Moccamaster-kahvinkeitin

Mokkamasterille 5 tähteä täältäkin. Itellä ei moista masiinaa ole, mutta parilla tutulla on. Itellä on halpamallin keitin ja semmosen jutun huomasin, että mokkamasteriin ei kannata laittaa niin paljoa pööniä kuin omaan keittimeeni. Totta tuo johtunee veden lämpöerosta.

Ainoa mikä kepittää mokkamasterin, on lommoinen nokipannuni...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perkolaattori... :kuola: tekee hyvvöö kahaveeta!

Kauan tommosella perkolaattorilla keittelee kahveja? Myöhästyykö aamu kiireessä töistä kun odottelee kahvin valmistusta tommosella masiinalla?

Onko tollanen ihan arkikäytössä siis ok vai ainoastaaan sillonko on aikaa keitellä hyviä kahveja?

Itse ostaisin ennemmin sen kymmenen euron keittimen (kuten olen tehnytkin), ja kahvimyllyn. Halpiskeittimellä keitetty, itse pavuista jauhettu, tuore kahvi on ehdottomasti parempaa kuin normikahvit Moccamasterilla, siis minun mielestäni. :rock:

Jos kahvimyllyn ja papusijoitusten jälkeen on vielä rahaa, niin sitten voi jo miettiä sitä Moccamasteria, ellei halua alkaa hifistelemään Espresso keittimillä. :kuola:

Kauan tommosella perkolaattorilla keittelee kahveja? Myöhästyykö aamu kiireessä töistä kun odottelee kahvin valmistusta tommosella masiinalla?

Onko tollanen ihan arkikäytössä siis ok vai ainoastaaan sillonko on aikaa keitellä hyviä kahveja?
Itsellä ei ole tuollaista, valitettavasti, joten tarkkaa aikaa en osaa sanoa. Mutta kyllähän siinä huomattavasti kauemmin menee kun Masterilla, tai muulla peruskeittimillä. Tai sitten se on vain se kuuluisa odottavan aika, kun tietää kuinka hyvää kahvia on saamassa :) Toimii arkikäytössäkin, kunhan varaa ehkä ylimääräset 5-10 minuuttia keittämiseen ja 5 minuuttia kahvin jäähtymiseen..
Tekee tuskasen kuumaa kaffetta, ja on niin maittavaa notta! Kaverilla on tuollainen, aikanaan tuli hengailtua joka ilta juomassa perkoraattorilla valmistettua mustaa kultaa.. kestää ajan patinaa kuin.. öh, ajan hammas?

Halpiskeittimellä keitetty, itse pavuista jauhettu, tuore kahvi on ehdottomasti parempaa kuin normikahvit Moccamasterilla, siis minun mielestäni. :rock:
Entäs itse pavuista jauhettu, Moccamasterilla keitetty kahvi..? Tuli himo ostaa moccamaster, perkolaattori, kahvimylly, papualainen 16-vuotias tyttö jauhamaan kahvia, ja vaikka mitä muuta.

kannattaa lukasta kuluttajalehden kahvinkeitin testi,se oli joku kevään numero,siinä braunin keitin muistaakseni voitti sen,testissä mitattiin mm.kahvinlämpötiloja,makua,ergonomiaa jne jne oli parisenkymmentä eri keitintä testissä.itselläni on toi moccamaster mutta siinä maksaa kyllä merkkikin,ei sillä musta sen kummempaa kahvia tule kuin muillakaan keittimillä,kait se kahvin laatu on ratkaisevin tekijä vrt joku hyväostos:urjo: kura tai juhlamocca:rock:

Tosi hyvä keitin. Ruma kuin saatana mutta toimii. Tuo uusi punainen malli on vähiten ruma. Tosin jos verrataan muovisiin Krupseihin niin mieluummin sitten tuo :D

Omani ostin 30 eurolla, kullanvärinen klassikkomalli. Pelaa kuin junan vessa. Parasta on se että kahvi on KUUMAA.

No ammattikäytössä Moccamasterit ovat kestäneet tähän mennessä 10 vuotta, Braun kesti 1,5.

Moccamaster on paras! Jotku piti hulluna kun pulitin 140e keittimestä. Mut mä en tingi laadusta :D halppis keittimet keittää yleensä kylmää tai on pirun hitaita

Huppe sanoi:
Parasta on se että kahvi on KUUMAA.

Tämän takia minäkin Moccikselle liputan. :rock: :5: Maailman yksi ehkä ärsyttävimmistä asioista on kahvinkeitin, joka keittää haaleaa kahvia. Jos sinne haluaa edes pienen lorauksen maitoa laittaa sekaan, niin kahvi on sen jälkeen jo ihan kylmää = kuraa. :curs:

Moccamaster tuli kämppään 2vk sitten kun kaks braun ja yks aeg kahvinkeitin oli pamahtanut paskaksi 2v sisällä. Hyvä on, keittää kuumempaa kahvia, makukin parempi.

Kuvan sumppimasiina löytyy ja mielummin luovun toisesta kiveksestä kuin tuosta.

Liitteet

• cd.jpg
    cd.jpg
    3 KB · Katsottu: 1 839
Ei ole tippalukkoja eikä sekoittajia...
Nuo tippalukot ja sekoittaja on ihan turhia vempaimia. Kahvia kun ei kuulu kesken tippumisen ottaa, on tippalukko siis täysin turha vehjes ja sekoitettua kahvin saa lusikallakin, ei siihen tarvitse mitään kanteen integroitua "sekoittajaa".

// ShoGun

Josse espressokeittimeen haluu satsata kuten kunnon kulinaristi niin moccamaster on hyvä ostos.

Miun Moccamaster on hankittu vuonna 1987 ja pelittää edelleen aivan täysin.
Kahvia meidän taloudessa keitetään 4-7 kertaa päivässä.
Eli kyllä kannattaa sijoittaa!!:rock:

Ruma kun synti, vaikeasti koottava ja vaikea käyttää. Eikä se kahvikaan kummoista ole mitä työpaikoilla tuollaisella ovat keittäneet. Ylihypetettyä ylihintaista kamaa jota ostavat ne jotka ajattelevat että nyt mun kämppä on sit valmis kun on OIKEEN MOCCAMASTERI.
Oijoi mikä provo, oijoi... ei tunnu enää kämppä valmiilta. :D

Itse pääsin Moccamasterin - tuon neekeriheimopäällikön mukaan nimetyn apparaatin - keittämien kahvien makuun uudessa työssä, ja erittäin hyvää peruskahvia siitä saa. Ero ei tosin ole valtava, mutta hifistelijälle kaikki kaikessa. Erityismaininta hiukan halpiskeitintä kauemmin säilyvästä tuoreudesta. Jos pidät Mm:ia vaikeasti kasattavana, niin odotas jos pääset tällaisen kimppuun.

Muistankos ihan väärin, että pannukahvissa on suhteellisen paljon kolesterolia? Kyllä silti mökillä itse suodatetut (ja säädetyt) pannusumpit on ne parhaat...

Oijoi mikä provo, oijoi... ei tunnu enää kämppä valmiilta. :D
Muistankos ihan väärin, että pannukahvissa on suhteellisen paljon kolesterolia? Kyllä silti mökillä itse suodatetut (ja säädetyt) pannusumpit on ne parhaat...

Buahah, joo, kahvikupista pikkurilli pystyssä ryystäminen on toki aihepiiri, josta on helppo kyräillä. :D Mutkun laitetestaajat vaan sanoo että se Moccamasteri todella on laadukas. :arvi: Muttei kyllä vielä mikään autuaaksi tekevä laite, onhan noita massiivisia SK-laitteita sitten jo monenmoista.

Ratkaisua Pikku-Hiawathan ongelmaan on aika mahdoton heittää näin netin välityksellä, muuttujia kun laatukupin valmistuksessa on kymmeniä. Ei sovi tosiaan vähätellä tuota laitteiden säännöllisen puhdistuksen tärkeyttä. Kahvin flavorin aistiminen on myös melko herkkää ja tarkkuutta vaativaa puuhaa, joten muulla syödyllä ravinnolla on varsin suuri merkitys siihen, kuinka nuo flavorit kokee. Esim. sipulin, valkosipulin, tai muuten vaan mausteisen ruoan jälkeen on turha yrittää fiilistellä Moccamasterillakaan. :D

Mitä pannukahvin mahdollisiin epäsuotuisiin terveysvaikutuksiin tulee, niin suodattamaton kahvi tosiaan sisältää kahvipapujen orgaanisia yhdisteitä, joita on paikannettu lipidifraktiosta, jotka suurina määrinä nautittuina voivat vaikuttaa seerumin rasva-arvoihin epäedullisesti. Ihan toinen juttu sitten on, missä tapauksissa näillä arvoilla on suurta merkitystä. Nämä lipidit, diterpeenit ovat kuitenkin kafestoli ja kahweoli(cafestol&kahweol). Nämä ovat ainakin osasyy seerumin kolesteroliarvojen ja LDL-kolesterolin kohoamiseen pannukahvia juodessa. Mielenkiintoiseksi aiheen tekee myös se, että samaisilla diterpeeneillä voi taas pienissä määrin nautittuina olla maksakirroosin riskiä pienentävä vaikutus. Tästä tosin kaivattaisiin paljon lisää dataa.

Kyseiset lipidit suodattuvat siis suodatinpaperiin ja täten suodatinkahvi sisältää näitä yhdisteitä vähemmän. Näyttäisi kuitenkin siltä, että kohtuullinen suodattamattoman kahvin juonti ei vaikuta haitallisesti em. parametreihin. Espressokahvin juonnilla on saman suuntaisia vaikutuksia, se kun on luonnollisesti pannukahvin tapaan suodattamatonta, on sillä myös samansuuntainen kemiallinen koostumus tältä osin.

Espresson osalta muutamissa tutkimuksissa mm. 1-3 espressokupillisen päivässä ei ole todettu vaikuttavan haitallisesti seerumin rasva-arvoihin. Aika harva varmaan espressoa tai pannukahvia suurempia määriä päivittäin juokaan ja on sanomattakin selvää, että mökillä/patikoimassa/leirinuotiolla ryystetyt pannukahvit voi nauttia huoletta. :)

Meil on ollut n. 5 vuotta Moccamaster. Hyvää kahvia keittää vieläkin, toisin kuin aikaisemmat halpiskoneet, jotka poikkeuksetta on mennyt vaihtoon jo tuossa vaiheessa. Anopilla on n.20 vuotta vanha masteri ja sekin keittää vielä hyvää kahvia, joten uskallan suositella kyseistä laitetta hyvänä sijoituksena.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom