Miten vedät painoja kisaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Venla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
RRKalle sanoi:
Olen muuten nyt syönyt diietin loppumisen jälkeen 13 erikokoista hampurilaista, puoli kiloa karkkia, 2 litraa limsaa ja noin 2 viinapullon verran erinäisiä alkomahoolijuomia. :eek: :kippis1: :urjo:

Yäk:D Mää oon pari kertaa erehtynyt liian pian painonvedon jälkeen kännäileen ja mässäileen ja en voi kyllä suositella. Nyt tällä viimesimmällä melekein-vedin kerralla tankkasin hyvin, etenki hiilareita, siitä peruuntumisesta kuultuani ja pari päivää söin aika paljon, sitten taas palasin arkeen ja dieetille ja kaks kiloa ois yli ollut viikon päästäkin enää. Lähti siinä siis vissiin pysyvästikin vähän.

Juupa, eipä sitä niin hyvältä se safka sentään maistunut kuin unelmissa. Mutta nyt alkaa ihan mielellään taas syömään tavallisesti. Tai ei ihan tavallisesti, dieetti jatkuu vaikkakin maltillisemmin nyt.

PS. Reteä sigu sulla, onko quote vai henk. koht. mielipide?

venla sanoi:
Eiks ookin! Kaverin kanssa ideoitu, ihan tottahan tuo on.

Niinhän tuo taitaapi olla. Eilen ainakin tuntui tolta, ja tänään krapula-aamuna.
Nyt on taas se olo että ainakin tää vitsi naurattaa, vaikkei huipennusta tuliskaan:D

yritän syödä sen verra vähemmän et kilo lähtis sillä ja loput nesteistä, nesteistä alan vetämään edellisenä iltana ensin jumppaamalla sitte tarpeen mukaan saunaa

Onko kukaan kokeillut kofeiini +aspiriini yhdistelmää? Onko siitä apua painon vedossa vai tarvitaanko vielä efeä avuksi? Noin neljä kiloa pitäis pudottaa painoa kahteen viikkoon

Juh14 sanoi:
Onko kukaan kokeillut kofeiini +aspiriini yhdistelmää? Onko siitä apua painon vedossa vai tarvitaanko vielä efeä avuksi? Noin neljä kiloa pitäis pudottaa painoa kahteen viikkoon

Neljä kiloa kahessa viikossa ei tarvinne mitään erityisiä kikkoja (tai no riippuu tietenkin siitä minkä kokoinen olet, 50-kiloselle tuo on jo paljon).

Joku tuota kofeiini&aspiriini&lenkki -yhdistelmää suositteli, itse en ole siitä huomannut mitään suurempia apuja olevan, pikkusen siinä tuli ehkä enempi täristyä ko normaalisti:D . Vetäsin kahvin, kofeiinia ja jonku aspiriinin ennen aamulenkkiä. Ei tuota kumminkaan kannata tehdä kuin sitten ihan siinä vaiheessa vasta kun alkaa nesteistä vetää.

Itse toimisin tuossa niin että alkasin tiputtaa hiilareista (nyt ilmeisesti viikko kisaan?) ja muutenkin vähentelemään syömisiä (suosi nestemäistä...), ja vikan vuorokauden aikana sitten hikoilisin sen mitä hikoiltavaksi jäisi.

Mikäs sulla on nyt tilanne?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nostellaanpas..
Mitkä suomesta saatavat kaupalliset urheilujuomat on hyviä rehydraatioon punnituksen jälkeen?
Kaikki eivät kuulemma sisällä riittävästi oikeita ainesosia ja senhän minä kyllä uskon. Suuren kansan silmissä ihan sama kunhan vain maistuu makealta..

Tai miten sekoittaa itse lähes optimaalinen tankkausjuoma?

Tänä syksynä tulee painonpudotus kisoihin ajankohtaiseksi minullekin. Aikaisemmin olen matsannut sarjassa -81 kg ja yleensä olen mennyt vaa'alle vaatteet päällä ja silti mahtunut helposti sarjaan. Painoluokka tulee nyt olemaan ainakin parissa kisassa -73 kg. Painoa on tällä hetkellä n. 78 kg. 75 kiloon paino tippuu ihan helposti, mutta sen jälkeen alkaakin varmaan hauskuus. En ole siis aikaisemmin kisoihin painoa pudottanut.

Nostellaanpas..
Mitkä suomesta saatavat kaupalliset urheilujuomat on hyviä rehydraatioon punnituksen jälkeen?
Kaikki eivät kuulemma sisällä riittävästi oikeita ainesosia ja senhän minä kyllä uskon. Suuren kansan silmissä ihan sama kunhan vain maistuu makealta..

Tai miten sekoittaa itse lähes optimaalinen tankkausjuoma?

Ihan normaali urheilunjuoma, ehkä vähän laimennettuna. Trial and error on paras keino selvittää se optimaalinen suhde. Apteekista saatava Osmosal on myös ihan hyvä. Maistuu aika roskalle, mutta tekee tehtävänsä :).

Tänä syksynä tulee painonpudotus kisoihin ajankohtaiseksi minullekin. Aikaisemmin olen matsannut sarjassa -81 kg ja yleensä olen mennyt vaa'alle vaatteet päällä ja silti mahtunut helposti sarjaan. Painoluokka tulee nyt olemaan ainakin parissa kisassa -73 kg. Painoa on tällä hetkellä n. 78 kg. 75 kiloon paino tippuu ihan helposti, mutta sen jälkeen alkaakin varmaan hauskuus. En ole siis aikaisemmin kisoihin painoa pudottanut.

5 kiloa on vielä melko helppo pudotut, paitsi jos palautumisaika on juuri se pari tuntia... Ja judoa kai vedät ja siinä taitaa olla juuri tuo parin tunnin palautusaika?

Ihan normaali urheilunjuoma, ehkä vähän laimennettuna. Trial and error on paras keino selvittää se optimaalinen suhde. Apteekista saatava Osmosal on myös ihan hyvä. Maistuu aika roskalle, mutta tekee tehtävänsä :).QUOTE]

THX! Kaivelinkin sun vanhan postin missä olit vastannut kyssäriini ja osmosaalia olen päättänyt koittaa. Mulla 2 viikon päästä hyvä sauma vähän opetella pienemmiis kisoos joten testaillaan, testaillaan..

Vielä yksi kysymys. 2h tankkauksen jälkeen olet suositellut jo jotain ruokaakin mikäli aikataulu sen sallii. Millaiset hiilarin lähteet tähän siis olisivat parhaat? Siis noin periaatteessa, kokeillahan tuokin täytyy..

5 kiloa on vielä melko helppo pudotut, paitsi jos palautumisaika on juuri se pari tuntia... Ja judoa kai vedät ja siinä taitaa olla juuri tuo parin tunnin palautusaika?

Yleensä noissa kyläkisoissa on punnituksesta matseihin kuluva aika vaihtelee melkoisesti. Joskus menee pari tuntia, joskus iltaan asti, jos osallistujia on paljon ja järjestelyt eivät pelitä kunnolla. Kyllä varmasti saan painon tiputettua, koska 75 kiloon saan painon putoamaan helposti ja siitä ei ole kisapainoon kuin pari kiloa.

Ihan normaali urheilunjuoma, ehkä vähän laimennettuna. Trial and error on paras keino selvittää se optimaalinen suhde. Apteekista saatava Osmosal on myös ihan hyvä. Maistuu aika roskalle, mutta tekee tehtävänsä :).QUOTE]

THX! Kaivelinkin sun vanhan postin missä olit vastannut kyssäriini ja osmosaalia olen päättänyt koittaa. Mulla 2 viikon päästä hyvä sauma vähän opetella pienemmiis kisoos joten testaillaan, testaillaan..

Vielä yksi kysymys. 2h tankkauksen jälkeen olet suositellut jo jotain ruokaakin mikäli aikataulu sen sallii. Millaiset hiilarin lähteet tähän siis olisivat parhaat? Siis noin periaatteessa, kokeillahan tuokin täytyy..

Itse olen vetänyt leipää, banaania ja lisää urheilujuomaa. Ehkä vähän riisiä ja pastaa. Keho imee kaikki hiilarit sisään oikeen kunnolla, etenkin jos on ollut kovemmat vedot. Huonoa oloa ei ikinä ole tullut, eikä suoritus ole kärsinyt. No joskus on tullut vedettyä pizzaa ja juusto ja sellasta ja se on sitten suorituksessa näkynyt :).

Onko kenelläkään kokemusta tislatun veden käytöstä painon vetämisessä?

Käsittääkseni se on aika vaarallista kropalle, mutta ainakin Forrest Griffin kertoili "Got Fight" kirjassa vetävänsä kolme vuorokautta ennen punnitusta tislattua vettä kahden vuorokauden ajan. Eli jos punnitus on perjantaina niin tislattua vettä gallona vuorokaudessa keskiviikkona ja torstaina. Perjantaina sitten saunomalla paino rajan alle.

Kuulostaa kyllä mun korvaan tosi huimalta ja vaaralliseltakin...

Onko kenelläkään kokemusta tislatun veden käytöstä painon vetämisessä?

Käsittääkseni se on aika vaarallista kropalle, mutta ainakin Forrest Griffin kertoili "Got Fight" kirjassa vetävänsä kolme vuorokautta ennen punnitusta tislattua vettä kahden vuorokauden ajan. Eli jos punnitus on perjantaina niin tislattua vettä gallona vuorokaudessa keskiviikkona ja torstaina. Perjantaina sitten saunomalla paino rajan alle.

Kuulostaa kyllä mun korvaan tosi huimalta ja vaaralliseltakin...

Lyhytaikaisessa käytössä ei pitäisi tulla suurempia haittoja. Onhan tuotakin käytetty. Hintaa vaan on tislatulla vedellä sellainen 5€/litra. . Vähän enemmän sillä saa nestettä poistettua, mutta melko pieni ero, ainakin itsellä. Lähdevesi pelaa ihan hyvin. Ruokaa tulee useimmiten syötyä kuitenkin vielä viimeiseen päivään saakka ja siitäkin tulee vähän suolaa.

Threadin aloituspostiin vastaan: Sillon kun vielä itse jouduin pudottelemaan painoja sellaisen 5-6 kiloa niin yleensä puolitoista viikkoa ennen kisoja vähensin ruokamääriä, puolessa viikossa tippui tällä tavalla noin kilo. Seuraavalla viikolla sitten pari kolme treeniä niin että hemmetisti vaatetta päällä -> paino tippui kisoja edeltävään päivään mennessä 3-4 kiloa. Kisoja edeltävänä päivänä sitten nesteitä todella vähän, korkeintaan ananasmehua nesteen poistoon. Illalla 45-60 minuuttia saunassa ja tällä tavalla sitten lähti viimeiset kilot, ja yleensä yön sai nukuttua hyvin kun saunan kuumuus ja runsas hikoilu väsytti niin paljon.

Pahimillaan olen tiputtanut 8 kiloa puolessatoista viikossa ja se kyllä näkyi sitten matolla täydellisenä väsymyksenä, joten voidaan sanoa että siinä tuli liikaa alas liian nopeasti . Kaiken lisäksi kotivaaka oli näyttänyt kilon liian vähän joten kisapaikalla jouduin puolessa tunnissa ottamaan vielä kilon alas vaikka jo valmiiksi olin kuin puolikuollut. Kisojen jälkeenkin voimat oli tippuneet todella paljon.

Nykyään pidän omat painot noin 1-2 kilon päästä sarjapainosta, joten enää ei tarvitse pahemmin pudotella. Ei se puolenkymmenen kilon painonpudotus mitään tuskaakaan ollut mutta nyt ei ainakaan tarvitse miettiä että pysyykö vireystila ja voimat kisoissa ennallaan.

Mikäs Hansulilla on lajina ja kauan aikaa punnituksen välillä? Jos kisat on samana päivänä niin tuollainen pari kiloa on ihan hyvä. Jos taas on päivä aikaa tankkailla, niin saattaapa seuraavana päivänä tulla melkoisesti isompia vastustajia vastaan. Ja vesi ja suola-jutskilla ja muilla temppuiluilla saa vähän avustettua tuota painonpudotusta niin ei tarvitse jumppailla ja saunoa niin paljoa :).

Suositut

Back
Ylös Bottom