Moottoripyörä?

Tuli ostettua uutena Indian Scout moottoripyörä ekaksi prätkäksi ja aika innolla odotan, että ensi viikon aikana saapuu perille!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli ostettua uutena Indian Scout moottoripyörä ekaksi prätkäksi ja aika innolla odotan, että ensi viikon aikana saapuu perille!
Tuollaisen bobberin ulkonäkö on kyllä törkeän hieno. En ole aiemmin juurikaan ollut tuon henkisistä pyöristä kiinnostunut, mutta viime kesästä asti tuollainen on mielessä kummitellut 😁 Viimeksikin 2v sitten vakavemmin katsellessa oli mielessä suzukin gsx-s1000. Tuo Indian Scout on kyllä niin karkki omaan silmään että jos pyörisi / asuisi esim kaupunkialueilla, niin tuon ostaisin.
GSX-S tyyppinen sitten pidempään matkaan katteineen 😊 Pitääköhän se tosissaan koittaa myydä talvilelu pois ja ostaa tilalle pyörä 😅
 
Tuollaisen bobberin ulkonäkö on kyllä törkeän hieno. En ole aiemmin juurikaan ollut tuon henkisistä pyöristä kiinnostunut, mutta viime kesästä asti tuollainen on mielessä kummitellut 😁 Viimeksikin 2v sitten vakavemmin katsellessa oli mielessä suzukin gsx-s1000. Tuo Indian Scout on kyllä niin karkki omaan silmään että jos pyörisi / asuisi esim kaupunkialueilla, niin tuon ostaisin.
GSX-S tyyppinen sitten pidempään matkaan katteineen 😊 Pitääköhän se tosissaan koittaa myydä talvilelu pois ja ostaa tilalle pyörä 😅
Juu bobber malli Scoutista on tyylikäs, mutta paremman ajoasennon perässä ostin ton perinteisen mallin scoutista. Mä tykkään kyllä senkin klassisesta ulkonäöstä. Pyörä on musta ruskealla nahkaistuimella ja paljon kromiosaa löytyy.
 
Piti hakee pyörä tallilta pikku lenkille 😍 Pihaan ei viitti vielä ottaa kun tuntuu olevan yöpakkasia ja kylmät aamut 😬
 

Liitteet

  • IMG_20210502_175618.jpg
    IMG_20210502_175618.jpg
    134,3 KB · Katsottu: 185
Mitä on täällä porukka mieltä...onko tuollainen 500-600cc bobberi tyylinen millanen ajettava matka-ajossa ?

Haluaisin bobberin enkä oikeen mitään muuta mutta oma käyttö olis kruisailun lisäksi tuollaisia pitempiä reissuja.
Onko mitään syytä miksi jokin 600cc bobberi ei soveltuis matka-ajoon jossa tarkotus edetä vaikka 400-700km päivässä?
 
Mitä on täällä porukka mieltä...onko tuollainen 500-600cc bobberi tyylinen millanen ajettava matka-ajossa ?

Haluaisin bobberin enkä oikeen mitään muuta mutta oma käyttö olis kruisailun lisäksi tuollaisia pitempiä reissuja.
Onko mitään syytä miksi jokin 600cc bobberi ei soveltuis matka-ajoon jossa tarkotus edetä vaikka 400-700km päivässä?
Se ihan riippuu miten pitkä oot.
Mä sen verran iso ettei puhettakaan.
Itse meinasinki ostaa hd touring mallia, vm jotain 2000 luvun alusta alkaen.
Vähän vielä kahden vaiheilla toisko virosta.
Tuntuis että kalusto siellä vähemmän ajettua, ja vaik autoveron maksaa ni jäis pikkasen voitolle.
Onko kellään kokemusta, taikka ylipäätään mitä kannattais katsoa kun ostaa?
 
Se ihan riippuu miten pitkä oot.
Mä sen verran iso ettei puhettakaan.
Itse meinasinki ostaa hd touring mallia, vm jotain 2000 luvun alusta alkaen.
Vähän vielä kahden vaiheilla toisko virosta.
Tuntuis että kalusto siellä vähemmän ajettua, ja vaik autoveron maksaa ni jäis pikkasen voitolle.
Onko kellään kokemusta, taikka ylipäätään mitä kannattais katsoa kun ostaa?
Noitahan kuskataan mällättynä itäblokkiin korjattavaksi jenkeistäkin asti. Kannattaa varoa ettei työnnä käsiään paskaan.
 
Muutaman vuoden kuivan kauden jälkeen tuli palattua takaisin moottoripyöräilyn pariin. Ja tällä kertaa hyppäsin suoraan takaisin perusasioihin, eli Honda Monkey 125. Tehoa ruiskukoneessa on n. 10 hp, eli vähän, huippunopeutta on n. 100 km/h, eli vähän, ja kiihtyvyyttä on myös vähän, mutta riittää varsin hyvin kaupunkipyörittelyssä. Painoa tällä taitaa olla tankattuna sen 107 kg, eli on kevyt viskoa puolelta toiselle pitkin kyliä. Sen sijaan ajofiilistä on täydet 100 %. Sen lisäksi kaupan päälle sai lähes täydet 100 % ulkonäköä ja naurua muilta kanssapyöräilijöiltä. Juttukavereista ei ole ollut pulaa torilla kahvitellessa. Kulutus ei ihan luvattu 1,5 l/100 km, mutta alle 2 l/100 km kuitenkin, liekkö raskas kaasukahva vai kuski. Takaiskarit oli edellinen omistaja jo vaihtanutkin lisäsäiliöllisiin ja paremmin läskiä kuskia kantaviin, sekä pikasäädettävät kytkin- ja jarrukahvat. Jotain pientä lisätuningia tähän varmaan joutuu vielä harrastamaan, mutta tuskin tulee kuitenkaan mitään Yoshin kokoränniä tms., mitä näihin toki saatavilla olisi. Joku krominen taakkateline voisi olla paikallaan ja body paint match "banana yellow" fly screen myös. Muistakaahan morjestaa takaisin kun kohdataan tien päällä.
 

Liitteet

  • Monkey.jpg
    Monkey.jpg
    238,7 KB · Katsottu: 155
Muutaman vuoden kuivan kauden jälkeen tuli palattua takaisin moottoripyöräilyn pariin. Ja tällä kertaa hyppäsin suoraan takaisin perusasioihin, eli Honda Monkey 125. Tehoa ruiskukoneessa on n. 10 hp, eli vähän, huippunopeutta on n. 100 km/h, eli vähän, ja kiihtyvyyttä on myös vähän, mutta riittää varsin hyvin kaupunkipyörittelyssä. Painoa tällä taitaa olla tankattuna sen 107 kg, eli on kevyt viskoa puolelta toiselle pitkin kyliä. Sen sijaan ajofiilistä on täydet 100 %. Sen lisäksi kaupan päälle sai lähes täydet 100 % ulkonäköä ja naurua muilta kanssapyöräilijöiltä. Juttukavereista ei ole ollut pulaa torilla kahvitellessa. Kulutus ei ihan luvattu 1,5 l/100 km, mutta alle 2 l/100 km kuitenkin, liekkö raskas kaasukahva vai kuski. Takaiskarit oli edellinen omistaja jo vaihtanutkin lisäsäiliöllisiin ja paremmin läskiä kuskia kantaviin, sekä pikasäädettävät kytkin- ja jarrukahvat. Jotain pientä lisätuningia tähän varmaan joutuu vielä harrastamaan, mutta tuskin tulee kuitenkaan mitään Yoshin kokoränniä tms., mitä näihin toki saatavilla olisi. Joku krominen taakkateline voisi olla paikallaan ja body paint match "banana yellow" fly screen myös. Muistakaahan morjestaa takaisin kun kohdataan tien päällä.
Kaupungissa suhailuun just parhaita vehkeitä jos ei kiinnosta mitä muut ajattelee :D itse käytän kaupungissa ja päivittäisessä ajossa 155cc Yamahan Aerox skootteria.

”oikeaksi” pyöräksi tälle vuodelle tuli just hankittua 2017 R1 ja Ducatin Hypermotard lähti vaihtoon.
 
Muutaman vuoden kuivan kauden jälkeen tuli palattua takaisin moottoripyöräilyn pariin. Ja tällä kertaa hyppäsin suoraan takaisin perusasioihin, eli Honda Monkey 125. Tehoa ruiskukoneessa on n. 10 hp, eli vähän, huippunopeutta on n. 100 km/h, eli vähän, ja kiihtyvyyttä on myös vähän, mutta riittää varsin hyvin kaupunkipyörittelyssä. Painoa tällä taitaa olla tankattuna sen 107 kg, eli on kevyt viskoa puolelta toiselle pitkin kyliä. Sen sijaan ajofiilistä on täydet 100 %. Sen lisäksi kaupan päälle sai lähes täydet 100 % ulkonäköä ja naurua muilta kanssapyöräilijöiltä. Juttukavereista ei ole ollut pulaa torilla kahvitellessa. Kulutus ei ihan luvattu 1,5 l/100 km, mutta alle 2 l/100 km kuitenkin, liekkö raskas kaasukahva vai kuski. Takaiskarit oli edellinen omistaja jo vaihtanutkin lisäsäiliöllisiin ja paremmin läskiä kuskia kantaviin, sekä pikasäädettävät kytkin- ja jarrukahvat. Jotain pientä lisätuningia tähän varmaan joutuu vielä harrastamaan, mutta tuskin tulee kuitenkaan mitään Yoshin kokoränniä tms., mitä näihin toki saatavilla olisi. Joku krominen taakkateline voisi olla paikallaan ja body paint match "banana yellow" fly screen myös. Muistakaahan morjestaa takaisin kun kohdataan tien päällä.
Tää olis kyl kähee peli. Paljonko liikennevakuutus? Ei moottoripyörät enää kiinnosta kyl yhtään mut tämmösellä tai isommalla skootterilla vois suhailla..
 
Tää olis kyl kähee peli. Paljonko liikennevakuutus? Ei moottoripyörät enää kiinnosta kyl yhtään mut tämmösellä tai isommalla skootterilla vois suhailla..

Liikennevakuutukset näihin, kuten muihinkin piikkeihin on suhteessa hintavia. Itsellä OP liikenne ja osakasko 75 % bonuksilla n. 450 €/vuosi. Täytyy jossain vaiheessa koittaa vielä vähän kilpailuttaa, jos saisi edes vähän putoamaan.
 
Aika kallis vakuutus kyllä, itsellä olisko 90e/vuosi liikennevakuutus 125cc skootteriin, vai jopa hieman alle. Tuo Hondahan on laatupeli niin ei sikäli liity tai ole verrannollinen asiaan, mutta itse omistin 07 vuonna 125 Skyteam Monkeyn. Vakiona kulki 80 mittarinopeutta (sama pakoputki kuin 50cc versiossa), mutta avaralla putkistolla, pidemmillä välityksillä ja kaasuttimen säädöllä otti sen 110-115km/h mittariin, joka oli vähän yli 100km/h todellista. Joskus alamäessä pohjasi mittarin, kun asteikko loppui 120km/h. Kiihtymään ei kyllä raketti ollut, lienee tehoa ollut se max. 10hp noilla pikkumodauksilla. Sillonhan se jotenkuten riitti, kun omaa painoa oli 70 kiloa ja itse mopedikin todella kevyt. Nyt ajelen tuolla 9kW nelitahtisella piikkiskootterilla ja ei kyllä ole maantielle mitään asiaa, jos ei halua autojen imussa ylämäkiä vedellä tai muna-asennossa, jos sattuu vastatuuleen joutumaan. Viritysvariaattori tiputti kiihtyvyysajoista 30%, että nyt taajamassa jo ihan pärjäilee, mutta tässä tapauksessa sen jälkeen pääsi niihin aikoihin joihin vakiona pitäisi jo päästä (0-60km/h 6,7s). Kun kuormaa on noin 120kg tässä tapauksessa. Nyt olis budjettiratkaisuna tarkoitus maxiskootteri hommata kesäksi, en vaan tiedä riittäiskö esim. 250cc Piaggio omaan käyttöön vai pitäiskö suosiolla 400cc olla. Sillä voisi ehkä kevyttä matkustajaakin jo kyydittää, kakspuolikas saattas riittää yksin ajellessa kunhan ei moottoritielle lähde.
 
Liikennevakuutukset näihin, kuten muihinkin piikkeihin on suhteessa hintavia. Itsellä OP liikenne ja osakasko 75 % bonuksilla n. 450 €/vuosi. Täytyy jossain vaiheessa koittaa vielä vähän kilpailuttaa, jos saisi edes vähän putoamaan.
Mitä noita koeajoja lueskelin niin puhuttiin 200€:n vakuutuksista osakaskolla. Kilpailuta nyt ihmeessä puljut läpi..
 
Aika kallis vakuutus kyllä, itsellä olisko 90e/vuosi liikennevakuutus 125cc skootteriin, vai jopa hieman alle. Tuo Hondahan on laatupeli niin ei sikäli liity tai ole verrannollinen asiaan, mutta itse omistin 07 vuonna 125 Skyteam Monkeyn. Vakiona kulki 80 mittarinopeutta (sama pakoputki kuin 50cc versiossa), mutta avaralla putkistolla, pidemmillä välityksillä ja kaasuttimen säädöllä otti sen 110-115km/h mittariin, joka oli vähän yli 100km/h todellista. Joskus alamäessä pohjasi mittarin, kun asteikko loppui 120km/h. Kiihtymään ei kyllä raketti ollut, lienee tehoa ollut se max. 10hp noilla pikkumodauksilla. Sillonhan se jotenkuten riitti, kun omaa painoa oli 70 kiloa ja itse mopedikin todella kevyt. Nyt ajelen tuolla 9kW nelitahtisella piikkiskootterilla ja ei kyllä ole maantielle mitään asiaa, jos ei halua autojen imussa ylämäkiä vedellä tai muna-asennossa, jos sattuu vastatuuleen joutumaan. Viritysvariaattori tiputti kiihtyvyysajoista 30%, että nyt taajamassa jo ihan pärjäilee, mutta tässä tapauksessa sen jälkeen pääsi niihin aikoihin joihin vakiona pitäisi jo päästä (0-60km/h 6,7s). Kun kuormaa on noin 120kg tässä tapauksessa. Nyt olis budjettiratkaisuna tarkoitus maxiskootteri hommata kesäksi, en vaan tiedä riittäiskö esim. 250cc Piaggio omaan käyttöön vai pitäiskö suosiolla 400cc olla. Sillä voisi ehkä kevyttä matkustajaakin jo kyydittää, kakspuolikas saattas riittää yksin ajellessa kunhan ei moottoritielle lähde.
Eipä kauaa mennyt kun tuli auto laitettua seisontaan ja ostettua 250cc Piaggio X-Evo. Liikennevakuutus 118e vuosi ja kulutus 2,9l/100km näytti olevan ekalla tankillisella. Eli puhtaasti budjettiratkaisu, tällä olis tarkoitus kesän liikkumiset hoitaa sen mitä tarvitsee, kun palkka on todella pieni ettei mihinkään ylimääräiseen jää varaa. Työmatkojakaan kun ei ole, kun etätyötä on. Katsoo sitten mp-hommia, jos on niin sanotusti elämän perusasiat paremmalla tolalla. Onhan tässä pieni totuttelu kun takavuosina piti käydä lataamassa 12r:llä >300kmh mailitapahtumissa eikä putkiviritteinen 1gen 10r:kään mikään hidas pyörä ollut, jonka talvella myin. Nyt on 22 hevosvoimaa käytössä ja minun painolla kuljetettavaa painoa noin 300kg (skootteri 180kg). 100 alueella tuolla pärjää mutta motarille ei olisi mitään asiaa. Rekan oon kaksi kertaa tuolla ohittanut, että 80-90 nopeuksista sillä vielä ohituksiin kykenee, kun vähän ennakoi. Sitkeä moottori kyllä, että pitää 120 mittarinopeutta ylämäkiinkin. Huiput tasaisella 140 mittarinopeutta, mutta mittarivirhe on näköjään massiivinen niin totuus on jossakin 125km/h paikkeilla.
 
Yllättävän sitkeä tuommonen pikkumoottori kyllä on tehomääräänsä nähden, tuli ihan huvikseen kaverin kanssa 2-päällä ajettua ja kyseessä on noin 85kg mies. Speksattu kantavuus ylittyi reippaasti. Huiput 2-päällä 5-10km/h vähemmän kuin yksin ja jyrkimpään ylämäkeen mitä tästä lähettyviltä valtatieltä löytyy meni 125 mittarinopeutta, kun mäkeen tulin 110 mittarissa. Tuo tosin johtuu pitkälti siitä, että välitykset on rajoittava tekijä nopeuden suhteen eikä teho. Nyt laitan korkeamman takarenkaan niin saa sen noin 5km/h lisää nopeutta ja kierroksia aavistuksen alemmas maantienopeudessa.
Tätä ennen oli ollut 110hp katupyörä tehottomin 2-pyöräinen minulla, jos ei mopoja ja A1-luokan vehkeitä laske. Mutta näköjään aika vähälläkin pärjää, jos kyse on vaan pelkästään liikkumisesta eikä fiilistelystä tai vauhdista. 1000km on jo täynnä, auto kun on seisonnassa ja saa olla talveen saakka. Onneks tuli koko nuoruus mopoilla ja prätkillä rällättyä keli kuin keli niin ei ole vituttanut kaatosateissakaan hirveästi ajaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

View: https://www.youtube.com/watch?v=CToX-c3q4mg


Harrikka päivittelee pikkuhiljaa pyöriään tälle vuosituhannelle. Uuden Sportster S:n speksit näyttää kyllä hyvälle ja niin näyttää ulkonäkökin, mutta hinta on vähän suolainen, alkaen 20,5 k€ täällä Hölmölässä. Toivotaan ettei polttis päristimiä vielä ainakaan hetkeen täällä kielletä, koska tuollaisen voisi jopa harkita vielä joskus omistavansa.

1626462532476.png
 

View: https://www.youtube.com/watch?v=CToX-c3q4mg


Harrikka päivittelee pikkuhiljaa pyöriään tälle vuosituhannelle. Uuden Sportster S:n speksit näyttää kyllä hyvälle ja niin näyttää ulkonäkökin, mutta hinta on vähän suolainen, alkaen 20,5 k€ täällä Hölmölässä. Toivotaan ettei polttis päristimiä vielä ainakaan hetkeen täällä kielletä, koska tuollaisen voisi jopa harkita vielä joskus omistavansa.

katso liitettä 229679

Aika tyylikästä kyllä! Siistiä että harrikka menee myös eteenpäin ja tuo markkinoille muutakin kuin ilmajäähdytteisiä myllyjä. Toi ulkonäkö on tosi tyylikäs vähän scrambler/bobber tyylinen ehkä? Ainoastaan toi putkisto ei sytytä itseäni yhtään ja tulee varmasti olemaan ensimmäinen modauksen kohde monilla. Toki putkisto ei tämän tyylisissä pyörissä pysy vakiona muutenkaan 98% tapauksista.
 
Ei tuon HD:n hinta nyt ihan kamala ole.

Mä kävin koeajamassa Ducati Multistrada V4 tuossa pari viikkoa sitten. Siinä oli laite mun makuun, mutta 34t€ hintalappu erottaa meidät toisistaan, ainakin toistaiseksi.
 
Toi ulkonäkö on tosi tyylikäs vähän scrambler/bobber tyylinen ehkä? Ainoastaan toi putkisto ei sytytä itseäni yhtään ja tulee varmasti olemaan ensimmäinen modauksen kohde monilla. Toki putkisto ei tämän tyylisissä pyörissä pysy vakiona muutenkaan 98% tapauksista.
Järkyttävän raskastekoinen ja jälkikäteen lisätyn näkönen tuo takavalon ja kilven reteli. Ja miks etuvaloksi on pitäny tuommonen työvalo raskasosan hyllystä heittää?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom