Mites pakkotoistolaiset pesee hampaitaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeFu
  • Aloitettu Aloitettu
Illalla yleensä, aamuisin en koskaan. Aamulla ei juolahtas pieneen mieleenkään pestä hampaita kun muutenkin on niin kärttyinen...
Hammaslankaa pitäis käyttää, vasta oli erikoishammashoitajan tunnin pituinen sessio jossa se ronkki hammaskivet ylhäältä ja alhaalta joka helv...in hammasvälistä. Oli mukava tuntea taas alaetuhampaiden välit kielellä pitkästä aikaa. Kuulemma kuulun siihen 25%:iin ihmisistä joille tulee ns. mustaa hammaskiveä joka pikku hiljaa etenee hampaiden juuria kohti ja voi hoitamattomana johtaa tekareiden hankintaan. Hammaslangan idea kuulemma perustuu siihen että sillä saadaan se bakteerimassa sekaisin hampaiden välissä jolloin se ei pääse kovettumaan hammaskiveksi.
Reikiä ei kuitenkaan ole ollut moniin vuosiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Leka
Tämähän motivoi! Taidan mennä heti aamiaisen jälkeen pesemään hampaita. :worship:
Tästä tulikin mieleen: peseekö jengi hampaat ennen vai jälkeen aamiaisen? Itse pesen aina ihan ensimmäisenä hampaat. Mun mielestä tälle on perusteluitakin, aamiaisen aiheuttama happohyökkäys(pahimmassa tapauksessa tuoremehu tms) yhdistettynä mekaaniseen harjaukseen rikkoo tehokkaasti kiillettä.
Aamiaisen jälkeen sitten kannattaa mussuttaa xylitol-purkkaa.

Originally posted by Phat
Tästä tulikin mieleen: peseekö jengi hampaat ennen vai jälkeen aamiaisen? Itse pesen aina ihan ensimmäisenä hampaat. Mun mielestä tälle on perusteluitakin, aamiaisen aiheuttama happohyökkäys(pahimmassa tapauksessa tuoremehu tms) yhdistettynä mekaaniseen harjaukseen rikkoo tehokkaasti kiillettä.
Aamiaisen jälkeen sitten kannattaa mussuttaa xylitol-purkkaa.

Ennen aamaista. Hammaslääkäri ainakin sanoi tämän tavan olevan se oikea, että saadaan yölliset bakteerit pois suusta. Tai jotain sinne päin...

Mun maailma meni nyt sekaisin, sillä tähän asti luulin että kaikki ihmiset pesee hampaansa aamuin illoin. Ihan niinku hammaslääkäritäti on käskenyt.

Itse pesen aamulla ja illalla, paitsi jos nukahtaa teeveetä kattoessa. :nolo: Ja lisäksi sitten suuvettä ja purkkaa. Mutta silti tulee niitä reikiä sitä mukaa kun ne paikataan eli aina edellisellä kerralla annetaan uusi aika. :( Ihan epistä. Onhan ne hammaslääkärissä sanoneet että syljestä johtuu, mut ei se paljon lohduta. Tietääkö kukaan voiko siihen syljen laatuun vaikuttaa esimerkiks ruokavaliota muuttamalla?

illalla aina.
Aamulla yleensä, mutta huonosti.
Ennen raflaan lähtöä, tää on kai jonkinlainen rituaali.

Hammaslankaa pitäisi käyttää, mutta se on hankalaa. Koko nyrkki aina kuolassa...

Huomasin muuten Brasiliassa työmatkalla käydessäni että siellä pestään töissä hampaat lounaan jälkeen. Oli ihan ruuhkaa vessassa. Silloin tuli sellainen olo, että olen jotenkin moukka kun ei ollut edes hammasharjaa työpaikalla mukana. En muista koskaan nähneeni kenenkään pesevän hampaita töissä Suomessa. Meinaan aloittaa ja sen jälkeen voin katsella pitkin nenänvartta muita.

Siis hyi helvetti, miten joku voi olla pesemättä hampaitaan vähintään kahdesti päivässä????? Kaikkein ällöttävintä on just se, kun miehellä on paskaset hampaat. Ja se näkyy ja HAISEE, vaikka sitä ei itse huomaisikaan. :urjo:

Ite pesen vähintään aamuin ja illoin. Reikiä ei ollut ikinä, kunnes nyt "vanhoilla päivillä" hampaat alkaakin yht'äkkiä lahoomaan suuhun. Eli koputelkaa vaan puuta, jotka on säästynyt reijittä.

Itelläni reijät oli ollut vissiin niin pieniä, ettei niitä nuorempana nähnyt kiilteessä, mutta siitä kun alko porailemaan, niin saatto paljastua, että koko hammas on yksi hiton reikä... Ja tohon paikkakuntaerojuttuun, niin runsas fluori vedessä voi olla myös aika huono juttu, koska sillon just noi hampaan sisäiset reijät on hyvin mahdollisia, kun kiille on niin kova, ettei reikää näy päälle...

Mä olen valkaissut hampaat sellasella menetelmällä, jossa maataan suu auki hammaslääkärissä tunnin. Se onkin kai ainoa keino, jolla hampaat oikeesti saa valkaistua. Tulos oli huomattava.:thumbs:

Joo ei muuta kuin Rapid Whaittia joka jannulle suuhun..heh...jos joku muistaa muutaman vuoden takaisen tv-shop mainoksen...:lol2:

Vedettiin muuten pois markkinoilta juuri sen takia kun pilasi kiilteen..vissiin.

Originally posted by PepsiGirl
Kaikkein ällöttävintä on just se, kun miehellä on paskaset hampaat. Ja se näkyy ja HAISEE, vaikka sitä ei itse huomaisikaan. :urjo:
Joo, mutta naisella tämä kertoo villin rohkeasta ja itsenäisestä elämänasenteesta ja sisimpänsä tutkiskelusta. :)
Mä olen valkaissut hampaat sellasella menetelmällä, jossa maataan suu auki hammaslääkärissä tunnin. Se onkin kai ainoa keino, jolla hampaat oikeesti saa valkaistua. Tulos oli huomattava.:thumbs:
Kertoisitko hieman tarkemmin tästä? Paikka/hinta/menetelmä jne?

:kuvia:

Originally posted by Tiedz
Joo ei muuta kuin Rapid Whaittia joka jannulle suuhun..heh...jos joku muistaa muutaman vuoden takaisen tv-shop mainoksen...:lol2:

Vedettiin muuten pois markkinoilta juuri sen takia kun pilasi kiilteen..vissiin.
Jaah mä taas muistelisin et ainakin joku tvshopin tuote oli samaa mitä lekurit käyttää...näin jossain vastasi lekuri teeveessä kun oli juttua(??!!). Erona vaan se et se on -hieman- valvotumpaa tuo annostelu ja käyttö???

aamuin ja illoin pesen ja reikiä 0. joskus kyllä illalla nukahdan mutta tämä minulle suotakoon. :)

kyllä hampaat pitää pestä vähintään aamulla ja illalla. Sitte jos vetää jotai tahmapaskaa naamaan niin sitte kanssa ja ku menee ulos illalla niin silloin myös. Ja puhtaat valkoiset hampaat tytöllä on niin HOTHOT että ja rusketus siihen päälle! :haart:

Mä valkasin hampaat Kruunuhaassa Medidentissä. Tällanen juttu:

http://www.meditowergroup.com/valkaisu/miten_se_toimii.html

Ei tollasiin ite tehtäviin valkaisuihin kannata laittaa rahoja, kun ei ne vaikuta mitenkään. Tää oli aika kallis, mut ainaki toimi mun entisiin kahvin ja PepsiMaxin kellastamiin hampaisiin. Valkoset on.:D
Eli kuutisen sataa ei niinkään mummorahaa vaan ehtoja euroja maksoi? :eek:

Jeps... Jotkut laittaa satoja euroja lisäravinteisiin, jotkut hampaisiin.:nolo: Mut jos perheenjäsenet muutki käy tuolla hammaslääkärissä, nii saa perhealennusta.:D

Koskaan ei voi olla liian rikas, liian laiha tai liian valkoiset hampaat.:david:

Juu, en sillä etten itse laittaisi rahoja tuohon, vaan kallishan tuo on kun puhutaan kuitenkin tunnin hoidosta. Samaan hintaan saa jo vaikka oikean leikkauksen tms.

Pari kertaa päivässä tulee vedeltyä ja ehdottomasti sähköhammasharjalla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom