Mites pakkotoistolaiset pesee hampaitaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeFu
  • Aloitettu Aloitettu
Ei oo ikinä vihlonu hampaita,ollu reikiä tai ientulehduksia.

Sama. Aamuin illoin tulee pestyä. Joskus nopeemmin, joskus sitten vähän enemmän tunteella. Purkkaa tulee syötyä, jos joku tarjoaa, harvemmin tulee itse ostettua. Juon kahvia runsaasti ja tupakoinut olen (viimeiset kahdeksan kuukautta ainoastaan juhlinnan tuoksinnassa). Ihan mukavaa, kun on purukalusto kunnossa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aamuin illoin, tietenkin.. Viime jouluna lahjaksi saadulla sähköhammasharjalla. Hampaat vaalenivat huomattavasti, tavallisella ei jaksanut pitkään pestä. Suosittelen muillekkin laiskoille pesijöille. Lisäksi käytän suuvettä ja purkkaa syön päivittäin, joka välillä aiheuttaa niitä laksatiivisia oireita :jahas:

Illalla tavallisella hammasharjalla, aamulla sähköhammasharjalla

Iltasin, unohtuu joskus sillonkin:D joskus harvoin myös aamulla. Koskaan ei oo ollu yhtään reikää. Just kävis tarkastuksessa ja sanottiin että hyvät hampaat:)

Illalla jos muistaa, aamulla en ikinä. Vielä ensimmäistä reikää odotellessa..

Mä pesen joka päivä 1-3 kertaa. Riippuu vähän... Mutta joka aamu ainakin!
Reikiä ollut varmaan 5 ja nytkin varattu aika hampilekuriin yhden takia.. Mietin vaan millaseks se menee, kun aika on vasta helmikuulle... :rolleyes:

Kai mulla on sitten huonompi hammasluu :(

Laitan hammastahnaa hammasharjaan, asetan harjan suuhun ja eri liikeradoilla yritän saada koko suun käytyä läpi. Teen sen kaksi kertaa päivässä. Toistan kuvion joka päivä.

Tyttöystävän mielestä pitäis pestä hampaat useammin kuin kerran viikkoon, vittu mitä nipotusta.

Oletko nyt ihan tosissaan? :wtf:

Itse pesen hampaat aamuin ja illoin. Kerran on ollut reikä.

En ymmärrä miten joku voi olla pesemättä hampaitaan. Intissä jäi kerran muutaman päivän leirillä hanpiharja kassulle. Oli kyllä käsittämättömän paha maku suussa tuon leirin lopuksi.

Itse pesen hampaat aamuin illoin. Joskus saattaa oikein väsyneenä jäädä iltapesu väliin.

Kuinka usein porukka täällä käy oikein hammaslääkärissä? Itse kävin viimeksi kesällä 2003 (ei yhtään reikää). Sitä ennen armeijassa vuonna 1997. Pitäisi varmaan taas pikkuhiljaa alkaa varailemaan aikaa. Viime käynnillä (2003) sanoi, että vuoden päästä voisi tulla uudestaan näyttämään viisauden hampaita, jotta tarvinneeko leikata.

Kahdesti päivässä ja lisäksi huolellinen hammaslankaus. Ilman sitä on melkein sama vaikka pesisi vain kerran kunnolla.

Hammaslääkärissä olisi käsittääkseni hyvä käydä kerran vuodessa, riippuen vähän siitä kuinka paljon hammaskiveä muodostuu. Joillekin useamminkin käyminen voi olla paikallaan, jos hammaskiveä on paljon. Kuulemma "paras" hammas on sellainen, johon on alkanut tulla reikä mutta hammas on pysäyttänyt sen itse; toisaalta joillain on geneettisenä vikana se herkkä reikiintyminen ja helposti osumaa ottavat ikenet, silloin ei auta muu kuin hoitaa mahdollisimman hyvin ja ravata hammaslääkärissä.

Off topicina, mikään ei kyllä ole niin kamalan näköistä kuin ihminen, jolla on hoitamattomat hampaat. Vinot saa olla ja isot tai vaikka millainen rako välissä, kunhan on huolehdittu perusasioista.

Näin aamutuimaan tuli luettua että miten pakolaiset pesevät hampaitaan, siinäpä vasta kysymys.:rolleyes:

Ite pesen aamuin sekä illoin, joskus päivälläkin ennen jotain "tärkeää" menoa.

aamun illoin ja veikkaisin että liian kovasti.. jotku on sanonukkin että näytän siltä kuin jonkun henkeä oisin riistämässä kun riehun hammasharjan kanssa :D

Mullon tuo sama laite. On muuten ihan perkeleen hyvä laite. Eron oikeasti huomaa: kun pesee normaaliin tyyliin esim. reissun päällä ja sit ku tulee kämpille ja vetäsee tolla menemään ni hampaat tuntuu ihan erilailla puhtailta.
Todellakin näin. Normiharjalla suurin osa hampaiden väleistä jää paskaiseksi eikä takahampaisiin pääse ollenkaan käsiksi. Normiharjat on vaan aivan paskoja, sama jättää hampaat pesemättä kuin jynssätä sellaisella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom