Mites pakkotoistolaiset pesee hampaitaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeFu
  • Aloitettu Aloitettu
aamun illoin ja veikkaisin että liian kovasti.. jotku on sanonukkin että näytän siltä kuin jonkun henkeä oisin riistämässä kun riehun hammasharjan kanssa :D

Tästä tuli mieleen mun italialaisen tutun harjaustyyli:lol2: ensin etukeno ja tukeva ote lavuaarista ja sitten niin paljon ku lähtee...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aamulla ja illalla pesen, illalla vetelen välit vielä hammaslangalla. Lisäksi otan yöksi fluoritabletteja pari kappaletta suuhun liukenemaan.

Aamulla ja illalla pesen, illalla vetelen välit vielä hammaslangalla. Lisäksi otan yöksi fluoritabletteja pari kappaletta suuhun liukenemaan.

Minkä hintaisia nuo tabletit on?

Harjaan hampaat aamuisin ja iltaisin. Suuvettä käytän silloin tällöin.

Ainoastaan aamulla. Illalla ei jaksa. Joskus nassikkana on yksi reikä ollut ja sekin oli maitohampaassa.

Kuukausi sitten kävin ensimmäisen kerran reiluun kymmeneen vuoteen hampilääkärissä, jos ei lasketa viime vuonna intissä ollutta tarkastusta, jossa ei tehty mitään. Kehuivat että on hyvät ja hienot legot, joskin hammaskiveä voisi käydä poistattamassa vähän useammin. Aika ylläri. Useammin hampaiden harjaaminen kyllä estäisi hammaskiven muodostumista, mutta enpä taida jaksaa muuttaa tapojani.

Aika jännä jos ientulehdukset vaikuttaa peruskuntoon. Eno sai lääkärin mukaan veritulpan huonon hammashygienian takia, hän ei kyllä ikinä varmaan pese hämpaita.. Lääkäri selitti et ikenien kautta paska pääsee verenkiertoon. Mutta on enon ruokatavoillakin varmaan vaikutusta veritulppaan kun metrin mittainen gotlertanko menee vuorokaudessa...

Itse pyrin pesemään joka päivä, aamulla tai illalla. Pyrin molempina vuorokauden aikoina, mutta joskus se vaan unohtuu tai sitten vaan laiskottaa. käytä myös suuvettä että hengitys olisi hieman raikkaampi. Nyt olen koukussa hammaslankaan, sitä olen käyttänyt muutaman viikon..

Minkä hintaisia nuo tabletit on?

Harjaan hampaat aamuisin ja iltaisin. Suuvettä käytän silloin tällöin.

Ei muistaakseni kauheen kalliita. Kympin, pari, erikokoisia pakkauksia eli koosta riippuen. Kandee!
Suuvettä käytän muuten itsekin joskus, mutta nyt on taas ollut pitempi tauko etten ole käyttänyt.

Suositelkaapas nyt jotain (ohutta)hammaslankaa ahtaille hammasväleille. Itselläni on nuo hammasrivistöt suunnilleen yhtä suorat kuin mopsilla, kun hampaat ovat osittain yrittäneet vääntäytyä päällekäin.
153182263_31ddba03ed.jpg

Ei tee oikein höpöä kiskoa kaikilla voimillaan ahtaasta hammasvälistä, kun hammaslanka lopulta sujahtaa raosta ja uppoaa syvälle ikeneen.:kuola:

Suositelkaapas nyt jotain (ohutta)hammaslankaa ahtaille hammasväleille. Itselläni on nuo hammasrivistöt suunnilleen yhtä suorat kuin mopsilla, kun hampaat ovat osittain yrittäneet vääntäytyä päällekäin.

Ei tee oikein höpöä kiskoa kaikilla voimillaan ahtaasta hammasvälistä, kun hammaslanka lopulta sujahtaa raosta ja uppoaa syvälle ikeneen.:kuola:

Apteekista saa Plackers-nimisiä hammaslankaimia :D sellasen tikun päässä se lanka siinä. Mulla on kanssa älyttömän ahtaat hammasvälit ja normaalilla langalla langatessa aina luiskahtaa ikeneen se lanka ja tekee kipeetä :itku:
Mutta noi plackersit on ollut tosi hyviä!

Isäukkoni on todella laiska pesemään hampaitaan. Ei pese juuri koskaan, eikä silti ole reikiä.

Kerran oltiin keväällä menossa tuttavan hautajaisiin, niin se matkalla kirkkoon muisti, ettei ollut pessyt hampaitaan. Mutta eipä hätää tien varrella oli koivu uusien lehtien kanssa. Isäukko vanhan kansan ihmisenä "tiesi", että koivun lehtiä voi käyttää hampaiden puhdistamiseen. Valmistetaanhan koivusta jopa ksylitolia. Siispä hän otti ison kourallisen koivun lehtiä suuhunsa ja pureskeli niitä jonkin aikaa.

Lopputuloksena hampaat olivat aivan vihreät. Hyvin toimi...:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom