mitenkä suuret ojentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lenkki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Impe
Jos tänne vielä kirjottelette te jotka ne olka varret on saanu isoksi näillä liikkeillä niin pistäkääpä samalla ohimennen se olkavarren ympärys siihen samaaan syssyyn. Ainaki mää uskon paljon paremmin sitä jolla se olkavarsi todella on iso. Vaikka onhan niitä threadeja siittä olkavarren koosta jo vaikka kuinka mutta hiettäkää kuiteski se koko mukaan. Kiitos. :worship:

mitä se sulle kertoo jos et tiedä rasvaprosenttia?

Originally posted by Hannibal
Skull crusherit on kyllä oma suosikkiliikkeeni ojentajille, kun en dippiä ja kapeaa penkkiä pysty kunnolla runttaamaan kipeytyvän olkapään vuoksi. Tanko siististi kulmakarvojen kohdalle ja toistot välillä 5-15.

Voisitko sinä tai joku muu neuvoa miten tuo liike suoritetaan?

Originally posted by andor
Voisitko sinä tai joku muu neuvoa miten tuo liike suoritetaan?
Tässä ohje miten tuo tehdään pään taakse eikä päälle.

Mulla on ojentajat saanut kohtalaisen kasvupyrähdyksen siirryttyäni WSB ohjelmaan. Silloin ojentajieni kasvu ei voi johtua mistään elämää-suuremmasta-ojentaja-liikkeestä, sillä vaihtelen niitä siihen tahtiin, että joka viikolla teen eri liikkeet.

Omalla kohdallani ojentajien kasvuun vaikuttavat:

1. Jo niin monesti ja joka yhteydessä peräänkuuluttamani vaihtelu. Vaihtelua liikkeissä sekä sarja- ja toistomäärissä.

2. Raskaat ja jopa yliraskaat (lankkupenkki) liikkeet.

3. Kaksi treeniä viikossa. Toinen raskaampi lyhyemmillä sarjoilla (maksimi päivänä) ja toinen kevyempi pidemmillä sarjoilla (nopeus päivänä).

Lisä huomiona sanoisin, että en tee liikkeitä korostetun hitaasti, vaan mahdollisimman nopeasti säilyttäen kokoajan kontrollin.

Kapee penkki 160kg x 5+3+2 jatketulla sarjalla ja perään (5min tauko) Ylätaljassa riuhtomiset 75kgx4, 60kgx6 ja ehkä vielä 50kgx niin palt ku lähtee.

Dippiä otan silloin tällöin 75kg + oma 120kg x 5-6+3+2 jatketulla sarjalla.
Nyt sattuu vaan niin saatanasti ojentajiin ja varsinkin kyynärpään lähelle ja vielä hirveä rutina kyynärpäistä. Mikä neuvoksi?

Kukaan ei tainnu mainita ns.lockout-liikettä penkissä,eli laitetaan power-rackissa tanko pinnoihin niin,että nostomatkaa on suunnilleen 5-15 cm.Voi tehdä myös pystypunnerrus liikkeenä.Alle viiden toiston sarjat toimii hyvin.Tangon pysähtyessä pinnoihin,otetaan paineet kokonaan pois ja räjähtävästi ylös.
Yleensä tehdään kapealla otteella.
Muita:Kapea pena decline penkissä.
Shorts,eli lyhyt penkkipunnerrus,tehdään vain loppukolmannes liikeradasta.
Olkavarsi,joka lähes pelkkää ojentajaa,45cm.

Unohtui....

Olkavarren paksuus 49cm ja myös pelkkää ojentajaa...ja hauista...luuta, nahkaa, fläsää ja verikin siellä taitaa kiertää.

Painottaisin sitä, että jokaisen tulee löytää se oma ojentajakategoria, jonka mukaan tehdä liikkeitä.
Itse kärsin pitkistä käsistä joten liikkeet hieman rajautuvat. Varsinkin pitkät kyynervarret suoraan sanottuna vituttavat välillä. On ihan erinäköistä kun lyhytkätinen ja pitkäkätinen mies tekevät esim 1 käden ojentajapunnerrusta.

Tässä on omat suosikkini, jotka ovat löytyneet kokeilujen kautta.
Kapeapenkki (hyvä perusliike)
Ojentajatalja
Dippi (hyvä perusliike)
1 käden ojentajapunnerrus

Mutkatangolla ensin niskan takaa, heti perään ranskis ja heti perään samalla painolla kapea penkki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu kato, alkulamminttelyjen jalkeen 4 sarjaa kapeeta penkkia, toistot 8-12. Ottaa myos tisuihin mukavasti. Siihen peraan 2-3 sarjaa dippia sen verran kun menee. Loppuun cable pushdown infernaalisella peak contractionilla niin johan saamari on ojentajat tulessa. :thumbs:

Mitä ne sentit kertoo? Kaikki on sitä mieltä, että mun 36 senttinen haba näyttää suurelta. Miksi? No koska olen 170/64 alhasilla rasvoilla. Ihan samalla tavalla, kun pienen naisen suuret rinnat on suuren naisen pienet rinnat, on suuren jätkän pieni hauis pienen jätkän suuri hauis. Se senteistä.

Päästättekös ranuja tehdessä kyynärpäät leviämään? Ainakin huomattavasti raskaampaa jos pitää kädet linjassa eikä päästä leviämään.

Mulla ojentajat on paras lihasryhmäni, kokoa ja erottuvuutta enemmän kuin muissa lihaksissa, vaikka olen aina treenannut yhtä kovalla innolla kaikkia lihaksia. Olen monesti ajatellut syyksi sitä, että alusta alkaen ojentajatreenini perusta on ollut ranskalainen punnerrus käsipainolla pystyasennossa. Poikkeuksellisen hyvää liikkeessä on venytys. Ala-asennossa käsi samassa asennossa kuin ojentaja venytyksissä. Myös levytangolla tehty ranskalainen vastaotteella seisten tai istuen on hyvä liike, tuntuma erilainen kun siinä ojentaja venyttyy eri suuntaan eli taaksepäin, käsipainolla tehtynä taivutus yleensä enemmän vastakkaiselle sivulle. Ainoa miinus on se, että isoilla painoilla ranteet on tosi kovilla ja rannesiteet tulee tarpeeseen, mutta saapahan sit ranteetkin kunnolla vahvistusta heikompaan puoleensa. Manfred Höeberlkin kehui liikettä kirjassaan 10-minuutin käsitreeni. Molemmat liikkeet kyllä edellyttää, ettei ole pahoja kyynärpään vaivoja.
Tietysti kaikissa liikkeissä on omia hyviä puoliaan ja kokeilemalla löytää itselleen sopivimmat. Tuskin mikään liike on selvästi toista parempi. Otin vain esille hyvän venytyksen vaikutuksen lihaksen maksimaalisen koon kasvuun.

ringside sanoi:
Mitä ne sentit kertoo? Kaikki on sitä mieltä, että mun 36 senttinen haba näyttää suurelta. Miksi? No koska olen 170/64 alhasilla rasvoilla. Ihan samalla tavalla, kun pienen naisen suuret rinnat on suuren naisen pienet rinnat, on suuren jätkän pieni hauis pienen jätkän suuri hauis. Se senteistä.

Kyllä... pitää paikkansa.
Mulla ei tuo samankokoinen 36cm hauis näytä kuin ihan normaali miehen käsivarrelta,
ei edes mitenkään treenatulta... 192/96.. :(
Rasvaakaan ei käsivarsissa paljon ole... :wall:

v-selkä76 sanoi:
Olen monesti ajatellut syyksi sitä, että alusta alkaen ojentajatreenini perusta on ollut ranskalainen punnerrus käsipainolla pystyasennossa.
Toi on tosi hyvä liike. Tein tota tänää ekaa kertaa. Tein 4*10-12 lyhyillä palautuksilla ja kyllä tuntuu ojentajissa nyt treenin jälkeen.

Kapeapenkki
Ranskalainen maaten
Pushdown

Joskus myös sitä kaikille TV:stä tuttua vinkeän veikeätä DipBailua! Onhan nyt DipBailu -kuukausi kuitenkin!

Ranskalaisessa tykkään ottaa sarjan loppuun negatiivista, jonka vien ylös kapean penkin noston tapaan. Aijai. :)

yajo sanoi:
Sam225: Miten sä pidät käsipainosta kiinni, kun teet yhdellä painolla niskan takaa??

LOL ajoissa liikkeellä, mutta vastaan kuitenkin:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBTriExt.html

eli kämmenet melkein litteänä levyä vasten ylöspäin, peukalot osoittaa lähes "eteenpäin" se tulee ihan itsestään loppujen lopuksi kun on riittävän iso paino.
Tuolla exrx:ssa sanotaan aika hyvin, eli "heart shaped grip".

edit: tossa toinen http://www.hardgainers-home-gym.com/exer_text/triext.htm

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom