Muita oikeasti huonogeenisiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun en pystynyt penkkaamaan ollenkaan, niin tein useamman kuukauden pelkkää pystypunnerrusta seisten ilman mitään vippejä/hillittömiä takakenoja tms ihan olkapäidenkin takia. Tavoitteena oli juuri se oma paino, mutta olisiko parhaaksi sarjaksi jäänyt 3x75kg jonain 90-95 kiloisena. Ykkösiä en uskaltanut kokeilla.

Sulla kun on muutenkin kowa tuo pystäri, ni paljonko tulee istuen selkänojallisella penkillä? Selkänojapystäri on mun vaihtoehto, alaselkä ei tykkää ilman selkänojaa tehdystä versiosta.
Seisten tehdyllä maksimilla on tullut tyypillisesti ~vitonen istuen selkänojallisella penkillä. Ja kiitos, ei toi mun pystäri vielä mikään erikoinen oo näin painavalle sialle, mutta pikkuhiljaa eteenpäin.

Ite nyt lättäjalat tekee kaikista liikkeistä missä pitäisi maahan kohdistaa voimaa aika onnettomia. Nilkka taittuu ihan linttaan kyykyn pohjalla. Reisissä on kokoa mutta voimanvälitys katoaa ihan täysin. 125 kilolla menee vitonen. Ranskalaista punnerrusta en voi tehdä edes 10 kilolla kun kyynerpää naksuu ja ojentajan päähän lähellä kyynerpäätä sattuu joka toistolla.
Onneksi ei haittaa esim penkkiä joka 130 kiloa tällä hetkellä 86 kiloisena. Sekin tosin jostain syystä onnistuu paremmin kapealla otteella kun leveällä. Hauis myös "vaan" 40cm mutta mä en oikeasti tykkää niiden treenamisesta

Vähän sama itsellä. Pystyn kyllä dieettaamalla laihtumaan, mutta kyllä se vaatii aika tiukkaa ruokavaliota mutta erityisesti hikiliikuntaa tai lenkkeilyä, jotta kroppa toimii hyvin. Tuntuu että on melkein se ja sama mitä syö tai onko syömättä jos ei liiku reilusti (7-14h lenkkeilyä 5-6km/h viikossa). Ja toisaalta liikkuessa tuon määrän salitreenien (4-5) lisäksi, voi aika vapaasti pitää myös vapaasyöntipäiviä. Eli kalorivaje toimii parhaiten kun se tulee liikkumalla. Kroppa saa siis riittävästi ruokaa eikä tarvi kärsiä nälkää, ja se vaje tehdään kulutuksella.

Mä liikun aina työmatkat fillarilla. Noin 2x20min/pvä. Sali 3krt viikkoon. Syömisten kanssa saa ollla todella tarkka. Hankala ”syödä kunnolla” jotta puntista sais kaiken hyödyn. Kun se syönti tulee heti suoraan läskinä keskivartaloon.
Verrokkina vaimo, ei liiku juurikaan. Syö aivan mitä haluaa, koska haluaa. Ollut aina hoikka. Ei vaan kerry kiloja.
Tuossa vielä toinen linkki asiaan, en mieluusti jaa iltalehden juttuja.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...kimus-selvitti-hoikkuuden-salaisuuden/7261388

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hankala ”syödä kunnolla” jotta puntista sais kaiken hyödyn. Kun se syönti tulee heti suoraan läskinä keskivartaloon.

Ei tossa mitään ihmeelllistä ole. Rasva kertyy monilla miehillä keskivartaloon keskitetysti, se on geneettistä. Ihan sama juttu mulla. Vanhemmiten vaan pahenee.
Syömällä ei saa lihaksia, syömällä saa rasvaprosentin, treenaamalla ja tuloksilla sitten ne lihakset. Ehkä...

Kyllä me hoikat tiedetään toi iltalehden juttu,toivottavasti pikkuhiljaa nää muutkin,eikä viisastelele siitä syömisestä.
Onko toi lihomattomuus sit täysin hyvä asia,mielestäni ei.
Jos ajatellaan,et jos itse makaan himassa esim.pari viikkoa,syön kaikkea epäterveellistä makeisia,pullaa suolasia...
niin miten käy,no tietysti laihdun,mutta mikä tässä kärsii,kunto,laihdut ja kunto kärsii,ei hyvä.
Nyt päätät ruveta kuntoilemaan,niin mistä niitä kaloreita poltetaan?
Hyvä tilannehan,jos olisi kertyny sitä ylimääräistä josta sitä polttaisi.
Kun fudista pelasin,niin painoin 72kg,5-6 kertaa viikossa treenit,matsit,nyt 25v myöhemmin 82kg.
Syön kolme lämmintä ateriaa päivässä plus aamu,väli ja iltapalat,joskus yöllä herään syömään,sanon et
toi syöminen ei oo normaalia ja näillä ainoastaan pidän tuon yllä olevan lihasmassan.

Kyllähän minä lihon/paino nousee, mutta vaatii kyllä aika suuret HH-määrät. Laihtuminen taas on todella holtitonta, jos kulutus nousee esim. fyysisen työn kanssa. Syömällä ei voi kompensoida. Kyllä se kroppa muistuttelee, että tykkäis olla sen 70kg tässä 180cm varressa. 110kg on semmonen kipuraja, sen jälkeen pitää elämä pyöriä pelkän pakkosyömisen ympärilä, jos sinne aikoo. Eipä kyllä tarvetta, kun ei tässä mitään penkkitulosta aleta optimoimaan tai joskus jos sen teen niin max 110-115kg painoissa. Olo on myös todella huono ja sairas tuossa 110-kilossa ja yli. Intin sapuskoilla ja liikunnalla oli sen 67kg kotiutuessa. Korkein paino 5v sitten naturaali 117kg läski.

Mutta tottakai on genetiikalla merkitystä vähän joka asiaan; myös aineenvaihduntaan. Se genetiikka on muutenkin keskeisin tekijä koko kehonmuokkauksessa. Mutta ei tarkota sitä, etteikö hiirulaisesta voi rakentaa melko lihaksikasta, jos tarpeeksi tahtoo. Tai luonnostaan herkästi lihovasta melko kireää. Moninverroin enemmän työtä ja aikaa vaatii kuin luonnostaan atleettisilla henkilöillä. Ja tietysti kaikista ei tule peruspulliaista paljon kummempaa vaikka mitä tekisi. Jos on riittävän huonot kortit jaettu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mie yhdessä vaiheessa harrastin jää kylmää suihkua kun tuli treenattua liikaa ja kroppa ylikierroksilla. Kait se jonkun verran nopeutti palautumista jne, mutta tuntui joka kerta yhtä pahalta. :X3:

Kun nyt genetiikasta, synnynnäisestä rakenteesta tms. puhutaan, niin itsellä on ollut viime aikoina mielessä se, kuinka herkästi tulee kaikkea vaivaa. Voimaa ei ole koskaan ollut mitenkään kummoisesti verrattuna saman verran panostaviin, mutta ihan jatkuvasti jotain pientä tai isoa korjattavaa kropassa. Nyt on jumpattu lonkkaa kohta puoli vuotta eikä oikein vieläkään liiku, suunta on tosin oikea mutta kärsivällisyyttä kyllä kysytään. Terveenä pysyminen on ihan älyttömän iso juttu näissä hommissa. En väitä, etteikö huoltamisella olisi iso merkitys, mutta joku raja siinäkin.

Kun nyt genetiikasta, synnynnäisestä rakenteesta tms. puhutaan, niin itsellä on ollut viime aikoina mielessä se, kuinka herkästi tulee kaikkea vaivaa. Voimaa ei ole koskaan ollut mitenkään kummoisesti verrattuna saman verran panostaviin, mutta ihan jatkuvasti jotain pientä tai isoa korjattavaa kropassa. Nyt on jumpattu lonkkaa kohta puoli vuotta eikä oikein vieläkään liiku, suunta on tosin oikea mutta kärsivällisyyttä kyllä kysytään. Terveenä pysyminen on ihan älyttömän iso juttu näissä hommissa. En väitä, etteikö huoltamisella olisi iso merkitys, mutta joku raja siinäkin.

I hear you. Mulla on ollu jo kersana reaktiivinen artriitti, nivelet ja varsinkin jänteet on herkkiä ärtymään. Esim. joskus reilu vuosi sitten tein reidenkoukistus konetta muutamia kertoja, niin ärtyi sitten jänteet tuolta polvitaipeesta. No, se meni ajan kanssa. Tossa muutama viikko sitten kokeilin sitä konetta KERRAN ja samantien seuraavana päivänä alkoi samat jänteet toisessa polvitaipeessa vaivaamaan. Siis kaks sarjaa ja toistoja varaa, mutta silti. En tiedä mikä siinä koneessa ärsyttää mun jänteitä. Samoin kun leuka oli parhammillaan -> hauisjänteet tulehtu. Penkki parhaimmillaan -> se yläpään jänne tulehtu. Aika pitkät pätkät noita paranneltiin ja opiks ollaan otettu. Rakenteellisia juttuja myös taustalla ja juttuja vähän muutettu. Nyt kaikki yläkropan osalta reilassa, mutta vähän tuo polvitaive mietityttää että just kun jalkaliikkeet hyvin etenee, niin pitäiskö ottaa pari viikkoa täyslepoa jalkaliikeistä ja viedä hommaa takaperin pari kuukautta... Pieni hinta kuitenkin siitä et jos pääsis kuopan yli. Mutta ärsyttää kyllä ihan suunnattomasti.

Reidenkoukistusvempele saattaa sopia joillekin. Minulle ei, joten en siihen enää koske. Jospa maastavedolla saisin tuonne takareisiosastollekin jotain edistystä aikaiseksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom