Miten lisätä hikoilua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

lej

Eli mulla on sellainen ongelma, että ei tule hiki muuta kuin saunassa. Eikö ole edes saunaa mihin pääsisi.

45 minuutin juoksulenkkikin aiheuttaa vain sellaisen paskan nihkeä olon, kun hikoilu ei tavallaan käynnisty. Salillakaan ei enää tule hiki. "Ongelma" on ollut jo muutaman vuoden. Läskinäkään ei enää hiki tule, joka ennen oli varma keino hikoilla helposti.

Ruokavalio ilmeisesti vaikuttaa hikoiluun, mutta eroa en ole huomannut, syön sitten vähän tai paljon, hiilareita tai ei hiilareita jne.

Syyt miksi pitäisi hikoilla ovat ne, että olo ei ole treenatessa kovinkaan mukava, kun ei hikoile, ja toinen on se, että mulla on esim. erilaisia allergioita ja muita vikoja, jotka keräävät nestettä kroppaan ja varsinkin naamaan. Ja olen huomannut, että naaman saa normaalin näköiseksi ja tuntuiseksi vain treenin kautta tulevalla kovalla hikoilulla. Myös iho on silloin parempi.

Eli onko joitain tuotteita, jotka todennäköisesti lisäisivät hikoilua? Tai mikä ruoka tai juoma voisi edes vähän parantaa tilannetta?

abb:n lean stack lisäsi hikoilua huomattavasti itselläni. eli näillä rasvanpolttajilla jotka kiihdyttää aineenvaihduntaa hiki tulee varmasti, tiedä sitten ovatko halpoja kun tavoitteena on hikoilu eikä rasvanpoltto.

enemmän vaatetta, simona vettä ja vaikka joku rasvanpolttaja. jos ei hiki tule kunnolla niin ihme on.

-Kofeiini
-Efe
-Kaikki thermogeeniset valmisteet.
-Juoppa vaikka 0.5l vettä ennen seuraavaa treeniä/aerobista. Heitä kofeiinia vaikka 200mg päähän ja laukkaamaan.

Diettailla olisi tarkoitus muutenkin, joten kyllä tuo lean stack varmaan hyvin sopii.

Täytyy sitten vielä jouda vähän enemmän ja varmaan kokeilla tuotta kofeiiniakin. Vaatetta on usein jo sen verran, että sitä ei juuri nyt voi lisätä. Tulee joku lämpöhalvaus, jos ei hiki ala virtaamaan.

Nojoo tuota pipoa ei kannata pitää jos on jo sen verran kamaa päällä..
Ite hikoilin ku porsas vielä kun oli FASTin Massa käytössä.. mut ei varmaankaa auta jos on rasvanpolttoa ajatellu..:rolleyes:

JackRyan sanoi:
Nojoo tuota pipoa ei kannata pitää jos on jo sen verran kamaa päällä..
Ite hikoilin ku porsas vielä kun oli FASTin Massa käytössä.. mut ei varmaankaa auta jos on rasvanpolttoa ajatellu..:rolleyes:
Muutenkaan en mielellään pidä pipoa välttämätöntä enempää, koska mulla on niin paha ihottuma päänahassa. Tai pahaksi se muuttuu, jos pitää paljon pipoa.

minulla on nämä asiat auttaneet hikoiluun:
-vettä ennen reeniä (ei saa päivän aikana janottaa)
-kofeiinia ennen reeniä
-tauriinia ennen reeniä
-enemmän vaatetta päälle reeniin
-intensiivinen reeni tyyli
-kerran viikossa mässy päivä :)

mut mä kyl hikoilenkin tosi helposti muutenkin,mutta minulla on toiminut.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Onhan sul pari t-paitaa ja gollege ain salilla messissä. Pitää lämpimänä.

reenailija sanoi:
Juo vettä paljon.
Kyllä! Mulla on himassa aina vesituoppi pöydällä ja hörpin tuoppeja vähintään noin 5-6 päivän aikana. Salilla valuu hiki naamalla jo ensimmäisten kovien sarjojen jälkeen. Toisaalta mulle sanottiin jo pienenä, että painijaksi kannattaisi ryhtyä, kun otetta ei saa minuutin väännön jälkeen... :D

Ole onnellinen kun et hikoile. Ärsyttävämpää kuin naaman pönötys on hien valuminen virtanaan pitkin naamaa ns. arkipäivän tilanteissa. Ihmiset töllää että mikä helvetti tuotakin vaivaa.

Franco Begbie sanoi:
Ole onnellinen kun et hikoile. Ärsyttävämpää kuin naaman pönötys on hien valuminen virtanaan pitkin naamaa ns. arkipäivän tilanteissa. Ihmiset töllää että mikä helvetti tuotakin vaivaa.

Naulan kantaan!

Veikkaisin, että itse olen palstan top-5 hikoilijoiden joukossa. Ehkä jopa 1, ta 2 -sijalla. Meikä nimittäin hikoaa tilanteessa ja tilanteessa ja jossain vaiheessa tosta tulee TODELLINEN ONGELMA. Enkä tarkoita pelkästään salilla.

Nauti kuivuudestasi ;) Mutta jos välttämättä haluat hikoilla, niin edellä on mainittu jo vinkkejä, joilla saleen hikoat.

Tee vaikka näin:

- Pue monta kerrosta vaatetta päällekkäin.
- Pää täyteen piristeitä (kofeiini tai muita stimulantteja)
- 0.5 - 1l vettä naamaan ennen treeniä.

Jos teillä olisi samat allergiset oireet kuin mulla, niin toivoisitte hikoilevanne. Se, kun on ainoa joka auttaa. Siis sellainen fyysisestä ponnistelusta aiheutuva hikoilu, mutta tällä hetkellä se vaatii niin älytöntä vääntämistä, että taju lähtee ennen, kuin hiki alkaa valumaan.

Ja mä olen siis vielä joskus viisi vuotta sitten hikoillut helposti. Siis siten, että hikeä on tosiaan tullut välillä paljon ilman mitään ponnistelujakaan niin, että sen huomaa, mutta nykyään ei hikoiluta oikeastaan yhtään.

Kävin ostamassa noita suosteltuja nappeja. Vettä tulee juotua päivässä sen verran, että lähes saman väristä tulee ulos, kuin menee sisäänkin. Kai sitä juomistakin voi koittaa ajoittaa paremmin tuohon ennen treeniä.

Pitkähihainen päälle ja mielellään paksu ja lämmin sellainen kuten huppari.
Tee myös kunnon alkulämmittelyt (esim 15 min crosstraineria kovaa) ja monta vaatetta päällä.

Hyviä vinkkejä on tullut muiltakin, on ihme jos nämä kikat eivät toimi.

Snoopie sanoi:
Pitkähihainen päälle ja mielellään paksu ja lämmin sellainen kuten huppari.
Tee myös kunnon alkulämmittelyt (esim 15 min crosstraineria kovaa) ja monta vaatetta päällä.

Hyviä vinkkejä on tullut muiltakin, on ihme jos nämä kikat eivät toimi.
Vaatteitakin olen pyrkinyt pitämään riittävästi. Ehkä jotain kertoo sekin, että plus-kelillä toppatakki päällä ja alla useampi kerros vaatteita. Ei tule kuin alimpaan paitaan selkään pieni läntti 45 minuutin juoksulenkillä. Hiukan tietysti muutenkin erittyy hikeä, mutta ei tunnu normaalilta. Muuten on juuri sellainen olo, kuin juuri ennen hikoilu alkaa. Jos joku tietää mitä tunnetta tarkoitan.

Mainitsit ensimmäisessa viestissäsi, että sinulla on allergioiden lisäksi "muita vikoja". Onko kilpirauhasarvojasi koskaan tarkistettu?

Ilmatar sanoi:
Mainitsit ensimmäisessa viestissäsi, että sinulla on allergioiden lisäksi "muita vikoja". Onko kilpirauhasarvojasi koskaan tarkistettu?
Tätä mäkin mietin.
Eikös tuo hikoilun vähäisyys tai puuttuminen liity usein siihen että aineenvaihdunta toimii hitaasti?

Suositut

Back
Ylös Bottom