Miten lisätä hikoilua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Siis jos teet kesällä 45min lenkin et hikoo vai? Mulla kun kävelen 300m kouluun oon jo soijassa. Tai kesällä kun meen TKL:n busseihin ja hyppään pysäkillä pois oon ihan märkänä. Itseasiassa kesällä kun istun auringossa tulee hiki jo pintaan! Joskus kun syön kuumaa ruokaa tulee hiki :-D Mieti ku otan pari juoksuaskelta minkälainen niagara mun lärvi on =P Oisin onnellinen jos oisin sää :)

Olen kuullut vastaava juttua isäpaapan työkaverista joka ei myöskään hikoillut. Naama vaan kävi punaiseksi vaikka se kuinka polki kuntopyörää:)

En muista mikä siltä puuttui ruumiistaan, mutta ihan lääkärin toteama juttu oli kyseessä. Suosittelen myös sinulle lääkärikäyntiä:thumbs:

Arginiinia+tauriinia molempia 15-20g naamaan ja kofuja perään tunti ennen treeniä niin on kyllä jo aika kumma mies jos ei ala puskemaan hiki pintaan.

edit. tosin moinen mälli ei sovi kaikkien vatsalle, joten en suosittele suorilta suuria määriä.

Joo, tos asias ois kai hyvä olla kultaisel keskitiellä, mun ei tarvi tehä mitään niin paita on ai-van märkä ja kun treenaa, niin paita on niin märkä, ettei siit oikein kuivaa kohtaa löydy ja se on v-mäinen ottaa pois päältä. Lähinnä sairaan noloa, mihinkä liittyy ja miksi hikoilee niin sairaasti?

Joo, tos asias ois kai hyvä olla kultaisel keskitiellä, mun ei tarvi tehä mitään niin paita on ai-van märkä ja kun treenaa, niin paita on niin märkä, ettei siit oikein kuivaa kohtaa löydy ja se on v-mäinen ottaa pois päältä. Lähinnä sairaan noloa, mihinkä liittyy ja miksi hikoilee niin sairaasti?

Samapa mulla :( Läski olen joo, mutta sama on faijalla vaikka sil on painoindeksi 20. Ihan yhtälailla se hikoilee :/ Kämmenien hikoilu on ehkä vittumaisin keksintö.

Mullakin hikoilee ihan vitusti kämmenet salilla. Salihanskat on ihan hiestä märät aina treenin jälkeen ja sitten ne kuivuu sellasiksi kuiviksi korpuiksi. Ei varmaan kertaakaan ollu mitään hikipisaraa otsalla ees, aina kädet vaan.

Jos hiki tulee saunassa mutta ei liikkuessa niin epäilisin ensimmäisenä että ei tule liikuttua tarpeeksi kovaa. Ratkaisua lähtisin ensisijaisesti hakemaan sellaisesta treenipaikasta missä sauna on joka päivä päällä, esimerkiksi uimahalleilla on monesti punttishintaan sauna, kuten myös paremmilla punttisaleilla saunomismahdollisuus on - vinkkinä, kannattaa tsekata myös palloiluklubit, squash+sauna on hyvä yhdistelmä hikoiluun.

Mitään toppatakki-muovipussipatentteja EN lähtisi missään nimessä kokeilemaan, elimistön ylikuumeneminen eli lämpöhalvaus on sellainen asia jonka kanssa ei kannata ruveta leikkimään, erityisesti jos elimistön viilennysmekanismi eli hikoilu ei toimi kunnolla.

Jos jollakin on vastakkaista probleemaa eli hikoilua tapahtuu ylimäärin, kokeilkaa ottaa treenipaidoiksi ns. "futispaitoja" eli sellaisia verkkomaista teknistä kangasta olevia. Juoksupaitoina näitä myydään, Adidaksella, Nikellä ja Brooksilla on ainakin tarjolla lenkkeilyosastoilla. Kangas hengittää todella hyvin hikeä läpi ja olo on viileämpi. Alkavat myös tosin tuoksahtaa nopeasti joten hyvä tapa on huuhtaista aina treenailun jälkeen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itsellekkin tuli mieleen tuo että treenaa kovempaa? Vedä pitkän hölkyttelyn sijaan vaikka intervalli/mäki treenejä. Jokainen veto niin kovaa että tuntuu keuhkot hajoavan ja sitten ihan istuvilleen odottelemaan hikeä(juu ei oo hyvä treenin kannalta jäädä paikoilleen, mutta hikoiluahan tässä haettiin).

Itselläni toimi proteiinien lisäys ruokavalioon. nykyään tulee syötyä vähintään 2g prodea painokiloa kohti, jopa enemmän, ja hikeä pukkaa jo 5 minuutin pyöräilystä.

Viimeksi tänänä kun menin salille, respan täti kysyi, "sataako siellä"? Vastasin vain, että "Ei kun mulla on hiki." :D

Kukaan ei ole tainnut vielä ehdottaa esim. suolan lisäämistä? Kokeilemisen arvoinen juttu, runsaan juomisen kanssa tietty.

Itellä on kyllä enemmän ongelmana kun hiki lentää kuin piru. Treenin jälkeen on kyllä t-paidan päältä saaminen kauhia työ, kun on liimautunut kiinni.

Kukaan ei ole tainnut vielä ehdottaa esim. suolan lisäämistä? Kokeilemisen arvoinen juttu, runsaan juomisen kanssa tietty.

Mielenkiintoista. Itse kun olen vetänyt suolaa illalla, jotta yöhikoilu loppuisi. :rolleyes: Yöhikoiluhan on mm. eräs merkki suolan liian vähäisestä käytöstä päivän mittaan.

Mielenkiintoista. Itse kun olen vetänyt suolaa illalla, jotta yöhikoilu loppuisi. :rolleyes: Yöhikoiluhan on mm. eräs merkki suolan liian vähäisestä käytöstä päivän mittaan.

Mulla taas on se käsitys, että yöhikoilu on ainakin runsaampaa silloin, kun treenit on ajottuneet myöhään. Kroppa käy vielä ylikierroksilla..

Sellaistakin olen jostain saanut päähäni, että yöhikoilu saattaa olla merkki myös alkavasta ylikunnosta (akuutti ylikunto).

Voisko kyse olla näistä sun tapauksessa?

Mulla taas on se käsitys, että yöhikoilu on ainakin runsaampaa silloin, kun treenit on ajottuneet myöhään. Kroppa käy vielä ylikierroksilla..

Sellaistakin olen jostain saanut päähäni, että yöhikoilu saattaa olla merkki myös alkavasta ylikunnosta (akuutti ylikunto).

Voisko kyse olla näistä sun tapauksessa?

Olen kuullut tuon treenailun kanssa yhtenä teoriana, samoin ylikunnon. Itselläni viimeinen treeni saattaa joskus loppua siinä kasin aikaan, mutta sekin koskee vain ehkä yhtä-kahta päivää viikossa. Ja saattaahan se olla, että on välistä käynyt muutoinkin kierroksilla. ;) Mutta itselläni loppui yöhikoilu kuin seinään sen jälkeen, kun aloin lisätä iltamankkuuni teelusikallisen suolaa. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom