Kaipa jossain on nähtävissä sitä, että: "kolmannen polven valkokaulustyöntekijöitä ei kiinnosta duunarit yhtään". Parissa paikassa olen ollut sekä linjalla duunarina kesätöissä, että toimihenkilötehtävissä. Kummassakin paikassa kyllä ymmärrettiin tuotannon tärkeys. Molemmissa myös riitti niitä, jotka olivat sitä mieltä, että duunareita sorretaan ja pomot vaan istuu isolla palkallaan ja surfailee työkoneella netissä. Tällaisia henkilöitä löytyy kyllä toimihenkilöistäkin, eli: "Meidän tiimi tekee 4x rankempaa duunia kuin muut tiimit ja seuraavan portaan esimiehet vaan istuu isolla palkallaan ja surfailee työkoneella netissä".
Kummassakaan en kuullut kenestäkään, joka olisi töppäyksien takia saanut kenkää tai edes puhuttelua, vaikka melkoisia töppäyksiä välillä sattuikin. Ainoa töppäysten perusteella tapahtunut irtisanominen, mistä minä olen kuullut oli, kun olin vuokrafirman kautta muuttomiehenä kantamassa laatikoita ja siellä paria kaveria ei kiinnostanut tehdä töitä ja joku rikkoi lattian, kun ei noudattanut ohjeita kärryn lastauksen kanssa. Noille ei sitten tullut enää vuoroja, eli käytännössä irtisanominen. Kaikki tapaukset olivat olleet töissä alle viikon.
Tämä lähtee kyllä aika voimakkaasti sivuraiteille nyt.
Kummassakaan en kuullut kenestäkään, joka olisi töppäyksien takia saanut kenkää tai edes puhuttelua, vaikka melkoisia töppäyksiä välillä sattuikin. Ainoa töppäysten perusteella tapahtunut irtisanominen, mistä minä olen kuullut oli, kun olin vuokrafirman kautta muuttomiehenä kantamassa laatikoita ja siellä paria kaveria ei kiinnostanut tehdä töitä ja joku rikkoi lattian, kun ei noudattanut ohjeita kärryn lastauksen kanssa. Noille ei sitten tullut enää vuoroja, eli käytännössä irtisanominen. Kaikki tapaukset olivat olleet töissä alle viikon.
Tämä lähtee kyllä aika voimakkaasti sivuraiteille nyt.