Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En usko, että täällä kukaan syyttää työväkeä. Jokainen toki haluaa maksimoida oman hyvinvointinsa, mikä pätee niin AY-pomoon, osakkeenomistajaan kuin kuluttajaan ja työntekijäänkin. Tää vakuutusyhtiökeskustelu on mielestäni jo käyty, vai onko sinulla jotain uutta tietoa aiheesta?Niinkauan kuin joku vakuutusyhtiö 500 miljoonan euron tuloksen tehneenä irtisanoo väkeä, ja ministerit ja kanisterit johtavat veroparatiisiyhtiöitä, on aivan turha syyttää työväkeä yhtään mistään.
Lue tuo Lepomäen kirjoitus. Suurin osa suomalaisista yksityisen sektorin työpaikoista on alle 10 hengen palveluyrityksissä. Jokaisen työntekijän palkan maksaa (tai ei maksa) asiakas. Ellei palvelu kelpaa asiakkaalle, miksi ko. palvelua tuottavan työntekijän pitäisi pysyä palkkalistoilla? Vaatimalla itselleen irtisanomissuojaa tulee vaatineeksi itseltä tulonsiirtoa tuottamattomille työnteijöille (ellei ole itse sellainen), sekä lisäksi heikompia mahdollisuuksia löytää parempi työpaikka. Suomessa on elämiseen vaadittu palkka liian suuri, koska eläminen on liian kallista. Elämisen kalliiksi tekee sääntely ja verotus, eli periaatteessa eduskunnan päätettävissä olevat asiat. Eduskunnassa on vaan kyky päättää asioita kadonnut jonnekin.Ettei kannata, kun vaativat elämiseen riittävää palkkaa, ja asiallista kohtelua työelämässä muutoinkin, kuten työturvallisuutta, suojaa mielivaltaiselta irtisanomiselta ym.
EK juuri muutti omia sääntöjään niin, ettei se enää mitään yhteiskunnallista valtaa voi käyttää. EK:n kumppaneihin eli AY-liikkeeseen väittämäsi pätee kyllä.Se mitä EK ja kumppanit oikeasti haluavat, on itselleen lisää valtaa
Montako yksityistä koulua Suomessa on? Minä tiedän yhden, jossa on lähinnä ulkomaisten diplomaattien ja yritysjohtajien jälkikasvua. Verotulot on Suomessa tulleet valtaosin keskiluokalta. Aidosti rikkaita on niin vähän, että ei juuri valtion tuloissa näkyisi vaikka veroprosentti olisi heillä 100%. Keskiluokan ansiotason duunit ovat kovaa vauhtia yksityissektorilta katoamassa, joten ei niitä voi pitkään olla julkisellakaan.Ideana on, että valtiolta ei saa mitään tukea kukaan, koska se tuli jouduttaisiin kustantamaan veroilla, joita taas pääomassa kieriskelevät eivät halua maksaa. He itse eivät verorahoilla kustannettuja palveluja haikaile, rahaa löytyy sen verran että on varaa(ja pakko) asua aidatuilla ja vartioiduilla alueilla, pistää lapset yksityiskouluhin jne.
En usko, että täällä kukaan syyttää työväkeä. Jokainen toki haluaa maksimoida oman hyvinvointinsa, mikä pätee niin AY-pomoon, osakkeenomistajaan kuin kuluttajaan ja työntekijäänkin.
Taitaa olla Maon Kiina tai Stalinin Neukkula olla sitten hyviä esimerkkejä joita kohti pyrkiä. Siellä ei paljon satamia pysäytelty jos epämiellyttävä laki sattui tulemaan valmisteluun.
Sulla on varmaan tämän väittämän tueksi jotain faktaa? Jos nyt esimerkiksi otetaan vaikka hiilidioksidipäästöt, niin googletas huviksesi vaikka "carbon dioxide emissions per capita".Ja se mistä en ole aikaisemmin varmaan edes maininnut, eli se että halpatuotantomaiden toiminta tuhoaa ja saastuttaa tätä maapalloa ihan eri lailla kuin Suomessa toimivat yritykset. Tässä on sellainen osasyy halpoihin hintoihin mistä ei paljon edes puhuta.
Heh, eiköhän se riittäisi lainsäätäjän mandaatiksi vapaassa demokratiassa, että voittaa vaalit.
Heh, eiköhän se riittäisi lainsäätäjän mandaatiksi vapaassa demokratiassa, että voittaa vaalit.
Ei yksien vaalien voittaminen anna todellakaan mitään valtakirjaa tehdä mitä huvittaa ilman, että siihen voisi kansalaiset mitenkään protestoida.
Ei yksien vaalien voittaminen anna todellakaan mitään valtakirjaa tehdä mitä huvittaa ilman, että siihen voisi kansalaiset mitenkään protestoida.
Ettei kelleen tulis paha mieli..Jos ongelma on se julkinen niin miksi kyykyttää varmuuden vuoksi kaikkia palkansaajia? Sipilä on EK:n talutusnuorassa.
.
Ettei kelleen tulis paha mieli..
Olen periaatteessa osittain samaa mieltä ahneudesta ja hevostelusta.Tässä juuri on se homman pointti.
Ja se mistä en ole aikaisemmin varmaan edes maininnut, eli se että halpatuotantomaiden toiminta tuhoaa ja saastuttaa tätä maapalloa ihan eri lailla kuin Suomessa toimivat yritykset. Tässä on sellainen osasyy halpoihin hintoihin mistä ei paljon edes puhuta. Oman hyvinvoinnin maksimointi menee kaiken edelle, ihan sama vaikka kaikki räjähtäisi kunhan saa itse vaan sen uuden iPhonen tai mitä vittua nyt kukin haluaa.
Tarvitsisi miettiä pitääkö jokaisen tosiaan MAKSIMOIDA ihan kaikki, tulos ja nousu ja hyvinvointi, vai riittäisikö vähempi? Mihin joku 1 ihminen tarvitsee miljardeja?
Nyt varmaan joku sanoo että sellainen tyyppi työllistää niin monia että siitä nyt vaan tulee sitä mania sen verran.
Olen sanonut tämän jo tuolla maahanmuuttoketjussa, mutta ottaisin ihan mielelläni vaikka takkiin kunhan esim. kasvua ei haettaisi millään kehitysmaalaisten invaasiolla tänne.
Näinhän se taitaap olla.No tällä tavalla se on kaikilla ja työpaikoilla aikaa kuluu kun asioit vatkotaan ja työteho kärsii kun asia koetaan vääräksi esim. meillä missä talo takoo ennätystulosta ja kun tiedossa on että kaikki tällaiset siirtyy heti täysimääräisenä käytäntöön.
Älkää nyt ihan oikeasti väittökö että EK:n tarkoitusperät on yleinen hyvinointi? Se on työantajapuolen AY mafia, samaan kastiin voi niputtaa muiden jäärien kanssa.
Mitään halua ei EK:lla ole ollut neuvotella yhtään mistän, on vaan huudettu pakkolakeja nopeaan toteutukseen.
Jos ongelma on se julkinen niin miksi kyykyttää varmuuden vuoksi kaikkia palkansaajia? Sipilä on EK:n talutusnuorassa.
Itse pyrin liikaa olemaan edustamatta kumpaakaan leiriä. Osakesäästäjänä tai sijoittajana tai minä kukin kutsuukaan ois varmaan kannatettava kaikkea mikä hyödyttää omistajaa eli laskee kuluja ja nostaa osinkotuloa. Mutta taas kun on säästönsä tyhjästä tehnyt tekemällä duunia ja säästänyt ja aina hoitanut pestinsä vaikka välillä vituttanut ja siitä täälläkin avautunut (joskus tosi usein eikä välillä, mutta ei takerruta siihen) niin osaa vähän miettiä tuotakin puolta. Kyllähän EK ja työantajaleiri ylipäätään haluaisi Saksan mallin että on näitä minijobeja vai mtä ne olikaan josta saa n. 5 euroa tunti. Duunari sitten USA malliin painaa kahta tai kolmea hommaa että saa ruokaa pöytään. En mä haluaisi ainakaan sellaista elämää elää. Katkeruutta on ollut myös se että duunarilla on omakotitalo, ihan kun se ois tällaiessa harvaan asutussa maassa joku yleellisyyshyödyke. Ei täällä tarvi asua 200 kerroksisessa pilvenpiirtäjässä kun tilaa on.
Olen periaatteessa osittain samaa mieltä ahneudesta ja hevostelusta.
Toisaalta voidaanko me sanoa miljardeille kehitysmaiden asukeille et sori, pallo ei kestä länsimaisen elintason tarjoomista teille?
Mun puolesta voidaan lopettaa työehtosopimusten yleissitovuus eli ottaa valta pois ek:lta(joka sen jo antoikin pois) ja sak:lta. Sitten demokraattinen elin eli hallitus kehittää työlainsäädännön siltä osin paremmaksi kuin nähdäät tarpeellisena (minipalkka jne). Eipähän tarvi kenenkään enää puhua mafioista.