- Liittynyt
- 13.6.2006
- Viestejä
- 1 133
Itse näen, että suurin este palvelusetelin tai vastaavan käyttöönottoon on jälleen kerran, suomen uskomattoman urbaani yhdyskuntarakenne. Meillä on täällä oman arvion mukaan 3 (pk-seutu, Tampere, Turku) keskittymää joissa avoin ja toimiva kilpailu olisi riittävää. Oulu, Kuopio yms. en osaa sanoa. Suurin osa pienemmistä kunnista on sellaisia, että siellä ei ole kuin se julkinen tk, ja seuraava terveyshuoltoon liittyvä palvelu on naapurikunnan tk 50 km:n päässä. Käytännössä ei ole mahdollista valita vaikka olisi mikä seteli käytössä.
Järjestelmän rationalisointi olisi varmasti nykyisen hallituksen edustajien mielestä vastoin perustuslakia, koska silloin landet saisivat vähemmän valinnan vapautta kuin muut. Eli koko systeemin tulee olla jäykkä, ettei vain Helsingissä asiat olisi paremmin. Ylipäätänsä ihme juttu ajaa koko maata samalla sapluunalla.
Kyllä on vaan niin, että suomi ei tästä suosta nouse ennen kuin 20% väestöstä on siirretty kaupunkeihin, missä sote-palvelut voidaan tuottaa tehokkaasti, ja 6 euron pitsa on laillinen koska asiakkaita on riittävästi.
Nykyinen rakenne kelpaa lähinnä bulkkimetsäteollisuustuotteiden tuottamiseen sopivalla devalvaatiosyklillä.
Järjestelmän rationalisointi olisi varmasti nykyisen hallituksen edustajien mielestä vastoin perustuslakia, koska silloin landet saisivat vähemmän valinnan vapautta kuin muut. Eli koko systeemin tulee olla jäykkä, ettei vain Helsingissä asiat olisi paremmin. Ylipäätänsä ihme juttu ajaa koko maata samalla sapluunalla.
Kyllä on vaan niin, että suomi ei tästä suosta nouse ennen kuin 20% väestöstä on siirretty kaupunkeihin, missä sote-palvelut voidaan tuottaa tehokkaasti, ja 6 euron pitsa on laillinen koska asiakkaita on riittävästi.
Nykyinen rakenne kelpaa lähinnä bulkkimetsäteollisuustuotteiden tuottamiseen sopivalla devalvaatiosyklillä.