Miten treenaat tällä hetkellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oranki
  • Aloitettu Aloitettu
treenaus mikä vitun treenaus. Kakarat huutaa ja akka on kiukkunen. Treenaa nyt siinä. Ajattelin ruveta saatana juomaan.
ja kaiken maailman saatanan kissan ristiäisä on kalenteri piukassa. naapurin lasten lapsen syntymäpäivä tänäpän!! siis mitä vittua.
ja huomenna joku vitun konsertti ja maanantaina taas jonkun saatanan tissiposken synttärit SAATANA!
Sanoinko jo saatana!

Supermass Nutrition GOOD MORNING 500 g -40%
Takaisin nelijakoiseen, ei muuten perse kestä:D. Eli pakko antaa jaloille se viikko huilia, saa sentään kävellä parina päivänä viikossa ihan normaalisti :). Mavet, kyykyt, perus pena ja isot taljaliikkeet toimii runkona, siihen sitten lisäksi fiiliksen mukaan eristäviä erikoistekniikoita. Kehitys toki hidastuu verrattuna 2-jakoiseen, mutta mikä kiire mulla minnekkään olis, paitsi aina aamulla töihin ja töissä syömään:D. Tyyli lienee lähempänä nyt voimabodailua, alle kuuden toiston ei sarjoissa mennä. Reenit neljästi viikkoon.

Rinta, sivu- ja etuolkapäät
Selkä, takaolkapäät
lepo
olkapäät, kädet
etureidet
takareidet ja pohkeet
lepo

Olen vetänyt tuollaisella jaolla kuukauden ja jo nyt huomaa uutta kasvua jaloissa.

Takaisin nelijakoiseen, ei muuten perse kestä:D. Eli pakko antaa jaloille se viikko huilia, saa sentään kävellä parina päivänä viikossa ihan normaalisti :). .

Öö, what? Mitä useammin treenaat kinttujasi niin sitä normaalimmin kävelet.

Se on varmasti vain suonikohju! :D

Moni sanoo että vanhemmiten jalkojen kasvattaminen on aina vain vaikeampaa ja jalkojen lihakset lähinnä vain kutistuvat iän myötä vaikka niitä treenaisikin.
Itse en aio antaa periksi vaan taon niihin lihaa vaikka väkisin ja uskonkin että uskomus iän myötä vaikeammin kehitettävistä jalkojen massoista johtuu ainakin osittain niiden vaatimasta alyttömästä insentiteetistä/volyymista jota harvempi vanha ukko jaksaa enää vetää.

Takareidet on vastanneet hyvin ja uusi liike glute ham raise, jota teen jalat ylätaljan penkin ja rullien välissä on antanut potkua takareisiin uudella tavalla.
Vedän sen superina leveän prässin kanssa ja jalan koukistukset superina sumokyykyn kera.

847_2.jpg

Aloitin v. 2010 salilla käynnin kaksijakoisella ohjelmalla. Mentiin 2on 1off tekniikalla. Tätä tein varmaan vuoden päivät ja sain hyvän pohjan lihaksien kasvatukselle. Kaksijakoiseen kyllästyneenä, ja lihaksen totaalituhoaminen mielessä, vaihdoin monijakoisempaan. Voidaan puhua melkeimpä hybridijaosta, kun ohjelma oli parhaimmillaan 10-jakoinen 14 päivän kierrolla. Kyllä, välipäiviä ei paljoa pidetty, mikä oli typerää.
Vasta tämän vuoden alussa aloin tajuamaan, että lihas vaatii lepoa, että sitä voi treenata taas entistä kovempaa.
Niimpä aloin tekemään uutta ohjelmaa. Soveltaen julkisuudessa olevien bodareiden ohjelmia. Keräsin liikkeitä, sarjoja ja treenisyklitystä mm. Nyyssölän Mikan, Kotipohjan Pekan ja Wileniuksen touhuista.
Elikkä tällä hetkellä ohjelmaan kuuluu kaksi, kolmijakoista ohjelmaa. 3on 1off tekniikalla. Kroppa käydään läpi kerran kierrossa.

1.
Rinta-Hauis-Forkut
Olkapää-Ojentaja-Vatsat
Selkä-Takareidet-Pohkeet
LEPO
2.
Rinta-Olkapäät-Vatsat
Hauis-Ojentaja-Forkut
Selkä-Etureidet-Pohkeet
LEPO

Todella toimiva. Luulen että tätä teen kauankin. Treeni volyymipainotteista, en pidä painoista mitään progressiota.

:rock:

Basic nutrition

3 kappaleen paketti

-25%
Archey, joo toi ghr on kyllä ehkä paras yksittäinen liike takareisille.

En saa suorinjaloin mavesta mitään tuntumaa takareisiin enkä tajua miten voisinkaan, kun eivät tee siinä minkäänlaista liikettä, alaselkään ja persuksiin se lähinnä ottaa. Venytystäkään ei tule jollei vedä sitä puolen metrin korokkeella seisten.
Samaa sanoi yksi menneiden vuosien alle 90 kg BB-PM II.

Maanantaina #40 Sheiko, apuliikkeet muokattuna omiin heikkouksiin. Lisäksi lauantaisin podipäivä yläropalle, muina päivinä hyppyjä ja juoksua tai lepiä. Hyvin tuntuu toimivan.

Öö, what? Mitä useammin treenaat kinttujasi niin sitä normaalimmin kävelet.
Olen kait sitten luonnonoikku, etureidet lähinnä tukottaa sen 4 joskus jopa 5päivää. Joten 3-4 päivän välein kova jalkareeni ei ota onnistuakseen.
Ei tollasia kannata kertoa bodareille, kun ne tietää ettei jalat palaudu alta yhdeksän päivän.
Onneksi sä kaikkitietävä tiedät kaiken kaikesta ja kaikista. Jumala kaikkivaltias lienee vasta susta seuraava, paljon maksais sulta esim pt-palvelut? Voisit tulla valistaan noita mun reisiä et ne toimii ihan väärin.

No kyllä muuten onnistuu kun totuttaa jalat siihen, ei kai se nyt mikskään siitä muutu kun et asialle mitään tee :face:

6kk kahdesti viikkon jalat veivanneena jaksan olla asiasta varma. Ennemmin veivaan kerran kovaa viikossa nuo koivet, kuin kahdesti puoliteholla. Mut mie olenki vain sunnuntai kuntoilija.

^Mulla on sama "ongelma" kuin Reivi:llä. Kerran viikkoon kun treenaa koivet kunnolla, niin hyvä tulloo. Musta on myös tosiaan kivempi, kun kerran viikossa voi täräyttää kaikki voimat pihalle, kun puoliteholla tai vähemmillä liikkeilla useamman kerran viikkoon.

6kk kahdesti viikkon jalat veivanneena jaksan olla asiasta varma. Ennemmin veivaan kerran kovaa viikossa nuo koivet, kuin kahdesti puoliteholla. Mut mie olenki vain sunnuntai kuntoilija.

Ompa erikoista, oon ite tehnyt monta kertaa viikon sisällä jalat kahdesti kovaa eikä mitään ongelmaa, eikä ole liikkeistä tarvinnut tinkiä. Toisaalta ei se liikkeiden määrä, vaan se kuinka kovaa ne tekee ihan vaa huomautuksena ;)

Itse pyrin tekemään liikkeet kunnolla ja kovaa, siksihän se onkin mukavampaa kun huolella ne tekee vaikka vain kerran viikossa. Mutta tulee toki noita koipeliineja treenailtua salinkin ulkopuolella.

En saa suorinjaloin mavesta mitään tuntumaa takareisiin enkä tajua miten voisinkaan, kun eivät tee siinä minkäänlaista liikettä, alaselkään ja persuksiin se lähinnä ottaa.

Aika outoa, mulle ei juuri mistään muusta liikkeestä tule niin jäätäviä DOMSeja kuin romanialaisesta mavesta takareisiin.

Takareiden kaikki osat paitsi bicep femoriksen lyhyt pää osallistuu lonkan ojennukseen, joten tuo "eivät tee siinä minkäänlaista liikettä" ei kyllä pidä paikkaansa.

^Eipä tossa mitään ihmeellistä ole. Jotkut saavat ton tuntumaan todella hyvin takareiskoissa, toiset eivät. Turha sitä silloin on tehdä. Ite en myöskään saa oikein mitään tuntumaa takareisiin sjmv:lla, mutta jullella saan taas kaikista parhaimman tuntuman selkeästi ja aina kovat domssit jalkapäivän jälkeen.

Back
Ylös Bottom