Kyllä noita paljon kovempia natupenkkaajiakin Suomesta löytyy isoista miehistä varsinkin vielä mitä itse olin. Toki nuorihan vielä olin sillon kun kilpailin ja parhaat tulokset tein. 23v. Itselläni 200kg vaati jo 109kg painoa ja kovin natupenkki salilla tuli 112-113 kiloisena. 140kg tuli 180/80 mitoilla, 160kg 90kg, 180kg 100kg ja 200kg 109kg. Eli kyllä tuo minulla luontaisena kynäniskana vaati rajua kehonpainon kasvattamista natuna, että voimaa sai. Joten en todellakaan ole ainut. Mutta kun ei tällä palstalla natuutta uskota vaikka kuuluisi Adams-testipooliin, niin ihan turha näistä vängätä täällä. Kovien natuvoimailijoiden kanssa treenasin nuoruuteni, niin tiedän kyllä mihin lahjakkaimmat pystyy.
Sinänsä hauska fakta, että omassa kaveripiirissä ollut muutamia muitakin 200kg raw-penkkaajia puhtaana. Kilpailevia ja lahjakkaita ipf-nostajia toki. Mutta yksikään roinaava kaverini ei tuota ole nostanut. Mitään kilpavoimailijoita ei kyllä niihin juurikaan kuulu. Mutta genetiikka se voimailussa on mikä eniten merkkaa. Kroppa mulla itellä on muuttunut mehuilla hemmetisti, mutta voimaa ei kyllä tule jos ei voimahakuisesti pidempiä aikoja treenaa. Toki joillain saattaa tulla paljonkin ja hardcore-ukoilla varsinkin, mutta ei hyvää voi tulla jos 150kg tulee jo rajat vastaan (kun aktiivista treenitaustaa 5-10v).
Samalla salilla kun itse käyn, otti yksi tukevahko-rakenteinen 3-kymppisenä treeniuransa aloittanut (ei mitään urheilutaustaa) harrastelija 1,5v treenillä syväkyykystä 200kg ja 3v treenillä penkistä 180kg. Takuulla naturaali eikä käytä edes mitään ravintolisiä. Pizzaa ja kebabia lähinnä. Vielä on/off tyylistä treeniä kun ei kovin intohimoisesti treenaile. Mutta kyllä tuommosta kun vierestä seuraa, niin karisee ne luulot itsestä. Toinen ottaa saman kehityksen vuodessa kyykyssä, kun itse kymmenessä vuodessa. Toki lähtötasokin ollut varmasti hiukan eri. Mutta tuommosista luonnonlahjakkuuksista tulee ne kovimmat, jos panostaisi ja treenaisi voimanostoa. Päällepäin ei edes urheilullisen näköinen.
Joten uskallan väittää, että käsityksesi asiasta on aika hakoteillä.