Mites pakkotoistolaiset pesee hampaitaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeFu
  • Aloitettu Aloitettu
Itse pesen vain aamuisin...

Joskus todella harvoin iltaisin...

Niin ja kyllä sen huomaa, ketkä ei pese hampaitaan
aamuisin...
Yön jälkeen hengitys ei haise mitenkään miellyttävälle.

Ikävä tehdä jonkun työkaverin kanssa töitä kun alkaa melkein
päätä särkemään paha haju...

Niin ja valkosipuli pitäisi kieltää lailla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Illalla ja aamulla, ja aina ku lähden jonnekki. Iljettävää olla tekemisis ihmisten kans, jotka ei ymmärrä pitää hampaistaan huolta, hyrr.

Yhtään reikiä ei oo tullu, eikä toivottavasti koskaan tuu! Viisaudenhampaitakaa ei tullu, joten oon säästyny kaikelta kamalalta mitä hampulääkäris tehdään, banaanilakkaa lukuunottamatta ;)

Suuhygienia on mulle jonkin asteinen pakkomielle.Pikkupoikana yliherkkä serkkuni vittuili mulle että henki haisee.

Ei uskoisi mutta se asia vaivaa mieltä vieläkin.Tämän takia pesen hampaat aamuin ja illoin.Aamulla käytän myös hammaslankaa ja purskuttelen suuvedet vielä päälle.Päivällä saatan taas lutrata suuveden kanssa ja kaupaan tms. mentäessä maistelen pastillin ettei hengitys varmaankaan haise pahalle.
Kielen pesen silloin tällöin.

Joillakin ihmisillä on tapana tulla juttelemaan ihan naaman eteen ja sepäs ärsyttää,taas tulee olo että henki haisee ja ei oikein voi puhua toista päin.
Kukaan ei ole kyllä sanonut (serkku poislukien) että mun suuhygienia klikkaa.Tää on taas näitä päänupin sisäisiä juttuja.

Onkos jonkulla muulla ongelma?

Originally posted by Jarek
Joillakin ihmisillä on tapana tulla juttelemaan ihan naaman eteen ja sepäs ärsyttää,taas tulee olo että henki haisee ja ei oikein voi puhua toista päin.
Kukaan ei ole kyllä sanonut (serkku poislukien) että mun suuhygienia klikkaa.Tää on taas näitä päänupin sisäisiä juttuja.

Onkos jonkulla muulla ongelma?

Ei enää aikoihin, kun nielurisat (tai kita-, jompi kumpi) aikoinaan silvottiin. Kurkkaapa huviksesi nieluusi, jos ne pallurat siinä sivuilla ovat kovasti onteloiset/kraateriset, niin siellä koloissa alkaa elellä aika mielenkiintoista ruoantähde- ja bakteerimassaa, vaikka kurlaisi kuinka suuvesillä. Ja se onteloista ajoittain pullahteleva valkoinen mägmä ei aivan takuusti ole mitään maailman raikkainta kukkaistuoksuista laatua.

Eli aina ei raivokkainkaan hampaiden jynssäys ja hammaslankailu auta, vaan pitää kaivaa skalpellit esiin, jotta viemärinhaju saadaan hoitoon.

Originally posted by VilleO
Siis hyi helvetti, eikö ihmiset tajua kuinka paskanhajuinen hengitys on, jos ei pese hampaita aamulla. Siinä ei paljon edes purkanjauhaminen auta. Tällaisten ihmisten kanssa keskustelu on yhtä helvettiä, kun täytyy aina pidättää hengitystä kyseisen henkilön avatessa suunsa. :urjo:

Kaikilla ei ala henki haisemaan vaikka miten olis pesemättä. Mä en muista mikä se keissi oli mutta joillakin haisee vaikka pesis n+3 kertaa päivässä ja vielä kerran siihen päälle. Minulla ei henki haise vaikka harvemmin hampaat pesenkin.

Vois kyllä tehdä parannuksen tuohon asiaan :rolleyes:

Ainiin ja lekurilla piti käydä jo 2002 hohhoh nyt voiskin mennä pesemään hampaat ja huomenna varata ajan lääkärille, vähän rupes kyllä jännittämään.. Ikinä ei vielä reikiä ole ollut, nyt on varmaan 1-niinisolukuettenedesuskallajatella.

Originally posted by IronMind
Ei enää aikoihin, kun nielurisat (tai kita-, jompi kumpi) aikoinaan silvottiin. Kurkkaapa huviksesi nieluusi, jos ne pallurat siinä sivuilla ovat kovasti onteloiset/kraateriset, niin siellä koloissa alkaa elellä aika mielenkiintoista ruoantähde- ja bakteerimassaa, vaikka kurlaisi kuinka suuvesillä. Ja se onteloista ajoittain pullahteleva valkoinen mägmä ei aivan takuusti ole mitään maailman raikkainta kukkaistuoksuista laatua.

Eli aina ei raivokkainkaan hampaiden jynssäys ja hammaslankailu auta, vaan pitää kaivaa skalpellit esiin, jotta viemärinhaju saadaan hoitoon.

"Valkoinen mägmä"hyii hitto!Tiedän mitä tarkoitat,onneksi niitä ei ole näkynyt vuosikausiin.

Voishan sitä varmuudeksi silpojalle mennä,se vois siinä samalla ronkkia äänihuuliakin niin että vastaisuudessa Barry Whitekin pelkää. :D

Aamulla ennen kouluunmenoa ja silloin kun lähdetään ihmisten ilmoille, joskus en muista pestä ollenkaan. Hammaslääkärissä kahden ja puolen vuoden käyntien ajalta reikiä hampaissa 0 :D

Monta vuotta tuli pestyä silloin kun muisti ja jaksoi...ja oli myös muutama vuosi ettei ollut hammaslääkärissä paljon käyty ja kunnallisessase hoito vaan veny ja veny...viime kesänä menin sitten yksityisille ja niitä reikiä oli riittävästi, kait sinne jotain 600€ uppos kaikenkaikkiaan...ei oikeen huvittanu laskee ees koko summaa...:( Kummasti siitä sai motivaatiota ja nyt on pesty hampit aina iltasin ja pikkuhiljaa on saanut ne aamupesutkin ihan joka päivälle...

Ja ne hampaat voi myös olla reikiintymättä vaikka ei pesiskään...ja taas vaikka pesee niin reikiintyy...se on hammaslaadusta ja niistä bakteereista ja syljenerityksestä ja ties mistä kiinni...mulla se nyt suurimmaksi osaksi johtu vaan omasta huolimattomuudesta...:nolo:

Aamuin illoin tottakai, on tosi karseeta jos henki haisee huonon suuhygienian takia. Minkä takia jotkut muuten harjaa myös kielen? :eek:

Mulla ainakin on niin karhea kieli, että tuntuu että takareunaan jää syömisistä semmoinen kerros. Poistan pesemällä sen, ei ainakaan pitäisi jäädä haisemaan mitään. Muutenkin olevinaan pitempään raikkaampi maku suussa kun on pessyt kielensäkin. Harjalla vain herkästi osuu kyökkäysrefleksi-kohtaan, joten joskus hampaita pestään kyyneleet silmissä...:(

ikenet...

Mulle sano hammaslääkäri että oikea kätiset hinkkaa vasemmalta puolelta liian lujaa ja sen takia ikenet pakenee... mene ja tiedä, en uskaltanut kysyä että vaikuttaisko toi mun nuuskan käyttö siihen?:kuola:

Aina ennen nukkumaanmenoa, yleensä myös herätessä.
Pitää todellakin tilata aika hammaslääkärille, intissä reilu 5 vuotta sitten viimeksi käynyt. Eipä tosin ole särkenyt eikä edellisessä tarkastuksessakaan mitään ollut.

Aina iltaisin kun jaksan. Välillä voi olla monta päivää pesemättä, mutta purkkaa mässytän kuitenkin. :kuola:

Originally posted by BFL2002
Minkä takia jotkut muuten harjaa myös kielen?
Ei ne likaiset hampaat haise/maistu läheskään niin pahalle kuin se kieli. Siitä lähtee aina eniten paskaa.
Originally posted by JeFu
tietääkö kukaan mite hammaslanka auttaa?
Puhdistaa hampaiden välit...?
Pointtihan on että yleensä puhdistetaan vain kolme viidestä hampaan sivusta vaikka yhtä tärkeitä ne kaksi muutakin sivua olisi puhdistaa.

Tämähän motivoi! Taidan mennä heti aamiaisen jälkeen pesemään hampaita. :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom