Moccamaster-kahvinkeitin

Mulla on myös tuo hopean värinen moccamaster clubline, ja toimiva tippalukko :). Olen tykännyt kovasti.

Keittäkääs pojat etikkavettä välillä läpi keittimestä, niin se puhdistuu. Tietenkin tämän jälkeen huuhtelu paljaalla vedellä keittämällä useampaan kertaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en oo koskaan nähnyt MM:ssa tarvetta tippalukolle, sillä se keittää kahvin niin nopeasti ettei sitä pannua tarvi ruveta kesken keittämisen siitä pois ottamaan. Toisin kun monet "halpis" keittimet.

Jotkut on puhunu että sekottavat esim. Saludoa ja juhlamokkaa keskenään. Onko tossa mitään järkeä? Jos on niin hyviä komboja kehiin.:D

Kukaan purkanut koskaan Moccamasterista sitä vesisäiliötä irti? on nimittäin todella saastaisessa kunnossa ja haluaisin pestä sen. Irroitin ne kaksi ruuvia, ja sen metallisen "laatan" jonka läpi vesi valuu koneen syövereihin, mutta sen allapa onkin vielä jokun muovinen vitkutin jota en uskalla enää murjoa irti. eikä räjäytyskuvaakaan löytynyt pikaseisella googletuksella.

En tiedä miten pahassa paskassa se sun vesisäiliö on, mutta itse hinkuttelin omasta keittimestä juuri vesisäiliön puhtaaksi muun puhdistuksen yhteydessä Clean Drop -puhdistusaineella. Eli sehän on nestemäinen puhdistusaine, saa varmasti marketeista, joka sekoitetaan veteen ja keitetään keittimen läpi. Ennen keittimen käynnistystä, kun se seos on siis vesisäiliössä, niin hinkuttelin rätillä, sormilla ja tiskiharjalla säiliön seinät puhtaaksi. Puhdistui tosi hyvin. Sitten perään vaan muutama huuhtelu puhtaalla vedellä. Puhdistuksen jälkeen tuli muuten äärettömän maukkaat kaffet :)

Kukaan purkanut koskaan Moccamasterista sitä vesisäiliötä irti? on nimittäin todella saastaisessa kunnossa ja haluaisin pestä sen. Irroitin ne kaksi ruuvia, ja sen metallisen "laatan" jonka läpi vesi valuu koneen syövereihin, mutta sen allapa onkin vielä jokun muovinen vitkutin jota en uskalla enää murjoa irti. eikä räjäytyskuvaakaan löytynyt pikaseisella googletuksella.

Mä olen kerran avannut koko paskan, kun alkoi vuotamaan vettä pohjasta kun säiliöön kaatoi vettä. Kävi ilmi, että keitin oli ollut mökillä talven yli ja vesiputkeen oli jäänyt vettä. Tämä vesi oli sitten jäätynyt ja pullauttanut sieltä veden ylösnousuputken pohjasta tiivisteen irti (oli itseasiassa vääntänyt sitä pohjassa oleva peltipalaakin, eli kauhia voima tuolla jäällä). Se että sinne putkeen jää aina keittämisen jälkeen ylipäätään sitä vettä, selittää myös sen, miksi kahvi saattaa maistua pahalta jos keitin on ollut jonkin aikaa käyttämättömänä. Kantsii siis keittää läpi.

Suosittelen putsaamaan sen jollain muulla tavoin kuin purkamalla kokonaan, koska purkamiseen ja kasaamiseen menee ehkä jotain puolisen tuntia kaikkien työkalujen etsimisineen. Alla kuitenkin omat kikat, jos haluat tarkastella keittimen sielunelämää.

Heitä siis koko keitin ylösalaisin ja avaa ne pohjan koristeritilän ruuvit sekä poista se ritilä. Tämän jälkeen suosittelen melkein ottamaan dikigameralla kuvan siitä pohjan johtohirviöstä, jotta kaikki piuhat menevät varmasti oikeaan paikkaan, kun alat sitä jälleen kasaamaan. Eli joudut avaamaan sieltä pohjasta todella monta ruuvia sekä irrottamaan monta osaa/johtoa, jotta saat sen keittimen purettua tuohon pisteeseen, josta itse puhut. Se neljällä ruuvilla kiinnitetty peltilevy siellä pohjassa oli muistaakseni kaiken A ja O, eli pitää sitä koko "tornia" kasassa.

Tarvitset hommaan ristipääruuvarin, kuusiokoloavaimen (en muista kokoa) sekä 10 mm lenkkiavaimen (en ole varma oliko juuri 10.)

Tämän takia minäkin Moccikselle liputan. :rock: :5: Maailman yksi ehkä ärsyttävimmistä asioista on kahvinkeitin, joka keittää haaleaa kahvia. Jos sinne haluaa edes pienen lorauksen maitoa laittaa sekaan, niin kahvi on sen jälkeen jo ihan kylmää = kuraa. :curs:
Laitoin KB741-keittimen. Heti alusta asti huomasin, jotta kahve ei oo yhtä kuumaa kuin kaverin keittimen valmistama, johon olen ennättänyt jo tottua.

Ei kärsi paljoa lorautella maitoa.

Pitänee mittailla ja viedä mahdollisesti takaisin kauppaan.

Laitoin KB741-keittimen. Heti alusta asti huomasin, jotta kahve ei oo yhtä kuumaa kuin kaverin keittimen valmistama, johon olen ennättänyt jo tottua.

Ei kärsi paljoa lorautella maitoa.

Pitänee mittailla ja viedä mahdollisesti takaisin kauppaan.
Onhan sulla siinä suodatinsysteemin päällä se suoja?
Mulla rupes ainakin keittämään kuumempaa kahvia kun kaivoin sen suojan hyllystä ja rupesin käyttämään sitä.

Onhan sulla siinä suodatinsysteemin päällä se suoja?
Mulla rupes ainakin keittämään kuumempaa kahvia kun kaivoin sen suojan hyllystä ja rupesin käyttämään sitä.
Kansi on suodattimen päällä ja pannun lämmitysvastus on asetettu täydelle teholle.

Kumma kyllä, pelkän veden laite lämmittää 85-asteiseksi. Kahvi jää aina noin 70-75 -asteiseksi. :wall: Testit suoritettu kahdeksan kupin vesimäärällä.

Pistät sen levyn kytkimen toiseen asentoon, eli siihen jossa on täysi ympyrä 3/4 sijasta. Annat kahvin myös olla levyllä ainakin 10minuuttia ennen nauttimista.

Mistäpäin vinkuintiaa nykyiset markkinoilla myytävät Moccamasterit tulevat nykyään? Ei mitään mutu-tietoa, vaan faktaa kiitos. Onko metallisia osia vaihdettu nykymalleissa muovisiin... esim. klemmareita?

Kansi on suodattimen päällä ja pannun lämmitysvastus on asetettu täydelle teholle.

Kumma kyllä, pelkän veden laite lämmittää 85-asteiseksi. Kahvi jää aina noin 70-75 -asteiseksi. :wall: Testit suoritettu kahdeksan kupin vesimäärällä.

Eikös suodatuslämpötila pitäisi olla ohjekirjankin mukaan yli 90C?

Onko se siun lämpölevy ollenkaan päällä? Jotain vikaa on jos keittää täyden pannun ja kahvi jää 70-asteiseksi.

Joo, no jos ei Moccamasterilla tule kuumaa kahvia niin sitten ei millään. Takaisin vain ja uutta tilalle.
Mua vituttaa aivan suunnattomasti sen harvan kerran kun kahvia jossain juon ja se keitetään jollain 10e muovipaskalla ja on kylmää kuin mikä valmiiksi. Kyllähän jotkut muovirimpulatkin kuumaa kahvia keittävät, itse dumppaisin kylmää kahvia keittävän keittimen roskiin alta aikayksikön. :curs:

En käsitä Moccamaster-hehkutusta. Poikkeuksetta se laitos tuottaa kuvottavaa kahvia. Tossa taas kupponen kahvia pöydällä, haluaisi juoda kun on vilu, mutta kun se on niin vitun pahaa ettei pysty.

En käsitä Moccamaster-hehkutusta. Poikkeuksetta se laitos tuottaa kuvottavaa kahvia. Tossa taas kupponen kahvia pöydällä, haluaisi juoda kun on vilu, mutta kun se on niin vitun pahaa ettei pysty.

Kahvi on pahaa vai Moccamasterin kahvi on pahaa?

Vika on muussa kuin keittimessä.

Kahvi on pahaa vai Moccamasterin kahvi on pahaa?

Vika on muussa kuin keittimessä.

Moccamasterin kahvi on pahaa. Viime työpaikassa sama juttu - Moccamaster pilaa vaikka Presidenttikahvin. Kuvottavaa, voisittepa haistaa tätä. Parempaa kahvia saisi normaalilla kahvikeittimellä jotain First Price-brändiä valuttamalla.

Moccamasterin kahvi on pahaa. Viime työpaikassa sama juttu - Moccamaster pilaa vaikka Presidenttikahvin. Kuvottavaa, voisittepa haistaa tätä. Parempaa kahvia saisi normaalilla kahvikeittimellä jotain First Price-brändiä valuttamalla.

Oisko nyt kyse ihan vaan siitä mihin on tottunut? Onko se liian vahvaa tai liian laihaa? Millä tahansa keittimellä saa hyvää kahvia kunhan vesi on tarpeeksi kuumaa ja puruja sopivasti. Jokaisen täytyy löytää se oma annostus.

Jos juo jonkun muun tekemää kahvia, niin vika voi löytyä keittäjästä.

Oisko nyt kyse ihan vaan siitä mihin on tottunut? Onko se liian vahvaa tai liian laihaa? Millä tahansa keittimellä saa hyvää kahvia kunhan vesi on tarpeeksi kuumaa ja puruja sopivasti. Jokaisen täytyy löytää se oma annostus.

Jos juo jonkun muun tekemää kahvia, niin vika voi löytyä keittäjästä.

Sihteerit ne kahvit keittää, ehkä kaikki sihteerit on vaan surkeita kahvinkeittäjiä. Musta tuo on kertakaikkiaan iljettävää ja tulee vaan paha olo. Unohtui tossa lomien jälkeen olla koskematta tohon kahviin, päivä pilalla. Vedetään sitten tota teetä vaan...

Musta tämä threadi on vaan outo, sillä paskin kahvi mitä mä eläissäni olen juonut on nimenomaan Moccamasterista valutettu. Ja muut vaan ylistävät. Outoa.

Moccamasterilla ku keittelee residentistä ni pitää laittaa vähä vähemmän kuin juhlamokkelia. Jos laittaa molempia puruja samassa suhteessa ni residentistä ei saa hyvää, koska se on vahvempaa.

Mutta kertokaahan viisammat tuon Moccamasterin puhdistusohjeet. Ohjekirjanmukaan 0,5 litraa väkiviinaetikkaa ja 0,5 litraa vettä ja tämä seos keitetään läpi ja sen jälkeen keitellään useasti pelkkää vettä läpi. Onko tuo tosiaankin noin että 0,5 litraa tuota väkiviinaetikkaa? Ettei vaan olis joku virhe ja tarkoituksena olisi luke, että 0,5 dl? Nippelitiedon osaava serkkuni kertoi, että tuolla keski-euroopassa tuo väkiviinaetikka on paljon miedompaa kuin Suomessa. Pelkään vaan, että suomentaja on vaan suomentanut suoraan ja tämmönen asia on jäänyt huomioimatta. Kuhan en vaan pilais keitintäni!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom