Mitä tekisit, jos kuulisit eläväsi enää alle vuoden?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MAX_23
  • Aloitettu Aloitettu
itse ottaisin kans lainaa ja lähtisin kiertämään maailmaa. kaksi kuukautta on loppujen lopuksi lyhyt aika kun on niin kamalasti paikkoja mitä haluaisi joskus elämässään nähdä (pyramidit, shanghai, niagaran putoukset, macchu picchu,......). siinä vaiheessa kun kuulisi sen elinaikaennusteen niin suunnitelmat täytyisi tehdä melko äkkiä koska jokainen päivä niistä kuudestakymmenestä elinpäivästä on helvetin arvokas. ystäviä tuskin alkaisin pahemmin hyvästelemään kun niille tulisi siitä vaan turhaan paha mieli. parhaat kaverit kyllä tietää muutenkin et ne on mun parhaita kavereita. huoriin/viinaan/huumeisiin en rahojani varmaankaan tunkis kun kaikkia on tullut jo kokeiltua. kotiin en tulisi ikinä takaisin sillä se aika joka kuluu kotiin matkustamiseen on pois jostain muusta. kuolisin jossain maailmalla ja that´s it.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse ottaisin kans lainaa ja lähtisin kiertämään maailmaa.
Mietinpä vain:
Eikö lainan ottaminen olisi rikos? Tietää ettei aio maksaa takaisin. En tiedä tutkitaanko terveystietoja pankissa mutta jos naama ja kroppa jo hieman repsottaa syövän takia, luulisi virkailijalla hälytyskellot soivan.

Suomessakin kuolee kymmeniätuhansia vuosittain syöpään; jos ne kaikki päättäisi ottaa ökyvelan ja hieman rellestää olisi pankit konkurssissa. Varmaan tähän porsaanreikään on jokin keino keksitty.

Sitten kun on poltettu rahaa hirveästi jne soikin kännykkä...

Täällä lääkäristä päivää. Minulla on teille iloisia uutisia. Te ette kuolekaan teillä on vain tavallista ärhäkämpi nuha. Testitulokset yms olikin mennyt sekaisin jo erään 5 vuotta kuolleen saman nimisen 90v vaarin/mummon kanssa. Olemme pahoillamme että näin on käynyt jne...

Harvinaista että noin kävisi mutta mahdollista.
Mutta mitäs sitten on hankittu paljon velkaa myyty talot metsät autot jne. Ja ehkä ulkomailta on onnistuttu hannkkin itselle HIV :) Sit kyllä varmaan voisi vetää ittensä jojoon tms :)

Täällä lääkäristä päivää. Minulla on teille iloisia uutisia. Te ette kuolekaan teillä on vain tavallista ärhäkämpi nuha. Testitulokset yms olikin mennyt sekaisin jo erään 5 vuotta kuolleen saman nimisen 90v vaarin/mummon kanssa. Olemme pahoillamme että näin on käynyt jne...

Harvinaista että noin kävisi mutta mahdollista.
Mutta mitäs sitten on hankittu paljon velkaa myyty talot metsät autot jne. Ja ehkä ulkomailta on onnistuttu hannkkin itselle HIV :) Sit kyllä varmaan voisi vetää ittensä jojoon tms :)

LOL :hyper: :worship:

aivan... kannattaa olla varma. Tälläisen jälkeen odotettava elinaika laskettaisiin varmaan tunneissa kuin kuukausissa...

Suomessakin kuolee kymmeniätuhansia vuosittain syöpään; jos ne kaikki päättäisi ottaa ökyvelan ja hieman rellestää olisi pankit konkurssissa. Varmaan tähän porsaanreikään on jokin keino keksitty.

Eikös se laina siirry lähiomaisten niskaan?

Mäkin nyt kai aattelen tätä juttuu liian tosissaan, mutta. Velka siirtyis munkii mielestä esim. just porukoille. Miks mä haluisin jättää mun perheelle älyttömät velat, et saisin läträä viinalla ja tartuttaa itteeni HIV:n?

Ja mä haluan kyl sit joskus tulla haudatuks (eri asia jos ei halua..), eli musta ei ois kiva kupsahtaa maailmalla ja mädäntyä jonnekin viidakkoon.

Aattelin vaan :kippis1:

Ei se velka millekään sukulaisille siirry vaan kuolinpesälle/perikunnalle. Ja perikuntaan ei ole pakko kuulua, perinnöstä (sekä rahasta että veloista) voi kieltäytyä ilman ongelmia.
Sitä paitsi pankit eivät anna valtavia lainoja ilman mitään takuita, kovin suurta velkaa ei pysty niin tekemään etteikö pankki saisi omiaan takaisin esimerkiksi realisoimalla takuuna ollutta omaisuutta.

Voih, mie varmaan itkisin silmät päästä kun tietäisin joutuvani jättämään omat lapset. Eipä siinä paljoa maalimoo tekis mieli kierrellä:itku:

Sitä paitsi pankit eivät anna valtavia lainoja ilman mitään takuita, kovin suurta velkaa ei pysty niin tekemään etteikö pankki saisi omiaan takaisin esimerkiksi realisoimalla takuuna ollutta omaisuutta.

Kyllä sitä aika hyvin sais ilman vakuuksia eri pankeista rahaa. Kovin moni ei kuolemantuomion saatuaan tosin välttämättä heti olisi loppuelämän rälläysrahoitus mielessä. Oma rikollinen mieleni tosin tekisi sen väistämättä. :hyper:

Vaikka ei olisi ei mitään vakuuksia, pelkällä vakiduunilla ja kohtuullisilla tuloilla saa jo parissa viikossa kerättyä aika mehevän summan. Normilainojen päälle kaikki törkeäkorkoiset kulutusluotot, pikavipit ja muut haista paska -luotot. Siihen vielä päälle kaikki luottokortit kuiviksi.

Ja todellakaan jos ei ole mitään takaajia eikä muutenkaan omaisuutta, niin huoletta vaan. Ei jää kenekään kontolle mitään maksettavaa omista rälläyksistä. :rock: Tosin muutamat rahoituslaitokset jäävät nuolemaan näppejään, mutta sehän se ei varmaan kovin monelle aiheuta moraalisia ongelmia.

Varmaan menis ainakin kuukausi matkustellessa.

Ja eikä velat suoraan millekään omaisille siirry. Jokainen vastaa omista tekemisistään. Velkojat voivat yrittää kuolinpesältä saada saataviaan, mutta jossei siellä mitään varoja ole niin eivät saa mitään. Eipä tosin jää omaisillekaan sitten mitään perintöjä, mut ei kai sen tarvitse mikään tarkoitus ollakaan.

Mä varmaan tekisin jotain niin vittumaista ja kivuliasta mitä keksisin sen 1-2kk niin tuntuisipa sitten se nirrin heittäminen helpotukselta. Tai sitten toimisin juuri toisten päin, en tiedä.

Ainakin kertoisin tietyille tutuille mitä mä niistä ajattelen ja muutenkin yrittäisin tehdä jonkinlaisen sovinnon kaikkien kanssa ja mahdollisuuksien mukaan maksaa velat pois ennen potkasua. Lopuksi kunnon moikkaukset kaikille ja sitte jonnekki kauas kuolemaan...Sitä en osaa sanoa haluasinko kuolla kuitenkaan yksin. Ja jos kroppa toimis ihan ok loppuun asti nii vois sitä tietty jotain fantasioitansa toteuttaa :rolleyes:

Tämä ratkaisu kuulostasi "minunlaiseltani". Viimeiset päivät olisin "se kyltymätön irstailija huorakadulla" :D

:nolo:

Karkaisin hullujenhuoneelta homon hoitajan kanssa Lappiin kultaa etsimään. :jahas:

Eiku niin, toihan olikin se leffa! Joo, varmaankin olisin rietas ja surullinen...

yrittäisin tehdä kaikkea mitä olen elämälle suunnitellut ja mitä voisin ja haluaisin tehdä.

Hyppäisin varmaan junaan ja kiertelisin mahdollisuuksien mukaan vähän muailmaa.Istuskelisin jossain puistonpenkeillä ja kattelisin kun mummot syöttää puluja ja viattomat pikkulapset painelee reput selässä kouluun.

Ottaisin muutenkin rennosti,en usko et uskaltaisin jäädä sängynpohjalle retkottamaan.Loppuaika sit varmaan perheen ja läheisten kanssa.

Tekisin kaikki ne jutut jota olen aina halunnut kokeilla, mutta en vaan ole kokeillut. Keräsin parhaat palat edellissistä postauksista ja jatkoin omiani.

En ainakaan murehtisi enää asioita
Soittasin Tarotin levyjä koko ajan
Lopettaisin duunin heti
Aloittaisin päättymättämän roinakuurin
Lentäsin helikopterilla
Thaimaahan+Jenkkilään viikoksi pariksi
Yrittäisin päästä vähän lähempään tuttavuuteen Jeesuksen kanssa
Siinä kaikki!

Mutta eihän tässä venaamisessa ole mitään järkeä. Näähän voi monet toki tehdä muutenkin!

Ottaisin ja lähtisin Tiibetiin, kiipeäisin niin ylös kuin mahdollista, istuisin ja katselisin lumihuippuisia vuoria, kuuntelisin kaunista musiikkia ja katselisin Conan Barbaarin alkukohtausta. Kuoleman lähestyessä koittaisin kiivetä Mt. Everestin huipulle ja jäisin sinne odottamaan kuolemaa valokuva-albumin kanssa, ja kirjeen jossa olisi muutama lause jokaiselle tutulle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom