Muille koirille agressiivinen American Bulldog

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peklo
  • Aloitettu Aloitettu
Dogoa ja Presaa itse pitäisi ehkä vaativimpina koirina, AB verrattuna vielä selkeästi pykälää haastavampia. Dogon ja Presan jälkeen sitten on seuraavassa kastissa jo enemmän koiria esim Cane Corso, AB, Amstaffi, Rotikka jne. Siis puhun näistä koirista josta itsellä on edes jotain kokemuksia.

LeeLucky puhuu paljon asiaa tuosta laumajohtamisesta. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika monessa noissa työkoira roduissa on samantyyliset sukujuuret, mutta ero on siinä ketkä on "kesytetty" jalostettu nykyaikana pilalle muotista, AB on vielä alkuperäinen ja toivottavasti pysyy että ei käy samalla tavalla ku Suomessa kävi rotikoille, näyttää ihan labradorilta ja yhtä heikkoja.

Aika monessa noissa työkoira roduissa on samantyyliset sukujuuret, mutta ero on siinä ketkä on "kesytetty" jalostettu nykyaikana pilalle muotista, AB on vielä alkuperäinen ja toivottavasti pysyy että ei käy samalla tavalla ku Suomessa kävi rotikoille, näyttää ihan labradorilta ja yhtä heikkoja.

Meinaatko että sä erotat ulkonäöstä tai luonteesta onko rotikka Suomesta vai saksalaista sukujuurta? :) Nää sun kommentit on ihan hyvää viihdettä ja melkoista provoa. eiköhän rotikoiden jalostus ole mennyt jopa sinne raskaampaan ruumiinrakenteeseen päin Suomessakin eli ovat tuskin ainakaan heikompia kun ennen. Luonteestahan ollaan montaa mieltä onko se parempaan vai huonompaan suuntaan muuttunut tässä pikkuhiljaa..

Lihaksikkuus ja urheilullisuus on hävinnyt ja ei saa häntää typistää Suomessa. Siintä on tehty "perhekoira" vaikka se on alunperin vartiokoira. Jokaisella on sellainen ja se ei saa toteuttaa omaa tarkoitustaan.

Lihaksikkuus ja urheilullisuus on hävinnyt ja ei saa häntää typistää Suomessa. Siintä on tehty "perhekoira" vaikka se on alunperin vartiokoira. Jokaisella on sellainen ja se ei saa toteuttaa omaa tarkoitustaan.

Miten hännän typistäminen vaikuttaa koiran ominaisuuksiin, vahvuuteen tai yhtään mihinkään? :) ja kerro vielä miten voi olla lihaksikas ja urheilullinen samaan aikaan kun koirilla se on melkein jompaa kumpaa.. Ja tosiaan eikö rotikoiden koko ole jopa kasvanut tässä pikkuhiljaa? Se on totta että rotikka on yleistynyt, ja joskus se hankitaan kotiin johon joku toinen rotu sopisi paremmin.

Dogoa ja Presaa itse pitäisi ehkä vaativimpina koirina, AB verrattuna vielä selkeästi pykälää haastavampia. Dogon ja Presan jälkeen sitten on seuraavassa kastissa jo enemmän koiria esim Cane Corso, AB, Amstaffi, Rotikka jne. Siis puhun näistä koirista josta itsellä on edes jotain kokemuksia.

Mitä koiria sulla itselläsi on ollut ?

Todennäköisesti toi "kokemuksia" tarkoittaa, että on nähnyt kyseisiä rotuja ihmisillä kadulla ja kuvia internetissä.

Todennäköisesti toi "kokemuksia" tarkoittaa, että on nähnyt kyseisiä rotuja ihmisillä kadulla ja kuvia internetissä.

Tuo kokemuksia tarkoittaa sitä että kyseisiä rotuja mulla itselläni on ollut, tai olen niitä päässyt ohjaamaan tottiskentällä tai jollain tutulla on ollut eli olen niiden treenejä ja elämää päässyt muuten seuraamaan läheltä. Itselläni siis ollut/on rottweiler ja amstaffi uros. Noista roduista presa canario on se vierain.

Sehän se ongelma juuri onkin kun harvalla meistä on ollut niin laajaa kirjoa roduista että omasta kokemuksesta voisi sitä mielipidettä muodostaa. Mulla ollut sen puoleen hyvä tilanne että olen päässyt eri rotuja näkemään läheltä miten ne toimii kotona ja kentällä.

Peklo, keltä kasvattajalta AB ostettu?
En kyllä itsekkään suosittele ABn seläätämistä, pitää olla aikamoinen tyson, jos meinaa pärjät,
ainiin on itsellänikin AB

Snow whitelta otettu! Sen verran on kyllä tullu lihaa, voimaa ja nopeutta treenaillessa että ei hypi kyllä fyysisesti silmille AB, mutta henkisesti sitäkin enemmän ;) nyt on jo hiukan rauhoittunut mutta edelleen ongelma on olemassa! Tottelee yksin ja sisätiloissa kaikkea ja hyvin! Mutta kun toinen koira tulee vastaan niin jotain sille tapahtuu, tai minulle :/

Meilläpäin tommoset yleisölle ja yhteiskunnalle vaaralliset koirat on lopetettu. Muutenkin vituttaa että kaikenmailman hiipparit hommailee vaikka mitä taistelukoiria vaikka kyvyt riitä edes spanieliin.

En nyt haluaisi alkaa/alentuu vittuilee, mutta kommentista päätellen olet varmasti jostain Pohjanmaan takametsästä kotoisin.

Meilläpäin tommoset yleisölle ja yhteiskunnalle vaaralliset koirat on lopetettu. Muutenkin vituttaa että kaikenmailman hiipparit hommailee vaikka mitä taistelukoiria vaikka kyvyt riitä edes spanieliin.

En luokittelisi itseäni kaikenmaailmanhiippareihin, mutta olen kyllä "noita" ns. Taistelukoiria sellaisillakin nähnyt! Miksi tämän minulle rakas kotivahti pitäisi lopettaa? Jos se ajattelee tappavansa naapurin pomeranin, mitäs sitten?!? Kunhan ei tapa! Sehän on minun vastuulla että mitään ei tapahdu ja sen vastuun tässä nyt kannan, yritän vain tehdä sen meille molemmille helpommalla tavalla kysymällä kokeneemmilta neuvoja?!?

SY_18_9__PK_55398c.jpg

Mitäs sitten kun se tappaakin sen naapurin koiran ja vielä naapurinkin kaupanpäälle? Myönnetään että kyllähän normaalitkin koirat voivat pimahtaa varoittamatta, mutta tässäkin tapauksessa merkit ovat ilmassa ja ihmiset vain vähättelevät niitä. Muutenkin nykyään ihmiset eivät tunnu ymmärtävän eläimen ja ihmisen eroa. Koiria ja muita elukoita ymmärretään, surraan ja hoidetaan paremmin kuin ihmisiä.

Mitäs sitten kun se tappaakin sen naapurin koiran ja vielä naapurinkin kaupanpäälle? Myönnetään että kyllähän normaalitkin koirat voivat pimahtaa varoittamatta, mutta tässäkin tapauksessa merkit ovat ilmassa ja ihmiset vain vähättelevät niitä. Muutenkin nykyään ihmiset eivät tunnu ymmärtävän eläimen ja ihmisen eroa. Koiria ja muita elukoita ymmärretään, surraan ja hoidetaan paremmin kuin ihmisiä.

Sitten se tappaa ja sitten vituttaa kaikkia. Olen kyllä samaa mieltä tuosta koiran asemasta nyky-yhteiskunnassa. Näkee tosiaan paljon sellaisia tapauksia, jossa eläin on nostettu samalle, tai jopa ylemmälle tasolle kun ihminen. Jotenkin olen pistänyt merkille, että varsinkin sellaiset koiran omistajat, joilla ei ole lapsia, tämä eläimen inhimillistäminen (vaikea sana) korostuu. Koiraa hyysätään ja siitä puhuttaessa käytetään "hän" nimitystä.

Samaa mieltä siinä että selkeästi ihmiselle agressiivisen koiran paikka on montussa. Eri asia on pihaa vartioiva koira joka ei päästä vieraita pihalle. Mutta jos koira alkaa esim lenkillä osoittamaan agressiivisuutta vieraita ohikulkijoita kohtaan ja tätä tapaa ei saada kitkettyä pois niin koira on piikkiä vailla. Vieraille koirille uhoaminen on taas toisille roduille täysin luontaista, ei kaikista tarvitse pitääkään eikä koira siitä hyvästä vielä monttuun jouda.

Kahden AB:n omistajana voisin sanoa, että älä ala selättämään bulldogia. Fyysinen konflikti on juuri sitä mistä koira saa sen suurimman nautinnon ja vaikka itse olet tosissasi, koira saattaa pitää sitä vain palkintona niistä rähinöistä ohitustilanteissa. Jos koira ottaa tosissaan niin olet kusessa. Henkinen dominointi on keino millä näiden kanssa tullaan toimeen ja koira pitää saada sille asteelle, että pelkkä äänen korottominen saa sen unohtamaan aikeensa ja lähes "matelemaan". Väkivalta ei ole oikea keino sillä luottamus ihmiseen menee helpolla ja ongelmat vaan pahenee.

Sen voin sanoa, etteivät ongelmat jää tuohon jossei asioihin tule muutosta. Koirasi ei saa olla vihamielinen vieraille kotona tai on vaara, että jossain vaiheessa tulee haavereita, pahojakin. Jos se rähjää hihnassa ja rempoo kohti vieraita koiria niin irti päästessään jälki on taatusti pahaa. Kannattaa ottaa siis homma vakavasti.

Jos haluat saada asian kuntoon ilman isompia epäonnistumisia ja oppia samalla valtavirrasta poikkeavan (toimivan) tavan elää rodun kuin rodun kanssa niin otapa yhteyttä tänne: http://koirakoulukiti.palvelee.fi/ Ohjaajalla on kokemusta tästä rodusta, samasta ongelmasta ja apu on varmaa. Ei myöskään ole kallista.

Jos asut lähellä Tamperetta niin tutustuisin mielelläni koiraan ja omistajaan :) Meillä 3,5v uros ja 1v narttu.
Samaa mieltä, itse kahden VEBin omistajana en lähtisi ensimmäiseksi taltuttamaan ja painihippasille bulldoggirotuisen kanssa, toki kuri meillä on ankaraa ja ehdotonta..viimesenä vaihtoehtona selättäsin noista jomman kumman jos rähisevät..

Hain jenkeistä meille uroksen n.11kk sitten ja nyt jonkinlainen selvä murkku/kokeiluikä menossa, vastaantulevat koirat kiinnostaa ja pieni veto alkaa hajuetäisyydellä..kohtaamistilanteessa selvästi jännittynyt ja ei älähdäkkään ellei toinen koira puhu jotain ensin :)...HELVETIN kovapäisiä, muuten kyllä aivan ehania tapauksia nämä VEBit <3

Samaa mieltä siinä että selkeästi ihmiselle agressiivisen koiran paikka on montussa. Eri asia on pihaa vartioiva koira joka ei päästä vieraita pihalle. Mutta jos koira alkaa esim lenkillä osoittamaan agressiivisuutta vieraita ohikulkijoita kohtaan ja tätä tapaa ei saada kitkettyä pois niin koira on piikkiä vailla. Vieraille koirille uhoaminen on taas toisille roduille täysin luontaista, ei kaikista tarvitse pitääkään eikä koira siitä hyvästä vielä monttuun jouda.
Meillä kun piha on aidattu just, nin voi olla varma kun tohon joku pizzan pyörittäjä tulee mainoksineen ja koirat on pihalla niin alkaa rähisemään, meidän rotuun kyllä kuuluu juuri reviiritietoisuus aika kovin ja se ei todellakaan tarkoita että koira on ihmisille lenkillä agressiivinen.

Meillä kun piha on aidattu just, nin voi olla varma kun tohon joku pizzan pyörittäjä tulee mainoksineen ja koirat on pihalla niin alkaa rähisemään, meidän rotuun kyllä kuuluu juuri reviiritietoisuus aika kovin ja se ei todellakaan tarkoita että koira on ihmisille lenkillä agressiivinen.

Juuri näinhän se menee. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom