Miten treenaat tällä hetkellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oranki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
5-jakoisella ------------- / ---------------------3 jakosella

Jalat ----------------------------------------------Jalat / Vatsat
Rinta ---------------------------------------------Rinta / Selkä
Selkä ---------------------------------------------Hauis / Ojentaja / Olkapää
Haius, Ojentaja
Olkapäät, Vatsat

Aika fiiliksen ja menojen mukaan, kummin kerkeää / jaksaa

Volyymilla...

2-jakoisella mennään.

Treeni 1: Isot lihasryhmät

Jalat-selkä-rinta

Kullekin lihasryhmälle kolme eri liikettä, joita 3 sarjaa=9 liikettä per lihasryhmä. Teen tämän vielä tavallaan kiertoharjoitteluna,
siis yksi liike jalkoja, yksi selkää ja yksi rintaa. Sitten taas alusta, jalka-selkä-rinta. Näin pystyn treenaamaan pienillä palautusajoilla.

Treenaan sellaisilla painoilla, että toistoja saan (kaikki "loppuun" asti tehtynä) 5-8. Liikkeinä perusliikkeitä.

Jaloille: joku kyykkyvariaatio, prässi, Hack-kyykky
Selälle: kulmasoutu tangolla, leveä leuanveto, talja kapealla kahvalla
Rinta: punnerruskone, vinopenkki tangolla, punnerrus käsipainoilla

Treeni 2: pienet lihasryhmät

Olkapäät-hauis-ojentajat-takareidet

3 eri liikettä per lihasryhmä, 3 sarjaa. Sama kiertoharjoittelu kuin edellä.

Ojentajat: Push-Down, dippi, kapea penkki
Hauis: hauiskääntö tangolla, käsipainoilla vinosta pengistä, keskitetty hauiskääntö
Olkapäät: vipareita joka suuntaan "supersarjana", punnerrus koneessa, punnerrus käsipainoilla seisten
Takareidet: suorin jaloin maastaveto, seisten jalka kerrallaan koneessa, maaten takareisikoneessa

Joka toinen päivä treenaan. Ja ai niin: joka treenissä on lisäksi 3 eri liikettä mahalihaksille ja taas kolme sarjaa=9 sarjaa vatsalle.

Lämmittelyjen kanssa hommaan kuluu aikaa 1 tunti ja 15 minuuttia. Siinä kohtaan loppuvat voimat ja aina samassa kohtaa, suunnilleen minuutilleen.
Ja kun sanon, että loppuvat, niin todella loppuvat, hädin tuskin saa sen jälkeen ryömittyä kotiin...

Liikkeet tehdään siis hyvin lyhyillä palautuksilla. Muut reenailijat
näyttävät minuun verrattuna lähinnä seisoksivan siellä salilla.

Ja volyymi toimii, lihasta tulee lisää tasaiseen tahtiin ja näyttää voimaakin karttuvan ajan myötä. Tarkoittaa tietysti sitä, että eri liikkeisiin saa pikku hiljaa lisättyä painoa. Ikää on yli 40 vuotta ja en olisi uskonut, että moista kehitystä voi natuna enää edes tapahtua. Mainittakoon, että nuorempana treenasin vuosia 3-jakoisella ohjelmalla (3 treeniä per viikko), jolla tulokset jäivät tähän verrattuna laihoiksi. Nyt on reenattu yhtä kyytiä yli kolme vuotta ilman sen suurempia loukkaantumisiakin. Syynä kehitykseen saattaa olla, että sekä nukkumiset että syömiset ovat nyt säännöllisiä ja harkittuja.

Tämän lisäksi venytellään ja välipäivinä hakataan nyrkkeilysäkkiä. Suunnilleen kerran viikossa myös kahvakuulaillaan.

2-jakoinen, siirryin puolen vuoden jälkeen mahdollistaakseni aerobisen paremmin. Että saa jalat lepoa kanssa.

Maanantaina jalkoja, alaselkää ja vattaa (Kyykky, SJMV, reiden ojennus, alaselkäkone, pohkeet, crunchit, russian twist, stomach vacuum), alkuun ja loppuun pieni aerobinen + muu lämmittely
Tiistaina käsipäivä (penkki, viparit tasapenkiltä sivulle, viparit olkapäille, pystypunnerrus, leuat, kulmasoutu, hauis M-tangolla, hammerit hauikselle, scull crusher, dippikone), alkuun käsille venyttelyt, loppuun jaloille + muu lämmittely
Keskiviikko aerobinen
Torstaina keskivartalon kontrolliharjoitteet (mulla sattuu selkään jalkapäivät :( ) ja perusteellisemmat kokovartalovenytykset, alkuun ja loppuun pieni aerobinen
Perjantaina jalkapäivä (Mave, hamstring-prässi, takapotkukone, ylävartalon nosto telineestä alaselällä, jalkaprässi, jalkanostot tasapenkiltä, abroller, crunches tangolla) alkuun ja loppuun kevyt aerobinen + muu lämmittely
Lauantaina käsipäivä (Arnold-prässi, viparit eteen tangolla, vipukone rinnalle, kevyt penkki, kapea penkki, hauikset 45 asteen kulmassa penkissä käsipainoin, hauisveto/tangolla hauikset tuplafailureen, soutukone, pullover)
Sunnuntaina keskivartalon kontrolliharjoitteet ja perusteellisemmat kokovartalovenytykset aamulla, illalla aerobinen

Body-treenit saa olla taas takana ja aika olisi siirtyä VN-ohjelmaan, ohjelman runko on eräs saken tekemä ohjelma. Viimeksi kun tein ks.ohjelmaa olin suurimman osan ajasta dieetillä silti sain kuitenkin voimatasoja nostettua joten nyt on kovat odotukset kun bulkki on päällä ja se kestää vielä tuonne jouluun asti. Tavoite olisi että maven saisi nostettua 235-240kg, sen jälkeen dieetti ja oma paino noin 70kiloon.

Samalla olisi tarkoitus pyhittää yksi päivä viikosta kehonpaino treeneille, jossa tuntuu keskivartalo saavan tosi hyvin kyytiä ja voimaa ei siellä koskaan ole liikaa kun lähdetään tekemään VN-liikkeitä!

Tällä hetkellä treenit on kohtalaisen paljon (6-10 tuntia) pyöräilyä ja 2-3 yläkropan salitreeniä per viikko. Yläkropan treenit koostuu pääasiassa vaan isoista liikkeistä kuten leuat, kulmasoutu, kp penkki, vinopenkki jne. Jalat tuntuu olevan ihan riittävän kovilla jo ton polkemisen kanssa, joten suosiolla oon jättäny jalkatrenit salilla tekemättä. Jatketaan niitä sitten taas syksyllä.

^Samanlaista treeniä kuin Adriftilla, mutta pyöräilyn sijaan osa aerobisesta tulee uimisesta. Samoin joskus saattaa tulla tehtyä joku Crossfit-treeni viikolla.

Tällä hetkellä aika paljon jaloille teen rääkkiä, koska käsi meni pakettiin viikonloppuna, 4x viikkoon yritän treenata, vaikka en käsi/yläkroppa treenejä voi vielä tehdä, ihan fiiliksen mukaan tahkotaan, harmittaa tämä loukkaantuminen niin motivaatio karannut laitumille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaihdan 4-jakoisen 2-jakoiseen, koitan saada enemmän tehtyä viikossa.

Treeni1: Selkä-rinta-olkapää-pohkeet (+vatsa)

Treeni2: Reidet/perse-Hauikset-ojentajat

Kaikille kaksi liikettä, paitsi pohkeille ja vatsalle yksi. Reidet/perse osiolle 3 liikettä.

Edit. Treeniä siis joka toinen päivä

Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä käytössä Bill Starin 5x5 single factor ma, ti ja pe. Välipäivinä (ti ja to, fiiliksen mukaan myös la) HIIT 30s/60s jaolla läheisellä juoksuradalla. Lisäksi teen juoksupäivinä erilaisia loikkia ja lyhyitä vetoja.

Päivitelläänpäs tänne taas, kun kaikkia varmaan kiinnostaa niin maan vitusti. ;)

Eli tämä hetken jako on tällainen:
Ma: kyykky, julle, vatsa
Ti: penkki, yläselkää, ojentajia, olkapäitä, kiertäjiä ja hammer-kääntöjä(kuntouttavana käsien hermosärkyyn)
To: mave, etukyykky, vatsa
Pe: sama kuin tiistai
La/Su:vapaavalintainen kevyt treeni, jossa esim nopeusvoimapenkki/-kyykky ja muuta turhaa sälää :)

Voimanostoliikkeissä haen yhden kovan 1-6 toiston sarjan ja sen jälkeen 1-3 alasmenosarjaa niin, että jokaiseen vähennetään 10-15%. Tuo on aina silloin tällöin ollut sellainen intuitiivinen tyyli kyykyssä ja vedossa jota olen tehnyt sen kummempia ajattelematta, mutta kuten minua joku täällä muistutti niin tuohan on selkeästi reverse pyramid trainingia. En tullut aiemmin tuota edes ajatelleeksi, vaikka olen tainnut kyseiseen ketjuun jotain kommentoidakin. Joka tapauksessa tuollaista toimivaa, aivot narikkaan perusvoimatreeniä, kun en jaksa nyt hifistellä mitään. Apuliikkeissä teen vähän kerrasta riippuen mitä huvittaa, mutta perusvoimapohjaista kuitenkin.

Edit. Tulostaso tällä hetkellä kyykky 3x180, veto 3x200, penkistä ei oikeastaan hajua, mutta olettaisin ykkösen olevan jossain 125 tienoilla. Penkkitulos mulla kärsi aika pahasti jokin aika sitten rintalastan ruston vaurion takia ja parin kolmen kuukauden treenit meni käytännössä hukkaan. Kaikki nostot natuna ja ilman mitään varusteita.

- Kyykky / Etukyykky
- Penkkipunnerrus jossain muodossa
- Yläselälle leukoja tai kulmasoutu / Maastaveto
- Lisäliikkeitä 2-3, vatsaa ym.

Treenit 1-3 kertaa päivässä. Noin yksi lepopäivä viikossa.

Päivitelläänpäs tänne taas, kun kaikkia varmaan kiinnostaa niin maan vitusti. ;)

Eli tämä hetken jako on tällainen:
Ma: kyykky, julle, vatsa
Ti: penkki, yläselkää, ojentajia, olkapäitä, kiertäjiä ja hammer-kääntöjä(kuntouttavana käsien hermosärkyyn)
To: mave, etukyykky, vatsa
Pe: sama kuin tiistai
La/Su:vapaavalintainen kevyt treeni, jossa esim nopeusvoimapenkki/-kyykky ja muuta turhaa sälää :)

Voimanostoliikkeissä haen yhden kovan 1-6 toiston sarjan ja sen jälkeen 1-3 alasmenosarjaa niin, että jokaiseen vähennetään 10-15%. Tuo on aina silloin tällöin ollut sellainen intuitiivinen tyyli kyykyssä ja vedossa jota olen tehnyt sen kummempia ajattelematta, mutta kuten minua joku täällä muistutti niin tuohan on selkeästi reverse pyramid trainingia. En tullut aiemmin tuota edes ajatelleeksi, vaikka olen tainnut kyseiseen ketjuun jotain kommentoidakin. Joka tapauksessa tuollaista toimivaa, aivot narikkaan perusvoimatreeniä, kun en jaksa nyt hifistellä mitään. Apuliikkeissä teen vähän kerrasta riippuen mitä huvittaa, mutta perusvoimapohjaista kuitenkin.

Edit. Tulostaso tällä hetkellä kyykky 3x180, veto 3x200, penkistä ei oikeastaan hajua, mutta olettaisin ykkösen olevan jossain 125 tienoilla. Penkkitulos mulla kärsi aika pahasti jokin aika sitten rintalastan ruston vaurion takia ja parin kolmen kuukauden treenit meni käytännössä hukkaan. Kaikki nostot natuna ja ilman mitään varusteita.

Tää on melkeinpä mun tän hetkinen kuvio. Ei tarkkoja päiviä johtuen töistä sun muista kiireistä, mutta jotenkuten noinhan se menee.

Paitsi viikonloppuisin tietty pelkkää hauista. Niinkuin Orankikin tekee, ei vaan halua myöntää.

Tää on melkeinpä mun tän hetkinen kuvio. Ei tarkkoja päiviä johtuen töistä sun muista kiireistä, mutta jotenkuten noinhan se menee.

Paitsi viikonloppuisin tietty pelkkää hauista. Niinkuin Orankikin tekee, ei vaan halua myöntää.

Itse asiassa viime aikoina Oranki on viikonloppuisin ollut lähinnä krapulassa yrittäen epätoivoisesti toipua maanantain kyykkyihin. Vai lasketaanko se hauistreeniksi, jos baarissa puutteessa olevien yh-äitien toivomuksesta sekunnin ajan jännittää sitä kättä?

Itse asiassa viime aikoina Oranki on viikonloppuisin ollut lähinnä krapulassa yrittäen epätoivoisesti toipua maanantain kyykkyihin. Vai lasketaanko se hauistreeniksi, jos baarissa puutteessa olevien yh-äitien toivomuksesta sekunnin ajan jännittää sitä kättä?

Voidaan se varmaan laskea. Niin ketä minäkin huijaan. Oikeasti olen myös viikonloput siellä baarissa, mutta minä etsin vain sitä hyväksikäyttäjääni... tuloksetta.

Suositut

Back
Ylös Bottom