Totta sekin, mutta voi tuosta myös kyseenalaistaa valmennusta herkästi jo
Hankala sanoa, kun tiedossa ei ole lähtötasoa, ruokailuja ja palautumis- ja irtiottokykyä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Totta sekin, mutta voi tuosta myös kyseenalaistaa valmennusta herkästi jo
Hankala sanoa, kun tiedossa ei ole lähtötasoa, ruokailuja ja palautumis- ja irtiottokykyä.
Tällä hetkellä tarkoitus kiristellä kroppaa, parantaa peruskuntoa, hapenottoa ja kestävyyttä.
Ohjelmani on:
ma: yläkropan työntävät
ti: pk lenkki 5-10km
ke: yläkropan vetävät
to: pk lenkki 5-10km
pe: jalat etureisi painoitteinen
la: kevyt kävely 10km
su: mäkijuoksua hiit tyyliin
Tällä ohjelmalla voin kyllä syödä todella vapaasti ja kroppa vaan kiristyy ja yleiskunto on parantunut huimasti.
Salilla isoja liikkeitä ja pidempiä sarjoja:
View: https://www.instagram.com/p/CQeEtbZglb3/
View: https://www.instagram.com/p/CQiVrIGAiXn/
Varmaan moni muukinSiinä on mies semmoisessa kunnossa mistä itse lähinnä haaveilee tällä hetkellä
Itsellä sama tavoite. G6 alkaa jahka saan tän alaselän siihen asentoon. Tarkoitus tehdä sitä 3kk ajan 3x/vko ja saman verran pyöräilyä pk- tasoilla. Kun pyöräilykausi loppuu, siirtynen 2- tai kolmijakoiseen. G6 on uusi kombo mulle, eli saa nähdä miten käy.Kultainen kuusikko on pitkästä aikaa työn alla. Tavoite olisi nyt muutaman viikon ajan kiristellä ylimääräisiä pois, joten puntin lisäksi tulee pyöräiltyä paljon (joka taas osaltaan johtuu myös hyppääjän polven kuntouttamisesta).
Kunhan muutama kilo on pudotettu, niin sitten taas maltillisilla plussilla samaa ohjelmaa noin kuukauden ajan, ennen kuin lähtee joku muu ohjelma työn alle. En vielä ole päättänyt onko seuraavana 2- vai 3-jakoinen punttiohjelma, vai palailenko taas pääasiassa kehonpainoliikkeiden pariin. Kehonpainotreeni veisi muuten nyt pidemmän korren, mutta treenausmahdollisuudet ovat nykyään monien liikkeiden osalta vähän huonommat kuin aikaisemmin. Vaikka on tässsä ulkoilmasali ihan muutaman sadan metrin päässä, joten ehkä sekin on lopulta vain tahdosta kiinni.
Itsellä sama tavoite. G6 alkaa jahka saan tän alaselän siihen asentoon. Tarkoitus tehdä sitä 3kk ajan 3x/vko ja saman verran pyöräilyä pk- tasoilla. Kun pyöräilykausi loppuu, siirtynen 2- tai kolmijakoiseen. G6 on uusi kombo mulle, eli saa nähdä miten käy.
Mulla mave ja kyykky samasta syystä haasteellisia, koska alaselkä kroonisesti oireileva. Selvästi kevyemmillä niissä pakko mennä ja hakea vaihtoehtoisia liikkeitä jos ei onnistu. Ton g6:n oon jakanut A- ja B-treeneihin, jossa mave ja kyykky vuorottelevat juurikin kuormitustasapainon takia. Samoihin treeneihin en niitä ota.G6 on pari kertaa ollut aikaisemmin itselläni työn alla ja tykkään omalla tavallaan sen yksinkertaisuudesta ja sillä on kuitenkin saanut aina aika nopeasti näkyvää kehitystä aikaan. Mutta se käy äkkiä myös aika rankaksi. Aina kun esim. kyykyssä paino alkaa mennä oman painon ohi, niin se alkaa käymään jo huonokuntoisen kynäniskan pään päälle ja alkaa äkkiä myös syömään motivaatiota. Varsinkin kun tiedät vetäväsi joka liikkeessä sen jälkeenkin itsestäsi käytännössä kaikki mehut pihalle. Siinä vaiheessa viimeistään venytän suosiolla palautusaikoja joka liikkeessä 2-3 minuutin tienoille. Lisäksi teen yleensä joka treenin loppuun pohjenousuja + vähän vaihtelevasti joko esim. forkkurullausta, reverse curleja tai vipareita. Jotain helvetin hapottavaa ja hyvällä tavalla kivuliasta.
En tiedä olisiko parempi rytmittää treeni niin, että tuossa pisteessä ei edes yritä tehdä kolmea kovaa viikkoa peräkkäin ennen sitä neljättä kevyttä, vaan tekeekin esim. kova-kevennetty-kova-kevyt-tyyppisesti. Voisi ehkä olla kokeilemisen arvoinen. Jos ei muuten, niin ihan vain sen motivaation säilymisen kannalta.
Pieni päivitys aina vain vanhempana ja viisaampana. Nuo kahvakuulahommelit kannattaa unohtaa hyvän sään aikana. Niillä rikkoo ittensä. Nykyään treenailen lähinnä isometrisillä kun ei muuten enää juuri pysty. Steve Maxwell kertoo viisaasti youtubessa kahvakuulien vaaroista, innokas kuulaaja itsekin aikanaan. Maxwell myös ohjeistaa hyviä reenejä meille jotka olemme ittemme noilla typerillä kuulalaiekeillä rikkoneet.Syksystä lähtien olen tehnyt Pavelin Simple and Sinister ohjelmaa. Ohjelma sisältää 100 kahvakuulaheilautusta ja 10 turkkilaista ylösnousua, 5 per käsi. Tällä hetkellä teen 32 kg kuulalla. Ohjelma olisi tarkoitus tehdä päivittäin, mutta näillä kymmenillä pitää myös palautua, joten teen vain 2 tai 3 jertaa viikkoon. Lisäksi vähän leukoja. Ohjelma on tehnyt hyvää ei enää niin nuorelle, ei kovin liikkuvalle ruholleni.
Ohjelman oon ihan nettiä selaamalla opiskellut. Pavelin kirja aiheesta taitaa olla loppuunmyyty, en ainakaan oke onnistunut löytämään.