Moottoripyörä?

Ihmistunkki

Vaihtolämpöinen
Liittynyt
2.11.2012
Viestejä
1 171
Tämmösellä nyt tullu kesä ajeltua. Vaihdoin viime talvena R1:n tähän hieman heräteostoksena. Täytyy kyllä sanoa, että osui kerrankin kohdalleen, vaikka vielä muutama vuosi sitten en olisi uskonut koskaan ostavani customia. On nimittäin letkeä ajella, ja ihan yhtä kovaa sillä voi liikenteessä ajaa kuin rytköselläkin. Paitsi että on jännempää, kun saattaa pyöränkin rajat tulla vastaan mutkateillä, eikä pelkästään kuskin. Ja kyllä tuokin viidessä sekunnissa nollasta sataan hyppää tarvittaessa helposti. Tulihan tuolla pikku lapinreissukin tehtyä kakspäällä ilman pahempia ongelmia. Ensi kesänä ehkä jo pidemmälle sitten. V2:n äänimaailma on mahtava, kunnon rokki vielä soimaan kypärään, sopii loistavasti yhteen. Tai sitten ilman musiikkia. On vielä täysin katso liitettä 157541 mintissä oleva yksilö sopivasti sisäänajettuna

IMG_20190928_163041.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.9.2006
Viestejä
1 513
^Siinä saa kuljettaja muuttaa itsensä ihan eri taajuudelle kun 180 hp vaihtuu 60hp:een. Keskimäärin tuommoisella rennolla cruiserilla pysyy paremmin hengissä kun ei tarvitse jatkuvasti taistella sitä olkapäällä istuvaa pirua vastaan, niin kuin millä tahansa kilokyykyllä joutuu tekemään.
 

Ihmistunkki

Vaihtolämpöinen
Liittynyt
2.11.2012
Viestejä
1 171
^Siinä saa kuljettaja muuttaa itsensä ihan eri taajuudelle kun 180 hp vaihtuu 60hp:een. Keskimäärin tuommoisella rennolla cruiserilla pysyy paremmin hengissä kun ei tarvitse jatkuvasti taistella sitä olkapäällä istuvaa pirua vastaan, niin kuin millä tahansa kilokyykyllä joutuu tekemään.
Totta joka sana. Tehot putos yhteen kolmasosaan, mutta sama kuski siinä edelleen yrittää viedä mopoa. Ei siinä mitään järkeä kyllä ollu, että sekunnin liian pitkään kaasua pitämällä ois oltu lööpeissä. Ja tämä käy joka vitun ajelulla. Nyt voi huoletta ajaa kaasu pohjassa muutaman sekunnin ilman pelkoa vankilatuomiosta
 

_MrSiima

VIP
Liittynyt
17.2.2007
Viestejä
2 981
Nyt sitten yritettävä elää ilman moottoripyörää ensimmäistä kertaa kahteentoista vuoteen. No rahat entisestä pyörästä menee säilöön ja on sitten edes jonkinmoinen pohjakassa mp:n hankkimiseen tulevaisuudessa, kun toivottavasti tulotaso joskus kohenee. 1400 ZZR tai gen2 Hayabusa semmosia realistisia vaihtoehtoja seuraavaksi. Vaikka en kummastakaan niistä pidä yhtä paljoa mitä tykkäsin ZX12R:stä. Mutta ikää kun oli jo niin paljon pyörällä, että fiksumpi oli siitä nyt luopua kun vielä kohtalainen jälleenmyyntiarvo. Turha tallissa seisottaa kun viimeiseen kolmeen vuoteen ei paljon varaa ollut ajella. Ja yllätys oli, että meni kaupaksi näin loppusyksystä. Yleensä olen myynyt viritys/säätö-osat erikseen aiemmin pyöristäni ja myynyt ne orginaalikuntoisena, kun hyvin huonosti tuntuu huollot ja modaukset jälleenmyyntiarvossa näkyvän. Nyt kuitenkin sattui semmonen ostaja, joka arvosti sitä, että vanhaakin pyörää huollettu ja laitettu isolla rahalla. Ostaessani sen 7,5v sitten oli nettimoton halvin yksilö lajiaan ja nyt oli kallein yksilö pyyntihinnaltaan.
 
Liittynyt
9.10.2010
Viestejä
1 923
Pärrä seissyt pihalla koko kesän enkä ole ajanut kertaakaan. Oon miettinyt sen myymistäkin mutta ei siitä saa kun max 3000 euroa ja ajettu 10 tkm niin ehkä säilytän vaan tallissa sitä kunnes se on veteraanipyörä.
 
Liittynyt
30.4.2008
Viestejä
16 703
Pärrä tallissa talviteloilla. Huolletaan ja pestään vielä.
4600km tuli tälle kaudelle; jep, säälittävä luku
Mulla tais tulla noin 1500km Dukeen:rolleyes:

Ollu viimeset kaks kesää vähän muuta hommaa, mutta jos sitä seuraavana suvena ehtisi ihan oikeasti ajamaankin.
 
Liittynyt
26.9.2006
Viestejä
1 513
Kyllähän niitä kilometrejä prätkään kertyy kun ajaa valtaosan työmatkoista sillä ja harrasteisiin. Vähän olen vuosiin pelkkiä huvilenkkejä ajellut. Sen olen vaan huomannut kun tästä ilmaston lämpenemisestä puhutaan,että hyvä prätkäkausi pk-seudulla on vaan lyhentynyt vuosikymmenien takaisesta. Ennen ajettiin aina ihan huhtikuun alusta lokakuun loppuun,eikä siltikään tarvinnut missään räkäsateessa ajella. Marraskuussa alettiin vasta himmailemaan ja mentiin päivä kerrallaan. Nykyään ,siis vuosia jo, rapa-ja jääkelit jatkuu usein huhtikuun lopulle ja toisessa päässä ajokausi päättyy kuin veitsellä leikaten jo syyskuun puolenvälin jälkeen. Siis kunnolliset ajokelit. Ihan sama into ajella olisi miehessä tallella,mutta kun eihän tuonne koleaan vesihöyryyn ole mitään mieltä lähteä ajamaan. Ainakin kolme viikkoa jo seissyt mopo ,mutta vielä elää se pieni toivo,että yhden pikkureissun saisi heittää ennen talviunta. Perstuntumalla sanoisin,että aikojen saatossa ilmojen puolesta asiallinen ajokausi täällä etelässä on lyhentynyt ainakin kuukaudella.
 
Ylös