Miten vedät painoja kisaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Venla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jerry Kvarnström on moninkertainen painin Suomen mestari ja Turun GB-gymin viimevuoden paras vapaaottelija. Hänen harjoittelunsa on viimeaikoina ollut todella kovaa, jonka jokainen varmasti huomaa punnituskuvista. :anssi:

Jerryn ottelutyyli on todella aggressiivinen ja fyysinen, joten illalla järjestettävässä Lappeenrannan Cagessa saa vastustajana oleva thainyrkkeilijä tehdä kovasti töitä jos aikoo pysyä miehen vauhdissa.
Menkää ihmeessä katsomaan kisoja jos lähistöllä asutte!

RRKalle sanoi:
Raportoin miten kävi ja millä konsteilla. kai venla tekee saman ja raportoi myös?

Joo, enköhän mä näin tee ellen tyystin nikelly;) Näyttäisi siltä että nesteistä jää vedettävää kutakuinkin 2 kiloa, mikä on ihan inhimillinen määrä. Toivon että huomiseksi vielä putoaa paino että uskallan tehdä pientä "kuivamuonatankkausta" (arvelluttaa siinä se että ne pirun hiilarit kerää nestettä). Varmaan pitää kans leikata vähän kynsiä ja hiuksia:hyper:
Isoin ongelma on se että meinais yhä edelleen olla flunssa päällä. Hikoilut ja herkistelyt sitten huomiseksi.

Hahaa. Tänään klo 18.00 paino 132.1kg.

7 kg vedettävää ja toi on iltapaino, päivällä kerenny vetämään jo 2 ateriaa ja 4 litraa vettä. Ei ole mitään hätää, 9 pvää aikaa. Taitaa saunominen jäädä väliin, hieno homma. Olen syönyt nyt 300+ g protskua 150- hiilareita ja 90 g rasvaa pvä. En taida tosta paljoa laskea enää.

Jep. Täksi päiväksi jäi 1,5 kiloa vedettävää nesteistä. Ei iso määrä sinänsä mut tosi tiukka dieetti jo valmiiksi alla. Mutta mun matsipa sitten peruttiin. :curs: Pahimmassa tapauksessa se siirtyy tyyliin ensi viikolle ja laittaa harjoitusohjelmat ja painonpudottelut taas uuteen uskoon. Noh. Nyt saa sitten ainakin juoda. Tulipahan harjoteltua painonvetoo joo. Tekee varmaan keholle hyvää:( .

EDIT: Enempi tässä perutaanko vaiko eikö -sähläämisessä kyllä vituttaa tuon painonvedon sijasta se että sotkee treenaamisen...

venla sanoi:
Mutta mun matsipa sitten peruttiin. :curs:

EI SAATANA. :eek: :hyper:

Nyt kyllä menet koputtelee sen vastustajan ovelle ja huuvat: "Perkeleen ämmä sinunko takia täällä laihutetaan?! Ja se Kaminarikin siellä foorumeilla joutu jo tämän takia kärsimään!" :lol2:

venla sanoi:
Jep. Täksi päiväksi jäi 1,5 kiloa vedettävää nesteistä. Ei iso määrä sinänsä mut tosi tiukka dieetti jo valmiiksi alla. Mutta mun matsipa sitten peruttiin. :curs: Pahimmassa tapauksessa se siirtyy tyyliin ensi viikolle ja laittaa harjoitusohjelmat ja painonpudottelut taas uuteen uskoon. Noh. Nyt saa sitten ainakin juoda. Tulipahan harjoteltua painonvetoo joo. Tekee varmaan keholle hyvää:( .

EDIT: Enempi tässä perutaanko vaiko eikö -sähläämisessä kyllä vituttaa tuon painonvedon sijasta se että sotkee treenaamisen...
Usein painonvedon jälkeen on vastustuskyky vähän perseellään, joten kantsii nyt varoa sit sairastumista.

Kaminari sanoi:
EI SAATANA. :eek: :hyper:

Nyt kyllä menet koputtelee sen vastustajan ovelle ja huuvat: "Perkeleen ämmä sinunko takia täällä laihutetaan?! Ja se Kaminarikin siellä foorumeilla joutu jo tämän takia kärsimään!" :lol2:

:hyper: Joo! Kerätään täältä iso porukka vihaisia nettiriippuvaisia ja lihaksikkaita miehiä ja nujerretaan se nainen henkisesti. Toivottavasti et ihan kamalasti sentään kärsinyt niistä kommenteistani. Sokeri laskee, ei ihmiset.

Tosiaan, täytyy ottaa kyllä iisisti pari päivää ettei vasta juuri ja juuri poistumassa oleva flunssa iske kunnolla päälle uudestaan. Kumma kyllä ei tee edes kauheasti mieli syödä, mikä lienee hyvä, voi tässä rauhassa tankkailla ja odotella saavatko ne nyt päätettyä sitten että mitä tämän ottelun kanssa tehdään.

wääntäjä sanoi:
aamulla suosittelisin. nopeasti kun lähtee niin nopeasti palautuu... muista pitää se sauna lämpimänä eikä kuumana. 50-60 astetta. eikä mitään välisuihkuja.

Tuo kyllä pitää paikkansa. Pudotuksen nesteistä tulee olla vain nopea käynti "kuivana".

Suihkuja kyllä pystyy ottamaan, mutta niiden tulee olla kuumia. Joskus jos ei ole saunaa käytettävissä, voi ottaa nopean kuuman suihkun viimeisen sadan gramman hävittämiseen. Tosin se imeytyminen riippuu myös siitä kuinka paljon ollaan jo tiputettu ja kuinka kuivina ollaan.

Onkos siinä ideaa että saunoessa välillä käydään loikomassa kylmällä lattialla? Että se ikään kuin pitäisi sen aineenvaihdunnan liikkeellä? Itse tein tuota jokin kerta lähinnä siksi etten kestänyt olla siellä saunassa 1½ tuntia ilman tätä:rolleyes: ja kerran ku ei ollut tiukkaa vetoa vaan pikemminkin varmistusta tai viimeistelyä niin kävin hangessakin :D tietty piti heti äkkiä kuivata iholta sulava lumi pois!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sama se miten sen tekee. Pääasia, että hiki virtaa...
Toiset hikoilee äkkiä pari kiloa ja toisilla ei tunnut millään lähtevän. Yleensä kun hiki alkaa virrata niin sitten vaan lämpö sopivana ja kaavitaan hikeä jatkuvasti iholta pois kun ihohuokoset avoinna. Suihkuja en väliin kyllä ottaisi. Voi mennä huokoset kiinni ja taas saa odotella hien tuloa, eikä siellä saunassa viitsi ylimääräisiä minuutteja siinä vaiheessa odotella.

Tällanen olisi ylihuomi9nen tankkaussetti, punnituksesta meneekin 4 tuntia nostoihin.

5l vettä johon 200 g maltoa ja vähän suolaa.
protskudrinkki, n. 40 g protskua.
meetvurstinviipaleita 100g
suolapähkinöitä 200 g
3 multivitamiinitablettia ja 3 g C-vitamiinia.
Kaikki ruuat alle 2tuntiin, ennen nostoja siis yli 2 tuntia suurempia syömättä, ettei ähkynä nostella. Ekaksi kiinteä ruoka ja kyytipojaksi maltojuomaa, myöhemmin väkisin kurkusta alas suurin osa nesteistä ja loput pikkuhiljaa viimeisen 2 tunnin aikana

lämmittelyjen jälkeen 1 gramma C-vitskua, multivitamiini ja kofeiinitabletti. Kisan aikana vissyä ja maltojuomaa.

Onko liian rankat sapuskamäärät? Onko malto tohon sopivaa?

RRKalle sanoi:
Onko liian rankat sapuskamäärät? Onko malto tohon sopivaa?

Minusta tuo tuntuu isolta määrältä, mutta ollaan kyllä niin eri kokoluokkaa että vaikea sanoa. Itse tekisin niin, että ensin maltilla laimeata urheilujuomaa ja jotain beroccaa tai tarvittaessa Osmosalia ja hiljaksiin jotain nestemäistä ja vatsaystävällistä, pilttiä, puuroa ja tällasia. Eli siis justiinkin toisin päin kuin mitä sinä suunnitelmoit. Malto kyllä sopii varmaan oikeinkin hyvin.

Jäikö nyt sitä hikoiltavaa? Eihän tuon tankkauksen kannalta olen niin tarkkaa jos ei ole tiukkoja vetoja. Jos olet voinut syödä kiinteätä ruokaa ja muutenkin suhteellisen normaalisti vielä viimesinä päivinä ennen kisaa niin ei tuo kisapäivän ruoka mitään hirveitä suunnitelmia vaadi..? Nuo suolapähkinät ja meetwurstit kuulostaa aika tuhdilta:eek: ja miksi nuita vitamiineja niin kamalasti pitää syyä:D ?

Tsemppiä kisaan!

Muistinpa juuri suunnilleen miten viimeksi tein suht kovan vedon jälkeen oikein onnistuneen tankkauksen. Heti punnituksen päälle join laimeata urheilujuomaa ja vissyvettä; sen jälkeen hillitysti just jotain maltoa (itse asiassa tais olla Bull'sin recoveryä kyllä). Noin tunnin tai parin päästä ihan normiaamupala: puuroa&jukurttia (sekasin), kananmuna, leipä ja paljon mehua. Aika rauhalliseen tahtiin ja kuulostellen... Tän päälle tietysti päiväunet:rolleyes:, ne on oleelliset jos vaan pystyy jonkun sopen löytämään jossa voi lepuutella. Vettä join vielä. Ennen kisaa EDiä ja kofutabu tms ja jotain taisin siinä vielä syödäkin, jotain nutrilett-patukkaa tai muuta. Tää oli silleen että olin nesteistä vetäny parisen kiloa ja parina edellisenä päivänä syönyt tosi vähän. Muistaakseni punnituksesta kisaan oli 4-5 tuntia.

Lajit on tietty ihan erityyppiset joten varauksella...

Suolapähkinöitä ja meetvurstia lähinnä suolan takia ja että saisi jotain apetta vattaan. Ei kai niitä niin saatanasti tarvii tietty syödä. Syönyt olen suht normaalisti, ei kestä itsekuri mitään tosi vähäkalorista touhua, joka päivä yli puoli kiloa lihaa vaikka tiedän että se jää vattaan ja lisää painoa. Mieluummin hikoilen kuin olen nälässä. Ellei ole pihviä mahassa ei voi painotkaan nousta;)

Muokkaan vähän kun luin tota venlan juttua.juttua että aluksi tota maltolitkua ja pilttiä, sitten riisipuuroa ja lihaa sekä pähkinöitä. Juon eri muodoissa sen 5-6 litraan ennen kisaa ja syön sen verran kun hyvältä tuntuu niin olen taas 130+ nostaessa. muuten käy paitakin väljäksi:D

Päikkärit koitan kanssa vetää, kyllä mä jonkun sopen löydän aina.

ja vitamiineista: Syön niitä vähän niinkuin itseluottamuksen takia:) Aina tottunut niitä syömään reilusti. Eipä kai haittaakaan ole. ja ennen nostoja tarvii ainakin 4 napin loaderin, muuten ei voi nousta:jahas:

Kiitoksia kaikille. Syytän siten teitä jos ei nosto kulje...

RRKalle sanoi:
Kiitoksia kaikille. Syytän siten teitä jos ei nosto kulje...

:D Heh, tu tänne sanoon! Painat yli kaks kertaa sen minkä mä... ei ehkä oikein voi vertailla. Mutta tosiaan kannattaa tuo syöminen ja tankkailu tehdä iisisti, tunnustellen ja sen mukaan mihin on tottunut, sillä tavalla se varmaan parhaiten menee. Juominen elikkäs nestetankkaus sitten on se tärkee homma jos vedät vikoja nesteistä. Korvaisin kyllä meetwurstin silti vaikka kalkkunaleikkeellä, mutta mistäs minä tiiän ku en oo 9 vuoteen meetwurstia syöny;) .

Veto meni aika hyvin, 124.8 oli paino viimeisen tunnin saunomisen jälkeen, mutta puhti täysin poissa. Ruoasta en painonpudotuksessani tinkinyt yhtään, ei nuppi kestä ilman pihviä ja rahkaa. Vedenjuonnin lopetin 2 päivää ennen, ja edeltävänä iltana join vähän viinaa (noin desin siis).

Tankkaukseen vedin riisipuuroa, 100 g meetvurstia, 5 litraa vettä, vajaa 100g protskua ja noin 3-400 g maltoa. Ei ne kyllä lihaksiin menny, aivan veltto olin nostoissa. Voimaa oli silti tarpeeksi voittoon, merkkien unohtaminen ja viimeisen noston ylilyrittäminen ne vei voiton. Ilman tulosta jäätiin siis.

Omaa tyhmyyttä mokailin, mutta painonveto oli kehittävä kokemus. Tankkauksessa vielä oppimista. Ensi kerralla vedän enempi suolaa, nopeampia hiilareita ja vähemmän protskua. Ei se haittaa vaikka sokerit nousisi ja nukuttaisi, ottaa pikku tirsat ja alkaa taas ennen nostoja vetää nopeita hiilareita. Näin ainakin mahdollisella ensi kerralla.

Kiitos ja anteeksi.

RRKalle sanoi:
Veto meni aika hyvin, 124.8 oli paino viimeisen tunnin saunomisen jälkeen, mutta puhti täysin poissa. Ruoasta en painonpudotuksessani tinkinyt yhtään, ei nuppi kestä ilman pihviä ja rahkaa. Vedenjuonnin lopetin 2 päivää ennen, ja edeltävänä iltana join vähän viinaa (noin desin siis).

Omaa tyhmyyttä mokailin, mutta painonveto oli kehittävä kokemus. Tankkauksessa vielä oppimista.

Kaksi päivää ennen o aika pitkä aika. Ite vedän mieluummin tosi tuskasestikin nesteet vikan vuorokauden aikana suunnilleen. Mutta tosiaan, harjottelemalla oppii kyllä. Sekin on taitolaji että saa ne energiat sinne lihaksiin... ens kerralla sitten teet vähä toisella tapaa. Kuis nopeesti teit ton tankkauksen, maltoitko hissuksiin tankkailla vettä ja tollasia ensin? Joitko Osmosalia tai urheilujuomaa?

Entä söitkö tosiaan noina viimesinä päivinä tyyliin pihviä ja rahkaa..? Ens kerralla kokeilepa viimeisinä päivinä sit syödä hiilareita kanssa (mutta muista myös että ne sitoo nestettä joten tarkkana sen kanssa). Se kuivamuonan tankkaaminen vois toimia just, siis se että vetää edellisenä päivänä jotain hiilaripitoista ja kuivaa (näkkäriä tai riisikakkuja, rusinoita ja sen sellaista). Sit ku tankkaa nesteellä niin saattas pikemmin mennä energiat lihaksiin takas.

Saat anteeksi:rolleyes:

No joo, en kamalasti hiilareita kiskonut viimesinä päivinä, syön muutenkin tyyliin fiftififti protskut ja hiilarit (350-350 abaut). Ja viimesinä päivinä söin vähempi niin söin kaikki parhaat safkat vaan, eli piffiä ja rahkaa ym. Toki hieman perunaa ja muutakin. Jotenkin en usko että puntti voi nousta jos ei ole piffiä vattassa:)

Pilttiä tai osmosalia en muistanut vetää. Tankkaus oli aika rajua, 5 litraa vettä ja kilo jauhoja ja safkaa niin ei siinä paljon hissuteltu. Tunnin kiskoin kiukulla ja sitten himmaillen loppuun.

Jos ensi kerta tulee niin koitan olla fiksumpi taas. Kokemuksena kumminkin aika hauska, raju pudotus ollut, ja kaipa sitä läskiäkin jäänyt matkalle.

Olen muuten nyt syönyt diietin loppumisen jälkeen 13 erikokoista hampurilaista, puoli kiloa karkkia, 2 litraa limsaa ja noin 2 viinapullon verran erinäisiä alkomahoolijuomia. :eek: :kippis1: :urjo:

Huomenna paluu kunnon syömiseen taas.:whip:

Suositut

Back
Ylös Bottom