Miten vedät painoja kisaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Venla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Armas sanoi:
En tiedä lajiasi, mutta painissa ja judossa tosta edellisen päivän punnituksesta ollaan luopumassa. Varsinkin painissa vedot alkoi olla jo hengenvaarallisella tasolla. Lajin ensisijainen tarkoitus kaiketi kuitenkin mitata osaamista molskilla eikä puntarissa ;)

Nyrkkeilyä harrastelen. Ai ollaan luopumassa? Kuulostaa aika kovalta muutokselta, varsinkin painissa. Missä ovat muutosta puuhaamassa, ja millä aikataululla?

köpöö sanoi:
En usko että painissa se tulee laihduttamiseen vaikuttamaan, se kuuluu lajin luonteeseen.

Kyllä se väkisinkin vähän vaikuttaa jos punnitus on esim. aamuisin jokaisena kilpailupäivänä (kuten nyrkkeilyssä) niin porukka ei pysty vetämään "ihan" niin paljoa kuin aiemmin..

aidan sanoi:
Nyrkkeilyä harrastelen. Ai ollaan luopumassa? Kuulostaa aika kovalta muutokselta, varsinkin painissa. Missä ovat muutosta puuhaamassa, ja millä aikataululla?

Mä puhun nyt sitten kuulopuheiden varassa, mutta painissa( kreko ) siis oltaisiin siirtymässä tai ollaan jo siirrytty ainakin arvokisoissa A) brasilialaiseen kaavioon( mm. 2 pronssia, neljänneslohkovoittajille häviäjät keräilee ) B) aamupunnitukseen C) yksipäiväisyyteen ( yhden painoluokan kaikki ottelut saman päivänä ). Käytännössä siis samaan samaan systeemin kuin judossa.

Ainakin tuplapronsseja painissa jo tunnutaan jaettavan. Joko punnitaan aamulla, en tiedä.

Korjatkaa joku jos ei pidä paikkaansa!!

köpöö sanoi:
En usko että painissa se tulee laihduttamiseen vaikuttamaan, se kuuluu lajin luonteeseen.:whip:

Totta helkkarissa aamupuntari tulee vaikuttamaan painojen vetoon ja PALJON. Kun(jos) mukaan tulee vielä yksipäiväisyys, eli kaiki matsin saman päivän aikana, niin käytännössä siinä ei enää kovin suuria viime hetken vetoja tehdä.

Joo, ihan hulluja juttuja olen kuullut painin painonvedosta!

Itsellä muuttu tässä aika äkkiä tilanne, nyt pitäis vetää reilu 5-6 kiloa puolessatoista viikossa. Kuka osaisi antaa hyviä vinkkejä? Itse ajattelin jättää hiilarit mahdollisimman vähiin ja vähentää koko ajan niistä, ylipäänsä tietenkin syödä vähän (pahus vaan kun on vielä flunssakin:itku: ), tässä vaiheessa vielä juoda nestettä melko runsaasti.
Sitten n. pari, kolme päivää ennen kisoja vasta alkaa nesteistä enempi vetämään, jos on tarvis ni syödä joku laksatiivikin jossain välissä. Ja vikat kilot saunassa (jos mä jostain sellasen saan tähän hätään). Nyt on kyllä (flunssan tai kuukautiskierron tms vuoksi) muutenkin turvotusta, voi olla että jos tää turvotus lähtee niin vedettävää jää noin 3,5 kiloa viikon sisään.

Hullua touhua... ja siis laji on sellainen että aamupunnitus on ja tässä tapauksessa myös tankkauksen on osuttava nappiin koska sille ei hirveesti jää aikaa.

Aika paha lähtee flunssassa vetämään, en suosittelis. Mutta jos on arvokkkaat kisat niin ei muuta kun onnea matkaan.

RRKalle sanoi:
Aika paha lähtee flunssassa vetämään, en suosittelis. Mutta jos on arvokkkaat kisat niin ei muuta kun onnea matkaan.

Joo, nyt on sellanen tapaus että vaihtoehtoa ei ole:( mutta mä tsemppaan! Kiitti onnen toivotuksista, ne ovat tarpeen. Ja toivon että tämä flunssa ihmeellisesti katoaisi jo huomiseksi.

RRKalle sanoi:
plussakortti saunaan :D Kiitti vinkistä on kohta edessä meitillä.
eipä kestä, mikäs laji muuten on kyseessä?
joku tossa kyseli tuosta painin punnituksesta, niin ainakin vielä punnitus on edellisenä päivänä.

Mikä on muuten venlan laji?

Painissa käsitykseni mukaan voidaan vetää nesteistä paljonkin, sillä hyöty on haittoja suurempi lähes aina. Judossa vedot ovat yleensä 10% luokkaa. Yli menevä on usein liikaa. Punnituskäytäntökin vaikuttaa.

Zimpanssi sanoi:
Mikä on muuten venlan laji?

Nyrkkeily, toi lajeista jaloin! Tuon saman 10% turvallisen vedon olen kuullut minäkin. Minun tapauksessani menisi juuri tuohon kymmeneen prossaan omasta painosta. Ja aamupunnitus, noin 2 tuntia VAIN aikaa tankata:( (poikkeustapaus kyllä) Huoh, vinkkejä kaipaan edelleen, vaikka onhan niitä aiemmin tässä ketjussa kyllä käsitelty ja minun aloitteestani silloinkin.

Heh, nauratti kun mietin tuota plussakorttia saunassa vaikka saman vinkin olen kuullut aiemmin, mietin vain että jos sinne saunaan alkaa ilmestyä niitä helvetin plussapallohenkilöitä (plop, plop) niin siinä vaiheessa vois olla syytä lopettaa se saunominen:hyper:

Pari vinkkiä. Omaan kokemukseen perustuen.

1.Muista syödä tasaisin väliajoin se vähä mitä syöt. Mieti miten saisit aineenvaihdunnan pidettyä mahdollisimman normaalina.

2. Juo paljon. Yleisin virhe onkin, että juominen lopetetaan liian aikaisin, jolloin aineenvaihdunta menee jumiin. Voit juoda ihan helvetisti vielä 24h ennen punnitusta.

3. Nesteestä sitten pois viimeisen 24h aikana. Kannattaa ostaa sellainen "kumipuku", jota ainakin arakno möi/myö. Sauna, vaatteet, jumppa jne..

4.Tankkaus. Älä tee liian vahvaa urheilujuomastasi, jos tankkaat sillä. Juo neste mieluummin hieman lämpimänä, koska se imeytyy paremmin. Pilttiä yms. Älä syö liikaa. Varaa kisapäivällä pilttiä yms ja pakota itsesi syömään myös silloin jossain välissä.

PS.Joo ja sitten se kaikkien ystävä Metalax(laksatiivi) tabletti poikineen ennen nesteistä vedon aloittamista.. Älä ota yötä vasten..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos vaan mitenkään mahdollista niin mene ylempään sarjaan. Siis jos ei ole joku edustus tms. to-si tärkeä kisa tiedossa. Koska nyrkkeilyssä tossa ajassa 5-6 kiloa pois ON liikaa. Sun sarja taitaa olla 64 tai 69? Kyllä sen saa vedettyä, mutta ottelussa se tuntuu, jabi ei tosiaankaan lähde järin terävästi, eikä pää pelaa niinkuin pitäisi. Ja sitten vituttaa ku pientä eläintä jos menee häviämään matsinsa sen takia et otteli 50% tehoilla kun oli niin nuutunut vetojen takia.

köpöö sanoi:
eipä kestä, mikäs laji muuten on kyseessä?
joku tossa kyseli tuosta painin punnituksesta, niin ainakin vielä punnitus on edellisenä päivänä.

kaikkein paras ja kovin kamppailulaji:Penkkipunnerrus;)

Eli ihan voimailemaan menossa, mutta kai ne samat vinkit pätee.

hihih.. itsellä joskus meni painonpuotukset melko tiukalle, niin piti turvautua tuohon metalaxiin..
4 nappia otin ennen nukkumaanmenoa niin eipä tullu paljon nukuttua.. useamman kilon tippu kyllä painokin sitte. Toiset sanoo, että se vetäis jalat tönkköön, mutta itse en tätä ainakaan huomannut.. ja kannattaa punnityksen jälkeen juoda semmonen lasten ripulilääke kuin osmosal.
maistuu helvetin pahalle, mutta ei tuu sit kramppeja ja maha tomii paremmin.

Joo, Osmosal neuvottiin myös tuossa kramppipuolella. Tää on sellainen kisa notta 5 kiloo on vedettävä, ylempään ei voi mennä... toivon että ku lähen taas liikkeelle flunssan kourista niin lähtee nesteet sen verran liikkeelle että se 2 kiloa lähtee... mulla on ennenkin käynyt niin, joskus 2-3 kiloa päivässä lähtenyt. Joten silloin jäisi vain se 3-4 kiloa. Jees. Huomenaamulla katon tarkat lukemat ja alan treenaileen vaikka flunssa vielä vähän painaa. Sit katotaan miten tytön käy. Mun sarja on aika pieni muuten.

Kiitti Zimpanssi! Hyviä ohjeita. Itse olen kans sitä mieltä että monet alottaa ihan liian aikasin nesteistä vetämisen. Onko tuo Metalax muuten paras vaihtoehto laksatiiveista? Eiks se glaubersuola ole myös aika hyvää? Kerran kokeilin 2½ Metalaxilla eikä se mitenkään erityisesti vaikuttanu. Olen tähänkin henkisesti varautunu:D kaverilla taitaa kumipuku olla.

Zimpanssi sanoi:
Joo ja sitten se kaikkien ystävä Metalax(laksatiivi) tabletti poikineen ennen nesteistä vedon aloittamista.. Älä ota yötä vasten..

:D Kuinka monta on tabletti poikineen? Neljä? On tää hullun hommaa kyllä.

Tästä on näemmä tulossa jo Venlan oma painonvetoketju... Mutta tällanen kysymys edellisten lisäksi: onko kellään kokemuksia sellaisesta painonvetotyylistä, että siinä vaiheessa kun ei voi enää edes juoda, syödään jotain rusinoita, näkkäriä tai mysliä pelkiltään tms. tällasta kuivaa hiiliripitoista? Aiheuttaa kuulemma sen, että kun aloittaa nestetankkauksen, energia menisi nopeammin lihaksiin? Sopiiko tällanen tyyli kuitenkin paremmin kehonrakennuspuolelle? Oon kuullut tän yhdeltä voimanostajalta, sanoi Mentulan Jarin opastaneen.

venla sanoi:
Tästä on näemmä tulossa jo Venlan oma painonvetoketju... Mutta tällanen kysymys edellisten lisäksi: onko kellään kokemuksia sellaisesta painonvetotyylistä, että siinä vaiheessa kun ei voi enää edes juoda, syödään jotain rusinoita, näkkäriä tai mysliä pelkiltään tms. tällasta kuivaa hiiliripitoista?

Jotain koettelemuksia tästä on. Heitä maililla.

Kaminari sanoi:
Millonkas se on koitos sulla muuten?

Hiukka vajaa viikko. Siis ensi sunnuntaina. Päivitän tänne väliaikatietoja sitten...
En mää muuten Joni K pysty tai osaa laittaa tämän kautta mailia. Hö.

Suositut

Back
Ylös Bottom