Miten treenaat tällä hetkellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oranki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kesän alussa aloitin 5 jakoisella ohjelmalla suurin piirtein näin:

ti: rinta, ojentajat
ke: selkä, hauikset
to: olkapäät, epäkkäät

la: kädet (hauikset, ojentajat)
su: jalat

sitten vatsoja, pohkeita ja kyynärvarsia varten on pari lyhyttä settiä joita teen randomisti treenien lopuksi. tällä hetkellä kuitenkin yritän vielä pudottaa painoa muutama kiloa

Joka aamu heräämisen jälkeen 100 punnerrusta ja ennen nukkumaanmenoa toiset 100 (2x50). Satunnaisia leukoja noiden väliin ja kerran pari viikkoon n tunnin hölkkä. Pakko edes jotain liikuntaa harrastaa vaikkei yhtään nappais nostaa persettä tuolilta :D

Tämä kerran viikossa läpi, satunaisina päivinä satunaisessa järjestyksessä fiiliksen mukaan, n. tunnin per treeni:
1 päivä: Yläkroppa
2 päivä: Alakroppa
3 päivä: Lyömistä
4 päivä: Painia
5 päivä: Juoksu lenkki

Koko kroppa 1on-1off kuukausipainotuksella.

1kk jalat+olkapäät
1kk selkä+kädet
1kk rinta+core

Käytännössä siis sama treeniohjelma pyörii kokoajan, mutta kuukaudesta riippuen enemmän sarjoja/liikkeitä tietylle osastolle. Eli ~3kk:n välein tulee uusi ennätys kussakin liikkeessä, aina eri aikaan. Kyykkyennätys tulee yleensä selkäkuun toisella viikolla ja penkkiennätys jalkakuussa. Selkä menee menojaan ja kehittyy kokoajan.

Koko kroppa kerralla:

1. Mave, kevyt kyykky,penkki, yläselkä, keskiroppaa

2. Kevyt kyykky, Pystäri seisten, Yläselkää, dippi

3. Rinnalleveto, raskas kyykky, kapea/vinopenkki, yläselkää

reenit tällä hetkellä 3x/viikko, ku teen "sisäänajon" tollaselle korkean frekvenssin treenille

Puolitoistavuotta asunnottomana. Vähän väliä rampannut sukulaisten, kaverien, tyttöystävän ym. luona. Ei paikkaa missä säännöllistä treenausta vois ylläpitää.

Diiettasin talvella. Toukukuussa olin miellyttävässä kunnossa.

Kesä pilas kaiken. Ei, vaan kesällä MINÄ pilasin kaiken. Tuli yli 5 kiloa, läskiä läskiä. Joka päivä jotaki. Kebabia. Suklaata. Sipsejä. Jäätelöä. Karkkia. Monesti kaikkea yhtäaikaa, ei liikuntaa pahemmin.

Nyt oon taas alkanu dieettaamisen, tällä hetkellä oon isän luona Norjassa. Salilla en vieläkään pääse käymään (ei todellakaan näillä hinnoilla!), mutta oon alkanu syömään paremmin, pyöräilen ja uin.. Se on jo alku, taas jälleen kerran.

Itse se heikkous on häädettävä pois. Toivottavasti tällä kertaa en retkahda :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MA/KE/PE
Tempaus
Kyykky
Keskivartalo

TI/TO/LA
Tempaus
Työntö
Valakyykky

SU
Lepo tai bodausta

Lisäksi salille on per suunta yli 4km joten peruskuntokin kasvaa ihan kivasti kun siinä fillaroi.

2-jakoisella tulee nyt vedettyä.

Ma/To: jalat ja selkä
Ti/Pe: ylävartalo ja vatsat
Aeroobista sitten vähän joka väliin monessa eri muodossa.

Näillä mennään toistaiseksi kunnes vammat paranneltu kuntoon.

Viimeksi muokattu:
Tämä kerran viikossa läpi, satunaisina päivinä satunaisessa järjestyksessä fiiliksen mukaan, n. tunnin per treeni:
1 päivä: Yläkroppa
2 päivä: Alakroppa
3 päivä: Lyömistä
4 päivä: Painia
5 päivä: Juoksu lenkki

Itselläni on samantyylistä treenausta ollut kesäaikana, mutta tuon lyömisen ja painin tilalla pallopelejä.

Teetkö tempausta kuutena päivänä viikossa? Eiks se oo vähän paljon?

Vähemmän lihaksistoa kuormittavaa liikettä kuin tempaus tuskin on... Ja mun painot on niin säälittävän pienet vielä että keho kerkee rauhassa adaptoitua.

Vähemmän lihaksistoa kuormittavaa liikettä kuin tempaus tuskin on... Ja mun painot on niin säälittävän pienet vielä että keho kerkee rauhassa adaptoitua.

Totta, tempaus on ihan hermostoliike, mut hermoston palautuminen vie kauemmin ku lihasten palautuminen. Tietty asia on eri, jos painot on ihan harjotuspainot vielä. E: Olympianostoista en tiiä mitään, mut voisin päätellä, et ei niitäkään voi mahdottomia määriä tehdä just ton hermoston palautumisen vuoks.

Niin no toi pitää ite kokella eikä lukee nettifoorumeilta. :)

Tietysti joku tolkku täytyy olla touhussa, että harjoittelee just niin raskaasti että oma kroppa sen kestää ilman suurempia ylirasituksia, mutta ilmeisesti suuriin määriin ja tiheään treenaamiseen keho tottuu pikkuhiljaa (myös kovemmilla tehoilla). Mä itse pidän äärimmilleen vietyjä sarjoja ja etenkin failureen ja sen yli vietyjä sarjoja hermostolle rankempana. Jos pysyttelee sopivasti alle maksimisuorituksissa niin hermosto ei rasitu juurikaan. Täydelliseen uupumukseen viedyt sarjat/nostot tukottaa hermoston nopeesti.
Tempausta en ihan varauksetta sanois kevyeksi liikkeeksi, koska vaikka siinä suhteellisen pieniä painoja heilutellaan niin kyllä siinä joutuu käyttämään paljon voimakapasiteettia että se paino saadaan yhdellä kiskasulla ylös, sitten kun ollaan omiin voimiin nähden sopivissa raudoissa. Kun vedetään todellinen tempausmaksimi niin siinä käytetään kaikki voimat mitä lihoista irti saadaan, mutta se tosiaan vaatii riittävän varman ja hyvän tekniikankin.

Phat reenii edellee tosin modattuna hieman, kaks ekaa reeniä ylä ja alakropan voimapäivät, sitten kroppa läpi 4 jakoisella bodaillen.

Tottakai maksimissa käytetään kaikki voima mikä irti lähtee, mutta siltikin lihaksisto on esim. tempauksessa rasituksen alla tosi vähän aikaa kun vertaisi vaikka maastavedon maksimiin. Ja veikkaisin että kaikki kuitenkin mavettaa +- 2x sen minkä tempaisee, joten mitään isoja rautoja sen hetkisiin voimatasoihin ja yleiskuntoon nähden ei ees saada. Joku kuitenki alkaa saivartelemaan niin todetaan vielä että hermostollehan se juurikin on paljon rankempaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom