Mites pakkotoistolaiset pesee hampaitaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeFu
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Missukka
Yääääh.... :urjo: Eipä innostaisi pahemmin olla tekemisissä tollaisen kanssa...

Hyvä motivaatiokirjoitus :lol2:

Ei mutta tottapuhuen jos kertoisin lääkäreille että pesen hampaat noin pari kertaa kuussa niin voisivat hämmästyä:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Lycanth
Onko muilla samanlaista ongelmaa, että harjaa liian lujaa ja siitä johtuvaa ikenien "pakenemista"? :(

Toihan on klassikko. Osta pehmeämpi harja. Käytä voimaa salilla, älä hampaita harjatessa.

Onko muilla samanlaista ongelmaa, että harjaa liian lujaa ja siitä johtuvaa ikenien "pakenemista"? :(

Ei mulla :) mutta kannattaa kyllä vaihtaa hammasharja pehmeämpään ettei enää nousis, eikä tietty hinkata niin kovaa. Nimittäin siellä ikenen alla olevan hampaan päällä ei ole kiillettä eli se ien on ainut mikä sitä suojaa ja kun se harjataan ylös niin kaikki pöpöt pääee hyökkimään paljaan hampaan kimppuun ja siitä taas vi seurata vaikka mitä. Hampilääkäri kertoi kun viimeksi kävin.

Aamulla ja illalla, oikeella kädellä niin, että veri lentää. Hampaat puolestani pesen Oral-B:n 3 e (muistaakseni) hammasharjalla. On koettu parhaaksi. Ikuna ei oo reikiä ollu ja ienraja kulkee keskella ohtaa.

Mulla oli toissa kesänä. Vonguin itselleni vielä päivystysajan, kun sattui ja vihloi niin maan helvetisti ja luulin, että mulla oli hampaassa reikä. Hammaslääkäri katsoi hampaat ja diagnoosi oli n. persnahkaan asti vetäytynyt ien vasemmalla ylhäällä poskihampaassa. Hoitoon pehmeä harja ja Sensodyne-hammastahnaa ja vihlonta helpotti viikossa ja hävisi kokonaan kuukaudessa.

Joka päivä olen harjannut siitä asti kun hampaat sain. Poden hammaslääkärikammoa ja siitä syystä ennaltaehkäisy on poikaa. Vuonna -87 löytyi yksi reikä, sen jälkeen ja sitä ennen ei ainuttakaan. Ja minusta hampaiden pesemättä jättäminen tai peseminen vain sillöin tällöin on hieman sama asia kuin pyyhkisi perseensä vain juhlapäivinä tai kun on menossa lääkäriin sitä näyttämään. Tämä on tietysti vain minun mielipide, muut teköö niinkuin parhaaksi näkevät :kippis1:

Suomessahan on paikkakuntia, joiden asukkailla on niin kova hammaslaatu, etteivät he käytännössä saa reikiä. Muksut palauttavat koulusta saadut hammasharjat käyttämättöminä hammaslääkäreille.

Originally posted by phy73
Aamuin illoin ja jos nukun päivällä niin sen jälkeen.

Eikös nukkuessa syljen eritys hidastu, ja se vaikuttaa johonkin? Siksi siis olisi kuulemma parempi pestä hampaat ennen nukkumaanmenoa. (Mutua mutun perään)

Originally posted by Dragon
Suomessahan on paikkakuntia, joiden asukkailla on niin kova hammaslaatu, etteivät he käytännössä saa reikiä. Muksut palauttavat koulusta saadut hammasharjat käyttämättöminä hammaslääkäreille.

Ja muistaakseni joku Pakkiksessa sanoi tuon "kovan hammaslaadun" oikeasti tarkoittavan syljen entsyymeja, eli sen takia joidenkin ihmisten hampaat eivät reikiinny niin helposti.

Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

Originally posted by Hgu
Tomi meinaa päivittää paikkansaa ja mä olen suunnitellut kahvin kellastamien hampaiden valkaisua. Löytyykö ketään joka olisi käynyt valkaisuhoidossa??

Juttua aiheesta...

Mä olen valkaissut hampaani tolla kotikonstilla. Eipä siitä iloa ollut. Mun hampaiden luonnollinen väri on vähän kellertävä eikä sille oikein mitään voi. Hammaslääkärikin totesi, ettei tuossa ole paljoakaan vaalentamista eikä näkyviä tuloksia tullut :(

Mutta yksi tuttu lähetti ulkomailta sellaisia vaalennusliuskoja ja aion niitä kuiteskin kokeilla.

Hammaslääkärivalkaisu oli 200 euroa ja ihan turhaan meni sekin raha :(

Aamuin illoin, kieli kans. Hammaslankaa aina kun muistan/jaksan, semmoset 0-3 kertaa viikossa. Yleensä ruokailun jälkeen myös purkka suuhun.
Jos olisin autiolla saarella likaisena ilman peseytymisvälineitä ja saisin valita yhden pestävän paikan, olisi se melkolailla varmasti suu. Kamala semmonen kalman ja roskapussin löyhkä, joka pesemättömistä hampaista lähtee... kääk. Tiedän tosin tapauksia, joissa henkilö harjaa hampaansa kerran vuodessa ennen hammaslääkärikäyntiä, ja silti suu on priimakunnossa. Epistä.

Aamulla ja illalla pestään, illalla yleensä vielä langalla, silloin tällöin lisäksi pestään kieli. Tuo hammaslääkäripelko on sitä luokkaa että hampaiden hoidosta on tullut jo lähes pakkomielle :D Lisäksi purukumia menee päivittäin ruokailujen jälkeen. Purukalustossa reikiä nolla toistaiseksi ollut...

Originally posted by vsq
Eikös nukkuessa syljen eritys hidastu, ja se vaikuttaa johonkin? Siksi siis olisi kuulemma parempi pestä hampaat ennen nukkumaanmenoa. (Mutua mutun perään)

Tai heräämisen jälkeen kun sen vähentyneen syljen erityksen takia suu haisee ja maistuu likaviemärille...

Jos ikenesi pakenevat tai hampaita vihloo esim. jäätelöä syödessäsi, tee ainakin seuraavat:
1) Ota käyttöön niin pehmeä harja, kuin kaupasta löydät. Siinä voi lukea esim. silkkinykytys, supersoft, erittäin pehmeä tms. Itse en ole ikinä muunlaista harjaa harkinnutkaan, koska jokainen hampilekuri on aina mahdollisimman pehmeää mallia suositellut.
2) Kohdasta 1) huolimatta, älä paina kovin kovasti hampaita harjatessasi. Hellä ote, rauhallinen harjaustyyli.
3) Harjaa edelleen huolella, mutta mieti, harjaatko ehkä liian kauan? Noin 2-5 minuutissa (koneharjalla ilmeisesti vielä nopeammin) pitäisi saada kunnolla harjattua, ei niitä leegoja tartte iäisyyksiä jynssätä.
4) Ota mahdollisesti käyttöön esim. Tomin mainitsema Sensodyne tms. erikoishellä hammastahna.

Mä pesen hampaat joka aamu ja ilta ja syön aikas paljon purukumia, mutta silti pukkaa reikää silloin tällöin. Parhaimmillaan on ollut jotai 7 reikää samaan aikaan. Lääkäri katteli sitä kuvaa hieman ihmetellen. :D

Pentuna ei tullut aivan joka ilta pestyä hampaita. Silti ei koskaan ollut reikiä. Nykyään vähintään aamuin ja illoin.

Siis hyi helvetti, eikö ihmiset tajua kuinka paskanhajuinen hengitys on, jos ei pese hampaita aamulla. Siinä ei paljon edes purkanjauhaminen auta. Tällaisten ihmisten kanssa keskustelu on yhtä helvettiä, kun täytyy aina pidättää hengitystä kyseisen henkilön avatessa suunsa. :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom