- Liittynyt
- 11.12.2011
- Viestejä
- 1 517
Kausi ei ainakaan ole vielä läheskään ohi.Innokkaana motoristina mietin, onkohan ikinä ollut kelien puolesta näin upeaa syyskuuta etelä-Suomessa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kausi ei ainakaan ole vielä läheskään ohi.Innokkaana motoristina mietin, onkohan ikinä ollut kelien puolesta näin upeaa syyskuuta etelä-Suomessa?
Ostin vuonna 2002 25tkm ajetun BMW K75 750cc -94 pyörän joka on minulle edelleen. Olin pyörän toinen omistaja. Nyt pyörällä on ajettu 220tkm. Huoltanut aina itse kuten pitää. Erittäin tyytyväinen ollut pyörään. Toivottavasti vielä on monia vuosia jäljellä ettei joudu uutta hankkimaan. Nykymalleistahan löytyy esim. K1600 mutta se on aikamoinen rohjake tähän verattuna joten ei niin omiin mieltymyksiin hyvä.
Vaihdoin Hornetin 1250 Banditiin. Ennen ajokautta tehtävä perushuolto, etupumppujen stefat ja renkaiden vaihto. Kovasti kiinnostas Black Widow kokoputkisto ja lambdan ohitus. Ehkä jopa Power Commander.
Tiiän kans yhden semmosen vanhan olikohan Le Mans, millä ajettu aika vähillä ongelmilla kolme kertaa matkamittari ympäri. Ja semmosella 850 GT:llähän Ewan McGregorkin juuri oli Suomessa.Kyllähän nuo matalaviritteiset vanhat raudat kestää. Törmäsin jokin aikaa sitten huoltsikalla vanhaan äijään, joka päräytti paikalle vm. 74 mallisella 850 GT Moto Guzzilla. Pyörä oli sen näköinen, että oli maailmaa nähnyt, kuten kuskikin. Kysäsin sitten, että paljonko on Guzzissa kilometrejä takana. Vastaus oli, että 350 tkm. Kysyin, että onko tarvinnut moottoria rempata ja vastaus oli, että 180 tkm kohdalla kävi motti auki, mutta kaikki näytti niin hyvältä, että lyötiin motti takaisin kasaan vanhoilla osilla ja matka jatkui.
Tuo pleksin kanssa kikkailu on hankalaa, 5cm korkeampi pleksi ei välttämättä nosta ilmavirtaa 5cm. Itse sain paremman tuloksen lyhyemmällä pleksilä (eri pyörä kylläkin). Hyvä vaatisi varmaan sellaisen pappatunturisista tutun tuulilasin. Joten paremmat tulpat korviin..Tämän kesän köyttökokemusten myötä voi vaan suositella ko pyörää. Paperilla ihan tuhnu vajaa 100hv mutta huippuvääntö 108nm alle 4000rpm tuo käytännön tehoa vähintäänkin riittävästi.
Ensi talvena pitää varmaan laittaa tuo putkisto ja ruiskuboxi kiitos päästömääräysten vuoksi hivenen laihalla käyvän koneen. Huomaa välillä hitaassa ajossa tasakaasulla.
Toisenlaista pleksiä voisi myös koittaa, vakiolla on kohtalainen kypärämelu mikä vaimenee jos kypärää painaa 5-10cm alaspäin.
Tuo pleksin kanssa kikkailu on hankalaa, 5cm korkeampi pleksi ei välttämättä nosta ilmavirtaa 5cm. Itse sain paremman tuloksen lyhyemmällä pleksilä (eri pyörä kylläkin). Hyvä vaatisi varmaan sellaisen pappatunturisista tutun tuulilasin. Joten paremmat tulpat korviin..