Mites pakkotoistolaiset pesee hampaitaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeFu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sellanen 15 reikää elämäni aikana ollut, hammaslääkärin mukaan kaksi viimeistä takahammasta ylhäältä, alhaalta, oikealta ja vasemmalta pelkkää muovia..

Aamuin ja illoin pesen, kai mulla sitte on vaan herkät hampaat tai pesen jotenkin huonosti :D

No nyt kun joku onnistu nostaan tälläsen viitisen vuotta vanhan tredin pystyy, nii kysympäs.
Kannattaako hampaat pestä aamulla ennen vai jälkeen kahvinjuonnin?? :D:D

joo sähköinen harja pitää olla. kannattaa ostaa kallis mieluummin kuin halpa. harjapäiden hinta on joka tapauksessa selvästi suurempi kuin harjan.

No vähintään aamuisin tulee pestyä, ja satunnaisesti iltaisin. Mut purukumia jauhan lähes jatkuvasti. Viikossa menee kevyesti Jenkki säästöpussi :D Ja reikiä on yksi havaittu ja sekin pari vuotta sitte intin lääkärintarkistuksissa eikä sille vieläkään oo mitään tehty :( Ja sekin on ihan omaa saamattomuutta ettei mitään ole tehty :whip:

No nyt kun joku onnistu nostaan tälläsen viitisen vuotta vanhan tredin pystyy, nii kysympäs.
Kannattaako hampaat pestä aamulla ennen vai jälkeen kahvinjuonnin?? :D:D

Jälkeen, koska hampaiden pesun jälkeen ei saisi puoleen tuntiin (??) syödä tai juoda mitään :)

Jälkeen, koska hampaiden pesun jälkeen ei saisi puoleen tuntiin (??) syödä tai juoda mitään :)
Taitaa menna toisin pain, syomisen jalkeen ei pitaisi pesta hampaita tuntiin happohyokkayksen takia. Ainakin oma hampilaakarini on neuvonut pesemaan hampaat ennen aamiaista.

Taitaa menna toisin pain, syomisen jalkeen ei pitaisi pesta hampaita tuntiin happohyokkayksen takia. Ainakin oma hampilaakarini on neuvonut pesemaan hampaat ennen aamiaista.
Juurikin näin, tosiaan sen happohyökkäyksen takia. Itse olen pessyt aina aamupalan jälkeen ja sen kuulemma huomaa hampaista, kuluvat enemmän. Eli aamupalaa ennen tai sitten odottaa aamupalan jälkeen ennen kuin pesee.

Ei kai kukaan voi pestä hampaitaan ennen kahvinjuontia. Senhän jälkeen kaikki juomat maistuu aivan hirveältä, vettä lukuunottamatta.
Kahvi hampaiden pesun jälkeen on erityisen pahanmakuista :urjo:

Aamuin illoin pesen hampaat, sekä syön purkkaa todella paljon, mutta melkeinpä joka kerta hammaslääkärissä käydessä on ollut reikiä.

Nimimerkillä: tekarit nelikymppisenä

Pakko myöntää, että oon aika laiska hampaidenpesun suhteen. TOSI harvoin tulee kaks kertaa päivässä pestyä, mutta kerran päivässä, yleensä iltasin, tulee pestyä. Aamulla on muutenkin sen verran kiire, että hyvä kun aamupalaa ehtii syödä. On ollu tapana joku purkka heittää suuhun ja menoks :D ja niin, unohdin mainita että ei koskaan ole ollut reikiä.

Aamuin illoin, huono omatunto jää muuten :D, lähes aina reikiä tai niiden alkuja löytyny

Aamulla ja illalla ja päivällä menee purkkaa aterioiden jälkeen. Mut ei auta, saatanallisia reikiä tulee ja lekuriin pitäisi kohta mennä.

edit: mikähän vittu niissä rei'issäkin on, juniorina mätti karkkia ja kokista urakalla eikä reikiä ollut juuri koskaan. Vanhempana karkkia ei enää mene käytännössä lainkaan ja reikien määrä vaan lisääntyy? Jotain tekemistä iän kanssa vai?

Aamulla ja illalla. En käsitä miten kukaan voi lähteä ihmisten ilmoille jos ei ole pessyt hampaitaan. Aamulla on niin tunkkainen suu, että pakkohan ne on harjailla. Ja että jotkut ei pese päivittäin.. hyi vittu. :hyvä::dance::david:

Aamuin illoin pestään myös täällä ja aina ennen jotain juhlavampia tilaisuuksia jne. Kyllä kateellinen oon niille, jotka täälläkin on kertonut, etteivät pese hampaitaan eikä siltikään löydy reikiä. Itellä on osunut surkea säkä, kun niitä reikiä pakkaa löytyä joka kerta, vaikka kuinka olisi esimerkillisesti hoitanut. Ei oo meikäläisen hampaat sitte tarpeeksi kovaa ainesta... Osansa silläkin, että laiminlöin pesemistä aika paljon 7-14 ikävuoden välillä ja kittasin Pepsiä siinä sivussa urakalla:(. Ei paljo kaduta tyhmä nuoruus...

Ikää 26 vuotta ja kolme kertaa päivässä harjaan hampaat extra soft pehmeällä hammasharjalla hellästi. Näin oon tehny 7vuotiaasta asti.

Kävin hammaslääkärillä kesällä ja se oli aivan äimänkäkenä että miten 26 vuotiaalla sällillä voi olla näin helvetin hyvät hampaat :eek: Pyysi paikalle toisenkin hammaslääkärin ihmettelemään.
Poltan askin päivässä röökiä,kahvia en juo :arvi: Tärkeintä on pestä hampaat ennen nukkumaanmenoa,eikä syödä sen jälkeen mitään. Ja älkää syökö mitään appelsiineja ja menkö sen jälkeen harjaamaan hampaita, pesette siinä samalla suojaavan hammaskiilteen pois. Purkkaa en syö. Ei oo ikinä vihlonu hampaita,ollu reikiä tai ientulehduksia.

Suomessahan on paikkakuntia, joiden asukkailla on niin kova hammaslaatu, etteivät he käytännössä saa reikiä. Muksut palauttavat koulusta saadut hammasharjat käyttämättöminä hammaslääkäreille.

Pohjanmaalla on aika kova hammaskalusto ja uskon, että olen itsekkin sen perinyt äitini kautta. Ikinä ei ole porattu ja yhtään reikää ei ole. Yleisen hygieenian takia pesen kyllä hampaat joka ilta ja aamuisin, mikäli vain ehdin :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom