Miten lisätä hikoilua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
L0b0 sanoi:
Naulan kantaan!

Veikkaisin, että itse olen palstan top-5 hikoilijoiden joukossa. Ehkä jopa 1, ta 2 -sijalla. Meikä nimittäin hikoaa tilanteessa ja tilanteessa ja jossain vaiheessa tosta tulee TODELLINEN ONGELMA. Enkä tarkoita pelkästään salilla.

Nauti kuivuudestasi ;) Mutta jos välttämättä haluat hikoilla, niin edellä on mainittu jo vinkkejä, joilla saleen hikoat.

Tee vaikka näin:

- Pue monta kerrosta vaatetta päällekkäin.
- Pää täyteen piristeitä (kofeiini tai muita stimulantteja)
- 0.5 - 1l vettä naamaan ennen treeniä.

Voi kuule, pesen sinut ihan millon vaan tässä asiassa. :D

Jos sellainen kylmä hiki kelpaa, niin hanki jumi selkään ja mene hierojalle. Oikeasti tulinen ruokakin välillä pukkaa hieman hikeä pintaan. Jostain ählämikaupasta vaan hakemaan kunnon chiliä.

Minäkin heikoilen koulussa ja kotona ja muijan kanssa (:D). Ei auta mikään. Ilmeisesti jotenkin liittyy stressiin/koviin treeneihin.

Joona sanoi:
Jos sellainen kylmä hiki kelpaa, niin hanki jumi selkään ja mene hierojalle. Oikeasti tulinen ruokakin välillä pukkaa hieman hikeä pintaan. Jostain ählämikaupasta vaan hakemaan kunnon chiliä.
Mulla on työnnetty neula usemapaan kertaan juuri leikattuun polveen, joka oli täynnä hyytynyttä verta. Siitä tosiaan aiheutui aika runsasta kylmää hikoilua.

Ja olen jo lihava, joten sekään ei auta.

Kilpirauhasarvotkin on mitattu eikä niissä ollut normaalista poikkeavaa.

Huomenna kokeilin tuota tänään hankkimaani pilleriarsenaalia niin näkee mitä tapahtuu.

kahvi on tassa mainittu joku 101 kertaa. yleensa toimii.
en tieda minka kokoinen kaveri olet, mutta itse leikkasin isosta 130 litran roskasakista "paidan". Tama t-paidan ja fleesen valiin. Sitten tuulipuku tahan paalle, salille juoksemaan, hyppynarua, jne...

efut ne taitaa parhaita olla, mutta kova airoobbinen noitten kanssa on vahan niin ja nain.

Eilen ostin kofeiinia ja Twinlabin jotain Dietfuelia, kun en parempaakaan eilen löytänyt.

Otin noin 20 min ennen lenkkiä 100mg kofeiinia ja kaksi nappia sitä toista. Ja join puoli litraa vettä. Päällä oli parikerrsota vaatteita ja toppatakki. Juoksin noin 40 minuuttia. Kyllä se hikoilu normaalia kovempaa oli, mutta ei voi mitenkään vuolaaksi sanoa. Varmaan tota kofeiinia voisi ainakin ottaa enemmän.

Sen verran myös selvisi, että ihottumaan käyttämäni lääkevoide on ehkä jotenkin vaikuttanut myös hikoiluun, koska niillä alueilla kasvoissa, joihin sitä on laittanut, posket ja otsa, tuli vain punaiset läiskät, mutta hiki ei tullut yhtään läpi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jos kahvi toimii, niin entäs tee tai joku muu?

Taitaa tossa kahvissa se vaikuttava aine olla kofeiini, jota ei teessä niin paljoa ole.
(Joskus kesällä rupesin syömään rypsiöljyä lusikkakaupalla kaloritäydennyksen takia, ja se sitten saikin hikoilemaan. En tiedä vaikuttiko rypsäri tohon, voi olla että oli muitakin vaikuttavia tekijöitä.)

Täällä moni on suositellu tota kahvia/kofeiinia. Itellä on kyllä just toisinpäin. Kahvia 4-6 kuppia päivässä-> ei paljon hikoile. 1-3 kuppia->hikoilua. En sitten tiiä että miten tuo kofeiini nimenomaan ennen treeniä vaikuttaa.

Jotkut lääkkeet vähentää hikoilua, eli voisiko olla kyse siitä. Mainitsit jo tuon voiteen, mutta käytätkö muita lääkkeitä, jotka voisivat "kuivattaa"?

Tyrosiinia ja vahvaa vihreäteeuutetta

Krice sanoi:
Jotkut lääkkeet vähentää hikoilua, eli voisiko olla kyse siitä. Mainitsit jo tuon voiteen, mutta käytätkö muita lääkkeitä, jotka voisivat "kuivattaa"?
En käytä muita lääkkeitä ja niitä voiteitakin vain satunnaisesti. Ja hikoilu on vähentynyt ja muutama vuosi ennen kuin niitä edes käytin.

Mitä hyötyä hikoilusta on?

Mitä enemmän syön niin sen pahemmin hikoilen kuin sika. Pidin välillä hihallista t-paitaa treeneissä ja näytin ihan Vanajalta sen seurauksena.
vanaja.jpg

Tossa kuvassa ny ei näy kainaloita, mutta joku muistanee..

En jaksanut uutta aihetta tehdä, niin ajattelin kysyä kääntäen, että mikä VÄHENTÄÄ hikoilua? Ihan hyvässä kunnossa oon aina ollu, mutta hiki valuu jos esim. ulkona paistaa aurinko ja lämpöä on 20 tai vähän allekin ja riittää, että olen siinä auringon paisteessa. Samoin normaali kävely pistää hikoiluttamaan, eikä tarvitse sillon edes olla mitenkään kuuma.

lukematta threadia läpi:
miksi ihmeessä hikoilua pitäisi lisätä?????
:eek:

ei se ole merkki mistään rasvan palamisesta, huonosta/hyvästä kunnosta tms. hyvä vaan, kun ihon lämmönsäätely toimii noin säästeliäästi. jos juo paljon vettä tulee siitä osa uloskin aina jostain, mutta en mä kyl näe mitään järkee keinotekosesti hikoilua lisätä. tehot vähenee vaan. näin kiipeilijänä ois kauheen kiitollinen, jos kämmenet ja sormet ei hikoilis nanolitraakaan koskaan ikinä.

lukematta threadia läpi:
miksi ihmeessä hikoilua pitäisi lisätä?????
:eek:

ei se ole merkki mistään rasvan palamisesta, huonosta/hyvästä kunnosta tms. hyvä vaan, kun ihon lämmönsäätely toimii noin säästeliäästi. jos juo paljon vettä tulee siitä osa uloskin aina jostain, mutta en mä kyl näe mitään järkee keinotekosesti hikoilua lisätä. tehot vähenee vaan. näin kiipeilijänä ois kauheen kiitollinen, jos kämmenet ja sormet ei hikoilis nanolitraakaan koskaan ikinä.

Niin, osaltaanhan threadin alottajalla oli kyse luultavimmin kroonisesta ihottumasta, atooppisesta ihosta. Johon hikoilu auttaa, kuonat mombasaan.

Silti, sauna ajaa saman asian. 2-3 kertaa viikossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom