa että puntarissa!
Se mikä ei näytä muuttuvan niin noi jenkkakahvat on ja pysyy!

Viimeksi muokattu:
Joo, kyllähän sitä natutreenillä on aika nopeasti (+-5 vuodessa) otettu ne isoimmat lihasmassat, mitä tullakseen on. Vaikka treeni olis enemmän voimapainotteista, niin kyllä siinäkin sivussa sitä pattia tuppaa tulemaan sen verran että lihasmassarajoitin on äkkiä vastassa.

Nostan toki hattua sille jengille, joka jaksaa painaa natuna bodyreeniä parikymmentä vuotta, kun ei sitä kehitystä vaan silminnähden vikaan viiteentoista vuoteen tule, korkeintaan paketti hioutuu. Ite oon sen verran riippuvainen kehityksestä, että ihan varmaan hyppäisin itekin pyörän selkään jos bodyreeni kiinnostelis. Onneks tämmösenä hitaasti mutta varmasti kehittyvänä paskamahavoimailijana progressiota nostetuissa kiloissa tulee pitkään, vaikka ruho ois sama mätisäkki ulospäin vuodesta toiseen.

Kyllähän se naturaalibodailu pitkään treenanneella on kuin hiihtämistä ilman sauvoja, hiki tulee mutta homma ei oikein etene. Elettävä lajin ehdoilla ja silti 0,5kg lihasmassaa vuodessa voi olla kova kehitys. Ja lisäksi se on vain harvoille palkitsevaa, eli geneettisille friikeille. Voimailisin natikkana.

Samalla lailla ne pitkään roinalla bodanneetkin on muutaman ekan vuoden jälkeen vuodesta toiseen suhtkoht saman kokosia elleivät roinaa vielä enemmän. Suurempi todennäköisyys pienentyä kuin naturaalilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samalla lailla ne pitkään roinalla bodanneetkin on muutaman ekan vuoden jälkeen vuodesta toiseen suhtkoht saman kokosia elleivät roinaa vielä enemmän. Suurempi todennäköisyys pienentyä kuin naturaalilla.
Tottahan toikin on, mutta jos nyt ajatellaan että painaa natuna ensin viis-kymmenen vuotta kovaa duunia ja kehitys hiipuu olemattomiin niin pidän ihan ymmärrettävänä, että mieto tai vähän vähemmän mieto kuurittelu alkaa kiinnostaa. Sillä saa kuitenkin monta hyvää kehitysvuotta ja mahdollisesti kymmeniä kiloja lihasta lisää.

Tietysti ennen pitkää se kovinkin turboahdettu geenifriikki kuihtuu, kutistuu ja kuolee pois, mutta se nyt on vaan kaikkia koskettava biologinen tosiasia.

Tottahan toikin on, mutta jos nyt ajatellaan että painaa natuna ensin viis-kymmenen vuotta kovaa duunia ja kehitys hiipuu olemattomiin niin pidän ihan ymmärrettävänä, että mieto tai vähän vähemmän mieto kuurittelu alkaa kiinnostaa. Sillä saa kuitenkin monta hyvää kehitysvuotta ja mahdollisesti kymmeniä kiloja lihasta lisää.

Joo, mutta se on kannettua vettä kaivossa. And in sports it's called cheating.

Tämän takia olen paskojen testotasojen takia itse omaehtoisella korvaushoidolla. Mulla lähtökohdat douppailulle ovat kuitenkin huomattavasti kokonaisvaltaisemmat kuin salitreeni.

On se totisempi voimailukin natikkana ihan yhtä tyhjän kanssa jos ei ole lahjoja riittävästi kisailua varten. Rasitusvaivaa ja kulumaa pukkaa, salin ulkopuolella ei jaksa tehdä mitään ja silti voimatasot ei tee vaikutusta kuin aloittelijoihin

On se totisempi voimailukin natikkana ihan yhtä tyhjän kanssa jos ei ole lahjoja riittävästi kisailua varten. Rasitusvaivaa ja kulumaa pukkaa, salin ulkopuolella ei jaksa tehdä mitään ja silti voimatasot ei tee vaikutusta kuin aloittelijoihin
Mulle nyt on aika lailla sama mitä muut omista voimatasoista ajattelee. Kehitys kiinnostaa ja sitä tapahtuu. Täysin vieras ajatus, että tätä tekis pelkästään jonkun rispektin takia.

Mettätöitäkin jaksaa tehdä ihan hyvin, vaikka viime viikolla vedin seittemän punttireeniä.

Tämä hyvä pointti. Mutta jossain vaiheessa pitää tyytyä ylläpitoon metodeista riippumatta. Jos ei sitten ole whatever it takes. Minä ajattelin ainakin vaihtaa harrastusta, kun alkaa olla siinä pisteessä ettei enää edisty. Joku kamppailulajin harrastaminen esim. , kun sitä pystys hoikkanakin tekemään. Kun hoikkana tuppaa terveys/hyvinvointi parasta olemaan, kun semmoseks on luotu kerta. Samalla yrittää henkilökohtaiset voimatavoitteet vielä saavuttaa, niin ei jää harmittamaan. Kynäniskageeneillä se on aina taistelua kataboliaa vastaan. Oli naturaali tai ei. Jos ajassa menisin yli 10v taaksepäin, niin tuskin lähtisin itsestäni voimailijaa rakentamaan tai haaveilemaan isoista lihaksista. Mutta sille tielle kun jäin, niin on onneksi tullut jotain tuloksiakin pitkällä aikavälillä. Näkyy todennäköisesti jo päällepäinkin jossain määrin, että salilla on käyty. Täysin hukkaan ei sali-lifestyle ole mennyt, vaikka rakenne ja lihasmalli on sitä perinteistä suomimiestä. Kapeat hartiat ja pitkät raajat. Mutta punnertamiseen on jopa etu tuo kapeus, kun rintalihakset on pinta-alaltaan suppeat.

Mulle nyt on aika lailla sama mitä muut omista voimatasoista ajattelee. Kehitys kiinnostaa ja sitä tapahtuu. Mettätöitäkin jaksaa tehdä ihan hyvin, vaikka viime viikolla vedin seittemän punttireeniä.

Miusta voimailussa on sekin hyvä puoli että pelkästään ne ykkösenkat / sarjaenkat ei mittaa kehitystä. Ite oon ainakin ihan super hyvilläni jos teen vaikka jonkun 6*6 treenin isommalla painolla kun viimeksi. Noita ennätyksiä pystyy aika hyvin tekemään vaikka ois pitkään voimaillutkin. Itelle esim 2,5kg lisää johonkin 6*6 treeniin on oikein tervetullutta ja siitä osaa iloita tausin rinnoin. Ja vielä kun on näin isot rinnat, niin se ilon määrä on aika valtaisa!

Mulle nyt on aika lailla sama mitä muut omista voimatasoista ajattelee. Kehitys kiinnostaa ja sitä tapahtuu. Täysin vieras ajatus, että tätä tekis pelkästään jonkun rispektin takia.

Mettätöitäkin jaksaa tehdä ihan hyvin, vaikka viime viikolla vedin seittemän punttireeniä.

Sä ootkin selkeesti lahjakkaammasta päästä kuin moni muu, esim minä mukaanluettuna. Muistan nähneeni jonkun 110 pystärisarjan, jos en sekoita johonkin eri henkilöön. Se ei ihan joka jannulta lähde, edes penkissä!

Sä ootkin selkeesti lahjakkaammasta päästä kuin moni muu, esim minä mukaanluettuna. Muistan nähneeni jonkun 110 pystärisarjan, jos en sekoita johonkin eri henkilöön. Se ei ihan joka jannulta lähde, edes penkissä!
5x110 kg joo, mutta oon helvetin painava (eli siis lihava). Oon melko keskiverto mitä voimailulahjoihin tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom