Miten vedät painoja kisaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Venla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eipä midistä, tiedän ite miltä tuntuu kun vaikkapa tankkaa ihan päin peetä ennen skaboja, ei oo kiva laatat suussa tapella :D Noniin tässä tää aviisi nyt on kädessä... kannessa Marko Yli-Hannuksela ja numero 3/2005, mun mielestä viimeisin. Siel ihan lopussa eli sivulla 80 on Ravinto-kolumni, siitä vaan vinkkiä treenin!

"5 kiloa vuoteen puhdasta lihasta vaatii jo aikamoiset "Igorin napit". Kyllä sellaista rasvantäytteistä pehmeää lihasmassaa saa, mutta silloin ei puhuta enään alta 10 rasvaprosentin heeboista vaan sellaisista proteiinimössölihaksista.
-Murobs, Sulevi Pallopä"

Tuo sulevin kommentti taisi olla vitsi.

Läkerol sanoi:
Eipä midistä, tiedän ite miltä tuntuu kun vaikkapa tankkaa ihan päin peetä ennen skaboja, ei oo kiva laatat suussa tapella :D Noniin tässä tää aviisi nyt on kädessä... kannessa Marko Yli-Hannuksela ja numero 3/2005, mun mielestä viimeisin. Siel ihan lopussa eli sivulla 80 on Ravinto-kolumni, siitä vaan vinkkiä treenin!

No piru! Kyllä mä tota lueskelin... onkohan se jäänyt joulunvieton jäljiltä maaseudulle vai oisko tullut mukaan?

Tankkaaminen painonvedon jälkeen on kyllä taitolaji ja vaatii opettelua. Aika nuupahtanut olo tulee helposti jos vetää vaikka jotain palautushiilariprostkujuomaa turhan äkisti :urjo: (Inhoan tota hymiötä mutta pakkohan se oli tähän tunkea:rolleyes: )

Jotkut muuten aloittaa nesteistä vetämisen jotain viikkoa ennen kisoja. Se on mun mielestä vähän outoa. Vaikka mulla ois ylipainoa kolme kiloa pari päivää ennen kisoja niin kuin nyt, en lopeta juomista ennen kuin ehkä päivää ennen kisoja. Ja toiset nipistää iltasyömisistä, mun mielestä taas on parempi syödä mahdollisimman pitkään myös iltaisin niin pysyy aineenvaihdunta liikkeellä. Jossain vaiheessa sitten "kiinteä" ruoka pois ja ravitsevia nesteitä kohtuudella. Ja sit lopuksi hikoilua, hikoilua ja sen verran jotain syömistä ettei taju lähre:D

venla sanoi:
Jossain vaiheessa sitten "kiinteä" ruoka pois ja ravitsevia nesteitä kohtuudella. Ja sit lopuksi hikoilua, hikoilua ja sen verran jotain syömistä ettei taju lähre:D

Piti editoida mut se ei nyt onnistunutkaan... mut piti vaan sanoa että onhan sit myös laksatiivit, joskus kai niistäkin jonkun hätä(:D )avun saa. Epämiellyttävän tosin, ja pitäs sit tietää et kaunko ne vaikuttaa:D

vaikein tais olla 71kg->63kg, 8päivää, 8kg.

Toinen oli 78kg->70kg toi lähes yhtä vaikee.

Tommonen 3kg nyt tiputtaa päiväs helposti.

Ei tollasen paljon juomiset yms kikkailut auta paskaakaan. Saunaan verkkarit päällä ja nesteet veks, ellei sitten ole rasvasta tarve ottaa.

Weeboom sanoi:
Tommonen 3kg nyt tiputtaa päiväs helposti.

Ei tollasen paljon juomiset yms kikkailut auta paskaakaan. Saunaan verkkarit päällä ja nesteet veks, ellei sitten ole rasvasta tarve ottaa.

Joo mä luulen kans et tolleen se taitaa mennä, mutta edelleen siis mietin et mitä järkee siin on jos alkaa nesteistä vetään viikkoo ennen kisoja... rasvat on toinen juttu, mut ei kai niistä ehi paljon vetään nopeesti kuitenkaan.

Riippuu muuten myös ihmisen koosta. Pienempien on vaikeempi pudottaa (esim nyt 54 kilosta alle 50-kiloisiin) yleensä. Mut mää uskon nyt ton et 3 kiloo lähtee kepeesti ku pääsen varmaan saunoonkin...

Hyvä toi sun allekirjotus muuten.

10% voinee laskea nesteistä "helposti" tiputettavan, ellei sit ketosafkalla ole jo valmiiksi. Hiilariton ruokavalio tiputtaa jo sen muutaman kilon, perään sit saunomiset ja semmoiset, niin se on viikon homma. Palautuminen kyllä kestää sitten ainakin 12h.

Weeboom sanoi:
10% voinee laskea nesteistä "helposti" tiputettavan...

Eli millä tavoin helposti? Jos ei oo ollut ketosafkalla siis, lähtiskö tollanen 10% sit tyyliin päivässä, parissa nesteistä?

On nää kyllä lajeja kans:rolleyes: mutta kun ei aina oo ajoissa tän painojutun suhteen.

No klassikkotemppuja on just esim weeboomin mainitsema saunominen verkkareissa jne, sit sikana lenkkiä tms et hikoilee koko ajan nestettä pois. Vähän aikaa sitte kaveri hölkkäs vaa'an ympäri joku 30 minsaa ja kävi vessassa ja paino laski yli kilon. Laksatiiveja en lähtis ihan äkisti kokeilemaan ja överinestehukkakin on tosi riski. Oksentamista voi kokeilla jos on pienestä kiinni. Jos vetää kropan ihan kuivaksi just ennen skaboja niin hiilarijuomat saattaa jäädä mahaan hölskymään ja laksatiivit, no, niiden kanssa voi käydä hassusti. Kannattaa kokeilla ennen kisoja himassa että mikä toimii sulla!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
venla sanoi:
Eli millä tavoin helposti? Jos ei oo ollut ketosafkalla siis, lähtiskö tollanen 10% sit tyyliin päivässä, parissa nesteistä?

On nää kyllä lajeja kans:rolleyes: mutta kun ei aina oo ajoissa tän painojutun suhteen.
Ei se nyt ihan päivässä 10% lähde (terveesti), mutta noilla mainitsemillani keinoilla vajaassa viikossa, 4 päivää nyt ainakin vaatii.

Ei kannata ihan ton varaan laskee, jos et ennen oo tiputellu. Siihen tulee semmonen rutiini, kun tietää jo miten kroppa käyttäytyy. Itselläki tulee tossa 3kg:n jälkeen stoppi, siinä yleensä pysytään vähän aikaa. Eli ton 3kg saa suht helposti päivän hommalla.

Kaveri muuten tiputteli tässä, niin ei saunassakaan enää irronnut nestettä. Ei muutaku parit verkkarit päälle, ja nousi kymmenen kertaa ekasta kerroksesta 17. kerrokseen. Oli ollu vähä jalat jumis seuraavana päivänä.

Kielletyillä aineilla lähtee hyvinkin 5kg päivässä tekemättä mitään.

Kaikenkaikkiaan ongelma ei ole se miten saa painon alas, vaan se miten siitä selvitään kisoihin. Paskinta on sairastua juuri tiputuksen aikaan. On sitä tullut useat kerrat tiputeltua oluella ja viskillä, kun on ruottiin kisoihin mennyt. Paino tippuu tehokkaasti, mutta päätä vähän särkee sit.

Läkerol sanoi:
No klassikkotemppuja on just esim weeboomin mainitsema saunominen verkkareissa jne, sit sikana lenkkiä tms et hikoilee koko ajan nestettä pois. Vähän aikaa sitte kaveri hölkkäs vaa'an ympäri joku 30 minsaa ja kävi vessassa ja paino laski yli kilon. Laksatiiveja en lähtis ihan äkisti kokeilemaan ja överinestehukkakin on tosi riski. Oksentamista voi kokeilla jos on pienestä kiinni. Jos vetää kropan ihan kuivaksi just ennen skaboja niin hiilarijuomat saattaa jäädä mahaan hölskymään ja laksatiivit, no, niiden kanssa voi käydä hassusti. Kannattaa kokeilla ennen kisoja himassa että mikä toimii sulla!
Ei oo tiputeltu kunnolla ;)

Sitten on kuivana mies, kun vetää tulee vaan kuumaa pierua, muttei muuta.

Yyh, no aikamoinen paniikki pitää olla et oksentaisin painonvedon takia...
Kerran oon vetäny 3,5 kiloa parissa päivässä, sillon en kauheesti painonvedosta tienny (jos tiiän nytkään), joten olin aika väsynyt sitten. Nyt ois tollanen 2,7 kiloa, periaatteessa huominen aikaa mutta yölläkin varmaan lähtee jo ainakin puoli kiloa. Siis öö... eli yö+päivä+yö aikaa vetää. Oon vähän toki kattellu syömisiä jo pari viikkoa mutta kummasti vaan ei oo silleen lähteny putoon. Mutta luulisin et toi on melko realistinen vedettävä vielä. Hyvää harjotusta kun kisat ei oo mitkään isot ja tärkeät.

Mikä pointti siinä muuten on et jos saunoo niin saunan pitäis olla kostea?? Tällasen oon kuullut. Mietin et onkohan siinä mennyt vesihöyryt ja hiet sekasin vai onko tossa oikeasti perää. Ja sekin on outoo ettei hikoilun jälkeen parane mennä suihkuun saati uimaan, iho voi vetää nesteitä takasin.

Heh, painon vetäminen viskin avulla kuulostaa hyvältä... siis tosiaan jos ei sitä lievää huonovointisuutta oteta huomioon. Parhaiten IKÄNÄ on kyllä mulla paino pudonnu ku oon vetäny kunnon kännit. Neljä kiloo lähti parhaimmillaan. Mut en oo aatellu kisoihin tolleen vedellä:rolleyes: Ja kunhan nää joulun ja uuden vuoden paskat saa lähteen niin pidän painon sit silleen ettei tu yli kolmen kilon painonvetoja. Jee. Vielä kerran kiitti vinkeistä!

venla sanoi:
Mikä pointti siinä muuten on et jos saunoo niin saunan pitäis olla kostea?? Tällasen oon kuullut. Mietin et onkohan siinä mennyt vesihöyryt ja hiet sekasin vai onko tossa oikeasti perää. Ja sekin on outoo ettei hikoilun jälkeen parane mennä suihkuun saati uimaan, iho voi vetää nesteitä takasin.
Paras on semmoinen sauna, missä tulee lämmin jo ilman vedenheittoa. Ja sitähän ei heitetä, vaan verkkarit/oloasu päälle ja toimintaa tai sitten vaan makaa pitempään. Itse yleensä nukun. Hiki imeytyy verkkareihin. Toinen vaihtoehto on olla normaalisti alasti, ja pyyhkeä hikeä koko ajan keholta.

Suosittelen pitämään pitkissä sessioissa välillä pientä pyyhettä pään ympäri, kostutettuna viilään veteen. Pitää vähän kasassa aivoja, ja ei ole niin tukala olo. Jos pitää vedon jälkeen mennä suihkuun, niin sitten vain tulikuumaa vettä, eikä mielummin sitäkään.

Jos pääsee yli kiloon per tunti, niin se on kova tahti.

Saunas lähti 1,2 kiloo, kilo melki tunnissa. Huh. Toivottavasti ei tarvi ottaa tavaksi. Nyt enää vähä yli, haihtunee aamuun mennessä. Vähä hutera olo, tarvii tosiaan olla tarkkana sen tankkaamisen kans.

Meni ihan nappiin... paris päivässä 3-4 kiloa vedetty, yli kilon jouduin vetään vielä toiseen kertaan toisena kisapäivänä ja silti tankkaus onnistu, malttia siinä vaan tarvii. Ja ny pitäis olla vähän tarkkana ettei mättäis liikaa ruokaa :rolleyes: Ku tulee masu kipeeksi muuten.

Nyt viimesiin kisoihin vedin reilun 4kg viimesenä vuorokautena. Tyhmäähän se oli ja tuntu kyllä matsissa, ei jabi lähtenyt kovin terävästi.. Nesteistä ei vaan kannata vetää viimesenä päivänä paria kiloa enempää. :(

Yleensä olen vetänyt 4-6kg about kuukaudessa ennen isompia kisoja. Ruokavaliota kun siistii ja lisää vähän lenkkejä nii tippuuhan se. Unelmatilanne olisi jos punnitus olisi edellisenä päivänä, voisi vetää itsensä ihan liito-oravaksi ja ehtisi vielä mukavasti palautua ja turvota sen viitisen kiloa.

aidan sanoi:
Unelmatilanne olisi jos punnitus olisi edellisenä päivänä, voisi vetää itsensä ihan liito-oravaksi ja ehtisi vielä mukavasti palautua ja turvota sen viitisen kiloa.

En tiedä lajiasi, mutta painissa ja judossa tosta edellisen päivän punnituksesta ollaan luopumassa. Varsinkin painissa vedot alkoi olla jo hengenvaarallisella tasolla. Lajin ensisijainen tarkoitus kaiketi kuitenkin mitata osaamista molskilla eikä puntarissa ;)

Armas sanoi:
En tiedä lajiasi, mutta painissa ja judossa tosta edellisen päivän punnituksesta ollaan luopumassa. Varsinkin painissa vedot alkoi olla jo hengenvaarallisella tasolla. Lajin ensisijainen tarkoitus kaiketi kuitenkin mitata osaamista molskilla eikä puntarissa ;)
En usko että painissa se tulee laihduttamiseen vaikuttamaan, se kuuluu lajin luonteeseen.:whip: ja jos saunassa alasti laíhdutatte niin älkää pyyhkikö pyyhkeellä, koska se tukkii ihohuokoset ja joudutte taas oottaamaan että hiki alkaa virrata.. käyttää vaikka jotain plussakorttia millä rappaatte nii kyllä paino tippuu:)

Suositut

Back
Ylös Bottom